Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 10 Mac 2011

JANGAN GUNA UNDI POS - INI TIPU




INI BUKTI PENIPUAN UNDI POS





nota:
sampai kiamat tak akan sampai
ke putrajaya
kecuali dengan naik bas
kah kah kah!
!!






NAJIB DAN MUBARAK : PERSAMAAN YANG KETARA


Terdapat persamaan yang luar biasa antara pemerintahan autoritarian selama 30 tahun di Mesir oleh Hosni Mubarak dan pemerintahan menindas selama 53 tahun oleh Najib dan Barisan Nasional ke atas Malaysia. Perdana Menteri Najib menggunakan cara-cara yang sama dengan Mubarak dalam usahanya untuk mengekalkan kuasa BN keatas negara kita. Antara persamaannya adalah: pergantungan kerajaan atas suatu system polis yang agam untuk menumpaskan pihak Pembangkang; kawalan ketat ke atas media cetak dan television; tahanan tanpa bicara yang bermotifkan politik; keadaan darurat berdekad yang tidak dibatalkan; sistem kehakiman yang berat sebelah dan berpihak kepada kerajaan; pilihanraya yang tidak bebas ataupun adil.

Seperti Mubarak dan Parti Demokratik National (NDP),Najib dan Barisan Nasional (BN) telah secara konsisten menggunakan apa-apa cara, walaupun jahat, untuk terus kekal berkuasa.

Tetapi yang amat ketara, kedua-dua Mesir dibawah perintah Mubarak dan Malaysia dibawah Najib, dari masa ke semasa mengheret pesaing politik ke Mahkamah untuk menghadapi tuduhan jenayah yang direka-reka. Objektifnya adalah untuk menghancurkan pesaing politik secara politik dan peribadi, dan oleh demikian menghapuskan ancaman kepada pemerintahan mereka.

Rejim-rejim yang tidak bertoleransi dengan pasti akan menggunakan kaedah seperti ini kerana mereka tidak mempunyai pertimbangan keadilan dan tidak memedulikan kedaulatan undang-undang.

Dalam penganiayaan kehakiman yang sekarang berlangsung keatas Ketua Pembangkang nasional Anwar Ibrahim, Najib dengan ketara mencerminkan Mesir semasa di bawah Mubarak. Serangan mempergunakan sistem kehakiman ke atas Anwar yang ingin membawa perubahan dimulakan oleh pemerintah kuku besi Dr.Mahathir dalam tahun 1998. Dr.Mahathir telah baru-baru ini menerbit sejilid memoirnya yang menipu dan tidak wajar bagi seorang bekas perdana menteri. Lebih satu dekad kemudian, Kerajaan Najib menggunakan taktik yang sama sahaja.

Mubarak dengan terkenalnya menggunakan mahkamah Mesir untuk memenjarakan Ayman Nour, pemimpin Parti El Ghad (Parti Esok). Ayman Nour adalah seorang pemimpin pembangkang yang utama dan merupakan pesaing Mubarak dalam pilihanraya Presiden tahun 2005. Berikutan suatu perbicaraan yang rata-rata dikecam dan farsa, Ayman Nour dipenjarakan selama 5 tahun dengan kerja berat. Persamaan dengan pendakwaan Anwar yang sekarang berlangsung adalah amat ketara.

Rakyat Malaysia, bersama dengan dunia, berasa girang melihat melihat pemergian penzalim Mubarak dan kemenangan rakyat Mesir. Sekarang, kita mengalukan hari yang cemerlang apabila rakyat Malaysia mengakhiri pemerintahan membazir, lembap dan menindas Barisan Nasional dan pemimpinnya Najib Tun Razak. Pemerintahan Barisan Nasional yang mencerminkan pemerintahan Mubarak ke atas Mesir, mesti berakhir. Untuk kebaikan negara, Barisan Nasional perlu disingkirkan.

NOTA:
mubarak ada first lady
najib ada fat lady
kah kah kah


15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

posmen dan semua kakitangan pejabat pos pon akan disuruh undi pos jugak...

James Iha berkata...

Pilihanraya raya paling lawak dlm dunia.. Pasni aku nak cadangkan Mat Mongol dan baruanya iaitu SPR utk buat undian SMS pulak..baru la duit masyuk..kahkahkah..

habsahry@yahoo.com berkata...

revolution...
long live sosialisme....!

