Selasa, 2 Ogos 2016

BERITA BAIK DIDENGAR



DALAM HIDUP

INI DIPANGGIL

BERITA SEDIH

YG GUMBIRA


Zam dedahkan Utusan sedang 'sakit'

Bekas ketua pengarang Kumpulan Utusan Melayu, Zainuddin Maidin yang popular dengan panggilan Zam mendedahkan bahawa syarikat akhbar berbahasa Melayu itu sedang 'sakit'.
Dalam blognya, Zainuddin memetik kenyataan Presiden Kelab Veteran Utusan Melayu(KVUM),  Raja Ahmad Niza yang menyeru supaya langkah segera diambil bagi menyelamatkan Utusan Melayu (Utusan Malaysia) yang sedang berada dalam keadaan 'sakit'.
"Ini adalah berikutan kegagalan syarikat itu membayar gaji mengikut jadualnya kepada kakitangan termasuk para wartawan sebaliknya akan di bayar lewat iaitu pada 5 Ogos ini.
"Mereka telah diberitahu menerusi suatu surat pekeliling Pengarah Urusan Kumpulan Utusan Melayu,  Mohd Noordin Abbas bertarikh 21 Julai 2016," petik Zainuddin sambil memuat naik satu memorandum pekeliling berkenaan apa yang dikatakan Raja Ahmad.
Mengulas lanjut, Zam memberitahu, Raja Niza dalam tulisannya di Buletin Suara Keramat iaitu suara kumpulan whatsapp bekas-bekas wartawan Utusan Melayu telah menyatakan anggota KVUM seramai 271 orang amat bersimpati dengan kesulitan yang dihadapi oleh pekerja-pekerja Utusan akibat kelewatan pembayaran gaji itu.
"Kalau peha kanan dicubit, peha kiri terasa sakitnya. Peha kiri itu adalah KVUM." kata Raja Ahmad, dipetik Zam.
Kesakitan ini, kata Raja Niza, memerlukan 'doktor pakar' untuk mengubati atau membedahnya kerana dikhuatiri akan bertambah teruk.
"Kami juga bersimpati dengan pengurusan Utusan sekarang kerana diserkup oleh suasana yang terpaksa dihadapinya.
"Penyelesaian jangka pendek dan panjang perlu dicari dengan segera kerana masa tidak pernah menunggu kita," katanya lagi.
Dalam pada itu, Raja Niza memberitahu, KVUM akan menghantar memorandum kepada Utusan yang mengandungi cadangan langkah pemulihan syarikat itu yang diharapkan tidak akan disalah ertikan.
Malaysiakini sedang cuba untuk pihak pengurusan syarikat tersebut untuk mendapatkan pengesahan mengenai pendedahan Zam ini.
Malaysiakini juga akan menghubungi Pengerusi Kesatuan Kebangsaan Wartawan (NUJ) Utusan Melayu, Taufek Razak untuk menyatakan pendirian kesatuan mengenai hal ini.
AKHBAR TIPU

KELENTONG

PUTAR ALAM

KAKI BODEK

ALAT MESIN

GEROMBOLAN

TIPU MELAYU

JUAL MELAYU

AKHIR PUPUS

KONON ANTICINA

TAPI SEDUT

LENDIR CUKONG

PADAN MUKA

WAJIBLAH

GUMBIRA BILA

MUSUH SAKIT

MAKIN TENAT

KAH KAH KAH


------------

2 ulasan:

Unknown berkata...

Patutlah dah puas kerja kuat dengan mengampu bodek dengan lanun bugis,.buat fitnah kesana n kesini kepada setru politik yg dibodeknya akhirnya terpaksa bayar tuntutan saman dengan berjuta juta RM dah tu merewang tak tentu pasal kerana Akbar yg dijaja tak laku,.fikir2 lah utusan Melayu anda tu siapa lah dari Kaca mata Masyarakat Malaysia yg terpelajar dan cerdik dari apa yg anda fikirkan sebalik nya sebelum ini,.,.ABU

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah