Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 13 Oktober 2010

BERITA SEDIH LAGI SAYU




TIADA TANGISAN RINDU




nota:
ambo sedih
ambo pilu
hati retak
pecah seribu

biarlah ambo membawa diri
biarlah ambo jauh pergi
biarlah ambo membawa hati
ambo berjalan nak masuk dalam perigi kah kah kah





SULTAN KELANTAN LUCUTKAN GELARAN DATUK IBRAHIM ALI
– mkini

Istana Kelantan hari ini melucutkan gelaran 'Datuk' yang dianugerah kepada presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali.

Selain Ibrahim yang juga ahli parlimen Pasir Mas, gelaran Datuk bekas setiausaha kerajaan negeri, Datuk Wan Hashim Wan Daud juga ditarik balik.

Sementara itu, dalam reaksi spontannya, Ibrahim ketika dihubungi oleh Malaysiakin imengesahkan beliau dimaklumkan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan pagi ini bahawa DMSK yang membawa gelaran 'Datuk' yang dianugerahkan kepadanya telah dilucutkan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



ciiiiis…. DERHAKA MU…. kah kah kah..

ciiis…..AMBO BERJUANG UNTUK MU…. kah kah kah.

ciisss…. AMBOLAAAA… PANGLIAM MU…. kah kah kah..

ciiisss…. KALAU AMBO TAK ADO…. KAVITA SINGH JADI RAJO…. kah kah ka..

cissss…. TAPI MU TAK AMBIL POT… kah kah kah….

cissss….KALAU MACAM INI BIARLAH AMBNO TERUS JADI RAJO KATOK…. kah kah kah…

41 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

jgn ketawa lebih2,Beraheng maseh ade lagi extra 2 Datukship..

Modern Talking berkata...

Bro TT marilah kita bertafakur atas apa yg telah berlaku.. tolong berdiri dan jgn jawab pangilan telefon ye

Tanpa Nama berkata...

hahahaha..gelaran2 untuk mencantikkan wajah dan peribadi yang hodoh ini telah dilucutkan..

tu dia la pak braheng.. cakap berdegar2, tak guna otak.. kalo rajagopal tua negeri johor, pahang, kedah dan lain2, ok la...

ini sultan kelantan yang masih muda... tak pepasal kene cah keting..

cicit ngah layor berkata...

Biaser ler tu...ader ler satu2 hai yg jadi penyebab.Sesungguhnyer tiap-tiap sebab mesti ader penyebabnyer.Telek dan tenung..aper yg dh meker buat atau aper yg cakap.Kalau miker raser miker betui,tak pyh raser malu.Itu nasib nemernyer.Teman pon tak porenah lagi dengor miker berkater: 'Bior sayer derhaker pader rajer,asaikan tak derhaker kepader rakyat'.Cakap ini teman dengor dari kawan miker yg senegeri dgn miker juger.Tak salah teman Anak Pak Muser yg bercakap tu.Lamer dah....tapi teman tak mudah luper mcm org melayu.kehkehkeh.

Tanpa Nama berkata...

Bro sekarang kita tunggu rajagopal kavita singh pula ada berani tak.

LibangLibu berkata...

Tuan TT yg bijak laksana,

ceriterakan lah pada kami, Kavita Singh tu menatang apa..

golok-jangok berkata...

isamudeng,
bakpo demo sedeh sangat bilo Tok Beraheng UPM (Unibersiti Pasir Mas) ditarek DMSK ? Beraheng lebeh gedebe, lebeh pongoh, lebeh samseng setaraf dengey hase anak rimaa ataupon setaraf dengey ayah ping kera-jaeey langit.
Dekpon, jenih kkatok gomok mulot besaa..banyok spesis kkatok, dio dengey segalo syok sedirinyo mewawarkey ke empat penjuru aley de ke tujoh petalo langit tujoh petalo bomi bahawo diolah kkatok paling besaa, paling kuat, paling hebat dan geru-geriknya buleh mennggegarkey dunio.
Kerano syok sediri dengey keistimewoe diri yang sebenaaanyo tado apo-apo pon kecuali di kalangey 'kawey kkatok', dio sering tunjok lagok, tunjuk besaa, kuat dan hebat, maloh paling kerap menukaa warno baju menutup kerapu.
Berahen inilah mempersendo dengey berkato
‘Allah pun boleh pening dan sakit kepala’ kerana banyak sangat yang sembahyang hajat minta macam-macam", ...
mungkin soal doso pahalo dok masok daley hitung kironyo.
Do disedari kifarah menimpo, hanyo kerano mulot celupar , maloh garo-garo suko tamboh musuh dari tambah kawey bilo berteduh sering dijadi tempat makey sebagaa tempat berok keccing.
Ttttuiihhh..!!!
Maka terlompat-lompatlah mung Beraheng - ayey dok patuk itek dok sudu, geru-geriknya tadok apo-apo spesis pon ambik peduli, termasuk di kalangey para spesis kkatok sendiri..
Padey muko mung Beraheng.. Kito pakat cari Encik Beraheng gedebe di Galas, tengok dio buat ggapo. Jangey cari Gurkha di Galas.
Kalu dok ccayo tanyo Tok Pa @ Dato' Seri Mustafa Mohd..

