Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 24 Februari 2010

SATU LAGI RETORIK TIPU MELAYU



INI BUKAN KEDAI NASI CAMPUR MEK JAH DI BANGSAR - INI WARGA ASING BERJAJA - KENAPA BERI LESEN?




WP TIDAK AKAN BERI LESEN PENJAJA KEPADA WARGA ASING - melayau

Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, warga asing tidak akan diberi lesen untuk menjalankan perniagaan di Wilayah Persekutuan bagi menjamin sumber pendapatan penjaja tempatan.

"Sekira diberikan, saya yakin pusat penjajaan 100 peratus akan dikuasai mereka,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Persidangan Antarabangsa “Green Cities: Putrajaya Urban Conference Series 2010” di sini hari ini.

Katanya, tidak seperti di Selangor, Wilayah Persekutuan juga tidak mengeluarkan lesen penjaja kepada pemegang kad pengenalan merah.

"Kita sama sekali tidak akan memberi mana-mana ruang kepada warga asing yang bukan rakyat Malaysia untuk menjaja,” katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, ketika ini, jumlah warga asing yang diambil bekerja di pusat penjajaan dan menjaja sama ada secara haram atau menggunakan lesen penjaja tempatan, adalah seimbang.

KAH KAH KAH...

woit... TIPUUUUUU.... TIPUUUUU.... kah kah kah..

woit... SILA PERGI KE CHANGKAT BUKIT BINTANG.... kah kah kah..

woit... SILA PERGI KE BANGSAR TALAWI... kah kah kah...

kah kah kah... RAMAI ORANG LUAR BERJAJA... kah kah kah..

kah kah kah... ADA BERJAJA PIZZA... kah kah kah..

kah kah kah... ADA DARI JERMAN...ADA DARI ITALI.. kah kah kah..

kah kah kah... ADA BERJAJA DAGING BAKAR... kah kah kah.

woit... KFC TU BUKAN WARGA ASING PUNYA?.... kah kah kah...

woit... MEK DOGAL BUKAN WARGA ASING PUNYA ?.... kah kah kah...

woit... TESCO YANG MUSNAHKAN KEDAI RUNCIT SIAPA PUNYA?... kah kah kah..

woit... CAREFOUR YANG MUSNAHKAN KEDAI IKAN MEK JAH SIAPA PUNYA..kah kah kah

woit... IKEA YANG MUSNAHKAN KEDAI ROTAN LEBAI KARIM SIAPA PUNYA.... kah kah kah...

kah kah kah... INI SEMUA NAK MENIPU MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah... INI SEMUA NAK SEDAPKAN HATI MELAYU... kah kah kah..

nota:
orang Melayu
pagi melopong kena tipu
tengah hari melopong kena kelentong
petang melopong kena torak
malam melangok depan tv kena pukau

tanah sekangkang jadi sekaki
nak bersorak tak ada suara
kampung dah lama tergadai
yang tinggal hanya ketuanan Melayu
nak jual pun sudah tak laku kah kah kah




19 ulasan:

anakcucu berkata...

melayu umno mana ada cerdik
kesiannnn
kesiann
kesian

Tanpa Nama berkata...

Saya mohon lesen menjaja ddengan MBPJ tak dapat atas alasan tempat tak sesuai dan bolih menghalang lalu lintas tapi saya tengok ramai orang Indon menjaja air jambu dsb kat situ depa tak tangkap pun. Bila saya jual burger kat situ satu trak datang beri amaran

dari selatan berkata...

penjaja la ngok...

Tanpa Nama berkata...

Bagi nong cik, warga asing adalah terdiri daripada orang indon, bangla, vietnam, pilipin dan myanmar...orang jarman, itali, denmark, ostolia, beritish dan emerika adalah tuan-tuan dan mesti dipuja puji...baru la nampak ada kelassssss gitu....

Khun Pana aka johanssm berkata...

Di bawa setesen monorel Sungai Wang PukiBintang yang jual chenderamata atau souvenir (dengan izin ) ada lah 80 % orang Mangala..hahaha
Souvenir Malaisia tapi yang jual ialah orang Mangala.

Tuan penyewa tapak itu ialah orang umno .Tuan tanah ialah UDA.

Rajagopalchik telah masok kan kaki dalam dubur .
Bila nak mintak Tong Dr Mahafiraun jual roti canai dan murtabak mamak di Babilion ?...kekekeke

suis-media berkata...

Salam Bro,

Gua tak termasuk dalam golongan melayu bodoh macam lembu kena cucuk hidung seperti orang umNOK,,,gua melayu berkarisma dan ada pradigma baru.Gua adalah generasi melayu yang tidak boleh di tipu.

Tanpa Nama berkata...

omputeh kalo menjaja mana leh tangkap...nnt amerika dgn UK marah abis diserangnya m'sia...dah laa kapal selam tgh repair skg ni..kapal selam berperang atas air jek nnt..wakakaka

Tanpa Nama berkata...

Government scraps tiered fuel subsidies for simpler ways
KUALA LUMPUR, Feb 24 — The government is looking at simpler ways to subsidise fuel for consumers after quietly scrapping the proposed tiered fuel subsidies scheduled for May 1 due to its complexity.

