Ahad, 4 Ogos 2013

ULAMAK ADA ANAK LELAKI




SAJE NAK TANYA

Kenyataan Yusuf al-Qardawi selaras majlis fatwa

PUTRAJAYA 2 Ogos - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom menyifatkan kenyataan ulama tersohor, Dr. Yusuf al-Qardawi yang mengisytiharkan Syiah sebagai musuh Islam sebagai sejajar dengan ketetapan Majlis Fatwa Kebangsaan.

Beliau berkata, Malaysia telah mengharamkan penyebaran fahamam Syiah sejak tahun 1984 dan usaha tersebut diperkemaskan lagi pada 1996 oleh Muzakarah Fatwa Kebangsaan yang ketika itu memutuskan fahaman tersebut terkeluar dari ajaran Ahli Sunnah Wal Jammah

KAH KAH KAH


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... SAJE NAK TANYA... kah kah kah...

kah kah kah.... UMALAK YUSUF AL-QWARDAWI INI ADA ANAK LELAKI KAN?... kah kah kah..

kah kah kah...SAJE NAK TANYA.... kah kah kah..

kah kah kah.... KAH KAH KAH.....kah kah kah



-----------

12 ulasan:

Abdul Haq berkata...

Biasalah tu tt, anak isteri Nabi Noh as pun kufur. Iman bkn boleh diwarisi! Kalau kau ada anak pun mgkin dia jadi pejuang islam tulin dan penentang keras fahaman sosialis sesat kamu tu!

abu berkata...

Allah aje tentukan pihak mana betul, pihak mana tak betul. Bukan jamil khir baharom atau yusof al-qardawi.

Bukan jugak sedara Abdul Haq yang boleh menentukan perjuangan seeorang itu sesat atau sebaliknya.....

Tanpa Nama berkata...

IMAN TIDAK BOLEH DIWARISI
AL-QURAN ITU PETUNJUK
SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN

MALU ORANG CHENOR ADA ORG KG NAMA
HISHAMUDIN RAIS

HAA HAA HAA
HAA HAA HAA
HAA HAA HAA

ADA APA-APA LAGI YG BOLEH DIBAJAK?

HAA HAA HAA
HAA HAA HAA
HAA HAA HAA

aida berkata...

iya...dan bapa kepada anak lelaki ulama ini jugalah yang telah menghalalkan arak 0.5% suatu ketika dulu kan....tapi tak apa...menjadi aswj sajakan sudah dapat tiket ke sorga......

Tanpa Nama berkata...


Syiah kata malaikat Jibril tersalah beri wahyu kepada nabi Muhammad, sepatutnya beri kepada Ali. Syiah sesat.

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn aida...mula2 0.5%, pastu 5%, pastu 50%...janji ASWJ pasti masyuukkk sorgaaa...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 2.43 hanya menyambung fitnah2 yang berusia ratusan tahun. bacalah buku2 syia kemudian baru buat komen. bila terdpt rujukan dlm buku2 tsb, sila buat pencarian utk membuktikan kebenaran. ini soal akidah bukan main2. apa hujah kamu dimahkamah rabul jalil nanti?

Tanpa Nama berkata...

rasa2 macam penyokong syiah mengomen disini..poorah la tt..kalu bab so sial hang kan main sanjung..kalu bab agama dan ulamak hang bantai ..p mampuih dgn tamarod hang tu

Kafir berkata...

Saudara Hishamuddin,

Saya seorang kafir yang belajar agama Islam sejak dari sekolah rendah sampai menengah kerana tertarik dengan ajaran Islam (mungkin kerana propaganda/dakwah kawan-kawan & guru-guru). Tetapi ada satu perkara yang membuat saya menjauhi Islam, iaitu umat Islam selalu bermusuh-musuhan antara satu sama-lain sejak dari dulu sampai sekarang. Cuba kaji sejarah betul betul.

(1) Umat Islam bermusuh dengan bukan Islam.

(2) Umat Islam bermusuh dengan Yahudi.