Tanpa Nama berkata...

apo nak di kato hahahahahaaha wakakakakakkakakakakkakkaakatak

Keliwontron berkata...

Ibrahim Ali hilang datuk ? Tak po boleh tukar namo IC jadik Tongku Ibrahim TOngku Ali pulak .... baru kelas ...

Ahmades berkata...

Salam En Hisham.

Sultan Kelantan yang baru, Sultan Muhammad Ke.V adalah Sultan yang sangat menghormati Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Dalam Erti kata lain, Sultan Muhammad Ke.V adalah Sultan yang berpihak kepada Pakatan Rakyat.

Sultan ini memang tidak ambil pot terhadap Ibrahim Ali. Dan sewaktu permasyuran Sultan ini perkataan "Daulat Tuanku" tidak dilaungkan untuk mengagung-agungkan Sultan, sebaliknya perkataan "Allahu Akbar" menggantikan laungan tersebut sebagai imej baru kuasa rakyat dan imej Sultan bersama rakyat.

Untuk ini, saudara Isham boleh sebebas-bebasnya mengutuk "kavita" tetapi janganlah memanjangkan kutukan itu kepada Sultan Kelantan dan Sultan Kedah.

Kerana kedua-dua Sultan tersebut adalah memihak kepada Pakatan Rakyat!.

terjun.tanpa.parachut berkata...

adohhhhh...nak tersedak aku baca berita ni.......aduhai ibrahim apa la kena nasib ko ni

Tanpa Nama berkata...

Padan muka kamu Ibrahim Ali. Orang Melayu seperti kamu yang tidak berbudi-bahasa memang malukan kebudayaan Melayu yang lemah lembut dan peramah, bukannya menghina kaum-kaum berbudaya yang lain daripada kamu. Lebih-lebih kelakuan dan tindak-tanduk kamu telahpun menghina nama baik Islam, bukan saja orang Melayu ataupun Kelantan. Insaf dan bertaubat, inilah yang penting, bukan sekadarnya anda masih 'Datuk' selepas penarikan daripada Sultan Kelantan. Apa gunanya 'Datuk' sini sana kalau tidak dihormati orang jelata?

Kamben berkata...

huargkkakkaaaaaa
aduhhhhhh.. lagu mano nk perjuWANG bangsa melayu?? dok bwah tempurung la lepas nie.. kah kah kah

tak pa... mane tau dapat Gelaran dari Rajagopal lain pulak.. kah kah kah...

Idup Bang Beraheng...

manan berkata...

apa ssh...
melaka kan ada...
inilahh satu2nya negeri yang boleh diharap...:-)

Tanpa Nama berkata...

Pade muko.

sejadahburuk berkata...

KAH KAH KAH,PADE MUKO BRAHENG,BASO BODO!!!

KAH KAH KAH..SEKALO GEGE SURUH RAJO BUANG DATUK PADA LIM GUANG ENG LAST LAST DIO KENO BUANG DATUK DULU...
BASO BODO..
KAH KAH KAH
BIAR AMBO BERUNDUR TERJUN DALAM TELAGO BURUK

KAH KAH KAH...

Tanpa Nama berkata...

