Selasa, 18 November 2008

BERUK AKAN DILANTIK SEBAGAI NAIB CANCELOR UM KATA RAFIAH SALIM BEKAS NAIB CANCELOR - mKini

"They have a right to appoint a monkey if they want," she told Malaysiakini.

TERJEMAHAN : Mereka berhak untuk melantik beruk jika mereka mahu’, kata Rafiah Salim bekas naib cancelor Universiti Malaya yang baru sahaja di buang kerja.

Menurut Rafiah Salim dia di buang kerana ‘ tidak ada benda yang tumbuh di celah kangkang beliau..’.

Rafiah telah mencabar Timbalan Menteri Pelajaran Idris Harun untuk membuktikan ‘ada benda yang tumbuh di celah kangkangnya ‘ dengan membuat kenyataan yang memperkecilkan keupayaan Rafiah di luar Parlimen. Jika Idris Harun berani bercakap di luar Parlimen Rafiah pasti akan menyaman.

kah kah kah…. ini real munkeeee… kah kah kah…. ini real kontol…. kah kah kah….

NOTA:

Sila lihat laporan : TIMES HIGHER EDUCATION SUPPLEMENT (THES) 2008.

Malaysia tertinggal di belakang Thailand, Indonesia dan Philipina

Times Higher Education Supplement (THES) - Quacquarelli Symonds (QS) World University Ratings juga menunjukkan semua universiti-universti di Malaysia jauh ketinggalan dibawah 200 buah universiti terbaik dalam dunia.

Terlalu tercorot berbanding dengan universiti dari Singapura, China, Jepun, Hong Kong , Taiwan dan Korea Selatan.

kah kah kah …satu lagi dasar KETUANAN MELAYU…. ka kah kah..

kah kah kah…. dasar yang melahirkan munkeee munkeee…. kah kah kah…


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alamak malu aku sbgi x student um

Tanpa Nama berkata...

Jelas lagi kepimpinan 'Ketuanan Melayu' tak tahu hal pentadbiran universiti, Rafiah dah hampir nak bawa UM ke dalam kelompok 200 universiti terbaik dunia, tapi sebelum itu dia ada buat banyak komen pemberian status "universiti apik' macam tak wajar. Kontraknya ditamatkan. Hairan dia dah hampir nak pulih imej ranking UM, tapi ditamatkan sedangkan ada NC yang dah lama diberi peluan mentadbir gagal malahan membawa kemerosotan ranking ada lagi tapi masih dikekalkan bagaikan selama-lamanya. NC di semua IPTA tak boleh membawa kecemerlangan keran mereka terikat dengan 'ketuanan Melayu' antaranya mesti ada banyak staf Melayu walaupun tak berkualiti kerana jika tidak nanti malu nanti. Jadi semua IPTA ada banyak staf akademik Melayu yang tak berkualiti(profesor kangkung)dibela. Dah tak dapat membawa kecemerlangan mereka kata mereka ada acuan atau bench mark tersendiri yang lain drp THES atau yang lainnya yang diguna pakai oleh antarabangsa. Mungkin mereka pakai acuan 'patriotik' atau keimanan tapi jangan suruh mereka berkarya dan hasil mereka terbit dalam jurnal berimpak tinggi. Itu tidak patriotik dan bukan membawa erti 'demokratisasi of higher education' dan banyak lagi alasan beracuan ketuanan melayu akan direka. Walhasilnya IPTA kita duduk mungkin tercorot, boleh megah kita ada banyak staf bumiputra dan masih ranking tergolong terbaik dalam kelompok 300/400/500 di antara 30,000 universiti di dunia.

laluanmotor berkata...

kahkahkahkah...rafiah tu bukan ke dah jantan?takdak benda aper?dah buang jadi bapok?kahkahkah.rafiah bkn mcm bik mama.bik mama barula pure betina gedebuk.kahkah..kahkah

Tanpa Nama berkata...

TAK ADA BENDA TUMBUH KAT CELAH KANGKANG?

meh aku tanamkan..

Tanpa Nama berkata...

beruk...kahkahkah...beruk????? ada sekor lagi beruk kat rombau...berok kelas atasan yang berjawatan dlm gerombolan...yang dilebelkan berduit ratusan jutaaa...kahkahkah....aku cadang dia jadi VC kat UUM sintok????? kahkahkah......

Tanpa Nama berkata...

Salam Tok Hiham,

Itu Nordin Qardun tak mau ke jadi NC UM? Blh kasi jatuh lagi UM...

Mungkin dlm kelompok 10000 terbaik di dunia ke...

Bak kate2 DSAI dlm ucapan beliau kat Taman Medan 5-6 bln lps...

"Baru kene sergah sekt, dah tak btul..minyak, gas...minyak,gas..."

Kah kah kah