Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 28 Ogos 2008

PROFESSOR KANG KUNG DAN KUNG KANG

Gua bosan dengar komen profesor dari ‘menara puding’ yang cuba memberi jawapan ‘ilmiah lagi akademiah’ - kenapa gerombolan United Malays National Organisation kalah di Permatang Pauh.

Professor-profesor Kang Kung ini dari sekolah mana ni? Ketua cawangan mana?

Apa punya professor yang bagi fakta HUJAN yang menyebabkan gerombolan United Malays National Organisation kalah. Ngok betul professor ni. Dia tidak tahu HUJAN ialah nama band cool lagi top yang akan bermain di Bau Bau Café Central Market lepas raya nanti.
Hairan macam mana Mamat ni boleh jadi professor?

Ada seorang lagi profesor Kang Kung yang berkata jenerasi muda a TIDAK berterima kaseh. Betul profesor ini Mat Kung Kang. Berterima kaseh buat apa. Kita bukan hendak berterima kasih. Kita nak balon depa kerana sudah 50 tahun kita semua dibodoh-bodohkan.

Apa punya tuuur… profesor ini.

47 ulasan:

kulupSakah berkata...

kangkung + kungkang = hampas kunyit!
satu kenasibbaikan aku ialah profesor2 ni tiada sorang pun ada hubungan kekeluargaan dengan aku...kalu tak sudah pasti aku ke HKL report depa liwat lubang hidung aku!

cucupakkasim berkata...

ha..ha..ha..you best laa bro..gua teringin sangat nak berkawan dgn lu..,10 hari gua cari lu kat pmtg pauh tapi tak pernah jumpa,hairan..!!walhal pmtg pauh bukanlah besar macam london..

Chika Chika berkata...

hahahahahahha.
gila gelak baca entry neh

hafiz berkata...

profesor kang kung dan kung kang, biasalah di malaysia...nama je prof tapi kepala hotak diaorang letak di kepala lutut, minda masih terjajah atau mereka ni hanyalah upahan murahan gerombolab ameno itu. memang mealukan!

telegramsesat berkata...

dari jempaoh ke manchestee 2?

KeLoLo berkata...

Sedih lagi sekali lepas sedih kat Dewan pusat kira undi.

Macam mana siswa kita nak cerdik kalau berguru dengan profesor kang kung kang? Baik ngaji dengan Profsor Serba Tau (sekali pandang Pak Sham ada iras-iras PST). Dah sah PST tu alignment lari...Senang.

Awat kalau hujan turun tu orang- orang United Malays National Organisation saja yang basah? Bila basah tangan lembik nyok nyek tak boleh nak pangkah? Atau bila basah, pangkahan terlari kat kotak yang ada gambar mata lebam? Atau lembik sangatkah pendukung BN tak boleh kena hujan sikit...Presiden UMNO dengan Pengerusi BN sila ambik nota untuk tambahkan imbuhan (baca : sogokan) kepada pendukung UMNO/BN kalau hari mengundi dijangka hujan. Dengar tak ni Presiden UMNO merangkap Pengerusi BN, merangkap mertua KJ, merangkak suami Jeanne? Laaa...lena lagi rupanya sang Presiden...siap berkeruh lagi...Lagi kuat dari keruhan Pak Sham...

Lenggangggg..lenggangggg...lenggang ala lenggang kangkung...Profesor kang kung elok dipelangkung.

bekas bdk arsitektur berkata...

hahaha! ada lagi satu, mamat mahafiraun pulak kata, ini mesej rakyat suruh pak lah berundur. rakyat bukan nak pak lah berundur, tapi nak kafankan umno terus. apa punya ngok la anak kuti ni.

Tanpa Nama berkata...

Ni.. mesti prof Uitm ni...hahahha

ilovebudu berkata...

lepak kat bau bau cafe ,prof nie datang balun ngan kangkung steamboat...hahaha lagie ganas cam ulasan tan bersri kat baru benar semalam...

