Selasa, 18 November 2008

TIPU! TIPU! TIPU! UMNO TIPU MELAYU !!! TAK PERCAYA LAGI SILA BACA - The Sun

Pampena Sdn Bhd syarikat milik kerajaan di bawah United Malays National Organisation. Syarikat ini duduk di bawah Kementeria Pelancungan. Menteri nya ialah Purtan Azalina.

PriceWaterhouseCoopers telah menjalankan 2 audit. Apa yang di temui ialah tipu, menipu dan kaki tipu.

CONTOH PERTAMA : Umi Hafilada mendapat RM 300,000 ringgit untuk membuat konsert Amir Diab. Pampena tidak pun melihat surat penjanjian antara anaka dara yang bernama Umi Hafilda. Bila konsert gagal duit diminta pulangkan. 3 keping cek sampai semuanya di tendang. Uni Hafilda anak dara muflis rupa-rupanya.

CONTOH KEDUA: Champions Youth Cup belanja RM 17 juta ringgit. Denga cita-cita untuk membawa pelancung datang. Haram jadah. Satu habuk tak ada. Tikus mondok dari Bangsar pun tak nak datang. RM 17 juta ringgit hangus.

CONTOH KETIGA:Sebanyak RM 100,000 untuk sebuah taxi. Seharusnya ada 111 buah taxi. Tapi bukan guna duit beli taxi. Taxi di beli dengan beli ansuran. Akhirnya taxi entah mana duit entah ke mana. Taxi- taxi ini sedang hendak dilelong oleh bank.

CONTOH KEEMPAT: Pampena Sdn Bhd membeli saham RM1 ringgit dari SD Corp Sdn Bhd. Syarikat ini menajanjikan perniagaan RM8 juta ringgit setahun dengan pulangan untung RM100,000 ringgit di tahun pertama. Syarikat haprak bumiputera ini hanliang RM 2 juta ringgit. Pampena telah membayar RM2.1 juta ringgit. Surat saham sehingga 31 Julai masih belum diterima.


Untuk membuktikan KETUANAN MELAYU mereka, banyak minit mesyuarat lembaga pengarah syarikat Pampena ini telah diubah-ubah mengikut selera.

Ini lah contoh syarikat BUMIPUTERA dan inilah contoh terbaik KETUANAN MELAYU yang menjadi dasar UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION.

kah kah kah… umi hufilda?.... kah kah kah…. macam dah pernah dengar nama minah ni... kah kah kah… minah ni masih anak dara sunti…. kah kah kah…. 70 jantan yang dah masuk tidak dikira….. first 70 does not count…..kah kah kah…

cukuplaaaa…. jangan tipu melayu…. cukuplaaaa dengan ketuanan melayu…. dah haprak…. cukuplah dengan dasar ekonomi baru…. semua kelentong… janganlah bodoh kan melayu…. dah ramai melayu bodoh…. kah kah kah




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku dah cakap,united malays national organisation ni parti p@#i mak,aku dok cakap berbuih mulut,pemimpin-pemimpin united malays national organisation ni semua PENCURI BESAR ...

Dr Novandri Hasan,naib ket pemuda bkt gelugor?calun EXCO pemuda? kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah...
Melayu kena tipu lagi...
Barai..barai..barai...
Hebat betul Purtan sekor ni...

Bro aku rasa Umi Hafilda ni mungkee Purtan punya partner entot-entot kot..maklum la Purtan ni kan ke dua alam..kah..kah...

"Bro" Body Umi Hafilda pun
gebu gak..
gomo-gomo pun best woo...dapat entot-entot lagi la syiok, pastu pancut atas perut..huh..nikmat dunia kelapan..

Cuba la ayat Bro..
Mana tau lu dapat tumpang-tumpang ke...kah..kah..kah..
Baru la Adahari...

