Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 8 November 2010

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA !!!!





ZAID IBRAHIM TARIK DIRI


I wish to announce my withdrawal as a candidate from the contest of Deputy President of Parti Keadilan Rakyat and my resignation from all posts held in the party.

I was offered to join this party under the belief that I could promote enlightened and progressive politics; nurture and develop principled political values and culture that I consider indispensable to the development of democracy and good governance in this country. I was mistaken.

Over the course of the party elections, events have shown that the leadership actively condones malpractices and electoral fraud to achieve its designed objectives. I am certain that any political party with such hypocritical and false values will not be able to offer meaningful reforms to the people of this country.

I have made this decision because there is no attempt on the part of the party leadership to address the various issues of manipulation and unfair electoral practices, although these issues were raised repeatedly.

I wish to thank all the members who have supported me and placed their faith in the cause of reform. It is of utmost disappointment that I am unable to continue in this flawed election process. I remain committed to the Opposition’s cause and will continue to speak about the issues of the common people. Together, we will continue our unabated struggle towards a better government for the people.

Finally, I hope those adoring fans of Anwar Ibrahim will no longer regard me as a “spoiler” standing in the way of their march to Putrajaya. I wish them well.

ZAID IBRAHIM
MONDAY, 8 NOVEMBER 2010


31 ulasan:

jaas torres berkata...

HAHAHAHA PADAN MUKA KAU HISHAM, BERIYA-IYA JADI TOTOK PKR!

Sekarang kau nak cakap apa? Sudahlah, PKR bukan lagi memperjuangkan reformasi tapi memperjuangkan FAMILI DAN KRONI!!!

Anwar dan jambunya Azmin penghalang reformasi rakyat! Apalah Anwar ikut sangat kehendak jambunya itu? Takut rahsia bocor ke? Takut nanti Azmin merajuk macam Saiful, buat report dia pun pernah kena 'anu' dulu?

Hahahahahaha!!!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Berita yang baik kepada anwaristas.
Berita terburok kepada Pakatan.
Sekali lagi terbukti Zaid berprinsip tinggi.

* sekarang azmin boleh ditabahkan sebagai permaisuri dalam pkr.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya Zaid Ibrahim ini Ejen TELAN...kah kah kah kah

Masuk PKR cuma wayang jer untuk kelabu asapkan umat Melayu

Habis Melayu 1Malaysia kena tipu dengan Ejen TELAN...kah kah kah kah

bebas berkata...

betul, perkara tersebut dah banyak kali diutarakan! Tapi apa pun teruskan bersama pihak pembangkang :) usaha kena diteruskan...

Orang Kelawar berkata...

Diharapkan agar perjuangan Zaid Ibrahim ikhlas dan jitu tanpa ada agenda disebaliknya dan tidak mempunyai mission yang ditugaskan oleh pihak tertentu untuk tujuan yang tidak baik terhadap Anwar dan PKR.Memanglah PKR sinonim dengan Anwar,ianya ibarat isi dengan kuku.Kita harus menerima hakikat ini.Cumanya kita perlu mawas diri, arah kemana PKR Anwar akan bawa.Zaid Ibrahim juga perlu memikirkan tentang penghayatan ahli parti.Langkah yang terlalu cepat untuk ke jawatan Timbalan presiden tidak perlu dan tidak baik.Jawatannya kinipun membolehkan dia untuk bersuara.Dalam serba hal,kita perlu bersederhana dan bersabar serta berusaha secara berterusan.

yb berkata...

People voted for CHANGE and DAP, PAS AND PKR were the other alternatives. CHANGE is NOT, NEVER and WILL NEVER BE for Anwar alone.

yb

Tanpa Nama berkata...

Hi Zaid, tindakan tuan mirip seperti Dr. Chandra Muzaffar, Ezam Lembu, Nalla dan ramai lagi, tak tahan melalui liku-liku proses perjuangan lalu menuduh semuanya tak betul - PKR tak demokratiklah, AI jual Melayulah, AI baruah Yahudi?BARAT/ ASlah, PKR parti keluargalah,AI peliwatlah, AI penderhakalah, tak pula disebut PKR parti rasuah, semuanya tak sempurna kecuali UMNO atau BN. UMNO dan BN tunggu sebab musabab ini untuk men'discredit' lagi PKR/PR. Memangg sulit nak humbankan BN tapi semua ingat UMNO dan BN dah pasang banyak lagi pelesit baik yang bangan mahupun yang cerdik dalam semua hairaki PKR/PR yang antarannya masih buat bodoh tapi menunggu masa aje untuk bertindak seperti Dr Chandra, Nordin Zulkifli, Lokman dan akhir sekali dan terbaru Zaid( nampak intelektual tapi dapat arahan dari tangan ghaib). Tak tahulah Chua Ju Meng dan ramai lagi yang masih bertenggek di dalam PR.PR dah lega sikit kerana pelesit ini akan hilang kredibiliti pada kacamata orang perjuangan.

