Rabu, 13 Oktober 2010

PELIK AMAT PELIK




HAIRAN LAGI MENGHAIRANKAN




nota:
berita amat baik
gerombolan sama sendiri
sendang gaduh kah kah kah




KAJI SEMULA PEMBAHAGIAN KERUSI PILIHAN RAYA BN : PEMUDA UMNO - mstar

Pergerakan Pemuda Umno mahu Barisan Nasional (BN) mengkaji semula formula pembahagian kerusi sekiranya mahu mencapai kemenangan besar pada pilihan raya umum akan datang.
Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata, formula pembahagian kerusi tersebut perlu dilihat kepada aspek kekuatan parti masing-masing kerana landskap politik negara sudah berubah.

“Kita perlu melihat dengan jujur dan ikhlas dalam soal kekuatan parti masing-masing dalam BN. Sekiranya perkara itu menuntut formula yang baru, biarlah kita ada keterbukaan untuk membincangkan isu ini.

“Saya rasa kita tidak perlu terikat dengan formula yang lama kerana persekitaraan politik sudah berubah,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Pemuda Umno di Menara Dato Onn di sini pada Selasa malam.

Bagaimanapun Khiary menegaskan bahawa formula tersebut tidak bermakna ada parti komponen yang akan mendapat kerusi yang lebih dan ada yang mendapat kerusi yang sedikit.

“Formula itu mungkin menyebabkan, kita perlu mengubah cara kita mengagihkan kerusi. Saya tidak kata parti mana yang dapat kurang, parti mana yang dapat lebih,” katanya.

KAH KAH KAH

woit… SYABAS !...INI PANDANGAN YANG TERBAIK… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU AFDAZL KETUANAN MELAYU… KURANGKAN KERUSI MIC…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU AFDAL UNTUK MELAYU … KURANG KAN KERUSI MCA….. kah kah kah…

kah kah kah…. KATA MELAYU 60 % DALAM NEGARA INI … kah kah kah..

kah kah kah….KENAPA MINTA 30 % EKONOMI… kah kah kah..

kah kah kah…. INI MACAM PROJEK NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah

6 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Umno ni tak habih2 dgn formular itu,formular ini.Lepaih satu mesyuarat kesatu mesyuarat,semuer formular yg demer cipter tu masuk sebelah demer.Buat ler aper2 formular pun semuernyer jadi lingkup.Masuk formular satu lumber kereter pun lingkup duit negarer.

Luke Skywalker berkata...

KATAK sudah tiada datuk! http://malaysiakini.com/news/145172

Kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

Awat KJ/UMNO/BN buang masa nak agih-agihkan kerusi Parlimen ni, kan dah tahu persekitaran atau landskap politik dah berubah. Serah aje bagi PR menang, kasi PR dua penggal lepas tu tendang keluar PR kalu tak 'perform' macam UBN dah 53 tahun duk klentong dan tak perform melainkan gemukkan tempolok Ketua Bahagian masing-masing(buat habis beras aje). UBN dah parah macam susu masam buat apa buang masa nak melolong/melalak 'Ketuanan Melayu', semua dah habis bengan mendengarnya.

cicit ngah layor berkata...

Pandaaaai bercakap KJ ni..Sedaaap didengor.Nak bincang dgn ikhlas dan terbuka.....Kalau dengor cakap,dier ni bolih jadi Mahmoud Ahmedinejat Malaysia...Tp bulih dengor jer ler....teman tak percayer.....Aper tidaknyer ,dier dapat jadi ketuer pon bukan dgn cara terbuker,ader unsur tumbok rusok.itu bukan terbuker namernyer,itu tertutup,terrahsia,tp pecah juger sampai melantung bau nyer.Tp betui juger,kalau lamer2 menyepi,org kater daging cold storage pulak.

Tanpa Nama berkata...

hahahaha.. ketuanan melayu apa lancau la.. yang dapek projek, cina jugak... taik terjulur2 jugak.. lebai binsen binjudi jugak..

melayu jaga tanah, cina bagi berniaga? apa bodoh punya akal dari oxford, cakap berdegar2, degree first class... lanchow la... sama2 jaga tanah dan sama2 berniaga, tak boleh ka?

Tanpa Nama berkata...

formula kj..org belajar oxfod kluar formula math ke,sains ke,ni formula nk menng undi..banggng ke ape,msti nk guna formula SPR ni,formula ic..kah kah