Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 27 September 2011

RAJA NON CHIK TIDAK MEWAKILI SESIAPA



NOTA :

ini lah masalahnya
raja nong chik ini
tidak dipileh oleh rakyat
raja haprak ini tidak mewakili sesiapa

bagaimana raja haprak ini
boleh bersuara di parlimen
wal hal raja haprak ini
tidak pernah menang dalam
pilihanraya!



INI RAJA BERSIONG



PEMILIK TANAH KG BARU MAHU AKTA BARU DITARIK BALIK - minsider

Seorang pewaris tanah Kampung Baru hari ini membuat pendirian bahawa majoriti pemilik tanah di kawasan penempatan eksklusif orang Melayu itu mahu Rang Undang-Undang Perbadanan Kampong Baru ditarik balik dan dibincangkan semula sebelum dibawa masuk ke Parlimen.

Menurut Mohd Nor Hassan, 56, semenjak rang undang-undang itu dibacakan kali pertama Disember lalu majoriti pemilik dan pewaris tanah sudah membantah cadangan itu, namun tidak dipedulikan kerajaan.

Selain itu, jelas beliau yang merupakan generasi kedua Kampung Baru, majoriti pemilik dan pewaris tanah termasuk dirinya menolak rang undang-undang kerana ia tidak memberi jaminan bahawa hak mereka akan dipertahankan sekiranya bersetuju dengan cadangan itu.

“Perkara yang asal tidak diubah, malah dimasukkan semula dalam rang undang-undang... maaf cakap ini satu penipuan oleh menteri yang kata untuk bentangkan kepada kami dulu tapi akhirnya pada 17 Disember dia bentangkan dulu di Parlimen kemudian pada sebelah malam baru kepada kami.

“Malah, ada beberapa perkara yang dibantah keras oleh kami termasuk kuasa mutlak di bawah kuas menteri, imuniti kepada perbadanan, jumlah keanggotaan dan MAS (Lembaga Pentadbir Penempatan Pertanian Melayu) tidak dibubarkan maknanya kalau kesemua perkara ini tidak dipinda perbadanan boleh mengambil tanah kami secara paksa rela dan perbadanan boleh rampas tanah kami,” katanya pada sidang media di sini.

Malah tegas Mohd Nor yang juga Timbalan Pengerusi Sekretariat Pembangunan Kampung Baru, kerajaan tidak ikhlas untuk membincangkan tentang hala tuju rang undang-undang itu, sebaliknya memutuskan untuk terus bawa ke Parlimen untuk bacaan kali kedua.

“Kami tidak nampak keikhlasan kerajaan, tarik balik rang undang-undang ini dan bincang balik dengan kami kemudian baru bawa masuk balik... kami tidak tentang pembangunan tetapi kami menentang cara kerajaan yang nak mengambil alih dengan cara yang tidak elok, guna Parlimen untuk ambil alih hak kami.

“Kami menentang seratus peratus rang undang-undang ini, majoriti membantahnya,” katanya.


10 ulasan:

moneyads4u @ abalzai@gmail.com berkata...

salam. Jangan cakap aje. Buat banyahan segera. Ambil Karpal Singh sebagai Lawyer - Karpal ni sensitif denagn hak rakyat. Tak kira agama dan bangsa. Jangan ambil Lawyer Melayu yang kurang Oksigen - kena rasuah dengan UMNO tewaslah dia.

moneyads4u @ abalzai@gmail.com berkata...

LAWAN TETAP LAWAN - lawan hak kita dan jangan tunduk kepada Lembu-Lembu UMNO ni.

Tanpa Nama berkata...

hoi orang kampung baru.. amik saja gani patail tu jdi peguam.. tentu kes kampong baru ni selesai dengan cepat sekali.. sama jugak dengan pulau batu putih.. gani patail haramjadah ni jugak la yang menggatal nak jadi wakil malaysia.. sudah la lembam.. camanala boleh dipilih ni???? tak pasal2 kene ketawa dengan rakyat singapore..

Tanpa Nama berkata...

padan muke melayu bodoh sombong kg. baru dah nak kene jual pon masih totok umngok wal bongok.

mosabit berkata...

ini non pun raja...

aper ler lu bro dah namernyer rajer ...
nak pilih rajer ni ...
maner pakai pilihanraya daaa.....

ini namanyer umporno memurtabakkan raja ....



kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

warga kg baru wajib berdemo ramai-ramai.. bakar gambar raja 'nonok' kechik. kalau rajin bakar gambar brahim ali sekali.

Tanpa Nama berkata...

So Orang Kg. Baru....pastikan PRU13 ni...BN/Umno akan kalah teruk...kalau BN/Umno menang...chukong kaya...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

xyah lawan, biorkan aje kg baru tu tergadai...nanti baru kalbun umno terbeliak gembira kerana depa berjaya 'pertahan'(menjahanam) melayu yg bebal2 di seluruh tanah melayu yg masih sokong depa tu. kalo tak sedar jugak, lebih hina dari binatang.

Tanpa Nama berkata...

kampung baru tu, apasal nak pertahankan isham.. biaq pi ke dia la nak kena jual ka, nak kene toron ka.. memang patut pun melayu kena jual, sbb BODOH TOLOLNYA TAK DAPAT DEN NAK TOLONG.. kahkahkah..

aku respek orang kampung baru sbb dia orang diam.. kalo bodoh, duduk diam2 sudah la.. jangan gi demo 6-7 bulan kata tak setuju... duduk diam2 kat rumah.. nanti sampai la jentolak ngan FRU.. time tu, jerit la sampai bergegar langit pun, takder sapa boleh tulung.. kahkahkah..

patut masjid2 tu sekali tolek reban dengan jentolak sekali.. biar jadi bubur lambuk sama..

orang bodoh jangan ditolong, kalo nak tolong, boleh.. boleh tolong hempuk kepala dia kat dinding sudahla..

Tanpa Nama berkata...

ko perhatikan betul2 muka raja nongkek ni.. senyum memanjang jer tak pernah lekang.. ini teknik terbaik untuk membodohkan orang dengan berkesan.. senyum tandanya dia takder masalah nak halau sumer orang blah dari kampung baru..

time shall tell.. baik bungkus saja barang dan blah dari kg baru.. tak guna ngabihkan air liur sbb cukong sudah kowtim baik punyer ngan nongkek ni..