Tanpa Nama berkata...

Kalau macam ni, bukan sampai kiamat PR tak dapat duduk Putrajaya.
Mati hidup balik pun Anwar, Hadi Awang dan Lim Guan Eng tak dapat, usahkan duduk, pijak tangga Putrajaya tak merasa.
Tapi ingat, Allah Maha Kuasa.
Siapa sangka Mubarak boleh tumbang dan Gadhafi sekarang dalam kepanasan.
Biar berapa banyak undi pos laju disumbatkan, sekiranya Allah mahu, PR tetap menguasai Putrajaya.
Kalau tak menang PRU13 ada cara lain yang akan Allah tunjukkan.

Puteri berkata...

Yang lucunya, pemimpin PR dok kalut dan sanggup membiarkan mereka ditipu dgn perkara ni...ha!ha!ha!

Tanpa Nama berkata...

Undi pos separuh drp jumlah undi biasa, ini pengundian jenis apa mcm ni?

Tapi yg peliknya, PR walaupun tahu situasinya spt itu, tapi masih cuba memasang impian utk menang...bongok!

Yg letih dan kecewa akhirnya macai2 kat bwh yg buat kerja, inisiatif desakan secara konsisten terhadap ketidakadilan itu tidak diambil peduli oleh pemimpin...bangang!

Tanpa Nama berkata...

bro TT. kau tlg post video ni. hahahaha. bodoh betol kalau ada cakap keluarga mahmud tak corrupt. anak becerai pun bini mintak rm400million! si tua bangsat tu apatah lagi! mana sprm nak siasat kewangan keluarga beruk ni? . anak branak mintat burit import.

http://www.youtube.com/watch?v=968_nSm-Oa8&feature=relmfu

Tanpa Nama berkata...

susah bang isham nak menang. kena ada tunjuk perasaan besar-besaran baru kerajaan persekutuan takut. kita bukan macam amerika syarikat dan britain yang nampak pada fizikalnya demokrasi.kat sini kita ditakutkan dengan agama, bangsa dan raja.

Stupid University berkata...

Hidup undi pos! Kah! Kah! Tanpa undi pos, BN dah lama bungkus! Kowtim! Kah! Kah! kah! Kerajaan tak ada lancow gaya pos! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Puteri dan pengomen Tanpa Nama selepas dia sedap lah cakap PR ni kalut dan bangang.. tolong beritahu pendapat anda apa pemimpin PR patut buat?????...

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 11 Mac 2011 8:35 AM

mana ada puteri & tanpa nama cakap PR ni kalut dan bangang..lu jgn jadi nasi tambah..x baik derw..
buka minda..
ko kena paham maksud depa..
klu dah tau BN menipu dlm pilihanraya jgn la ngekor je..
ajak la rakyat turun ke jalan raya..bt demo mcm bersih..boikot sampai SPR tunaikan tuntutan bersih 2.00..selagi x tunaikan jgn layan...rakyat boleh nampak, rakyat boleh nilaikan..jgn rakyat cam ko dak la..malas berfikir..x renti nak baca dlm2...

ketuanan layu berkata...

Apa lagi mari kita beramai2 turun ke jalan raya menuntut pilihanraya bersih,telus dan adil jika ini dibiarkan smpai bila rakyat negara ini tidak akn tau situasi sbnr sma ada rakyat sbnrnya menolak kerajaan atau tidak...

Tanpa Nama berkata...

1Malaysia ada PISS Lady

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah..memang bangang la kau orang ni..tak pernah pergi PD ke?kat sana ada kem askar la bongok!memang la banyak undi pos bahlol!tu la baca blog mat bangang..skrip yang dibuat tak laku..angan2 nak jadi film director..tapi hampeh..utk lu orang gua saran lu orang dengar lagu..i started a joke nyanyian bee gees..tepat ke muka TT.keh..keh

Tanpa Nama berkata...

Istilah "Bin" dan "Binti" adalah untuk semua orang Islam dan BUKAN khususnya untuk orang Melayu sahaja. Bahkan orang Arab Kristian pun menggunakan "Bin", contohnya Sulaiman Bin Hassan, dari Lubnan. GUNAKAN AKAL DENGAN SEPURNA, JANGKAN BUAT LAWAK BODOH.