Beta, Sultan Shahrul Nizam dari Negeri Pohon Beringin dengan ini menganugerahkan Darjah Kebesaran "Kerabat Anggun Terunggul Astaka Kelintong"(KATAK) yang membawa gelaran "Panglima Kekatak" kepada Braheng....kahkahkah

mosabit berkata...

bapa hinggit satu pingat datok ni?...

biasanya gerombolan yg lelong...sutan sain jer....

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah ...

ape cerita mung brahing...
takde dah datuk paduka brahing ali...
tapi tak apa, pintu istana sultan sulu
terbukak untuk application datuk...

kah kah kah....
raja katak apa nak diheran pangkat datuk tu... ye dak brahing... sebab
gelaran brahing yang sebenarnya DYMM Teku Brahing Ali Al Katak wal kote kulupp...

Encik Din berkata...

kesian..mane lagi ko nak lompat????

Arif Omar berkata...

sudahlah tukar din. kamu lagi teruk. dulu kau kecam separuh nyawa malaysia. kau baling telur pada tun razak di australia. akhirnya mengemis dan merayu-rayu nak balik ke malaysia yang kau hudohkan. itu mujur al juburi bawa balik utnuk kau jilat pantatnya. jika tidak merempat di eropah. tak ada sapa nak terima kamu pun walau di negara yang kau puja tentang kebebasan.

pegilah. cakap aje lebih. tahi penuh dipunggung.

kah kahk kah kah

hishamuddin
kah kah kah kah

din kaki lutu dreba berkata...

braim ali lancau yang mana satu
yg kena tarik cap mohor datuk rajagopal tu?

yang mengatak kat pase mah tu ker?

tak apa abe braim...
rajagopal lain boleh tukar ganti cap mohor tigasegi kavita singh.
Sikit hari lagi dapat la "Latuk siri kavita singh Brhaim Ali"

Tanpa Nama berkata...

tak ada datuk
dah boleh trajang aje katak turr

kasi sepak dia punya telo
masuk dalam lobang jambantan mat sembap

UMNO BODOH berkata...

Ke mana kan ku bawa hati yang pilu,

Ke dalam kolam katak lain pun tak mahu,

Terjun lombong biar mati dahulu,

Agar Sultan akan kenang jasaku.

Kahkahkah....

Tanpa Nama berkata...

...DAH KU DUGA ORANG YG MENIPU...KATA LAMBAT X SAMPAI 1 SAAT BANGUN UNTUK BERTAFAKUR ...SAMBIL CAKAP DGN H/P..INILAH BALASAN SEGERA...HELLO2 AMBO ON THE WAY...NANTI TINGGAL UNDERWEAR..WEEEEEHHHHHHH...!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Uii... ambo suko... terbaekk!! dari sultan kito, SMV!

Che Mat Wan Kembang.

Tanpa Nama berkata...

tak ader ke mana-2 puteri yang mahu cium aku nie kot-2 boleh bertukar jadi putera raja.

p/s. puteri umno boleh ker ???

- the raja katak-
pasir mas

Tanpa Nama berkata...

Bagi akulah TT, kalau boleh semua gelaran kurniaan Sultan Kelantan yang lalu ditarik balik.
Kemudian, selepas ini takada lagi kurniaan-kurniaan seperti itu diberikan kepada sesiapa pun oleh Sultan Kelantan kecuali mereka yang benar-benar berjasa besar.
Semoga langkah tak memberi gelaran tersebut diikuti pula negeri-negeri lain.
Indonesia, Singapura, Thailand, Filipina apatah lagi Amerika, Britain dan Peranchis takada pun gelaran bersepah-sepah macam tu.
Kalau ada pun Britain menganuerahkan gelaran 'Sir'.
Itu pun jarang dipakai oleh mereka yang menerimanya.
Malaysia saja mengada-gada.
Perasuah, penjenayah, penipu, pembohong dan entah apa-apa lagi boleh dapat Tun, Tan Sri, Datuk, Dato' Sri dan macam-macam lagi.
Yang benar-benar berjuang untuk negara abuk pun tarak.
Takada faedah semuanya itu, membazir duit rakyat saja.

Tanpa Nama berkata...

Sudah tidak laku lagi di KELANTAN katak ini mukin pindah ke Melaka. Selangor no ENTRY.

mosabit berkata...

aku suka bebenor dengan arif omar ni..

jubur dia masih sempit bro...rasa nak liwat jer....

kah kah kah kah kah kah kah ...

Putra IJ80 berkata...

