Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 24 Februari 2010

LAGI MELAYU KENA TIPU



BERITA BAIK UNTUK WARGA SABAH




KABINET AKAN PUTUSKAN TARIF BARU LETERIK ESOK – malayau

Kabinet akan memutuskan mengenai tarif baru elektrik esok, kata Peter Chin Fah Kui.

Beliau berkata, kementeriannya telah mengemukakan kertas cadangan mengenai semakan tarif tenaga kepada Unit Perancang Ekonomi (EPU) di Jabatan Perdana Menteri (JPM).

"Sekiranya Kabinet meluluskannya, akan terdapat kenaikan, tidak mungkin penurunan,” kata beliau kepada pemberita pada majlis Tahun Baru Cina Tenaga Nasional Bhd. di sini.

Mengenai peratusan kenaikan, Fah Kui berkata: “Saya tidak boleh beritahu kerana mungkin esok Kabinet membuat keputusan lain.”

KAH KAH KAH...

kah kah kah... JAMIN TAK AKAN NAIK... kah kah kah...

woit... KALAU NAIK ERTINYA GEROMBOLAN NAK BUNUH DIRI... kah kah kah...

nota:
dulu tnb ialah lembaga leterik negara
ini syarikat milik rakyat.
mahafirun swastakan harta rakyat untuk bagi
kroni kaya. paksa tnb beli tenaga leterik dari
syarikat kroni. ini ipp – independent power produceer.
ipp jadi orang tengah. orang tengah ini makan duit buta.
dulu lln tak ada orang tengah. kalau untung ertinya rakyat yang
untung. sekarang kalau untung masuk dalam saku para kroni.

ini pun orang melayu tak sedar sedar.
kena tipu siang malam
cocok api leterik pada ibu jari mungkin
baru orang melayu menjerit sedar kah kah kah





7 ulasan:

gedek! berkata...

Kah kah kah , patot pon tiba tiba sehari dua ni ada berita "Golongan bukan Melayu boleh menjadi perdana menteri - pakar" kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

bkn ke tarif letrik baru naik 1-2 thn lps??..ni mau naik lagi??..petrol pun mau naik gak..gula pun dah naik..patut laaa nama pun BN..Barang Naik..kapla bana jek x naik2..wakakaka

Sudin berkata...

Kah,kah,kah.....
Apa nak susah-susah kalau tak ada duit...naik tarif habis cerita
Kah,kah,kah....

Dua ekor orang utan dari Serawak peliharaan Syaitan Mahathir untuk menipu orang melayu :
Leo Moggie anak Irok.
Peter Chin Fah Kui.

Wow orang utan pun boleh tipu melayu...!
Ingatkan mamak sahaja yang menipu orang melayu.

Kah,kah,kah.....k/tangan TELEKOM,POS dan TNB jangan risau,masa depan anda terjamin oleh jaminan mamak pembelit dan orang utan dari Serawak.....kah,kah,kah...dasar pengswastaan akan menguntungkan kakitangan.....kah,kah,kah

Tak ada duit jangan susah-susah,naikkan tarif letrik....
Tak ada duit,naikkan cukai rokok..
Tak ada duit naikkan harga minyak.....kah,kah,kah....kita joli katak dan tipu orang melayu.

Tahun depan kita buat kerja yang sama....naikkan apa sahaja....kah,kah,kah...orang melayu gerombolan baik hati kerana kasi kita rompak terang-terang.....kah,kah,kah

Helo... Leo Moggie anak Irok !
Apa khabar ?
Duit saham TELEKOM,POS dan TNB sudah habiskah ?
Lebih baik lu lari duduk luar negeri.....kah,kah,kah...mana mahu lari ?

Tanpa Nama berkata...

lantak la kau letrik nak naik pun

apa aku risau.

kat negeri aku, air dah dapat feee 11 hinggit. paling kurang 11 hinggit tu boleh topup bil letrik.

Sapa duduk negeri amno, padan muka kau. Sapa suruh undi amno??

Saiful berkata...

ni taktik ..saja..nanti mat mongol kata...kami tak naik kan sbb..kami jora rakyat..poodah..tunggu lepas pru ..semua akan naik..
poodah..

Tanpa Nama berkata...

weeakh phui penipu. dulu kuasa tenaga letrik terletak di bawah kawalan negeri, masa tu LLS nak disamakan dengan LLN lah tu, pastu jual kepentingan tinggal 20%. kemudian jual lagi ubah jadi SESB tapi perangai durjana macam lintah darat menjadi-jadi. adakah patut akta digubah siap-siap untuk menyusahkan rakyat. siapa guna letrik melebihi had akan kena peraturan tambah deposit. kalau tak tambah bekalan akan dipotong. macam gestapo punya aturan. ini unit dan kadar yang dicaj oleh SESB:
40 unit 0.24 sen
160 unit 0.16 sen
352 unit 0.28 sen
saban hari black out di sana sini tak mau mengaku kelemahan. sungai sudah diempang habis jahanam ekologi, sumber letrik dari aliran sungai tapi caj letrik macam caj hospital swasta. ada lagi yang nak musnahkan kawasan ulu padas dengan cadangan nak buat hidro. pigi mampos lah semua

Tanpa Nama berkata...

sapa ceo letrik ha?
berapa gaji dema
tak cukup lagi ke?