(3) Umat Islam bermusuh dengan Kristian.

(4) Umat Islam bermusuh antara satu sama lain. Sunni bunuh Shiah. Shiah bunuh Sunni. Cuba kaji perang Unta di mana Aishah bermusuhan dengan Ali.

(5) Umat Islam yang sama mazhab pun bermusuh-musuhan juga. Lihat apa yang terjadi di Mesir sekarang.

Yang paling sedih ialah umat Islam selalu menyalahkan orang lain apabila mereka bermusuh-musuhan antara satu sama lain. Mereka tidak pernah menyalahkan diri mereka.

Mengapakah umat Islam tidak dapat menerima hakikat bahawasanya seseorang individu itu mempunyai pendapatnya sendiri yang mungkin akan berbeza dengan pendapat orang lain? Jika umat Islam dapat menerima hakikat ini maka mereka tidak akan bermusuh-musuhan sesama manusia lagi.

Tanpa Nama berkata...

Siapa anak lelaki ulama ini? Alim ulamak jugak ke? Kalau dia ada anak lelaki, ....jadi, apa masaalah?

Tanpa Nama berkata...

Masalah orang melayu ni mudah saja...malas membaca tapi hanya suka mendengar...bila pi mengaji dengar saja...nak bertanya pun malas...ada sindrom takut salah...takut kena gelak...takut dikata bodoh...jadinya...terhangguk hangguklah konon macam paham...dahlah tak tahu...tak pula bertanya...apa jadinya...bodoh tak habis habislah jawabnya....sedangkan pada zaman Rasulullah dulu setiap kali dibuat kuliah agama persoalan akan datang dari sang pendengar untuk penjelasan....tapi orang kita mmmm...mampos la nak bertanya...malu konon...biar tak paham tak pa asalkan tak digelar bodoh...walaupun memang tak tahu...jadi apa yang berlaku sekarang ni memang la tak payah nak diherankan sangat...selawat sekurang kurang sehari sembilan kali kepada rasulullah dan keluarganya...tapi kenal ke siapa keluarganya...sapa lagi kenal rasullullah...anak cucu dia ka atau anak cucu abu sufian...kah kah kah...

Tapi yang paling aku suka kat sini...dahlah tak berapa nak tahu...cakap pula yang lain bodoh...terbaek laa tu..ramai yang nak bagitau dengan dunia akulah yang paling pandai akulah yang paling mengerti akulah yang paling memahami akulah itu akulah ini...sedangkan ilmu yang dibekal tidaklah seberapa....lebih nak menunjuk dari nak guna untuk diri sendiri...inilah nasib bangsa aku...bangsa MELAYU....

Tanpa Nama berkata...

dosa banyak maner pun..selagi ada peluang bertaubat sebelum ajal...insyallah diapunkan Allah..

pasal syiah..diorang sgt benci pada sahabat terutama abu bakar dan umar..

dan syaitan tidak akan lalu bekas laluan Umar sepertimana syiah tidak akan masuk pintu Umar...macam mana syiah nak bebaskan Palestine dan masjid ke3 umat Islam kalau syiah benci dan memusuhi orang yang membebaskan Palestine dan mengadakan pendamaian antara Islam-Kristian?

Jika Rasullah mendoakan Islam dikuatkan oleh antara 2 Umar...kenapa syiah benci dan membuat fitnah pada sahabat...

sesungguhnya syiah adalah menyamar Islam dan syiah adalah jarum Yahudi dalam Islam..Islam apakah syiah kalau bom..apa beza syiah dgn Hindu dan Kristian kalau dok usung gambar dan lekatkan di rumah masing2...

bagi aku..isu syiah sudah lama..hikmah BN-UMNO dah nak mampus..nak tarik sokongan melayu maka ditimbulkan isu syiah...tak kira usul dari parti mana...selagi ia tidak bercanggah syarak berdasarkan alquran,sunnah dan hadis Rasullah..maka ia wajib dilaksanakan dan begitulah sebaliknya.