Klu Raja Melaka yang bagi dato' Murka kita terima kerana Melaka dah tak der Raja, kalau lagi satu Raja yg.bagi Dato'pon Murka ,kita tak ambil pot,kerana baginda sedang mabok CINTA-kavita,tapi kalau Raja Negeri sendiri Murka maka menunjukan diri langsung tak berguna,kalau Gua ambik tali gantung diri saja,kerana Malu lagi hina.Allahuakbar 3x.

Tanpa Nama berkata...

elok la tarik,bukan ada jasa pun pd rakyat,nk agung si katak wat ape,biar madey je jd ahli seumur idup pekasam ni..nk perjuang hak melayu..la ni berjuang la nk dpat pangkat datok tu,malu la woi braheng..mane nk letak muka,duk bwh tempurung lg baek..diam2,nti pru dh dekat keluar la lg..ong ong ongkos

bunbinban berkata...

aikk arif omar, bila masa ko jadi beruk ni?. dah main jauh2...sini takde pisang.

PembakarGua berkata...

kah kah kah!
menate Arif Omar keturunan pengusung sultan Melaka mari duduk menyalak dalam blog ini.
Jenis muka hidup nak mengampu, poraaah. Memang keturunan pengampu.

Tanpa Nama berkata...

tengok muka inchek berahim sekarang ni, rasanya dah boleh diberi title batu iaitu
"Mat Sembab II"

Tanpa Nama berkata...

W7
Saya tak salahkan Sultan Kelantan tarik balik gelaran Dato dari manusia yang tidak beradap dan biadap. Hidup dengan kekuatan orang dan meletakan RM sebagai perjalanan hidup yang penuh dengan kekotoran hati kalbu. Tidak merasa malu dengan perbuatan dan percakapan beliau. Janganlah ada sesiapa pun beri laluan dan pilihan kepada manusia yang kurang faham dalam adap penghidupan yang beradap. Manusia yang mempunyai taraf permikiran yang rendah dan tidak layak berada di parlimen sebagai wakil Pasir Mas. Apa sahaja yang keluar dari percakapan dan perbuatan beliau adalah penuh dengan kekotoran najis yang amat busok untuk didekati. Ia boleh menjadi perosak saraf yang merbahaya kepada ihsan.

Tanpa Nama berkata...

Jantan tak tau malu dan tak bermaruah. Menang atas tiket PAS tapi aksinya biadap macam org yang tak tau adat dan tak mengenali Tuhan.

Tanpa Nama berkata...

ADUH.......

sakitnya...

UMNO Bongok berkata...

Sedih la Pak Brahim ni, takdak Datuk dah.. Kita panggil ajer Tok Wan lepaih ni.

Jawab la, "Sudah Takdir Allahhhhhh!, ambo teghimo segalo ujie ninggg" Yang buruk hak Allah, Yang baik Pak Braheng jugak loh...

Kalo lumbu pun ko tak pandai nak tambat, Allah kasi ghaib koh? hoh hoh hoh

En Arip Omar, selamat datang ke blog TT... jangan balik lebam2 jubo sudah la.. nak berjubo denge ambo.. ambo balun jo..

Tanpa Nama berkata...

Penarikan semula gelaran datuk kepada Ibrahim Ali sebenarnya tidak memberi apa-apa kesan pun kepada dia. Tapi yang penting dapat menambahkan lagi populariti Ibrahim dalam Perkasa. sekurang-kurangnya, dengan isu tarik balik datuk nih, mampu membuatkan orang-orang yang tidak mengenali beliau sebelum ini, mencari-cari siapa Ibrahim Ali.Secara tidak langsung, ianya menjadi/menambahkan publisiti buatnya dan juga Perkasa.Semua sedang bercerita tentang Ibrahim Ali. Mungkin selepas ini, lebih ramai yang akan menyertai parti-parti yang memperjuangkan Melayu/Islam.Penarikan gelaran ini adalah untuk memberi kelebihan kepada Ibrahim Ali dan juga Perkasa:)

Tanpa Nama berkata...

wa setuju sangat dengan mosabit nyer komen tu, Jubor ARIF OMAR tu masih empit lagi tu. Wa pon teruja nak menyuntut jubor dia.

kah kah kah kah....
Lu orang tak TERINGIN ker????


~ p.asan ~