Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 3 Januari 2011

HARI INI 3 HARIBULAN JANUARI - KITA TUNGGU




KAMPONG WARISAN



nota:
perhatikan kampong bandar dalam ini
sudah 150 tahun umurnya
para cukong telah bersedia untuk
merobek robekkan kampong ini

dbkl dengan setia akan menjadi barua
baru cukong
raja tanpa rakyat juga
mungkin telah mula senyap dan enggan
berbincang.

untuk warga kampong ini hanya stau pilihan
humbankan gerombolan barulah kampong
mereka selamat - malah seluruh malaysia
akan selamat !




nota:
hari ini 3 januari 2011
apakah dbkl akan datang
dengan jentolak ke jalan damai
setelah memberi kata dua?

kita tunggu dan kita lihat ?



DBKL BERI KATA DUA – meloya

KUALA LUMPUR 22 Dis. – Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memberi tempoh sehingga 3 Januari ini untuk peniaga di Jalan Damai di sini berpindah ke lokasi lain.

Jika arahan itu gagal dipatuhi, tindakan menyita serta merobohkan 28 premis di situ yang didapati menukar premis kediaman untuk aktiviti perniagaan akan diambil.

Daripada 28 premis itu, 12 premis dijadikan restoran, empat pejabat, dua kedutaan, dua sekolah dan kolej, dua kedai perabot dan dua rumah kelab dan masing-masing satu dijadikan tapak semaian, tadika, spa dan galeri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… LANCHAOOOW DBKL BERANI…. kah kah kah..

kah kah kah… PERGI LANCHOOOW LAAAA…. kah kah kah..

kah kah kah…. GALERI ITU…. ENTOT ENTOT YANG PUNYA…. kah kah kah..

kah kah kah… LANCHOW…. BERANI SITA…. kah kah kah…

kah kah kah… TAK PERCAYA TUNGGU DAN LIHAT…. kah kah kah

kah kah kah…. KALAU WARUNG MEK JAH … DAH LAMA REBAH…. kah kah kah..

kah kah kah…. LANCHOW DBKL… TIAP PETANG AMBIL DUIT POW DI PETALING STREET… kah kah kah…

kah kah kah… PUNYA HINA… CHINA YABG MENIAGA MENYUMPAH…. kah kah kah..

kah kah kah... NASIB BAIK TAK FAHAM CAKAP CHINA... kah kah kah...

kah kah kah... CHINA MENYUMPAH SERANAH MELAYU MALAS KERJA... kah kah kah..

woit…. BUAT KERJA YANG HALAL…. MALU MELAYU CARI MAKAN DUIT LENDIR…. kah kah kah…

kah kah kah… LANCHOWWW LAAAA BAGI KATA DUA….kah kah kah..

kah kah kah... KAMPONG BEREMBANG..KAMPONG CHU BADAK... BAWA JENTOLAK... kah kah kah..

kah kah kah.... LANCHOWWW BERANI BAWA JENTOLAK.... kah kah kah.....

woit... PERGI LANCHOWWWW LAAA DBKL.... kah kah kah...

nota:
nanti dan lihat
kita tunggu 3 januari nanti
betul ke atau hanya lanchow
atau berita ini akan hilang
entah ke mana kah kah kah




ARKIB : 23/12/2010

DBKL BERI KATA DUA

KUALA LUMPUR 22 Dis. – Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memberi tempoh sehingga 3 Januari ini untuk peniaga di Jalan Damai di sini berpindah ke lokasi lain.

Jika arahan itu gagal dipatuhi, tindakan menyita serta merobohkan 28 premis di situ yang didapati menukar premis kediaman untuk aktiviti perniagaan akan diambil.

Daripada 28 premis itu, 12 premis dijadikan restoran, empat pejabat, dua kedutaan, dua sekolah dan kolej, dua kedai perabot dan dua rumah kelab dan masing-masing satu dijadikan tapak semaian, tadika, spa dan galeri.

Ketua Pengarah DBKL, Salleh Yusup menegaskan, tindakan itu bukan sahaja membuktikan pihaknya bersikap tegas dan telus tetapi juga bagi menepati perencanaan pembangunan di ibu negara.

Menurutnya, tindakan itu juga adalah bagi memastikan keindahan bandar raya Kuala Lumpur terpelihara dan keselesaan dan keselamatan warganya terjamin.

“Mungkin ada yang mempersoalkan kenapa tindakan penguatkuasaan tidak diambil sejak dahulu.

“Hakikatnya, sejak tahun 2005 lagi notis sudah dikeluarkan tetapi atas dasar timbang rasa dan untuk memberi mereka masa secukupnya, peniaga diberi peluang sehinggalah pada Julai lalu.

“Dan kini Datuk Bandar Kuala Lumpur telah mengeluarkan arahan sekali lagi agar semua perniagaan yang terlibat menghentikan operasi berkuat kuasa 31 Disember,” katanya pada sidang akhbar di sini.

Turut hadir, Pengarah Jabatan Perancang Bandar DBKL, Mahadi Ngah dan timbalannya, Ismail Yusuf.

Salleh berkata, selain menerima aduan daripada penduduk setempat mengenai kacau ganggu terutama bunyi bising dan masalah lalu-lintas kerana ada premis yang beroperasi sehingga awal pagi, pelbagai aspek lain turut diambil kira.