Tanpa Nama berkata...

hafiz, professor camtu ader kat maner maner bukan saje Malaysia. Contohnyer kat US, ader bebudak yang tak lulus sekolah tinggi pon leh ajor sekolah tinggi. Yang ader 'master degree' pon bukannyer pandai sangat. Selalu tanya soalan soalan bodoh kat aku. Gagal ilmu alam, gagal ilmu hisab dan gagal pengetahuan am tapi pandai pulak main politik kotor ngan aku. Aku terus bantai dio. Terus panggil dio 'bodoh sombong'. Punya merah muko dio. hahaha

Tanpa Nama berkata...

bro...prof kang kung tu mmang mangkuk pasai dia makan gulai kong kang..tapi gulai itik mana..?jgn lupa 1 syawal RENDANG MINANG ITIK yg mak gua masak kasu lu bro tapi kena mai LANCANG pasai kat ppmtg pauh kedai tutup

Siapa ni? berkata...

hehehe..nak berterima keseh pada UMNO? baik berterima kaseh pada band Hujan..hahahha

superbmadlin berkata...

nasib baik bukan prof kek UTM. hehe. kalo x malu den. den ghasolah, dieorg nie mmg kaki kipeh pnyo org la. bru copek cket dapek naik jd NC.

hizbul_999 berkata...

saudara isyam...sy memerlukan bantuan anda...saudara tahukah kemana perginya Kamal Amir...saudara ada x address blog baru beliau...

tolong erk..

hizbul_999 berkata...

bkn generasi muda x berterima kasih...tp generasi muda skrg dah pandai2...

KING CAI berkata...

profesor kangkung dan Profesor daun kucai! semua profesor2 haprak!

cekka berkata...

biarlah apa orang nak bagi pendapat apa pun.. kata penyokong hak asasi, orang lain nak bagi pendapat tak boleh?

Apa kredibiliti pendapat sdr HR? yang suka lepak kedai bundle, payah bangun pagi, hisap rokok indon..

dah bijaksana sangat ke?

uhang kinchai berkata...

Change - If you were all alone in the universe with no one to talk to, no one with which to share the beauty of the stars, to laugh with, to touch, what would be your purpose in life? It is other life, it is love, which gives your life meaning. This is harmony. We must discover the joy of each other, the joy of challenge, the joy of growth. The joy of change.
Yes…tes…the Wind of change is coming…

Safe journey home to you Isham… Kalau ngantok benti sekejab melados (isap kterek)

uhang kinchai berkata...

Change - If you were all alone in the universe with no one to talk to, no one with which to share the beauty of the stars, to laugh with, to touch, what would be your purpose in life? It is other life, it is love, which gives your life meaning. This is harmony. We must discover the joy of each other, the joy of challenge, the joy of growth. The joy of change.
Yes…tes…the Wind of change is coming…

Safe journey home to you Isham… Kalau ngantok benti sekejab melados (isap kterek)

Jumpit berkata...

Rasanya brader kita tukar processor or compressor ada juga gunanya.

Yg aku hairan bila nama jer professor mula la dia merepek cakap.

Macam la rakyat semua tak tahu yg dia tahu semua.

Tapi biasa la brader...yg dapat professor ni biasanya yg kuat main sarkas.

Hampas punya compressor/processor...

Jumpit

HjMisaiKontot :الدليل السياحي berkata...

Samalah bangangnya macam Si Mamak Tongkang Malabari Mahathir s/o Mohammed...

jerry lewis berkata...

Professor Kang Kung dan Kung Kang semua ini makan gaji dan TERPAKSA bodek dan ampu kerana jikalau cakap benar HILANG pencen dan naik pangkat untuk pegang jawatan pentadbiran.

TooLBoX berkata...

hehehe.. bukan bik mama, itik, angsa, lembu ajer dah naik atas katil, profesor, mufti dll pun nak numpang sama. Roboh katil tu!

Tok Moh berkata...

Semua Profesor Kang Kung ni hanya layak berkawan dengan SayFool Jubur je... Pemikiran tahap jubur..
Patutla universiti malaysia macam gampang.. Budak-budak ramai yang jadi bodoh... Sekor profesor kangkung yang paling bodoh didunia ni ialah Nordin Kordi.. Sungguh Kordi Profesor itu... Universiti Ulu Malaysia...
Kaahaaakkk... Ptuihhh...

Tanpa Nama berkata...

Saya pernah dengar kong kang. Sejenis haiwan seakan-akan orang utan mungkin.Sepupu sepapat lotong barangkali. Spesis terancam kah?

noel berkata...

Bro Isham.. will this blog still alive after this?

At least..keep posting until Malaysia "tukar tiub" on 16 Sept..

Then mungkin ada season 2.. TiubBaru.blogspot.com

Just love to read your posting..you wrote want Malaysian want to read (Fact and truth)..
Ermm.. I guess more than that..it is what Malaysian want speak out as well..
You speak for us..

Thanks.. you did a great job

zarin berkata...

biase la totok Um no ni, mana bole terima kekalahan. Sian plak wa tgk BN sekarang ni, dah tak relevant langsung, buat baik camna pon orang tetap caci maki..nasib kau la labu...

