Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 November 2011

SIAPA PENYELUDUP ANTARABANGSA





KES MACAM INI HEBOH BUKAN MAIN







TIGA BERANAK PROSES DADAH DIHUKUM MATI – meloya

ALOR SETAR 20 Nov. - Tiga beranak termasuk seorang anak perempuan hari ini dijatuhi hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi Alor Setar selepas didapati bersalah atas tuduhan memproses dadah di Lunas, Kulim, lima tahun lepas.
Ooi Hooi Beng, 50, anak lelakinya, Ong Heng Keat, 26, dan anak perempuan, Ong Gaik Kee, 24, kelihatan tenang sebaik Pesuruhjaya Kehakiman Mohd Azman Husin, menjatuhkan hukuman itu.
Bagaimanapun, tiga lagi tertuduh, Pang Chui Kong, 47, Lim Kim Hee, 50, dan Wong Ah Ngau, 47, dilepaskan selepas pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadap mereka.


POLIS TAHAN ENAM WARGA ASING, RAMPAS DADAH BENILAI RM20 JUTA – berita hairan

KUALA LUMPUR: Polis menahan enam lelaki warga asing dan merampas sejumlah dadah jenis syabu bernilai kira-kira RM20 juta di sebuah kediaman di Putra Perdana, Puchong dekat sini, semalam.

Menurut sumber polis, hasil risikan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman dan Bahagian Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah Sepang, satu serbuan dibuat ke atas kediaman berkenaan kira-kira jam 4 petang.
Difahamkan, kesemua suspek berusia lingkungan 20 hingga lewat 30-an, namun kerakyatan mereka enggan didedahkan oleh polis.
Mereka juga difahamkan menggunakan pas lawatan sosial untuk memasuki negara ini sejak beberapa bulan lalu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Noor Rashid Ibrahim ketika dihubungi mengesahkan penahanan tersebut.

Sebelum ini, polis juga berjaya menumpaskan satu sindiket memproses dadah antarabangsa dengan menahan 11 lelaki termasuk enam warga asing bersama dadah jenis ecstasy dan syabu di Pulau Pinang pada Jumaat lalu.

Operasi yang dijalankan oleh Jabatan Narkotik Bukit Aman dan Kedah berjaya merampas dadah bernilai lebih RM20 juta dari dua operasi yang dijalankan serentak di sebuah kilang dan rumah yang dijadikan makmal memproses dadah secara haram di negeri itu. –

NOTA:
lihat berita diatas jelas yang tertuduh
telah mendapat hukuman mati kerana dadah

BERITA BAWAH:
berita yang dibawah menghairankan
siapa warga asing ini?
kenapa tidak diberitahu bangsa mereka?
kenapa hendak dirahsiakan?
ini bukan kes 20 sen
ini bukan kes 20 riggit
ini bukan kes 20 ribu rinngit
ini kes 20 juta
20 juta ringgit ini pasti kerja
jumlah sebanyak ini
adalah seludupan jaringan dadah antarabangsa

NOTA:
banyak penyeludup iran telah datang ke malaysia
ramai juga telah ditangkap
yang pelik tak ada berita seperti berita diatas
kita tak pernah baca penyuludup iran di bicarakan
yang kita dengar hanya berita mereka ditangkap
apakah akhbar kita tidak berminat membuat berita
penyuludup iran dibicara kan

jaringan penyuludup dadah dari iran
memiliki jaringan antarabanga
bagitu juga penyuludup dari nigera dan afrika
silap silap penyeludup antarabangsa telah dapat membuat hubungan
dengan orang orang tertentu
orang orang tertentu memiliki pengaruh
sehinggakan kes seludupan ini tak perlu dibawa ke mahkamah
atau akhbar tak perlu buat laporan
warga tak perlu tahu bangsa si penyeludup


5 ulasan:

Amuraria berkata...

BAHAYA SIMPAN DADAH TAMBAH LAGI JUMLAH YANG BESAR DISIMPANAN PDRM !

Tanpa Nama berkata...

Aku pun pelik... ini mesti ada orang-orang besar di Malaysia yang jual dadah. Rasanya kalau ikut-ikut berita tangkapan dadah antarabangsa yang melibatkan puak-puak tu, rasanya beratus orang dah ditangkap. Namun hakikatnya tiada seorang pun yang kena hukum bawah 39B.

Takkan pihak berkuasa sudah kasi padam itu orang untuk tutup kes.

Tanpa Nama berkata...

I smell rats somewhere...

Tanpa Nama berkata...

Pada pendapat gua la...PDRM adalah tempat paling selamat untuk menyimpan stok dadah sebelum diedarkan kepada macai2(pengedar kecil2an)...polis mmg main peranan dalam aktiviti pengedaran dadah ni..klu takde pengedar ngan mat pet polis takde keje plak..kt tmpt aku..dh kurang aktiviti dadah ni tp polis main peranan supaya macai2 ngan mat pet2 ni terus kn aktiviti diorg...klu kat flat San Peng tu bro..kawasan black area tu..polis gak yg jaga..ada pondok polis di jadikan pot tmpt edar dadah..pukimak la.!!ni mainan polis2 je...

abahryan berkata...

Gua bersama lu dalam hal ini..cuma nak tanya hukuman mati sebab dadah ada dalam kitab tak,suka suka nak cabut roh..cuma nak tanya ugamawan