Jumaat, 10 Oktober 2014

KESIAN MEDIA KETUANAN MELAYU





KOMENTAR
apa makna berita ini?
kenapa berita ini pop?
apa yang melahirkan berita ini?

jawabnya:

media milik ketuanan melayu
media milik cukung
sebenarnya TIDAK di percayai
orang ramai TIDAK yakin
laporan dan tulisan media
united malays national organisation

justeru:
media sosial lebih diyakini
ini kerana dalam malaysia
TIDAK wujud kebebasan media
justeru pandangan polis
TIDAK diyakini

selagi akhbar perlu lesen
selagi ada kekangan media
selagi ada undang undang menindas
maka media sosial akan lebih diyakini

kenyataan resmi
kenyataan polis
kenyataan pihak berwajib
kenyataan  pihak bertanggung jawab
kenyataan kerajaan
walau pun tepat dan bertul
semua di bakul sampahkan

inilah hasil dari
negara tanpa kebebasan media

M-UNTUK MALAYSIA


Adakah letupan bom angkara ekstremis Islam? soal 

pengguna media sosial 

Letupan bom hari ini yang berlaku di hadapan pub Jalan Bukit Bintang tidak terlepas dari kritikan rakyat Malaysia di media sosial, di mana ramai dengan pantas mengaitkan letupan tersebut dengan pergaduhan tentang festival arak, "Oktoberfest".

Malah, walaupun pihak polis mengesyaki gangster di sebalik letupan yang meragut satu nyawa dan mencederakan 13 lagi, pengguna Internet membuat spekulasi kumpulan militan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis) sudah tiba di Malaysia.

"Saya rasa ini berkaitan dengan alkohol... anda mahukan festival arak... ini mungkin sebabnya..." tulis pengguna Facebook Mariah Mohd Shah yang menyelitkan pautan artikel tentang letupan bom tersebut.

Peter Cheng menulis di Facebook, "Bagaimanapun saya dapat rasakan ini kerja jihadis. Ia berlaku di luar pub. Habislah Malaysia tersayang kita!"

Yang lain pula mula menulis komen dengan perkataan, "Isis sudah tiba!" dan "Selamat datang Isis!" sementara yang lain melontar nama kumpulan pengganas Islam yang terkenal seperti al-Qaeda dan Taliban.

Pembaca The Malaysian Insider juga tidak percaya kumpulan gangster dalang di sebalik letupan tersebut, selepas memberi perhatian kepada senjata yang dipilih serta sasaran bom tangan itu.

"Mensasarkan kelab lebih kedengaran seperti ekstremis sedang cuba mengajar bukan Islam satu pengajaran, lebih daripada pergaduhan kumpulan jenayah. Dan bom tangan? Bolehkah rakyat biasa dapatkan bom tangan?" soal "ZakariahZ".

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/adakah-letupan-bom-angkara-ekstremis-islam-soal-pengguna-media-sosial#sthash.xGDANVEn.dpuf


----------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro...tengoklah perangai suku sakat media ketuanan melayu. Bila duit dah banyak songlap masuk konek skrg nak songlap duit zakat pulak.

[img]http://s25.postimg.org/x8l2ryy0v/songlap.png[/img]

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...hilang marah kt harga minyak naik, hilang marah kt budget najib sewel angkara bom.....macamne rakyat buasa nk dptkan bom....kah kah kah.....rakyat MALASya mmg mudah lupa