Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 Oktober 2009

CISSS TAK FAHAM FAHAM




PROJEK BINAAN JAKAN SAPULUT – KALABALAKAN TIDAK CAPAI OBJEKTIF
-berita hairan

Projek Pembinaan Jalan Sapulut-Kalabalakan didapati tidak mencapai objektifnya iaitu membina jalan bertar atau berturap yang menghubungkan pekan Sapulut di Keningau dengan Kalabalakan di Tawau, Sabah.

Sebaliknya, menurut Laporan Ketua Audit Negara Tahun 2008 yang dikeluarkan hari ini, hanya jalan "gravel" yang dibina dalam projek yang membabitkan peruntukan RM565 juta itu.

"Audit mendapati kerja penyiasatan tanah tidak dilaksanakan dengan sempurna mengakibatkan banyak bahan yang tidak sesuai seperti batang balak digunakan untuk membuat jalan oleh syarikat konsensi pembalakan tidak dapat dikesan.

KAH KAH KAH….

kah kah kah… TAK SAMPAI OBJEKTIF?..... kah kah kah..

woit… SIAPA KATA TAK CAPAI OBJEKTIF…. kah kah kah..

woit… APALAH AUDIT NEGARA INI… SALAH CONGAK…. kah kah kah…

kah kah kah…. SERATUS PERATUS MENCAPAI OBJEKTIF… kah kah kah..

woit…. PROJEK DI BUAT UNTUK REMBAT DUIT…. kah kah kah…

kah kah kah… SIAP TAK SIAP …BELAKANG KIRA…. kah kah kah…

kah kah kah… TENGOK JALAN TELOK KEMANG… TAK SIAP SAMPAI HARI INI... KRONI DAH KAYA…kah kah kah…

woit… OBJEKTIF … TETAP TERCAPAI…KRONI DAPAT PROJEK…kah kah kah..

kah kah kah… KRONI PASTIKAN DAYAK DAN IBAN DAPAT TUAK BILA MENGUNDI…. kah kah kah…



11 ulasan:

Tok Ketua berkata...

Kah..Kah..Kah..
Selagi Anak-Anak Haram Jadah ini yang memerintah negara selagi itu lah rakyat akan kena tipu...

kah..kah...kah...
Dari Perlis sampai ke Sabah Rakyat abis kena tipu...kah..kah..kah...
Dapat Pemimpin macam gampang...kah..kah...

Pemimpin kaya sampai nak mampos,..
Rakyat Mampos sebab miskin...kah..kah...kah..
Memang Dasar Bangsat....

Tapi nak buat macam mana...
Ramai rakyat masih bodoh...
terutama melayu UMNGOK...
kah...kah..kah....

Cilanat la keatas keluarga Pemimpin-Pemimpin UMNO...kah...kah.
Semoga cepat la korang mampos...
kah..kah..kah...

Raja Gopal Bila nak mampos ni...
kah...kah...kah...
Tak sabar rasanya nak sambut 1 hari pabelik oliday...kah..kah..

Sial punya Raja Gopal...
kah..kah...kah... Dah nak mampos pun masih dok menyusahkan rakyat...
ka..kah...kah...kah... Dapat plak penasihat sekor mamak...kah..kah..

Mampos la kamu cepat sikit...
kah..kah...kah....kah...
rakyat dah tak mau angkat doa dah..kah...kah...kah...

tupingera berkata...

Ketua Audit Negara telah derhaka pada raja gopal.

Sukj berkata...

SAPA KATA TAK TERCAPAI NIH...TAK NAMPAK KA...kah kah kah kah

TELAN DAH KENYANG...TAKKAN TAK TERCAPAI

BUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN...TETAPI...'TELAN' DIUTAMAKAN...kah kah kah kah kah..kah kah kah

Keliwontron berkata...

