Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 10 Mac 2011

JANGANN TIPU DENGAN UNDI POS




BERITA PENIPUAN DAH MASUK



nota:
berita telah tersebar
bahawa isteri polis dan askar juga
telah dimasukan sebagai undi pos!

ini belum di kira mat bangla, mat siam
dan mat indon yang berbondong-bondong
diberi kad pengenalan untuk jadi pengundi
di sabah mat filipina

kerja peniouan ini dijalankan dengan licik
dan tersusun!

bersihkan pilihanraya sebelum kita
di tipu lagi!!!




MAHFUZ : JANGAN BAYAR KOMPAUN SAMAN EKOR!
- mkini

Jawatankuasa Kempen Anti Saman Ekor (Kase) menasihatkan mangsa saman ekor agar tidak membayar kompaun yang dikenakan biarpun tempoh promosi pembayaran berakhir hari ini,.

Harakahdaily memetik pengerusi Kase, Datuk Mahfuz Omar yang juga ahli parlimen Pokok Sena berkata, sekiranya selepas ini mereka disenarai hitam, Kase akan membantu untuk berdepan masalah berkenaan di mahkamah.

"Rakyat tidak perlu bayar, yang penting ambil insurans bawa ke JPJ (Jabatan Pengangkutan Jalan) untuk perbaharui cukai jalan, kalau JPJ tak benar, wajib pengarah JPJ kena bagi jawapan bertulis, kenapa.

"Kemudian bawa insurans dan surat itu, kalau polis tahan, biar dia saman, kita lawan di mahkamah," katanya ketika ditemui selepas membangkitkan perkara itu di parlimen semalam.

nota:
ini suara lantang dari seorang pemimpin berjiwa rakyat
suara suara macam inilah yang wajib kita dengar
suara suara yang jelas dan terang
suara suara yang terang dan berani
suara suara yang berani bangun melawan

nota:
selama 50 tahun kita ditipu oleh gerombolan
selama 50 tahun kita di tipu dalam pilihanyara

kini ada undi pos
tak cukup degan ini anak isteri polis dan askar juga boleh undi pos
kalau macam ini sampai kiamat kita kena tipu
kah kah kah ka

fikir
fikirkan lah kah kah kah
kalau ada penyakit suka kena tipu
kita tidak ada ubatnya

orang mesir tak suka kena tipu
orang bahrain pun tajk suka kena tipu

kalau tak bangun melawan
sampai kiamat akan dibungkus
dan akan di jual hidup hidup
kah kah kah

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dengan Mahfuz,kerana kalau kita tak bayar saman dlm tempuh yg di tetapkan ,sepatutnya polis kena bawa kes ke mahkamah,bukan tahan proses pembaharuan lesen atau road tax kita.

Tanpa Nama berkata...

tak bayar saman ekor macam mana nak pilihanraya, pilihanraya kecik, pilihanraya besar, subsidi minyak, FLOM... kita kena fikir kebajikan pemimpin... ulul albab, ahamd albab.. 3 abdul.. sigaraga... jalan dah...

abe yeob

Tanpa Nama berkata...

bro, saya bagi you satu tugasan, pi beritahu makcik/pakcik felda supaya sedar yang mereka dah kena kencing/berak/cirit oleh gerombolan sampai penuh muka depa. Kat internet ni, kita semua sudah tahu pasal gerombolan jahat ni. Bro TT banyak buat ucapan kat bandar, ingat makcik/pakcik felda datang ke? Lain kali, Bro TT ikut geng ANAK pi felda n bagi sikit ucapan yang berapi api tu..chaiyott

Tanpa Nama berkata...

bangkitlah...kita lawan ketidakadilan ini..ayuhhh ke jln raya..

Tanpa Nama berkata...

sahabat,

kalu "pengarah JPJ tak nak bagi jugak jawapan bertulis? nak buat camana?

cerita la habis2x. aku dah la selalu kena tipu.

han solo berkata...

camner nak mintak penjelasan bertulis pengarah jpj? igt dia nak bagi ke?

1Crony berkata...

Confirm! Memang bangsa Melayu mudah dan memang suka ditipu. Itu sebablah mereka boleh bernaung di bawah 9 orang raja berabad lamanya, dah terlalu lama. Negara lain di dunia mana ada macam ini? rakyat Indonesia yang selalu mereka hina pun jauh lebih bijak dan jauh lebih berani dalam mengatur siapa yang layak memerintah. Memang Melayu selalu bodoh, dulu, kini dan selamanya. (Yang selalu memperbodohkan Melayu ialah bangsa Mamak Kutty, Made In Krala bersama kroninya).

habsahry@yahoo.com berkata...

alhamdulilah..ada gak pemimpin yg berani...!!
mmg kitorg xkan bayor..mampos pi la nak black list ke x..bape juta org yg dia nak di black listkan..rakyat dah sedar...
kita lawan!!!

hasbullah zainal berkata...

masukkan dalam menifesto pakatan rakyat, hapuskan senaraian hitam...
bila sudah di black listed, cukai jalan tak buleh bayar, lesen tak buleh renew.. siapa yang rugi? dah tentu kerajaan yang rugi.

Tanpa Nama berkata...

Apapun yg penting, PR perlu mendesak dgn apa cara sekalipun supaya penggunaan dakwat pada jari pengundi dpt dilaksanakan pada PRU akan dtg.

Satu lagi desak supaya undi pos kalau pun tidak boleh dihapuskan 100% tapi setidak-tidaknya ianya hanya tertakluk kepada mereka2 yg berhak sahaja, contohnya rakyat M'sia di luar negara, duta2 dan yg sewaktu dengannya...

PR perlu ambil peluang membetulkan semua ini sebelum berlangsungnya PRU akan dtg...

Stupid University berkata...

Jangan bayar sampai disenaraihitamkan! Bila kenderaan kena senarai hitam, macam mana nak pungut cukai jalan, tol, minyak petrol dan insurans? Kah! Kah! Kah! Kerajaan nak cukai apa pulak bila tol, petrol, insurans tak diperlukan? Kah! kah! Kah! Kalau tak percaya cubalah boikot, jangan guna kereta untuk seminggu.... kesannya lebih dahsyat dari di Libya! Kah! Kah! Kah! Mau terkencing suami Fat Lady of Malaysia! Kah! kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

DIDI KOTA BELUD BERKATA- MASYARAKAT PORTUGIS DI MELAKA DENGAN INI MENGISTYIARKAN BAHAWA PERKATAN 'AYOYO' DAN PERKATAAN 'ALAMAK' BUKAN BERASAL DARI BAHASA PORTUGIS YAKNI CRISTOO.TAPI SAYA BOLEH TEKA ,ATAU ANDA SEMUA REBELLION BOLEH TEKA DARIMANA ASAL-USUL PERKATAN ITU.....? MAKA WARIS UNTUK PERKATAN INI TELAH DITERWARISKAN UNTUK KITA DARI ORANG..... ALAH SIPUKIMAK TU.....MAKA SEROONOOK LAH KITA DAN BEROONOOK-ROONOOKLAH KITA MENYEBUTNYA BILA DITIPU,TERTIPU DAN MENIPU.COTOH AYAT 'ALAMAK....MISS LAGI SEMATA' ATAU 'AYOYO...NYARIS TAK KENA'.