Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 28 Ogos 2008

SATU ROMPAKAN KILAT

Berjaga-jaga satu gerombolan perompak baru sahaja berjaya merompak hampir 7 billion Ringgit.

Dibawah ini laporan penuh tentang rompakan kilat yang baru sahaja berlaku:

TMNet ( perancang rompakan awal ) telah hampir mendapat harta rompakan berjumlah Rm11.03 bilion. Rompakan ini melalui rancangan ‘Buat WiFi Untuk Lembah Klang’. ( Tender tarak buka – tu pasaal ini jadi kes rompak).

Tetiba satu gerombolan konsortium telah datang dengan pantas. Kali ini projek yang sama telah naik harga menjadi Rm18.00 bilion.

Dalam sekelip mata Rm 7 bilion duit kita semua telah di rompak.

Siapa ketua perompak ini ? Dari siasatan awal kepala perompak ini tidak lain dan tidak bukan ialah si Mamat yang main ‘TANGAN’ di piliahan raya kecil Sanggang.

Mamat ini sedang jadi lanun besar kerana kapal hampir pecah. Awas. Kita mesti perhatikan dan jaga agar harta kita semua tidak di lanun.


11 ulasan:

Nurul berkata...

cesss.... tak guna betul!!!!

de vaux berkata...

hue hue hue

Tanpa Nama berkata...

Dear Isham

It's great to see your tube inflated. You must have punctured your tyre after Permatang Pauh eh? You should go tubeless!

More please.

yb4all

coma of souls berkata...

kurang hajor punya lanun...
baik aku respek ngan lanun cetak rompak dvd...x curi duit rakyat..
aku x halalkan cukai aku kat "bangsa2 lemau ni"

mee berkata...

1. Kenaikan minyak masih rendah berbanding mana2 pun negara ASEAN.
2. Kerajaan akan pastikan kenaikan tidak membebankan .
3. Kerajaan tidak mampu lagi menampung subsidi.
4. Kerajaan memberi jaminan harga runcit petroleum tidak akan dinaikkan lagi pada TAHUN INI .
Saudara / Saudari,
Pertama sekali abang Perdana Menteri kita ia itu Ibrahim bin Badawi menerusi syarikatnya SkyChef menjadi supplier makanan kepada syarikat penerbangan MAS yang sekarang mengalami kerugian RM900 juta untuk sembilan bulan pertama 2005. Abang PM kita jual sebotol air mineral kepada MAS dengan harga RM30 setiap botol. Kenapa kita hairan MAS rugi ?
Menteri Besar terengganu Idris Jusoh telah mengadakan lumba kapal layar Monsoon Cup yang menelan duit rakyat sebanyak RM300.0 Juta.
Duit ini di bayar kepada seorang taukeh bernama Patrick Lim dan kekawannya termasuk Khairy Jamaludin menantu Perdana Menteri. Perlumbaan kapal layar tak sampai lima hari makan duit rakyat RM300.0 Juta. Sudah tentu duit RM300.0 Juta itu ditelan oleh orang yang sungguh bertuah dapat kontrak RM300.0 Juta itu.
Untuk menutup kehilangan duit sebesar ini sekarang sabsidi minyak di potong dan harga minyak naik 30 sen satu liter.
Telekom Malaysia pula rugi lebih RM700 Juta duit rakyat sebab terpaksa bayar ganti rugi kepada syarikat telekom German ia itu Deutsche Telekom.. Terpaksa bayar ganti rugi RM700 Juta sebab Telekom Malaysia tak tahu buat kontrak.
Nak tutup rugi ini pula kerajaan potong sabsidi minyak.
Sekarang lebih murah naik kapalterbang Air Asia pergi balik dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu. Tambang pergi balik Air Asia dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu tak sampai RM300 bagi tiga orang sekeluarga.
Air Asia diurus oleh orang yang tidak rasuah dan yang tahu buat bisnes tanpa menyusahkan rakyat.
Sekarang dengan harga minyak yang sudah naik, belanja minyak sahaja nak pergi balik dari Kuala Lumpur ke Alor Setar sudah naik hingga RM220 (kereta Proton Waja). Bayar tol pula lebih RM120. Belanja makan dan minum (nasi campur dan teh kosong) bagi sekeluarga enam orang tambah lagi RM40. Ini bermaksud jumlah belanja minyak, tol dan makan minum pergi balik dari Kuala Lumpur ke Alor Setar hampir RM400.
Negeri lain bukan macam negara kita. Walaupun harga minyak di Thailand lebih mahal daripada harga minyak di Malaysia tapi di Thailand tak ada bayar tol.
Dari Bukit Kayu Hitam ke Bangkok jauhnya lebih 1,100 batu (bukan kilometer) naik lebuhraya enam lorong tanpa bayar TOL (bukan empat lorong macam Lebuhraya Utara Selatan kita).
Di Thailand tak ada rasuah AP. Harga kereta Honda Civic 1.5 di Thailand tak sampai RM40,000. Lebih murah daripada harga kereta Perodua Kelisa 1.0 di Malaysia. Inilah kelebihannya di Thailand - tak ada AP di sana .
Di Malaysia pula ada AP. Sebenarnya harga AP yang perlu di bayar kepada Kerajaan (MITI) tak sampai RM250 sahaja. Tapi AP boleh di jual sehingga RM40,000 sekeping kepada Dato Dato yang kaya yang di kenal sebagai 'AP King'. Rasuah AP ini telah berlanjutan selama lebih 30 tahun. Akhir kata rakyat Malaysia yang terpaksa tanggung rasuah AP ini.
Oleh yang demikian kereta Honda Civic 1.5 yang dijual dengan harga RM40,000 di Thailand naik harga sehingga RM110,000 di Malaysia. Rakyat Malaysia rugi. Kerajaan pun hilang wang. Bila kerajaan tak cukup wang - maka potonglah subsidi minyak. Maka naik lah harga minyak 30 sen satu liter.
Malaysia Boleh!!!!
Sekian. Salam.

amoker berkata...

No wonder makanan di kapalterbang MAS sekarang sangat teruk.

Kenapalah pemimpin Pahang ini nak kacau kacau buat internet? Bukankah pada pandangan UMNO, internet ini evil? Dahlah MCMC nak control sini sana macam takde kerja.

Langkapian berkata...

Peliknya. TM yang dah berkurun dalam bidang komunikasi boleh tewas dengan satu syarikat baru.

Memang sah rompakan disiang hari.

ora koyay berkata...

buat malu orang kampung kaweh je....siti nurhaliza mesti keciwaaa.....hahahaha rompak jangan x rompakkkk

samdol berkata...

potong aje tangan mamat tu yg main-main...abis citer.

superbmadlin berkata...

dlu dlu den dngprojek nie. apo la. capaian internet kek mesia ni cket punyo lombab. org dah pkai fiber optik dio sibok g pkai kabel bangang tue.

ilovebudu berkata...

ala 50tahun perintah 10,000 fail kita terima dan semak..1 2 3 4 fail saja kes kita rugi.berapa percent sgt la tuu kita berjaya buat kerja lebih 99percent selama 5otahun di pulau..1 fail 40juta rugi..haha lagie nakal serair mata dengar...