Wow ...gravel navel saja dah ratus2 juta macam celaka ...mmg gerombolan nie mmg kaki rembat haram jadah no 1 ..... tiap2 tahun audit tapi tindakan undang2 mana ? Letak celah ketiak celah kangkang ? Berbillion2 duit hilang ... ini rasa malas nak bayar income tax

Tanpa Nama berkata...

ish! ish! ish!

tak kan TT tak paham...
jln tu dah berape kali dah turap!
dah 18 kali dah turap. yg 'gravel' tu utk top-up jer.

utk makluman. jln2 ni kena diturap & ditabur 'gravel' bebanyak, utk pastikan bik mama boleh lalu dah merasmikannya...

ish! ish! ish!.... ketua audit ni pun satu... siasat la dulu... kang kena kentut bik mama kang... jadi puake kow!

seliparjepun berkata...

SALAM...

MEMANG TERCAPAI HASRATKU...!!

'...KIRA OK LA...! PERUNTUKAN JALAN BERTURAP, KAMI BAGI 'CRUSHER RUN' DAN KAYU BALAK...KALAU NAK DIIKUTKAN KAMI NAK BAGI LUMPUR SAJA PADA RAKYAT...' KATA KRONI

MEMANG DASAR PENIPU...BUKAN ADA TINDAKAN PUN..."KRONI SENANG LENANG, RAKYAT LINTANG PUKANG"

Tanpa Nama berkata...

sape nak tanggung?
sape nak resign nanti?
tau kerja ke taktau buat kerja?
kalau taktau bagi la orang yg tau
dulu mcm mane bole approved?
sekarang baru nak tunjuk buat kerja
---malayidiot---

Tanpa Nama berkata...

Sabar semua kita kena tunggu lapuran KPI tentang ini...kha..kha..alasan baru yob..KPI...ada jelah kepala hotak dia orang nak putar-belitkan ...Ketua Audit nak pencen agaknya...pasai itulah berani sikit..nak cerita kat anak cucu dia lakukan yang baik untuk negara...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdullillah...syukur kita pada Allah. Akhirnya dapat juga rakyat sabah ni merasa nikmat jln gravel ni.

TT jgn la salah sangka. Jln gravel ni adalah rancangan serampang 2 mata oleh kerajaan umngok kita dimana ia juga bleh mengurangkan kehadiran kenderaan yg bleh mencemarkan udara di sabah. Mana taknya, mahu habis tercabut skru kereta bila lalu atas jln ni. Jadi rakyat sabah bleh la naik basikal, kuda, kaldai, lembu dll asalkan jgn kereta semasa menggunakan jalan ni nnt. So, inilah dia projek serampang 2 mata yg saya maksudkan tadi.

Pasal kos rm565 juta tu, tu pun saya rasa amat berpatutan sekali. Pecahannya mcm berikut:

rm5 juta = kos tabur gravel
rm560 juta = masuk poket kroni

Tanpa Nama berkata...

ada lagi tu..
jalan Tenom-Rundum masih gravel. Batu kerikil tajam bisa bocor tayar kereta. pastu selekoh tajam menjunam tiruk, salah-salah pulas steering proton atau perodua bisa masuk dalam gaung terus tercampak masuk dalam sungai padas. dua hari lepas tu pi cari bangkai kat empangan tenom-pangie kepunyaan SESB anak syarikat TNB. Mo kasi mati urang Tenom kah ni. Jalan raya kah ni atau Jalan cabut nyawa raya

satu lagi jalan Tenom-Sipitang projek juta-juta satu hari 2 biji kereta saja yang lalu satu proton dan satu perodua, selain tu semua lori balak lebih muatan dan telah jahanamlah jalan Tenom-Sipitang. Lobang sana sini, tanah runtuh sana sini. mana kayu balak yang ditebang semasa jalan dibuat? hoi jabatan hutan mana tu kayu

mahu tahu yang lain?
ada lagi jalan Tenom-Keningau sudah expire, diasphalt tahun 1995 semasa Berjaya lawan PBS, sekarang sudah berlobang-lobang dan merekah di sana sini. ada syarikat potong rumput tepi jalan tapi tak ada yang asphalt semula, ada juga tampal lobang tompok-tompok mcm tahi kerbau, sekali proton lalu habis jahanam suspensi

Tanpa Nama berkata...

ish... ish ... ish ...
begini rasanya jalan raya di Sabah
tapi apa yang mahu dibimbangkan, PRU13 nanti pasti menang jua pilihanraya kerana jalan raya bukan ukuran untuk menawan hati rakyat.