Katanya, pengusaha terlibat juga menyalahi Akta Perancangan Wilayah Persekutuan 1982 iaitu menukar kediaman kepada premis perniagaan, malah mengikut Draf Pelan Bandar Raya Kuala Lumpur 2020, kawasan tersebut dizonkan untuk kediaman dengan kepadatan 80 orang seekar.

“DBKL berasa tempoh satu tahun yang diberikan melalui notis yang dikeluarkan pada November 2009 sudah cukup untuk pengusaha mencari kawasan perniagaan lain,” ujarnya.
Sementara itu, pada sesi penyerahan notis terakhir kepada pengusaha yang terlibat, ada pengusaha berjanji akan akur dengan arahan tersebut dan tidak kurang juga yang tidak bersetuju.

Seorang pengusaha restoran, Md. Jamil Aris berharap DBKL dapat mempertimbangkan rayuan mereka agar diberi peluang bagi meneruskan perniagaan di situ kerana Jalan Damai berpotensi menjadi kawasan tumpuan pelancong.

Dia yang menjalankan perniagaan makanan Asia Barat sejak 2002 berkata, perkara itu perlu diperhalusi demi masa depan peniaga.

“Saya tidak faham kenapa sebelum ini DBKL tidak menimbulkan perkara ini. Sebelum kawasan ini dibuka pada 2002, kawasan ini tiada apa-apa.

“Tetapi kini ia menjadi kawasan tumpuan ramai khusus pelancong asing.

“Saya harap DBKL memberi peluang kepada kami termasuk mengadakan sesi dialog bagi mencari jalan penyelesaian menang-menang,” ujarnya.

Pandangan yang sama turut dilontarkan oleh Sharifah Zainab Syed Ahmad, 48, yang juga pengusaha restoran makanan Arab.

Anak jati Kuala Lumpur itu berpendapat masih banyak cara yang boleh digunakan bagi mengatasi masalah yang didakwa ditimbulkan oleh pengusaha di situ.

“Sekiranya sesak jadi alasan, saya percaya masih ada jalan untuk menyelesaikan perkara itu tetapi bukan dengan menutup perniagaan kami,” katanya.

NOTA:

kita lihat dan nanti!



10 ulasan:

jai berkata...

Kah kah kah...

Melayu jual nasi lemak kat stesen LRT Masjid Jamek berani la dbkl lancau... opsss... kacau.

Kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

kalau tak buat potong je lanchow tu campak ke anjing..

Tanpa Nama berkata...

Mari kita lihat ada tak Arman PERKASA buat DEMO, ada tak PEWARIS buat DEMO KETUANAN MELAYU??

HEHEHEHEH LANCHOWWWWWWWWW!!! LU ORANG BERANI BUAT DEMO!

-wakleman

Tanpa Nama berkata...

kalo dengan peniaga2 kecil melayu, berani la DBKL, POLIS DAN JABATAN2 KERAJAAN "TUNJUK EKSYEN"..

Kalo dengan kampung India , kampong cina dan peniaga2 india atau cina.. penakut giler...

BUTOLA JABATAN2 KERAJAAN SERTA PEJABAT2 AGAMA ISLAM PUKIMAK MENJADI BARUA2 BN.. Mentekendarah gaji hasil penat2 duit rakyat, harap2 benar nak masuk syurga.. boleh pergi mampos la.. masuk universiti pun, harap kuota melayu jer.. tu la pasal bangang tak abis2.. berlapis2 pulak tu.. orang kata bodo.. jangan la marah pulak erk.. kebenarannya bodoh saja..

Tanpa Nama berkata...

BRO!! KAHKAH ADA PLAN NAK TUKAR DESIGN BLOG?! TAHUN BARU KENA TUKARLAH BRO.. BARU NAMPAK 'HENSEM' OPPSSS OH TAK YA!! ORANG LAMA STILL 'MAINTAINNNN...'

Tanpa Nama berkata...

DISKO DANGDUT TAK MASUK DALAM SENARAI KE SEKALI KAHKAHKAH MUAH!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah ketuanan melayu.... melayu tendang melayu kah kah kah MCA MIC GERAKAN gelak ramai-ramai ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

SURAT TERBUKA UNTUK UMNO, DBKL,PKR,DAP,PAS dan segala Baruah DAN SEMUA:

AKU hairan mengapa kampung-kampung baru Cina seluruh Malaysia termasuk di LEMBAH KELANG,KL seperti Balakong,Serdang Lama,Seri Kembangan,Sungai Besi,Cheras, Salak Selatan, Jinjang,Kepong tidak diminati CUKONG2 sial ini.Mengapa kampung warisan Melayu yang diradak,dirobek dan dihilang padamkan daripada peta sejarah?????Pukimak!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ini kg melayu umbongok nak kasi cukong
Ini kedai mau kasi roboh ialah kedai melayu

Tapi
mana perkosa
mana GST songkok tinggi
mana eeee kepala bana eeee
mana wakil fukimmak
mana pemuda ombongok
mana mat bisol jubor
mana nooh
mana raja tak berakyat

mana segala lancau2 dan cibai2
kenapa semua sunyi sepi walaupun hak orang melayu dirampas

adakah semua batang lancau dan cibai mereka semua telah diselaraskan?????

Tanpa Nama berkata...

aku berani aci kerat kontol kalau dbkl berani ratakan kampong ni......!!