Industry sources said Putrajaya made the decision “recently” after complaints that the new subsidy system which uses MyKad for petrol purchase could be a hassle for consumers and petrol dealers apart from causing congestion at fuel stations.

“Oil industry executives have been asked to stop implementing the tiered subsidy system as the government has stopped it,” an industry source told The Malaysian Insider.

A consultant working on the programme confirmed the move, saying “the decision was made fairly recently.”

“It was just too complex and unwieldy,” he admitted to The Malaysian Insider, referring to the tiered subsidy system.

Under the programme that was being handled by Malayan Banking Berhad, motorists had to register using their Mykad to be eligible for some subsidy for one vehicle from May 1.


melayu umno mana ada cerdik
kesiannnn
kesiann
kesian

umno = UNITED MELIWAT NATIONAL ORGASM

Tanpa Nama berkata...

bila penulis menulis dan menterjemahkan karya dari amerika latin ke bahasa melayau tak boleh masuk dalam ketegori ni kah? Ada berani Haji Isam?

Tanpa Nama berkata...

masyuk siyall jd datuk bandar ni.. smalam sembang dgn bos aku yg komplain mamat ni makap setiap projek2 kt kl.. lg besar pojek lg masyuk arr.. kalo x bg sen jgn harap arr nk lulus projek.. x main skit2 beb.. puluh2 juta tuu.. opis aku yg buat projek komplek masyarakat pun dia nk 50 juta.. gila babi..
bos aku cakap, suma datuk bandar lain pun sama jer.. ko bayang jer lah berapa agak2 duit diowg tu??kaya gila babi siyallll... jahanam 1 Malaysia!!!
go korupsi go!!!

AzamDean berkata...

hahaha...

hmm..aku rasa UMNO dah buta bangsa kot.. wahaha

Sudin berkata...

Banyak benor raja kat tanah melayu ni.....
Ni raja datang daripada mana pulak ni?
Raja pau kot...?
Atau raja torak ?
Kah,kah,kah......

pemudakedah berkata...

sabagai ganti kfc, mai kita sama2 warga malaysia makan RFC plak, ayam organic dari HPA 100% halal n dari org islam..

pemudakedah berkata...

sabagai ganti kfc, mai kita sama2 warga malaysia makan RFC plak, ayam organic dari HPA 100% halal n dari org islam..

Tanpa Nama berkata...

Betul lah rajagopal ini cakap.

Cuba turun chow kit pulak
anda akan melihat ramai orang melayu menjual jamu, telor, ikan, buah dan kedai makan.

mereka semua melayu asli. cuma bila bercakap mereka guna telo indon. sebabnya banyak pelanggan mat indon.

Kepala bana betul rajagopal nih!

50 tahun perintah KL pun masih tak nampak lagi. Lagi mau cakap selangor ka! Woi, pr baru pegang 2 tahun laa. Otak kelas tahap bawah tadika!!

(*** abis la kau TT, mana kau nak cari gudang garam seludup. rajagopal nak tangkap mat indon niaga gudang garam daa. Jualan "daging sedap" indon juga tentu akan terbantut ***)

Tanpa Nama berkata...

Tengoklah cara melayu nak niaga petrol lepas bulan 5 nih

pembeli kena guna kad pengenalan pintar

tak ada kad atau kad kome rosak, kome naik beskal la jawabnya.

Ngong tahap lembu.
1. Kalau aku tak ade ic pon, bapak sedara belah abang aku boleh beli untuk aku la

2. Buatnya semua ic orang malaysia rosak, pakat bengkraplah stesen orang melayu.

3. guna ic nak beli petrol, alamat jem gilalah stesen minyak orang melayu.

4. modal peniaga pertol orang melayu makin mencanak naik la jawabnya.

5. kalau beli pakai ic aja tak payah pakai duit, boleh ke??

6. orang luar yang beli tu pun bukan banyak mana. Tak cecah 1 peratus pun.

7. yang banyak hilang ialah seludup. Masalahnya orang yang jaga kerja seludup nih apa dia orang buat?

8. Buatnya aku kerja luar outstation, macam mana bini aku nak beli minyak kalau no kereta aku hanya aku aja yang boleh beli sebab dan masuk dalam sistem komputer.

9. Eleh! mat indon, mat siam, mat singapuru-pura pun dah banyak yang pandai. Lebih pandai dan tahu nak pelingkup petrol malaysia laa!

Tanpa Nama berkata...

yA aKU SETUJU KITA MAKAN rfc PULAK, hpa...... mELAYU bOLIH... ISLAM bOLIH... PAS pun Bolihhhhhhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

indon, mynmar, bangla dsb = warga asing,

jerman, UK, USA = Makhluk asing,

Melayau = warga terasing

lain-lain = warga semar ngising...

kalau tak tau tanya sudin da...

Tanpa Nama berkata...

Saya persilakan Tukar Tiub singgah sejenak di Bandar Sultan Suleiman di Pelabuhan Klang dan saksikan peniaga-peniaga disini A-Z warga asing. Ini berita lama untuk kami.