Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 13 Oktober 2010

BERITA GUMBIRA SELURUH MALAYSIA





SISANG IKANG BUKANG BULANG





WAKIL RAKYAT TIADK SEBULU TUTUP MULUT
– mkini

Wakil rakyat yang dikatakan "tidak sebulu" dengan Menteri Besar Terengganu Ahmad Said, mengambil sikap berdiam diri menjelang konvensyen Umno negeri Jumaat ini bagi memulihkan 'kemelut' dalam parti dan pentadbiran negeri.

Lebih baik saya mengambil sikap berdiam diri. Saya tidak mahui Hishammuddin kata, saya sengaja mencipta cerita. Kita tengoklah apa yang akan dilontarkan daripada perwakilan yang dilantik," kata ADUN Alur Limbat Alias Abdullah.

"Bagi orang yang bercakap tidak jujur, mungkin dia kata semuanya baik. Bagi orang yang bercakap jujur, ia (konvensyen) ini sebagai satu refleksi, cerminan diri dengan melihat apa yang telah dilaksanakan oleh kerajaan negeri untuk sebagai usaha bagi menarik hati rakyat bahawa tiada parti yang baik selain BN," tambahnya ketika dihubungi Malaysiakini semalam.

KANG KANG KANG
KANG KANG KANG
KANG KANG KANG


kah kah kah… MACAM MANANG NEGERANG IKANG ADA BULANG… kah kah kah…

kah kah kah….. INI BUKANG NEGEANG MUSANG…kah kah kah…

kah kah kah…. IKANG TAK ADANG BULANG…. kah kah kah…

kah kah kah…. IKANG ADANG SISANG … kang kang kang kang

kang kang kang….. SAMPAI TERKANG KANG GEROMBOLANG….. kah kah kah

nota:
tak abis lagi gaduh
ini berita baik
bila gerombolang gaduh
ada peluang ganu jadi
negeri pakatang kang kang kang


NOTA BARU MASUK:

isamudeng tukor tiut, nok kabor ke mung, jangang la dok same puok2 gerombolang umnu dengang nnatang ikang. Mat Said Kemamang yang bijok itu memang bulu dok same dengang geng Alor Limbat. Teganung hebat - ade puok bulu tebal ada pulok bulu nipih ade jugok hok tadok bbulu macam cicok. Jangang dok pelek kalu puok2 ni bergomol & bergocoh macang nnatang bewok. Lepah ggomol ggocoh same sediri, puok2 ni akang gomol geng pakatang. oleh itu, orang pakatang jangang sedak dudok kalu tengok puok2 ni bergomol. Pakatang dduli mapuh ke puok2 sonal, wat kerje abih reng kalu nok menang perettoh teganu. Di bawoh rang ikang.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Err... MANANG? NEGERANG?
ADANG? SISANG?

Ape ko cakap ni TT?

helmy berkata...

gaduh jangan kecik kecik..gaduh besaq besaq laa

Tanpa Nama berkata...

Ngko ni Isham dah terlebih tranung kot. Aku yang dah 42 duduk kat tranung nipun tak sedahsyat engkau ber kang kang kang!

Lama jugaklah nak faham apa ke benda bersisang dan berbulang tu, rupanya bersisik dan berbulu! aduh...

teganu kite berkata...

isamudeng tukor tiut,
nok kabor ke mung, jangang la dok same puok2 gerombolang umnu dengang nnatang ikang. Mat Said Kemamang yang bijok itu memang bulu dok same dengang geng Alor Limbat.
Teganung hebat - ade puok bulu tebal ada pulok bulu nipih ade jugok hok tadok bbulu macam cicok. Jangang dok pelek kalu puok2 ni bergomol & bergocoh macang nnatang bewok. Lepah ggomol ggocoh same sediri, puok2 ni akang gomol geng pakatang.
oleh itu, orang pakatang jangang sedak dudok kalu tengok puok2 ni bergomol. Pakatang dduli mapuh ke puok2 sonal, wat kerje abih reng kalu nok menang perettoh teganu.

Di bawoh rang ikang

Tanpa Nama berkata...

kerjaang perpaduang hj hadi dah nok jalang.
natang bewok dua ekor ni jangang nok wat kecoh nok halang hj hadi ni..demi islang mu duk diang2..bior hj hadi yg kedepang.

UMNO Bongok berkata...

hahahaha.. 07:08, tak paham, tanyala lebai google..hahahaha

kalong sudang bodong, pegging hanttung kapalang dekang dinding...

kalong pilihangrayang mengubang kerajaang...tobang pilihangrayang sudang keneng harang dong... hahahahaha.. memang menatang harang jadang lang cang ning...

mosabit berkata...

itung lang keistimewaang terengganung....

maknanya waktu siang mana ada bulan..?

kalau siang dah nampak bulan..apa tah lagi waktu malam....

jadi bila dah banyak nampak bulan...itu tandanya trengganu akan ambik bulan sebagai cahaya baru...

sebab dacing ini alat kuno yg akan disimpan di arkib negara selepas pru13..

Tanpa Nama berkata...

@UMNO Bongok. Mane ade org teganung cakak gitu. Cara "teganu kite" tu baru cakak teganung.

Aku bagi balik kat ko ayat teganung ko nih.

"kalong sudang bodong, pegging hanttung kapalang dekang dinding..."