Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 November 2011

BANGANG YANG TAK BOLEH DI UBAT




AKAN SAMPAI KE GEBENG







NOTA:
ini anak kecil mangsa radiosktif
anak ini lahir sesudah loji ditutup
ini mangsa radio aktif di chernoybll

selamat datang gebeng!






KESELAMATAN RAKYAT DIUTAMA – berita hairan

Adnan Yaakob menegaskan kerajaan tidak akan mempertaruhkan nyawa orang ramai berkaitan isu pembinaan loji nadir bumi (LAMP) yang dibangunkan Lynas Corporation Ltd (Lynas) di kawasan perindustrian Gebeng di sini.

Adnan berkata, pihak berkuasa terutama agensi yang berkaitan tidak akan meluluskan projek terbabit jika ia mengancam keselamatan rakyat kerana kilang itu dibina bagi tujuan pemprosesan.

"Jika kilang itu benar-benar berbahaya, saya sendiri akan melarikan diri kerana kediaman saya, malah Istana Sultan Pahang berada di Kuantan.

"Sebenarnya, sebagai Menteri Besar, saya tahu mengenai kilang itu kerana sudah melihat dokumen dan laporan. Saya tidak akan membiarkan rakyat mati kerana mereka yang memberi mandat memerintah negeri ini.

"Sebab itu, pembangkang, terutama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP menggunakan isu ini bagi merebut kuasa.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..BANGANG ADA MACAM MACAM.... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU LOJI INI MELETUP.... MALAON INI TAK SEMPAT LARI.... kah kah kah..

kah kah kah..... KALAU TAK MELETUP LAGI BAHAYA.... kah kah kah..

kah kah kah...SETIAP HARI KELUARKAN RADIO AKTIF ... SEDIKIT DEMI SEDIKIT.... kah kah kah..

kah kah kah..MERESAP DALAM UDARA.... MASUK KE BUMI MELALUI HUJAN... kah kah kah..

kah kah kah..TURUN KE SUNGAI GEBENG JADI MAKANAN IKAN...kah kah kah..

kah kah kah.. DARI SUNGAI TURUN KE LAUT JADI... MAKAN IKAN SOTONG DAN KERANG.... kah kah kah..

kah kah kah..AKHIRNYA SAMPAI KE PASAR IKAN DI KUANTAN....kah kah kah

kah kah kah.... TUNGGU DAN LIHAT ANAK YANG BARU LAHIR..... kah kah kah..


NOTA:
kalau selamat sangat kenapa tak dibuat loji ini di canberra?
kalau seklamat sangat kenapa lojo ini tak dibuat di perth?
kalau selamat sangat kenapa loji ini tak di buat di brisbane?
soalan ini wajib di jawab



BERSEDIA MENUNGGU BERSIH 3.0

10 ulasan:

Abby Shahrin berkata...

kalau selamat kenapa tk buat dkt putrajaya?

Tanpa Nama berkata...

KAHKAHKAH

TAK MUSTAHIL AKAN KUAR DARI HUTAN
GAJAH BERKEPALA 2 WAKKKAKKAKA

A Mum Of Three Mohd berkata...

Kata sekor malaon tu.... derang buat di Kuantan agar dapat wujudkan pekerjaan buat warga di sana

Persolannya...

Warga Kuantan dapat kerja atau mereka yang akan diKERJAKAN oleh radioaktif yang dikeluarkan oleh kilang tersebut?? Nauzubillah....

IbnAbdHalim berkata...

Kalau kata Melayu jenama gerombolan bangang, marah, tapi kenapa loji tersebut tak didirikan di Australia saja sudah cukup membuktikan bahawa ianya berbahaya.

MB camtu hanya layak jadi MB lembu Sharizat saja.

Jebon berkata...

Sy agak macam ni la bro TT... MPK meluluskan kilang lynas hanya memakan masa satu hari... jadi mungkin ada orang yg dah terima komisen/wang besar... apabila rakyat bangun membantah projek kilang lynas... wang dah ambik nak kensel dah tak boleh... jadi macam2 berita bangang yang dikeluarkan utk justifikasi alasan bagi meneruskan projek kilang lynas... apa nak jadi pemimpin2 yg korup nih - lihat wang se-mata2... nasib rakyat dipertaruhkan...

Tanpa Nama berkata...

d mana otak MB ini?adakah sudah d resapi radioaktif sehingga tidak boleh berfikir?harapan rakyat supaya sultan pahang menghumban MB ini,sebelum rahyat menghumban kedua2nya...anak pahang

Tanpa Nama berkata...

aku sakit hati sgt tgk berita smlm si adnan beruk ni dgn sombong dan bongkak cabar org kampung yg tak suka projek ni supaya jualkan rumah mereka dgn harga murah kt kerajaan.dgn muka selamba pulak tu keluar statement.maknanya pada dia projek ni lebih penting dari rakyat kuantan.malaun malaun dari australia ni akan didodoi akan ditatang sedangkan org kuantan akan ditendang pergi.dia lupa setiap lima tahun dia masuk kampung sembah kaki merayu rakyat beri dia undi supaya dia dapat jadi mb.baca sekali lagi dia minta undi dari org kuantan dan takde seekor pun malaun dari australia yg undi untuk bagi dia kerja. sekarang mcm nilah cara dia balas jasa org yg undi dia.org luar nk ditimang org sendiri nk ditendang.memang dasar manusia kurang ajar.tak tau mengenang budi.bela anjing lagi baik.kurang kurang pun boleh harap jaga rumah,jaga kebun.sebab itu aku kata umngok ni memang tak pernah faham masalah dan kesusahan rakyat kerana parti malaon di sentiasa diperintah oleh golongan bangsawan belaka.so aku nk tanya pendirian org kuantan.boleh simpan lagi ke malaon ni?kalau aku sure aku tendang masuk laut.FULL STOP!!

Lang berkata...

masyuukkk...

projek mula beroperasi, pindah cepat2 ke gold coast.... yg lain bye2...

Tanpa Nama berkata...

Bangang tak kebah...dah meletup dah bocor nasi dah jadi bubur spesis jenis mcm ni baru nak sedar,buat demo mintak MB tuh buat rumah sebelah kilang tuh duduk sekali dgn anak bini cucu cicit..baru dia cakap ada serupa bikin...rakyat pun juta juta ada respect mampossss pun bersama rakyat sebagai bukti kilang itu selamat,slogan NAJIB kena dan tepat rakyat didahulukan(MAMPOS dahulu),Adnan telah menyahut dan merealisasikan slogan itu...

pakatan BENAK berkata...

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... PAKATAN BENAK CAKAP APA NI???..... kah kah kah..

woit... KECIK2 ORANG SURUH BELAJAR TAKNAK! DAH BOSA MENYUSAHKAN ORANG...kah kah kah..


http://unclearengineer.blogspot.com/2011/06/lynas-oh-lynas-mari-kita-berfikir.html

http://unclearengineer.blogspot.com/2011/06/menjawab-soalan-saudara-dp-mengenai.html

http://unclearengineer.blogspot.com/2011/08/lynas-oh-lynas-part-2-ada-lagi-cerita.html

http://unclearengineer.blogspot.com/2011/11/although-reports-say-plant-may-earn-rm8.html

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=1111&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_02.htm