Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 2 Januari 2011

PROJEK JUAL AYAT QURAN - TIPU MELAYU



YA AMPOOON!!!



nota:
sultan ini sultan tipu
raja ini klim raja melaka

kalau raja pun ada raja tipu
teh lagi senang dibuat secara tipu
yang kena tipu melayu
kah kah kah




TEH TIMBANG BAHAYA KEPADA KESIHATAN : JABATAN KESIHATAN - meloya

nTeh timbang atau teh sukat yang amat digemari oleh penduduk di negeri ini sebenarnya boleh memudaratkan kesihatan mereka.

Ketua Penolong Pengarah Kanan (Keselamatan dan Kualiti Makanan) Jabatan Kesihatan Kelantan (JKK), Ahmad Nadzri Sulaiman berkata, teh berkenaan yang sering digunakan peniaga kedai kopi sebenarnya mengandungi bahan pewarna sintetik (bukan semula jadi) yang berbahaya kepada kesihatan.

"Teh berkenaan tidak mempunyai label dan dijual secara timbang di rata-rata kedai runcit di negeri ini. Ia berbahaya kepada kesihatan pengguna dalam jangka masa yang lama,” katanya.

Katanya, penjualan teh perlu mengikut Peraturan-Peraturan Makanan 1985 iaitu tidak membenarkan serbuk teh ditambah bahan pewarna.

Sesiapa yang didapati menjual, mengimport, mengguna dan menyimpan teh timbang ini, jika disabitkan kesalahan, boleh didenda maksimum RM10,000 atau penjara maksimum dua tahun, katanya.

Beliau berkata berdasarkan rekod JKK dari Januari hingga Oktober 2010, sebanyak 1,858 kilogram serbuk teh timbang bernilai RM22,296 dirampas dalam operasi yang dijalankan JKK.

Peniaga restoran, Meriyam Sholah, 45, berkata beliau tidak mengetahui bahaya penggunaan teh itu dan telah menggunakannya sejak sepuluh tahun lalu.

“Makcik memang suka guna teh timbang ni, pekat molek untuk buat air teh terutama teh susu, kalau guna yang uncang tu nampak pucat dan tak sedap, pelanggan pun bising,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… JANGAN LAH BUAT BUAT TAK TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah…. INI LAH THE YANG DI GUNAKAN DI KEDAI MAMAK…. kah kah kah…

kah kah kah… BUKAN DAUN TEH… TAPI DAUN KERUNG DENGAN PEWARNA…. kah kah kah…

woit… BUBUH AYAT QURAN…. MERATA DINDING… TAPI MENIPU… kah kah kah…

kah kah kah…. JUAL RACUN APA HUKUMNYA ???…. kah kah kah..

kah kah kah… TAK PERLU AYAT QURAN NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah..

woit… JANGAN GUNA QURAN TAPI JUAL RACUN…. kah kah kah…

nota:
tahu kah anda bahawa
bukan susu yang anda minum
apabila anda minum teh tarik
tapi santan kelapa sawit?

tak caya?

sila pergi baca apa yang tertulis
pada tin susu itu

patutnya yang di jual harus di label
air berwarna bersama santan dan minyak sawit
itu sebab banyak melayu muda yang cepat padam
kah kah kah

12 ulasan:

Pakwe berkata...

ahahahahahaa..

orng yg membeli tu mana ada masa nk tengok ingredients..

tengok cap halal tu bole lah..

itu pun silap2 daging babi dalam tin pun boleh ada cop halal..

sama gak..

pegi makan ayam patah kaki(kentaki)

mana orng nk tanya cashier berapa peratus kandungan rempah disapu kat ayam tu..

ahahahaha

Tanpa Nama berkata...

lepas ni, tekeh teh BOH akan 'boh' harga sesuka hati pasal teh dia selamat!!! mana ada benda dalam dunia ni yang x bahaya? lendir chinadoll? RON95?beras faiza? syiah? semuanya bahaya tambah lagi kalau amno masih berkuasa memerintah, amah pon dalam bahaya woooooo...!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

mamak ni sebenarnya islam ke melayu? pundek betul la.... sekali tu aku pernah buat maintenance kat restoran mamak, bila naik tingkat atas yang dijadikan markas tidur kuli dia adala dalam 20 orang..... maaaaaak oi, bau mengalahkan kandang babi!! dengan spenda bersepah macham tenggiling. bulan puasa makan sesuka hati. bila aku tanya dia kata bukan muslim. cakap melayu tak reti langsung cuma angguk ammak dan ellek je. tauke dia nama melayoo tapi cakap bahasa pundek. jadi sapa yang gemar sangat dengan restoran mamak ni teruskanlah mengkayakan puak puak pundek ni.

Nur Misnan berkata...

Yeah u rite brother..
santan kelapa sawit bersamaan
susu pekat manis...

Beware.... Selamat tahun baru 2011

Tanpa Nama berkata...

TT nampaknya sedang menganjurkan gerakan anti-mamak.

ko nak kutuk kutuk r. aku makan je. hahahahahaha. lagi kotor lagi sedap.

Tanpa Nama berkata...

kalau tak nak kayakan puak mamak pundek tu,
sikap pekedai melayu misti berubah.
ikut cara mereka berniaga.
itu saja, tak susah pun.
ini tak, ah malas nak cakap.

Yong berkata...

Tea with milk is bad for health. Jadi kalau anda minun teh tarik, sama macam bunuh diri! Artikel boleh baca di sini http://www.newscientist.com/article/dn10913-milk-wrecks-the-health-benefits-of-tea.html
atau http://news.bbc.co.uk/2/hi/6241139.stm

Kalau tak jumpa artikel itu google je "the effects of tea with milk" anda akan dapat banyak artikel mengenainya. BOIKOT RESTORAN MAMAK!!

Tanpa Nama berkata...

haha.. melayu pandai sama macam dayak.. asyik kena tipu saja..

jangan risau, melayu, dayak, india, cina.. belajarlah sampai tahap mana pun, tetap mudah ditipu gerombolan..

mamat ni, entah2 dapat projek dengan BOH TEH.. tu la pasal, berani dia menakut2kan melayu dan duit masyuk jer tiap2 bulandah BOH TEA..

susu kelapa sawit la sedap melayu bodo ooi.. minum lagi..jangan berenti pulak erk.. kasi terus bahlul selama2nya..

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah sampai AJAL tak makan kat kedai MAMAK pon tetap KOJOL oiiiii....dah berapa puluh tahun ekau, omak ekau..bapak ekau..atok ekau..COKEK kek kodai mamak...dah berapa puluh koping goti canai hak semalam ekau dah tibai...cubo kiro...sampai la ni ekau dah mati ko?...udah berapo gelen teh tarik ekau tolan?..baru la ni nak sedor...cis...X sedor diri punya melayu....nak boikot konon...cit kotor punya oreng!!! kah3

Syafiq berkata...

Jom revolusi!

http://eigenzone.blogspot.com/2011/01/revolusi.html

Din kaki lutu dreba berkata...

Yang nak kita boikot ialah....
KEDAI MAMAK 1Malaysia
Sebab mereka berparti KIMMAK!

Tanpa Nama berkata...

hai...nak naik harga teh pulok