Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 12 Mac 2010

PETANG ELMARIN



PETANG INI


petang ini aku berjalan
untuk merehat lelah badan
angin petang betiup kuat
daun daun gugur bertaburan
seperti sampainya musim runtuk

lalu aku ternampak saekor helang
bermain main bersama angin
belegar legar dibawa angin
menjunam mendaki angin
turun naik seperti alam ini tiada masalah

lalu aku pula mendaki bukit
tenampak uda dan dara sedang memandu kaseh
betapa banyak janji janji dan harapan
di ikat memupuk kaseh
dari jauh aku lihat betapa indahnya dunia ini

nah !
betapa indahnya petang ini
angin dan cahaya matahari
anak muda memadu aksi

betapa indahnya hidup ini.




9 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

lu jadi mat skodeng ke?kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

indah hanya nampak dari jauh je kan?

Sudin berkata...

Kah,kah,kah...
woit..... isham !budak kecik pun lu skodeng ke ?kah,kah,kah,kah
kasi repot sama jais,jakim,rtm,ktm,itm,utm,tm,mssm,usm,btn,ukm,uum,......eh apa da banyak sangat m......kah,kah,kah

Indah kepala cicih....!
Nak meghancuk balik rumahlah...!
Kang tengah bejubor datang lebai....

Tanpa Nama berkata...

Kau di mana sebenarnya TT
Gaya suara bukan di ibu kota

lagu puisinya lagu hiba
apakah pinangan ditolak?
dek kerana usia dah merangkak senja

Tukang Karut berkata...

Angin petang bertiup
sempoi-sempoi bahasa
menghembus ke muka ku
memang indah hidup
anugerah Allah yang Maha Esa

Kulihat cebisan surat khabar
buat lapik ditepi tasik
yang ditinggalkan anak muda
Seusai sudah memadu kasih

Cebisan surat khabar bertebaran
ditiup angin petang yang nyaman
Tiba-tiba cebisan surat khabar
hinggap ke muka ku

Memang sudah takdir Ilahi
Dapat baca surat khabar percuma
Di petang yang indah ini

Ku betulkan cebisan berkeroyok
Lalu ku baca perkataannya satu persatu
Lalu iainya menjadi ayat
Lalu kuteruskan iainya menjadi perenggan dan akhirnya jadi karangan

Lalu anak ku berkata
"Abi, bacalah kuat-kuat"
Ku betulkan tona suara
lalu mula membaca
"Kerajaan Laksana GST pada Suku Ketiga 2010, kata Perdana Menteri Malaysia Mat Mongol"
Belum sempat habis kubaca
Warga emas bangsa Tionghua
Yang sedang ber 'Qigong' berhenti dan Menepuk dahi sambil berkata...
"Haaaadoooiiiii! cukai apa lagi ma"

Tanpa Nama berkata...

Memang melihat anak muda sedang dalam alam cinta adalah seronok dan senang, tapi ketika itu saja. Dalam realiti tak begitu. Kos hidup sangat tinggi maka nak berasrama dan melestraikannya tidak mudah. Banyak masalah brother.

Tanpa Nama berkata...

ahak hak hak.... mende la lu... blog ni memang besh... tabik spring...

Tanpa Nama berkata...

masa tengah cinta memang la gitu bro
taik ayam pun wangi
cucuq badaq rasa kenteki
kalu boleh semua nak bagi budi
kalu boleh semua nak balas bodi
tengah hari buta pun tak boleh nak berenggang alasan sejuk. menggigil
tangan asik bekepit, macam baru belajar jalan

huh!

mighty berkata...

hahaha.. tt & tukang karut rules!