Ahad, 28 September 2014

BERITA SEDIH LAGI PILU





Dulu dibuli Umno, kini dibuli PKR dan DAP, kata anak Nik Aziz

Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz mengakui PAS mangsa buli rakan sendiri DAP dan PKR rentetan krisis di Selangor dan pemecatan ahli majlis di Pulau Pinang baru-baru ini.

Anak Mursyidul Am PAS itu berkata jika dahulu PAS mangsa buli Umno, sekarang mereka dibuli rakan sendiri dalam Pakatan Rakyat (PR).

 "Hari ini, selain umno, PKR dan DAP mula hendak buli PAS.


KAH KAH KAH

woit
ini berita sedih
ini berita sayu
ini berita mengusik jiwa
ini berita amat pilu
ini berita mengoyak hati

kesian meleleh air mata
bergantang gantang air mata meleleh
tak sanggup baca berita ini
kah kah kah



-----------

8 ulasan:

Awanama berkata...

PASA kena buli pasal PAS dah jadi parti barua.Barua pada umnongok,sebab tu kena buli.kah..kah..kah..

Awanama berkata...

Padan muka, budak bodoh sombong mmg layak dibuli dan disedekahkan pelempang saja. Kalo biol, kita pakat2 kencing atas serban. Kalo bodoh biol dan sombong, sapa nak hormat??? Kambing ngan lembu pun ada terbit rasa nak bagi penerajang.. kahkahkah..

PAS yg kami terima ialah PAS tanpa UG dan Tuang Presideng. Yg lain boleh pegi mamphos la. UG kan KHOATTTT.. boleh survive tanpa bantuan mana2 parti.. berUGlah sendiri sendiri yer..

Awanama berkata...

masa dengan umno, PAS dibuli sebab bodoh.

masa dalam PR, PAS dibuli sebab hadi dan geng UG bodoh.

Awanama berkata...

Ini namanya terkenangkan janda lama yg banyak duit.bini skrang ni takde duit tu yg duk canang satu kampung bini baru ni kaki buli..

Awanama berkata...

Pundek..x sedar dulu masa Nik Adli kena ISA..sapa yg demo. Pembuli ni la demo sampai ada yg masuk kemunting skali.. ABUG!..asal bukan UG!

Awanama berkata...

as salam beduh...
mu jange ingat mu pakei serbe ore suke mu...
mu pakei topi pun ore x suko mu...
mu meme dok panda amik ati rakyat..
mu cuma ingat ayoh mu ada mu kuat...
no way jose...beso ibu jari kuku ayoh mu pun mu x dok...
beso tantawi ado...
beso serbe tuan presideng ado...
beso bibir takiri ado...
beso mato din aye ado...
beso belaka...
kah kah kah..

cermin diri dulu jangan jadi beduh yang buduh....

kah kah kah

Awanama berkata...

mintak tolong tt..dah email ari tu tapi xada respon..

Parti Politik, Masyarakat dan Perniagaan di Kelantan.
Umumnya mengetahui masyarakat Kelantan mempunyai budaya berniaga sejak turun temurun, dari Pasar Siti Khatijah, Wakaf Che Yeh, pasar pagi, pasar malam, stadium semasa perlawanan bola sepak, di ceramah-ceramah politik atau di mana sahaja, selagi mendapat permintaan dan ada kamahuan. Kelantan telah ditadbir oleh kerajaan PAS sejak 1990 sehingga sekarang, walaupun pelbagai cara cuba digunakan oleh kerajaan pusat untuk merampas Kelantan masih tidak berjaya walaupun mungkin ada beberapa kerusi yang telah di menangi UMNO. Ingin disentuh di sini, mengenai hal-hal kebajikan kepada peniaga-peniaga yang semakin terabai dan tidak dibela oleh kerajaan negeri pimpinan PAS umumnya.
Dataran Ilmu di Jalan Dato’ Pati salah satu tempat kuliah bagi kerajaan negeri pada setiap pagi Jumaat, maka tempat itu sehingga ke Jalan Sultan Ismail telah menjadi satu tumpuan kepada peniaga-peniaga dari makanan, budle, buku-buku, pakaian, tembakau rokok, cincin permata, barang antik, buah-buahan, sayur-sayur kampung dan pelbagai macam. Tempat itu menjadi tumpuan umum dan pelancong apabila ke Kota Bharu kerana jalan telah ditutup untuk diberi laluan aktiviti-aktiviti tersebut sehingga tengahari. Aktiviti perniagaan berjalan sekian lama seiring dengan aktiviti kuliah yang dijalankan, tanpa ada sekatan dan halangan daripada kerajaan negeri mahupun PBT MPKB-BRI. Ianya juga pernah diberi ulasan dalam media harakah daily. Alangkah malangnya sejak Ogos 2014 selepas Aidilfitri para peniaga tidak dibenarkan menjalankan perniagaan sekiranya kuliah tidak diadakan, sedangkan sebelum ini masalah sebegini tidak pernah timbul. Perkara ini cuba dipertahankan oleh peniaga-peniaga, tetapi pihak PBT MPKB-BRI memberi pelbagai alasan yang sangat tidak masuk akal. Rentetan itu, sempena Muktamar PAS di Johor sekali lagi pihak yang berwajib telah mengeluarkan arahan untuk tidak menjalankan perniagaan kerana kuliah tidak dijalankan, pada 19 september 2014 sedangkan sebelum ini sebarang masalah mengenai pelarangan ini tidak pernah berlaku.
Para peniaga di sini yang sebenarnya menyumbangkan kemeriahan aktiviti-aktiviti tersebut. Di sini juga tempat masyarakat untuk berbelanja mahupun beriadah, mendengar kuliah. pada cuti umum di pagi Jumaat, tanpa mengira parti politik masyarakat tempatan mahupun luar Kelantan ramai yang begitu teruja untuk menikmati aktiviti-aktiviti ini. Ini adalah salah satu budaya masyarakat Kelantan. Situasi ini seperti sebenarnya situasi menang-menang antara kerajaan negeri dan peniaga. Inilah kebajikan yang diinginkan oleh masyarakat Kelantan. Kepada pihak kerajaan negeri, PBT dan mereka yang terlibat nilai dan fikirkan sejenak mengenai perkara ini, mungkin ada yang berpendapat ini perkara kecil, tapi perkara ini melibatkan hasil pendapatan peniaga. Ahli exco, Yang Berhormat, ulamak-ulamak selami dan turunlah dekati peniaga-peniaga, lihat apa yang mereka niagakan, apa luahan hati mereka, saya yakin mereka bukan inginkan sumbangan wang ringgit kalian tapi sekadar ingin kebajikan dan ruang untuk mereka berusaha dan menambahkan pendapatan.

Sekian, terima kasih
Wan Azman bin Wan Hassan
Wakil Peniaga di Medan Ilmu
Kota Bharu, Kelantan.



Awanama berkata...

Anak yang sukar jaga nama.baik.bapa
Dianggap derhaka
Mempunyai alur politik berbeda
Bersifat pentingkan diri
Perjuangan boleh kompromi
Kalau jumlah duit.mencukupi
Semua boleh jual beli
Prinsip polisi dasar peribadi
Malah maruah juga boleh dibeli
Kah kah kah
Masa depan dasar pecah perintah.berjaya
Polisi.ini berjaya menjayakan kerajaan minoriti
Kalau pecah pecahkan.keutuhan
Mudah dijajah oleh golongan tertentu saja
Bagi gula gula kpd rakyat
Dari masa ke.semasa
Kah kah kah
Buang masa.meluat