Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 13 Oktober 2010

KAWASAN SIAPA KENA PILIH




SIAPA AKAN KENA LOTERI ?




LAPAN LOKASI DIKAJI UNTUK LOJI JANAKUASA NUKLEAR - melayau

Kerajaan sudah mengenal pasti lapan lokasi di Semenanjung Malaysia untuk membina loji janakuasa nuklear pertama negara yang dijangka beroperasi menjelang tahun 2021.

Ketua Pengarah Agensi Nuklear Malaysia, Daud Mohamad berkata, lokasi itu bagaimanapun masih lagi dalam kajian untuk dipilih sebagai lokasi sesuai yang memenuhi kriteria sebelum diumumkan oleh kerajaan.

"Antara kriteria yang mesti ada untuk membina loji janakuasa nuklear ini ialah kita memerlukan kawasan yang berhampiran dengan sumber air, mempunyai struktur tanah yang berbatu keras dan kawasan yang tidak mudah banjir.

"Jika ada penduduk di kawasan yang dipilih itu, mereka harus berpindah manakala kawasan yang sudah dibangunkan pula kita perlu pindahkan tetapi kosnya sangat mahal.
"Apa-apa pun segala keputusan akhir akan dibuat oleh kerajaan dan dijangka ditetapkan dalam tahun 2012,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Simposium Pengurusan Kualiti 2010 di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH…

woit… BERSEDIA KAWASAN SAPA KENA PILIh…. kah kah kah..

kah kah kah… JAMIN KAWASAN ORANG ASLI…. kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU TIDAK KAWASAN ORANG CHINA…. kah kah kah..

kah kah kah…. MACAM KES DI PERAK TAHUN 80’AN DULU… kah kah kah….

kah kah kah…. BUAT STADIUM LAGI RUNTUH…. kah kah kah..

kah kah kah…. INI BUAT LOJI NUKLEAR…HANCUUUS TERBAKAR.... kah kah kah…

nota:

ini 8 tempat yang tidak akan dipilih:

1 – the mines
2 – bukit tunku
3 – taman tun
4 – petaling jaya
5 – country height kajang
6 – putrajaya
7 – bukit bintang

DAN KE 8 IALAH DI BUMI SELANGOR KERANA DIBAWAH KERAJAAN PAKATAN RAKYAT - SELANGOR AKAN MENGHARAMKAN LOJI NUKLEAR DI MANA SAHAJA DI BUMI SELANGOR. JUSTERU UNTUK KESELAMATAN ANAK CUCU DIRIKAN KERAJAAN PAKARAN RAKYAT ANDA AKAN BEBAS DARI RADIOAKTIF NUKLEAR


nota:
ahli parlimen pakatan rakyat wajib menuntut
untuk tahu 8 kawasan mana
yang sedang di kaji
ini untuk menyediakan kain kapan dan minyak
gamat kepada penduduk di kawasan tersebut kah kah kah



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

...YANG KE 8...UBAH KERAJAAN PADA PRU KE 13 SEMUANYA SELAMAT...INI SEMUA PROJEK YG BE END(BN) RANCANG UNTUK REMBAT DUIT RAKYAT...SEBELUM TERKUBUR....!!!

Pacal Yang Hina berkata...

Taman Seputeh - Lengkok Syed Putra.

Kahkahkah.

Tq

Modern Talking berkata...

1. pekan pahang,
2. Pagoh Johor
3. Kepala Batas
4. Rembau
5. Jelebu ( mau kena marah aku dgn TT ni jap gi )
6. Padang Rengas
7. Pasir panjang
8. Kinabatangan

Tanpa Nama berkata...

Ini yang ternow... ada lagi yg runtang... kang kang kang...

Lantai sekolah runtuh, 10 murid di Kedah cedera

October 13, 2010

ALOR SETAR, 13 Okt – Seramai 10 orang murid Darjah Empat Sekolah Kebangsaan Sri Gunong di Gunung Keriang dekat sini cedera dengan dua daripadanya serius selepas lantai bangunan sekolah yang menempatkan kelas mereka runtuh pagi tadi.

Kejadian yang berlaku kira-kira pukul 11 pagi itu melibatkan 30 murid yang sedang mengikuti kelas Pendidikan Islam.

Lantai dikatakan runtuh secara tiba-tiba dan murid yang berada di dalam kelas itu terjatuh ke dalam lubang sedalam satu meter dan selebar dua meter persegi.

Lima murid lelaki dan lima murid perempuan itu dikejarkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini bagi mendapatkan rawatan, oleh pihak sekolah dan ibu bapa yang kebetulan berada di situ.

Tanpa Nama berkata...

oi aku duduk taman tun..kena bantah ni!!! putrajaya sesuai sgt tu... nanti boleh tgk rosmah jadi cacat..kah kah kah..

cicit ngah layor berkata...