Tanpa Nama berkata...

awak ni sewel ke asyik kak kah kah kAH, kalau betul awak buat laporan lah kalau tak betul kepala awak kena pelangkong.

madam rochas

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Bro,

Selak lagi kurap-kurap um-NO nie,
masih banyak yang belum terdedah hal kroni-kroni ujudkan kompopni rm2 untuk dapatkan komisyen. Menyalak macam nak keluar anak tekak kununya nak perjuangkan MELAYU tapi HAMPAEH !!!

Unknown berkata...

Ini yang mereka suka sangat nak jadi Tuan, kalau Tuan buat salah dan menipu siapa yang berani dakwa.

Tanpa Nama berkata...

Umi Hafilda must have spent RM300K on her BMW and suits whilst making her glorified appearances during DSAI's 1999 case...perasan dia glamour habis masa tu, not forgetting Azwan tumpang sekaki!
Compared to new script director..Bik Mama..payment dulu chicken feed, setakat RM300K tak ke mana. Under new director, baru ye, ribu dah tak main, now its in the millions...baru boleh glamour selamanya. Ask Bala...kah,kah,kah...

Tanpa Nama berkata...

umi hafilda ni adik YB Azmin Ali kan?

masih menjadi tanya...apakah maksud purtan?

ada sapa2 nak bg tau??

Tanpa Nama berkata...

salam hurmat ...ingin saya pena perspektif yang bersandarkan kepada pengetahuan dan analisa berdasarkan "social engineering - gender challenge" atau di terjemahkan "kejuruteraan sosial - cabaran jantina" .

Umi Hafilda ( andartu - banyak pasal dirinya kesukaanya di dengar dari dalam kandang saksi mahkamah tinggi siapa dan dengan siapa dan apa dilakukan )

Ahli Parliamen bujang dari selatan tanah air dan punya anak angkat .

Trend sebegini mungkin pemangkin kepada penonjolan kepada satu trend dalam masyaraket Melayu masa kini . Saperti diketahui umum, memang jumlah wanita melebihi lelaki dalm nisbah 3:1 .

Tetapi apa yang perlu diamati disini ialh ciri-ciri yang membawa kepada terlaksana kehendak naluri dengan tidak mengambil kira peranan dan wadah budaya bangsa dan sekelumit dari kehendak tuntutan allah .

Kehendak yang hendak saya papar dan tonjolkan disini ialah dari perspektif naluri sebagai insan yang punya nafsu dan juga inti pati kaseh dan sifat keibuaan yang sedia ada dalam benak hati kaum hawa.

Apabila diamati dan kita putar kebelakang perjalanan masa dan dari apa yang kita dengari tidak munasabah perkara yang didengar dari ungkapan saksi dari kandang saksi dan media bacaan yang menulis mengenai "fast track" famili ...harus berlaku . Dimana silap nya? tiada pendidikan moral atau mengejar duniawi mungkin juga "lack of self conscience". Masalah saperti ini bolih dikurang dan terus hilang sekiranya pembelajaraan 'Seks" diperkenalkan di sekolah Menegah.

- Alangden

Nota : Malam minggu ada "Sarong Party Girl" Nite - jemput hadir

Fa-T berkata...

pak isham ade number kontek Ummi Hafilda.. saya minat sama dia la... DARA TUA.. MAKIN TUA MAKIN BERSANTAN!!!

Tanpa Nama berkata...

Kesian orang melayu umno...ketuanan melayu kunun...tak abis-abis kena tipu! Kesian.....


Chiselstone

Tanpa Nama berkata...

Salam Tok Hisham,

Komen tok moh dlm entry ni paling den suko...

Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Bro wa baru balik india.
Purtan sana marah tersangat ngan Azlina purtan sebab membuat anjakan paradigma terbesar.
Purtan sana syok ngan lelaki tapi Purtan sekor kat sini stim sama pompuan ( kalau tak caya tanya Noraini parit sulong yang cun tu.) aku takut Purtan tu kena saman, malu kita
kah.kah.kah.kah.kah.kah

Johnny B. Rempit berkata...

"First 70 does not count..."

Kah kah kah...

Tersembor teh tarik kat keyboard aku...

Kah Kah Kah...