Tanpa Nama berkata...

zaid gurau je ni....

teganu-kite berkata...

isamudeng,
tarek diri tu menatang ape? tarek diri tu tarek diri sendiri ke? doh gune pulok? aku dok pahang, dok pahang,dok pahang setarang - tapi lepah tarek diri jangang jadi bewok.

name2 comel yang selalu hingat di hati seperti;
- Anwar Ibrahim
- Zaid Ibrahim
- Khalid Ibrahim
- Ibrahim Ali
- Azmin Ali
- Hasan Ali
- Harun Taib
- Harun Din

isamudeng tukor tiut - nama mung memang dok comel, kalu dok ccaye tante Mat Said Kemamang yang bijok itu.

Di bawoh rang ikang...

Tanpa Nama berkata...

kau campur dengan orang2 yang lahir dari gerombolan sama macam kau zaid...mana boleh ubah, tapi sebab anak2 muda ramai dalam PKR, anak2 muda era ini, bukan era belia 4B, jadi PKR nampak 'cool' buat anak2 muda sekarang, tapi bila tengok kat orang2 tua PKR naik meluat pun ada tiada beza dengan gerombolan tukar baju je...

Tanpa Nama berkata...

btepuk gembire le geng2 azmin..

Tanpa Nama berkata...

Zaid Ibrahim contoh seorang pemimpin yg jujur & berintregiti. Kami tetap sayang Zaid Ibrahim.

-Ore Kota Baru-

PKR Kotaraja berkata...

Terbuktilah Zaid ini tidak jujur pd perjuangan. Dulu ms nak bertanding sibuk dok tibai Parti, skrg guna alasan dan tibai parti. Aku suka Zaid pd awalnya. tp kini jelaslah org UMNO yg kecewa masuk PKR dan kecewa lagi 'kununnya' silap - parti xbgs, parti xde ms depan dan mcm2lah Bye2 la zaid.

sejadahburuk berkata...

biar la dia pegi,gua xheran pon,mmg yang pakai baju batik ni gua xminat,yg bertali lembu pon gua xsuka,semuanya merencatkan perjalanan anak muda..

anak muda benci umno,
our inspiration is anwar ibrahim,tok guru & lim guang eng..

Tanpa Nama berkata...

Pada saya kalau zaid ikhlas, dia akan keluar tanpa membuat komen yg menyakitkan hati. Pada saya Zaid ini gila kuasa juga. Dalam UMNO dulu kehendaknya tdk dpt ditunaikan, dlm PKR pun sama. Agaknya dia akan masuk Dap, Pas, atau ada baiknya dia masuk MIC dan bertanding sebagai timbalan presiden atau MCA, Gerakan. Atau saya fikir baguslah Zaid Ibrahin ni, pi mahkamah ja perjuangkan keadilan. Lagi senang.

Tanpa Nama berkata...

Zaid....aku rasa lebih baik kau tubuhkan Parti baru....cepat kau dapat jadi Presiden.

Untuk jass torres....anda memang penyokong kuat Umno...Tahniah kerana menjadi penyokong kuat RASUAH....

Tanpa Nama berkata...

zaid...zaid...kau ni betul2 mengecewakan dowh.dah nampak nak kalah, tarik diri.tak gentle dan tak cool langsung. pastu tibai plak PKR dan Anwar.


kau cakap PKR parti keluarga, kau juga yg nak Nurul Izzah bertanding timbalan. baliklah ke pangkuan UNITED MALAY NATIONAL ORGANIZATION.

senang jer nak tau. org tu betul ker tak betul.

mcm kata bro TT
bila musuh serang kita, maksudnya kita dipihak yg benar.

anwar diserang bertalu-talu, dari berbagai sudut dan berbagai cara, dari musuh UNITED MALAY NATIONAL ORGANIZATION, lembaga2 kerajaan, sampailah ke musuh2 dlm selimut Pakatan dan PKR. kenapa takut sangat dengan Anwar?

sebab Anwar, PKR dan Pakatan akan menghumbankan UNITED MALAY NATIONAL ORGANIZATION yg rasuah bertimbun-timbun ke dalam tong sampah sejarah.

Budak Jelebu berkata...

Zaid seharusnya tidak bertanding merebut jawatan Timbalan sejak awal-awal lagi bukannya menarik diri apabila kekalahan sudah di ambang mata. Zaid terlalu gopoh mengejar kedudukan dalam PKR.Beliau seharusnya istiqomah dengan jawatan yang telah diserahkan kepada beliau sebagai Ketua PKR wilayah dan penyelaras PR.Keikhlasannya memang akan bertambah diragui dengan tindakan2 yang sentiasa mendatangkan masalah pada parti.pemimpin datang dan pergi..namun perjuangan harus diteruskan.kalau takut di lambung ombak jangan berumah di tepi pantai. lawan tetap lawan..

mosabit berkata...

zaid ...dengar sini...
aku lebih dulu muntahkedarah garam dari mu...
mu pulak lebih dulu muntahkedarah harta benda serta kuasa...

ini merajuk bukan kijer lelaki...ini kijer pondan...

bila dah tau nak kalah...maka tarik diri....

ini flip flop namanya..selipar jepun...darah umno mu masih merah lagi....

aku tunggu ko keluar pkr untuk mengesahkan segalanya...

kalau ko masih bersama pkr..maka telahan ku salah belaker...

kah kah kah kah kah kah ....

mosabit berkata...

kepada yg berpenat lelah memangkah zaid....

itu ajer hadiah yg dapat dia berikan kepada kamu semua....

sah zaid ni belom hilang mabok walau dah lama tak telan arak....

