Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 27 September 2011

POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH




SILA TEKA - MANA POLIS MALAYSIA DAN MANA POLIS ISRAEL



kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah













NOTA :
mana dia profesor datuk dokotor bomoh raduan che ros
sila baca berita dibawah ini

KAH KAH KAH
KAH AKH AKH
KAH KAH KAH






POLIS DI DAKWA PUKUL ORANG AWAM TIDAK AKAN DILINDUNGI - berita hairan

BUKIT KAYU HITAM: Anggota polis yang melakukan kesalahan tidak akan dilindungi dan tindakan sewajarnya perlu diambil terhadap mereka yang didapati bersalah, tegas Timbalan Menteri Dalam Negeri, Abu Seman Yusop.

Beliau berkata, polis dianggap sebagai anggota profesional dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) tidak akan bertolak ansur dengan sebarang perlakuan yang menyalahi undang-undang.

"Pegawai kerajaan sepatutnya bagi contoh baik kepada orang ramai dan bukan melakukan sebaliknya," kata beliau ketika diminta mengulas dakwaan seorang pekerja pembersihan sisa pepejal, Mohd Ridzuan Mohd Noor dibelasah enam anggota polis di Kodiang, Sabtu lalu.
Dalam kejadian jam 11.20 pagi itu, Mohd Ridzuan, 23 dibelasah kerana menegur seorang anggota polis berumur 40-an yang membuang sampah di luar tong sampah.

Mohd Ridzuan berkata, mereka bertengkar dan anggota polis itu memberi amaran akan menembaknya sebelum meninggalkan tempat kejadian. Bagaimanapun kira-kira setengah jam kemudian anggota polis itu kembali bersama-sama lima rakan dan membelasahnya.

Pekerja sisa pepejal itu juga mendakwa digari dan dimasukkan ke dalam lokap di Balai Polis Kodiang dan dilepaskan setengah jam kemudian. Beliau membuat aduan di ibu pejabat polis Kubang Pasu kira-kira jam 1.40 pagi Ahad lalu.

Abu Seman berkata, tindakan hanya boleh diambil berdasarkan hasil siasatan Akta Polis atau Kanun Keseksaan.

Beliau yang diiringi Setiausaha Bahagian Keselamatan Kawasan Sempadan merangkap Ketua Pengarah Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP), Datuk Abdul Rahim Ismail mengadakan lawatan ke kawasan sempadan dari Bukit Kayu Hitam hingga Perlis hari ini. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH





KANG KONG



ARKIB : 11/08/2011

POLIS MALAYSIA LEBIH BERHEMAH
- meloya

KUALA LUMPUR 10 Ogos - Ahli akademik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menganggap polis negara ini lebih berhemah dan sistematik dalam menyelesaikan sesuatu masalah termasuk isu keganasan berbanding apa yang berlaku di London ketika ini.

Setiausaha Majlis Profesor Negara, Prof. Dr. Raduan Che Rose berkata, biarpun negara tersebut lebih maju dan mempunyai pasukan polis antara terbaik di dunia namun, mereka masih gagal menghalang rusuhan sehingga menyebabkan kecederaan dan kecurian.

"Pendekatan yang dilakukan oleh pihak polis di sana dan polis di negara ini ternyata berbeza. Di sana punca utama menyebabkan mereka bertindak ganas ialah selepas seorang remaja kulit hitam ditembak mati oleh polis.

"Berbanding di negara ini, polis lebih banyak menggunakan pendekatan pencegahan malah, lebih sistematik dalam mengatasi masalah agar tidak merebak menjadi lebih serius," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau yang juga Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa) Universiti Pertahanan Nasional Malaysia berkata demikian ketika diminta mengulas kejadian rusuhan di London yang gagal dikekang malah mula merebak ke seluruh Britain.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda Kongres India Muslim Malaysia (Kimma), Amir Hamzah Abdul Rajak berkata, polis di negara ini dilihat lebih bijak mengawal situasi dan emosi baik di kalangan anggotanya mahu pun perusuh.

"Mereka dilihat lebih berperikemanusiaan serta bijak menangani masalah seperti yang sedang berlaku di London," katanya.

Sementara itu, Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Datuk Nik Mustapha Nik Hassan pula menganggap kejadian rusuhan yang berterusan bukan disebabkan oleh kegagalan polis mengekang masalah sebaliknya tiada kesedaran di kalangan rakyat negara itu.

"Bagi saya ini bukan masalah polis sebaliknya rakyat di negara itu sendiri. Kita tidak tinggal di sana jadi kita tidak tahu apa yang berlaku.

"Sepatutnya mereka lebih menumpukan kepada cara menyelesaikan masalah ekonomi dan pengangguran.

"Keadaan akan menjadi lebih teruk sekiranya masalah rusuhan yang terjadi di sana dibiarkan berterusan," katanya.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



JANGAN LUPA JUMAAT INI



7 ulasan:

Abbs© berkata...

Sila Like permainan bersambung - jika anda benci dgn rosmah mansor.. sila like page ni.. thx q. http://www.facebook.com/pages/Jika-Anda-Benci-Rosmah-Mansor-Sila-Like/208230819241938

bro tukartiub. tolong imarahkan page fb benci dgn bik mama ni.. please.. kikiki..

antu raya berkata...

pulis ka pukis?

Tanpa Nama berkata...

http://www.econ.upm.edu.my/2007/wmv/newindow.php?person=A01984
mamat ni ka? macam bagus saja..

abanglongKANG

Tanpa Nama berkata...

tu mesti polis melayu.. kah kah kah
melayu memang suka buang sampah merata-rata.. bangsa pengotor kah kah kah dah jadi polis pun masih pengotor jugak... lepas tu bila kena tegur dgn melayu, ajak melayu pukul melayu!! apa jenis bangsa ntah!!

Abu Safwan berkata...

Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Datuk Nik Mustapha Nik Hassan - "Sepatutnya mereka lebih menumpukan kepada cara menyelesaikan masalah ekonomi dan pengangguran." - woi mangkuk ayun! tu kerja rakyat atau tanggungjawap kerajaan?

Tanpa Nama berkata...

Kat Mesir sekarang ni...Polis dah tak ada....semua dah menyorok...takut kena belasah...masa Hosni Mubarak berkuasa...Polis jadi macam Hantu Raya...pantang disentuh...asik nak belasah orang aje kerjanya...sekarang ni tahu pulak takut...Polis kat sini...sila ambik iktibar...jangan nak jadi...Polis Raja Di Malaysia....kahkahkah

Bomba berkata...

wartawan bangang..sapa nama polis tu?tunjukla gambar dorang..kalo rakyat marhaen miskin takda pangkat korang bukan main siap nama penuh dengan muka lagi eh.yang polis tu plak nak tunjuk terer plak..pangkat rendah jer pon tapi nak tunjuk power lak.time raya bukan main melantak rendang sampai terberak2.sampai lupa nak tangkap penjenayah.kalo gaduh dgn negro tau pulak takut..ada berani buang lambang polis ko tu meh try sparing dgn arab takpon negro.dgn melayu leh la nak belagak..pastu wat muka ketat..bajet orang takut..