Tak payah ler nak berloji2 nuklier diMalaysia ni.Nanti kalau silap2buat,jahanam rakyat kiter.Malaysia bukannyer besor sangat.Mahu ker kiter tengok cucu cicit kiter akan datang jadi cacat ataih perbuatan kiter yg nak kejor namer.Tak dapat dibayangkan kalau terjadi kebocoran pader loji tu nanti,jadi padang jarak padang terkukor ler Malaysia ni.Moh kiter tengok aper jadi pader stadium Tengganu,parlimen,mahkamah,sekolah yg kosnyer begitu tinggi,tapi habih nyembah bumi sbb projek kroni.Kalau projek nuklier ni jadi,kroni juger yg buat.Jadinyer duit rakyat lesap,hidup pulak tak selamat.Puak2 ni tak aper ler...Agak2 tak selamat,bawakanak bini duduk luor negara sbb byk duit.Org2 mcm teman ni ler yg tumpor...dah ler hidup susah,nak tumpor esok pon susah nanggung penyakit.Kalau setakat nak hasilkan tenager elektrik tu,buat ler empangan,lagi nyaman.Gajah rimau pon tumpang seronok dapat berenang,aper ker lagi buayer dan biawak.Ikan?.....jangan ceriter ler.......

Tanpa Nama berkata...

buat jer kat mana2 pun, tentunya akan ada macam2 masalah.. sbb ini saja cara nak rembat duit rakyat... pakai nuklear nanti, bil tetap melambung2 jugak.. sbb duit yang dirembat, kalo nak ganti, rakyat yang bersedia untuk tolong bayar...

mana dia nak peduli rakyat susah ke senang.. pegi mampus la sama rakyat.. kalo pulun2 nak jaga rakyat, duit tak sempat nak kebas la pulak..rugi tu..

Tanpa Nama berkata...

ini projek nak kayakan kerabat gak nih.. bila time nak ambik tanah kang, musti berbilion kene bayar kat tuan tanah.. bila siasat2, tuan tanah tu musti kroni.. hampeh.. pasal2 duit masyuuk..

Tanpa Nama berkata...

RPK terrar dengan mole dia...mungkin ada deep throat yg boleh bagi tau kat mana 8 tempat tersebu.

Tanpa Nama berkata...

wa ingat kt tempat lu Jelebu baguih jg TT,ada keje jd guard..gurau ha jgn mara..
Tenaga yg IPP keluar pun masih berlebihan ni sibuk wt loji nuklear,mesti ada masyukk..aku rs xsempat kot be end nk buat,PRU 13 PR mmerintah malaysia dh..by2 la

cicit ngah lengkong berkata...

kut.. kut... kalo loji nuklear tu pecah tetiba kita semua bleh jadik superman ker, batman ker, IronMan ker, Hulk ker, xpun bucuk2 pun Badang ler... xpe jugak..kah.. kahah.. kahah

Ini kang jadi ape2 ntah..!!! elok2... BN akan luluskan pada 2012... PRU-13 pada 2013 iaitu lepas loji nuklear udah lulus...

jadi time tu kalo tukor kerajaan pun kene ngikut gak ler.. sebab udah sign...

Tanpa Nama berkata...

1. aku rasa, kalu buat jugak loji nuklear tur, bn tak sempat nak rasa pru13

2. Kalu tak nak hidu sisa nuklear, baik kita tukar Bn ke Pr

3. ambik duit minyak buat bikin loji nuklear? apa punya bengap

4. negara mana kat asean ni dah ada loji nuklear? Singapura?? apa punya bangang

5. buat jamban tan, stadium, tempat tunggu bas, semejid, skulah pun suma runtuh; nak buat loji nuklear??? apa punya turrr?

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa Jelebu gak..pasal kawasan tu ada TT..

Paling tak Babun Jelebu yang asik kutuk TT..sebab bapak dia monopoli suruh buat kat tempat tu...tapi Jelebu ada banyak sumber air tak..ha ha ha

Khun Pana aka johanssm berkata...

Bina di Serendah ajelah
Serendah cukop marah bila tak dapat uitm..
Serendah nak sewakan bilek dan rumah dengan harga mahal
Biar para graduan uitm ajelah untuk kendalikan loji Nookulir 1Malaysia..
Mat Monggol kata ini teknoloji hijau..hahaha

Tanpa Nama berkata...

projek NUKLEAR bagus untuk masa depan kita jugak.
bacalah buku kebaikan NUKLEAR sangat banyak.

Tanpa Nama berkata...

kepada 2010 Oktober 14 07:44
projek NUKLEAR bagus untuk masa depan kita jugak.
bacalah buku kebaikan NUKLEAR sangat banyak.

memang banyak yg bagus tentang Nuklear ni TAPI KALO DIA BUAT X BAGUS, 1 SEMENANJUNG ALMARHUM. YANG X MATI SABAH SERAWAK JE. TAPI MASING2 JADI MONYET TANPA BULU WKAKAAKKAKAKA

Tanpa Nama berkata...

Ainon 7:44

Hang tau tak beza Teknologi Nuklear dengan Loji Nuklear...

Yang banyak kebaikan tu Teknologi Nuklear ..tetapi Loji Nuklear tu Malapetaka..sebab..Loji Nuklear menghasilkan Sisa Radioaktive yang banyak...

Kalu cerita teknologi nuklear ..apa yang kita ada sekarang ni pun dah cukup...Pusat Teknologi Nuklear yang ada kat Bangi pun boleh kembangkan teknologi nuklear nih...yang gatai nak loji tu buat apa...