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

nun di pahang ada lg yg istihar kluar PKR...

Demokrasi PKR jemput jembalang by TT at malaysiakini.

TT tolong isu mncari jembalang dlm PKR...

joehan berkata...

hahahaa..oi pak cik tua kutuk..komen aku sblm ni nape ko xsiarkn..takut ke..kebebasan konon...ptuihhh...komen aku pon takut ke..hahaha..

1Crony berkata...

Dia datang dan pergi bagai ribut di musim kemarau atau bagai melukut di tepi gantang. Ada pun tidak menambah, tiada pun tidak berkurang. Tanpa Zaid reform 1998 tetap terjadi. Orang politik datang dan pergi perkara biasa, ini termasuk UMNO juga, hinggakan terbelah dua kepada UMNO baru dan UMNO lama (S46). Malah Mantan Presiden/PM Tun Mahathir pun biasa keluar parti, apa lagi pemimpin pertengahan mereka, semua dah jadi biasa macam makan nasi aje. MIC dan MCA pun apa kurangnya, siapa Chua Jui Meng dahulu? Sebelum ini pun ramai pemimpin kanan PKR seperti Chandra Muzafar, Md Ezam dan ramai lagi telah keluar parti, tapi tiada kesan langsung terhadap kewujudan parti itu. Jika Anwar sendiri yang keluar parti.. wallahuallam. Keluarnya ramai individu sebegini, kadangkala adalah suatu rahmat buat parti PKR, kerana ianya satu proses pembersihan dari dalam, bukannya menjadi suatu kelemahan. Perjuangan memerlukan kesabaran yang tinggi walaupun jawatan yang dicita-citakan amat sukar untuk dimiliki, sebaliknya takdir juga menjadi penentu segalanya.

Tanpa Nama berkata...

jaas torres! ada tengok rancangan ustaz jawab kat tv 2 hari ahad lepas?

jangan dah mampos esok pun masih nak pikol dosa! Itu pun kalau betol anuar ada menganukan azmin.

kalau tidak??? sampai mampos berkali2 pun hang pikol dosa tu!

gunalah agama sikit. Bila mampos nanti tak payah nak pikol dosa! Pikol dosa bukan macam pikol duit 20 hinggit!

aku mintak mahap ha jaas torres!

Tanpa Nama berkata...

Mintak2 zaid akan sedar dan melompat semula ke umno.

pak lang berkata...

anak sedara aku umur 3 tahun pun kuat merajuk

kalau kalah main guli anak sedara aku guling2 atas lantai

aku buat do no aje. buat buang karen aje aku pujuk

tak sangka pulak ada yg dah tua bangka pun masih merajuk bila nak kalah main guli

sebijik macam anak sedara aku

Tanpa Nama berkata...

PEGI LANCHAU LA ZAID

Tanpa Nama berkata...

Aku dah lama jadi reformis, samapai la ni tak ada jawatan, tak ada masalah pun...

Anwar! tak payahlah cari pemimpin luar, kami refomis jalanan ni pun dah cukup.

Tanpa Nama berkata...

Lu all di atas sana demua tak paham maksud zahid.. Bukan dia aje malah lain-lain pemimpin PKR menunjukkan tak kesenangan, bukan sebab anwar, sebab azmin dan sebagainya tapi sebab terlihat ada kepincangan dalam pemilihan. laporan dah buat dan diminta untuk siasat. Aku rasa tak salah siasat tapi setiausaha PKR kata tak ada isu..Jika benar parti demokrasi maka siasat dahulu.. Tidak salah kita lakukan siasat demi menunjukkan kita berpegang kepada keadilan dan ketelusan.

Lu all semua tak paham maksud zahid dan lain-lain pemimpin...

Zabri Mokhtar berkata...

Salam Waghis dan semoa,\
waghis...apo lah kono dengan mamat sekor ni.. menyalahkan oranggggggg jooo kojo eh.. tak sudah2 dari dulu ..
kang den khobar banggang .. ado pulak yg kono saman fitnah nanti..
waghis...apo kono dengan PKR ni.. sejarah semangat 46 akan berulang lagi ko?

kanak2 ribena berkata...

ala korg nh relax r...
one more thg aku x paham r naper korg obses sangat ngan anwar n that azmin tu...macam diorg kasi korg duit..
korg pun fikir gak r naper r azmin tu macam anak emas jer....msti korg kater aku nh org BN..tp suker ati korg arrrr..aku pure x der bias maner2
mak aku kater x baik ooo kalo obses lebih2..so chill dah r..
aku x sokong duer2..saper2 pun samer jer...