Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 13 Oktober 2010

PENGGAMBARAN FILEM KOBOI DI SHAH ALAM






PUNK YOU MAKE MY DAY!





DUA PELURU HIDUP. 17 KELONSONG DITEMUI DI KAWASAN AMINULRASYID DITEMBAK
- minsider

Sebanyak dua peluru hidup dan 17 kelongsong peluru ditemui di kawasan perumahan di Seksyen 11 di sini — tempat di mana remaja Aminulrasyid Amzah, 15, ditembak mati oleh anggota polis enam bulan lalu, Mahkamah Sesyen Shah Alam diberitahu hari ini.


KES AMINULRASYID :19 TEMBAKAN DILEPASKAN - mstar

SHAH ALAM: Sebanyak 19 keping gambar kelonsong dan anak peluru dirakamkan di sepanjang jalan dari Bulatan Kayangan menuju ke Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11, di sini dalam siastan kes kematian seorang pelajar tingkatan tiga, AminulRasyid Amzah yang didakwa ditembak oleh seorang anggota polis berpangkat Koperal, April lalu.



LOKASI PENGGAMBARAN


nota:
sebuah filem koboi modern
baru sahaja selesai penggambaran
di shah alam.

filem genre western ini pada awalnya
telah mendapat tentang dari perkasa

perkasa ialah satu kumpulan yang amat
perihatin terhadap budaya dan bangsa melayu
sebagai contoh bila ada china mati jangan
sesekali beri penghormatan seperti tunduk
bila melihat mayat atau bila orang ramai
memberi penghormatan dengan bertafakur selama
satu minit ahli ahli pekasa di cadangkan
untuk terkentut atau sendawa sekuat yang boleh.
lagi afdal kalau bersama bangun tetapi
buka zip untuk kencing berdiri. ini kerana
yang mati ialah orang china.

perkasa telah membantah penggambaran filem koboi ini.
perkasa berpendapat filem koboi
yang penuh dengan aksi
tembak menembak ini memiliki unsur-unsur
barat dan unsur unsur china.

malah perkasa merasa filem koboi yang ganas ini
ada menggambarkan unsur unsur
anti raja raja melayu dan anti perlembangan
dan menentang hak keistemewaan melayu

penggambaran fielm ini hampir gagal.

jalan penyelesaian telah diambil apabila clint east wood
pengarah filem koboi yang diberi nama
' I Shot A Litted Boy ' ini telah bersetuju
untuk menggunakan nama melayu
encik bersih timor kayu dan filem
ini diberi tajuk melayu Opps Tak Sengaja I Ingat Pistol Air kah kah kah

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Perkasang sudah gila dan mabu kerana terasa kehilangang kuasang.
Kaum cina mati tidak dihormati..kentut kentut dan bising bising pabila orang lain menjalan penghormatan..
Pak Beraheng ape jadi dengan otak mu? ..dah bengang ke?..palui banar bah katak Beraheng atu!!

TheSniper berkata...

1 magazine pistol boleh isi berapa peluru? Biasa 10 butir. Lagi 9 siapa punya pistol?

Melayu Kena Sokmo berkata...

Polisi ni dah terbiasa tembak orang kot? Selalunya kalau Indon atau vietnam, dia orang balun aje, tak kira dah angkat bendera putih atau belum. Elok juga begitu, berkurangan sedikit penjenayah rompakan kat negara ni. Tapi selepas itu awas! Taruhlah parang, pisau, cangkul atau candu supaya orang awam atau wartawan boleh mengatakan yang ditembak tersebut adalah penjenayah dan boleh mengancam polisi. Tapi polisi perlu ingat, semua itu nyawa manusia, bukannya ayam atau itik yang senang-senang mahu dikorbankan. Kalau hari ini kita boleh tembak orang (apa lagi bangsa sendiri), mungkin hari mendatang, anak atau cucu kita pula boleh ditembak atau disembelih oleh manusia lain seperti ayam dan itik?

Tanpa Nama berkata...

kalau lagu Bob Marley plak'I Shot The Sheriff' tukar melayu jadi'Aku Syok kat Shariff'. apapun Alfatihah kepada adik Aminurasyid, semoga kematian beliau tidak sia-sia macam mags joned,,kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kalau sepetol air kelongsongnya satu aje dan dibuat daripada getah...kahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

budak tu lagi teruk dilayan dari penjenayah..alahai pdrm

Tanpa Nama berkata...

Tembak dari belakang bole la ckp tak nampak muka penjenayah..kalo dari tepi pintu pon ko tembak jugak tu dah samdol namanya..takkan tak nampak budak kecik yang bawak kereta tu samdol..

encik bersih timor kayu = incik clint eastwood kahkahkah

UMNO Bongok berkata...

patut la nak jadi polis, lulus tingkatan 3 saja... sbb tu la senang nak trigger happy nih.. dia main mercun sebenarnya...

kalo sudah suka menjadi bodoh... biarkan pun, dia akan membodohkan orang lain pulak... nak bunuh pun, rasa kesian la pulak.. tapi dia tiada rasa kesian la pulak kat kita... nak buat camana ni.. apalagi..kita melancap ajerla sebagai solutionnya... hahahaha baru best...

cicit ngah layor berkata...

Kalau dah sampai tujuh lapan belaih kali tembak,itu bukan nak berhentikan kereta,itu nak mambunuh namernyer.Kalau duer tiger das tu lain ler ceriternyer.Bulih ker kalau moncong pistoi mengeluorkan berbelas2 peluru ditujukan kpd mangser diklasifikasikan tak ader niat nak munoh org.Tengok ler aper kesudahan ceriter ni nanti.

Tanpa Nama berkata...

pistol air aku, 1 kali 1 shot aje
pah tu bagi sejuk, isi balik
pah tu dah panah, shot balik

ulang 19 kali, baru sama ngan apa polis tu buat

apa tak guna c4 sekali, kan senang

mat lendir kg l berkata...

alasan 'utk mempertahankan diri' boleh trima ker nih???

din kaki lutu dreba berkata...

aku harap-harap koperal tu tak kata "itu kelongsong peluru budak tu punya. budak tu tembak keretanya sendri dan menembak dirinya sendri"

kalau koperal tu berani cakap macam turr, aku selut!