Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 3 Januari 2011

MELAYU KENA TIPU LAGI





TAK FAHAM APA MAKNANYA?





BEKALAN MINYAK MASAK DIJANGKA BERKURANGAN
- meloya

KOTA KINABALU 2 Jan. - Selepas Perlis, negeri ini turut mula mengalami masalah kekurangan bekalan minyak masak ekoran tindakan pembekal mengurangkan bekalan bahan berkenaan.

Di beberapa pasar raya dan kedai runcit di sekitar Kota Kinabalu mendapati tempat simpanan minyak berkenaan telah mula kosong.

Seorang peniaga runcit di Sabanah Store di sini yang enggan dikenali berkata, bekalan berkenaan telah mula berkurangan sejak seminggu lalu.

"Pada masa ini kita hanya mendapat bekalan sebanyak 10 kotak sehari berbanding sebelum ini mendapat sekurang-kurangnya 50 kotak sehari.

"Keadaan ini memberi masalah kerana ia tidak mencukupi bagi menampung keperluan seluruh pengguna di bandar raya ini," katanya. Dalam pada itu, seorang peniaga kedai makan, Mohd. Noh Mohd. Adnan, 53, berkata, meskipun tidak terputus bekalan, stok minyak masak yang diperolehnya kini adalah terhad.

Katanya, pada masa ini dia hanya mendapat bekalan bahan berkenaan dari sebuah kedai runcit.

"Bekalan ini memang sudah berkurangan dan saya masih mendapat bekalan ini memandangkan saya merupakan pelanggan tetap kedai berkenaan," katanya.

Seorang pengguna, Kamliah Numbong, 50, berkata, kekurangan bahan mentah berkenaan menyebabkan dia terpaksa membeli minyak masak botol.

"Beberapa kedai runcit dan pasar raya yang saya pergi di sekitar Kota Kinabalu menyatakan stok minyak masak tiada. Jadi saya terpaksa membeli minyak botol," katanya.

Sementara itu Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Sabah, Jaafar Walad berkata, pihaknya akan memantau masalah bekalan minyak masak di negeri ini.

"Bagaimanapun pada masa ini kita tidak menerima aduan daripada mana-mana pihak mengenai masalah kekurangan minyak masak di negeri ini," ujarnya.

JENG JENG JENG
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG


woit…. PELIK… HAIRAN…. AJAIB…. MAJIK…. kah kah kah..

kah kah kah… MALAYSIA PENGELUAR MINYAK KELAPA SAWIT TERBESAR DI DUNIA… kah kah kah…

kah kah kah… TETAPI WARGA NYA TIDAK ADA MINYAK MASAK…. kah kah kah..

kah kah kah…. INILAH DIA SISTEM EKONOMI KAPITALIS…. kah kah kah..

woit… FAHAM ATAU TIDAK KENAPA MINYAK KUREEENG….. kah kah kah..

woit… TAK KAN TAK FAHAM FAHAM…. BERAPA RATUS KALI KENA MACAM INI… kah kah kah..

kah kah kah…BILA MINYAK KURENG … INI BUKAN TANDA TANDA…. BIK MAMA NAK DATANG BULAN…. kah kah kah..

kah kah kah…. INI TANDA …. RAKYAT DULU DI TIPU…. KEMUDIAN HARGA DI NAIKKAN… kah kah kah..

woit… PADAN MUKA…. SIAPA YANG MENGUNDI GEROMBOLAN…. kah kah kah

nota:
nak patau kepala bana apa?
apa faedah nya di pantau?
ini semua nak tipu melayu
kah kah kah


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul2 pukimak la BN ni, tak nyusahkan rakyat tak boleh ker?

Elok kalau PR pegang kuasa nanti, rampas semua harta diaorg. Biar padan muka diaorg. Suruh diaorg jual pisang goreng ker, burger ker tak pun bawak teksi. Biar diaorg tau langit tu tinggi ke rendah.

Diaorg ni kalau duit byk nak memantat jer.

IbnAbdHalim berkata...

Isham, tak undi gerombolanpun kena jugak. Rakyat didahulukan! Padan muka rakyatlah.

Tanpa Nama berkata...

Algoritma kepada sesiapa yang tidak faham:

1) BN naikkan harga barang.
2) Kenaikkan harga barang oleh BN akan menaikkan harga barang lain, seperti minyak contohnya.
3) Tetapi BN tak mahu peniaga menaikkan harga minyak sesuka hati
4) Maka untuk menjadikan harga minyak naik dengan sendiri, bekalan minyak mesti dikurangkan, spertimana yg difikirkan oleh peniaga.

Inilah caranya sistem ekonomi kapitalis berjalan.

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha bodoh bodoh sapa undi gerombolan tu..... ada kad diskaun kut lepa tu..... hampa semua tipu la bodoh.... semua harga barang naik....hahahahaha padan muka balaci umno hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Kat Kelantan pon dah start dah krisis bekalan minyak masak ni. Ni taktik sorok bekalan la ni, nak tunggu kenaikan harga.

Rakyat terkena dulu,
Minyak masak tak sampai-sampai.

HIDUP UMNGOK BARANG BARANG NAIK

Tanpa Nama berkata...

ramalan berita

kenaikan harga minyak masak adalah minimum dan bersifat sementara - utusan meloya

apa apa pun ok berkata...

Yg pasti minyak di Malaysia adalah lebih moooorah dari Kanada kahhh....kahhh....kahhh....
Lebih moooorah dari SWeeden kahhh....kahhh....kahhh....
Lebih moooorah dari Jepun kahhh....kahhh...kahhh....
Ini diakui sendiri oleh presiden
Persatuan Orang4 Niaga berDarah Eee Kebangsaan Hajjaa Abdul Nana Ghulam atau ringkasan POOOONDEK HANG!! kahhh....kahhh...kahhh....

Tanpa Nama berkata...

mana si pukimak ismail sabri Yaakob tu?knp senyap je dlm hal ni..anjing hitam betul Barisan2 haramjadah ni

Non-Governmental Individual berkata...

YANG AKU BENCI SGT SGT...

BILA DORG KATA 'NAK PANTAU'!

NAK PANTAU UNTUK APA? TENGOK? CELAKA PUNYA UMNO...!

CAKAP AJE LEBIH, NAK PANTAU KONON.. TAK HABIS2 NAK TIPU RAKYAT.. BUTOH NAJIB!!!

PEGI POTONG LANCAU LA....!

Tanpa Nama berkata...

kenaikan minimum ka..maksimum ka..lebih rendah dr sweden ke..london ke..yg aku bengang sbb naik..minyak petrol naik pn aku terasa x abih lg woooiii..asyik naik ja..

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kerana suarakan hak kami sbg pengguna....

Tanpa Nama berkata...

pasni keluar plak kempen kurangkan penggunaan minyak masak sbb memudaratkan kesihatan. apakepantek