Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 8 November 2010

BERJAGA JAGA DAN BERHATI HATI - SELALU GUNAKAN BAJU HUJAN




MELANCUNG BOLEH TAPI BAWA BAJU HUJAN



nota:
panas atau hujan
yang penting baju hujan kah kah kah


WARGA WAJIB WASPADA

SYPHILIS IN PREGNANCY AS a sexually transmitted infection (STI) is an important public health problem because it can lead to serious complications such as spontaneous abortion, stillbirth, and congenital infection.

In Mongolia, over the past decade syphilis, as well as other STIs, has increased in the aftermath of the sudden breakup of the socialist regime and rapid political and economic changes.1Also the incidence of syphilis in pregnant women during delivery has increased from no reported cases in 1988 to 21 cases in 1999 and 26 cases in 2000 in the State Research Center on Maternal and Child Health (MCH), whereas the number of deliveries has decreased. Congenital syphilis was recorded in 2 new case reports in 1995 in Ulaanbaatar and has continuously increased to 43 new cases in 2000.

Early detection and treatment of syphilis in pregnant women is a standard measure for preventing congenital syphilis.With this noble purpose, antenatal syphilis screening (ASYS) on the first day of registration of a pregnant woman is a mandatory procedure. Now there are new evidence and recommendations that routine testing should be repeated in the third trimester, even in low-prevalence areas.

Current regulations regarding ASYS in Ulaanbaatar, Mongolia, stipulate that only a few specialized laboratories for sexually transmitted diseases (STD) at the STD clinics and district general hospitals are allowed to perform the ASYS test. Also, only venereologists at the STD clinic and STD cabinets of district general hospitals are authorized to treat syphilis-infected pregnant women and undertake contact tracing.

Although every antenatal care (ANC) clinic has a laboratory for urine, blood, and biochemical tests, they do not perform the serological syphilis test. Therefore, they have to send each woman to an STD laboratory for syphilis testing.



8 ulasan:

Kampung Kelawar berkata...

Waaa...,this is very interesting news which make not only one or two person worrying but then the whole people of Malaysia worry.Is there any connection with somebody who were admitted in the hospital recently?

jab sp berkata...

Akhirnya, saya berharap peminat-peminat taksub Anwar Ibrahim tidak lagi menganggap saya sebagai pengacau dalam usaha menuju Putrajaya.

Diatas antara apa yang Zaid Ibrahim sebut.

PKR ini dah hampir 10 tahun berada dalam dunia politik Malaysia.Banyak yang mai dan banyak yang dah pi.Yang pi sebelum ini pun bukan calang calang kaki,tapi PKR masih macam tu juga,kalau ada kudis pun cepat disapu ubat .
Kalau setakat 18 bulan dalam parti,jangan nak tunjuk hero.Kalau nak belah,eloklah belah sekarang.Ada pun semacam mengalas biawak hidup.
Aku juga tertipu dengan lagak Zaid Ibrahim,ingatkan manusia yang disokong penuh pada PRK Kuala Selangor ni ada nilai,rupanya sekupang pun tak ada guna.
Mujurlah banyak ahli PKR cepat sedar.Kalau dibiarkan Mamat ni menang Timbalan Presiden,percaya PKR akan dihancurkannya.Mungkin ada yang tak nampak lagi punca Zaid ni beria ia mau Anwar bertanding sebagai Presiden.Niat dia bolih dibaca.Kalau Anwar masuk kedalam,dialah sebagai kemudi PKR andaikata dia menang Tim Presiden.
Kalau ada lagi yang nak belah bersama dengan Zaid,harap lakukan sekarang.Bolih PKR atur strategi bersama Pakatan tanpa idea kacau bilau daripada depa depa yang hari hari berubah cakapnya.
*aku penyokong Anwar.

Hanief berkata...

Kalau main hisap merata pun boleh kena jugakan? Hahahaha!

Sudin berkata...

Penicillin.
Alexander Fleming-Nobel prize 1945.

woit...isham !....baju hujan dah koyak-rabak !
Pakai payung kira ok...pun dah koyak-rabak akibat kira ok/karaoke.

Kah,kah,kah....
Ada satu payung tarak kembang punya...kerana tarak kembang di nasihatkan pakai kondom....kah,kah,kah

69...campak-mencampak,diterbalikan tetap macam tu.....

Nasib baik syphilis....kalau HIV,KUSTA....kena tahanan reman sg.buluh.....kah,kah,kah

Doa sampai pecah perut...salute TGNA.

Woit..isham ! mandi dengan klorox/dettol mungkin boleh hilang....kah,kah,kah

Jurucakap HKL macam setan..!!
bangsa eeeeeeee juga.

Baru betoi hub hiburan....
hub,hub,hub....nafas makin semput.

cicit ngah layor berkata...

Kalau nak hidup tenang,makan jer aper yg ader dighomah tu.Belanjer pon tak banyak.Kalau dighomah tu laoknyer haghi2 ikan temenong,ubahsuai ler carer masaknyer..jangan ler tiap2 haghi goreng...lamer2 jemu ler.Tukor2 ler..buat gulai ker,sambai ker,bakor ker,baghu ler lain ghasernyer walau pon jenih ikan yg samer.Tak payah ler lagi makan luor.Makan luor ni kalau salah pilih laok,kanjai kiter..silap2 termakankan isi ikan buntai..tumpor kiter.Jangan sekali2 kiter 'makan luor',tak ader maner sedapnyer,seghoper jer mcm makan dighomah tu.

Tanpa Nama berkata...

altantuya tu bawak siplis jugak ke?
nasib baik aku tak tangkap altantuya hari tu!
kalau tak aku tentu dak sangkut siplis.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Mana boleh...
Baju Hujan ni tak ada logo sijil halal ...
Mat mongol entot pasti tak pakai baju hujan..

hahaha..entot entot ni halal..chuma baju hujan tu haram..

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah kena syphilis Mongolia dan tambah pulak dengan Vietnam Rose- Parah!!!