Ahad, 5 Disember 2010

BERJUANG MENENTANG PENSWASTAAN






LAPORAN AWAL JAM 5.00 PETANG



YANG BERANI BAGUN MELAWAN




ADA JADI MANGSA














LAGI LAGI LAGI RAMAI BANGUN MELAWAN !
















DITEMBAK GAS PEMEDIH MATA



PENYOKONG BAJU MERAH DI TANGKAP - mkini

Kira-kira 47 penyokong baju merah ditahan manakala yang lainnya 'berlindung' di dalam Masjid Negara apabila polis menyerbu untuk menyuraikan kira-kira 2,000 penyokong perhimpunan bantahan kenaikan harga air di Selangor.

Menurut ahli parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin, 32 orang dibawa menaiki trak pertama manakala 15 lagi dibawa menaiki trak kedua.

Mereka ditahan selepa kira-kira 300 anggota polis membuat serbuan pada jam 2.45 petang tadi apabila penyokong baju merah itu enggan bersurai selepas diarahkan berbuat demikian.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apala Polis niii...asyik nak kacau orang yang nak bersuara saja...

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

kaum umngok wat perhimpunan xde plak kena tangkap,kalau org lain wat perhimpunan utk menuntut hak secara aman habis kena serang,dasar cibai punya polis/FRU a.k.a anjing hitam belaan umngok

James Iha berkata...

Hak rakyat ada dalam seluar dalam pemerintah yang taghut dan korup. Cuma yang dungu dan bebal yang masih lagi sanggup jadi keldai Mat Mongol!

Unknown berkata...

berita dari taiwan news.

http://www.taiwannews.com.tw/etn/news_content.php?id=1452334&lang=eng_news&cate_img=1037.jpg&cate_rss=General

Tanpa Nama berkata...

syabas anak muda!! inilah baru benar nasionalis!!

mosabit berkata...

dah agak dah....

polis ni mesti akan mempertahankan syabas tu....

diaorang dapat air free seumur idup lah tu...

aku sumpah semua polis dan yg mengarahkan mereka tu tak boleh kencing sedap seumur idup...

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

Yang dok KL tapi kangkang kat rumah tengok TV petang tadi....

memang TADAK TELOR!!!!

Harga air naik, mulut bising....
ajak demo macam-macam alasan ada!

Kahakptuiii!

hafszach berkata...

ADAKAH KITA MASIH MAHU MENDAULATKAN SULTAN2 MELAYU YG SDG ENAK DIBUAI MIMPI2 DI DLM ISTANA AIR MATA RAKYAT...

DI MANA KAH KASIH SYG DAN KEPERIHATINAN SULTAN BILA MANA MELIHAT HAMBA RAKYATNYA SI CABUL DAN DISEKSA SESUKA HATI OLEH PEMERINTAH YANG ZALIM

SEDARLAH kESULTANAN MELAKA MUSNAH KERANA SULTANNYA BERSAMA2 PEMBESARNYA ZALIM.. ALLAH MERANCANG SEGALA KEMUNAHAN TERSEBUT DAN ALLAH JUGA MENDENGAR SEGALA RINTIHAN RAKYAT MELAKA YG DI ZALIMI OLEH SULTAN DAN PEMBESAR MELAKA KETIKA ITU..


RAKYAT BUKANNYA MEMBERONTAK.. TAPI CUMA MENGAHARAP SECEBIS IHSAN DARI PARA PEMIMPIN NEGARA BAGI MERINGANKAN BEBANAN YANG DITANGGUNG SELAMA INI...

KALAU BEGINILAH CARANYA RAJA2 MELAYU MENANGAI BEBAN RAKYAT JGN DIPERSALAHKAN RAKYAT JIKA SUATU HARI NANTI ISTITUSI DI RAJA PUPUS DARI MUKA BUMI MALAYSIA INI KERANA ITU JANJI ALLAH SETIAP PEMIMPIN YANG ZALIM AKAN DIHAPUSKAN OLEH ALLAH DARI MUKA BUMI INI.. INSYAALLAH.. BERDOALAH KITA AGAR ALLAH MUSNAHKAN RAJA2 MELAYU YANG ZALIM INI

Tanpa Nama berkata...

Hina sungguh pasukan uniform seperti ini. maruah rakyat diletak bawah kepala lutut mereka dan pemimpin korup yang kurap disanjung dikepala! Tak ada akal mereka ini. Siapa yang menjadi tuan dinegara demokrasi?! rakyat atau pemimpin.?!!