Farid Kuantan berkata...

ko invite hujan yer pak isham.pls inform.aku nk join.tq

Farid Kuantan berkata...

betul betul potong stim profesor kangkung ni.

Farid Kuantan berkata...

ko invite hujan yer pak isham.pls inform.aku nk join.tq

Mr BeLO berkata...

dari Permatang Pauh ke Machester?

boleh bikin?

ade berani?

Tayangan Perdana on 16 sept 2008..

Samuel Goh Kim Eng berkata...

Can people continue to profess
What they want to fully confess
As their own solutions to progress
Without having deemed to transgress

(C) Samuel Goh Kim Eng - 280808
http://MotivationInMotion.blogspot.com
Thu. 28th Aug. 2008.

Snowflake berkata...

Assallamualaikum
Professor kangkung! Kat Malaysia, memang ramai. Rata rata kung kang. Kuang kuang kuang! Layan blog ni, jadi tak buat kerja gw.
Wassallam

Sivin Kit berkata...

this is so funny and so good ... Terima Kasih!

inda berkata...

Pak Isham,

Saya salah seorang 'anak muda' yang pernah mengikuti kursus BTN yang jelas merupakan propaganda BN. Sepanjang BTN, kami dibasuh dengan mengaitkan tadika PASTI dengan golongan militan KMM, JI dan sebagainya. Malah mereka menyebut dengan jelas Nik Aziz dan Ustaz Abd Hadi sebagai individu2 yang bertanggungjawab meniup api keganasan akibat laungan jihad yang sering dilaungkan. Saya dan rakan-rakan majoriti berasa meluat dan menyampah dengan kenyataan mereka yang sebenarnya bersifat protaip dan merupakan skrip modul yang wajib fasi2 tersebut bentangkan kepada kami. Paling funny, seorang daripada peserta merupakan seorang puteri umno yang dengan bangganya memberitahu bahawa dia dan puteri2 lain dari Sabah akan turun ke Permatang Pauh dengan misi untuk mengurangkan majoriti DSAI.

Niat jahat + wang rakyat = Tuhan murka = Kalah = Malu.

Di malam terakhir BTN, kami disajikan dengan slide yang kononnya bertemakan ketuanan Melayu tetapi di dalamnya di selitkan gambar2 mangsa keganasan di Iraq, Thailand..bla.. bla.. sambil diselangselikan dengan gambar2 ahli Pakatan Rakyat. Paling kelakar, gambar Anwar yang sedang duduk berdiskusi dengan pemimpin Amerika di Pentagon (yang bg saya jelas sangat catat dan ciri2 ketampalannya (edit guna photoshop)turut dimasukkan ke dalam slide. Moral daripada slide tu, mereka ingin menegaskan bahawa jika tak mahu keganasan seperti itu berlaku dan hilang ketuanan Melayu, jangan undi PKR.

Para peserta yang jelas pro BN (tak ramai.. ada seorang dua jer), yang lain banyak senyap. Senyap bukan tanda setuju tetapi lebih kepada takut gagal BTN dan kena mengulang dalam kem khas yang lebih dasyat modulnya demi untuk MEMBASUH.

Ada rakan2 yang neutral dan mengundi BN hanya kerana mereka kerajaan sekarang turut mengakui BTN hanya melahirkan rasa meluat di hati mereka kerana terpaksa menadah telinga mendengar caci maki dan juga hinaan terhadap orang2 Islam terutamanya apabila mereka menghina Nik Aziz yang jelas ketakwaannya berbanding orang2 yang mengutuknya itu.

Panjang lagi kalau nak diteruskan cerita tapi hmm.. saya masih ingat di akhir kem, ketua fasi telah mengingatkan siapa yang menceritakan hal2 tak baik tentang BTN, dia mewakili seluruh ahli jawatankuasa tak kan halalkan ilmu yang diberikan kepada kami sepanjang kem tu. Ahhh.. ilmu?? Ilmu apa?? Setakat ilmu menambahkan api kebencian sesama manusia,memfitnah dan mengherdik ulama, bercakap seolah2 mereka tahu segalanya dan paling hina adalah bagaimana penipuan2 tersebut dijadikan modul pengajaran sepanjang kursus BTN tersebut. Segala kandungan kursus diambil balik dan akan terus direcycle untuk kem2 BTN akan datang. Soalan exam di hari terakhir juga lebih kepada menduga sama ada kita pro BN atau sebalinya. Yang pasti, kami anak muda tidak bodoh. Kami jawab apa yang mereka suka tahu dan dengar. Tapi pendirian kami tak akan goyah.

Akhir kata note tu Kerajaan BN: Pulangkan wang kamiii (rakyat)!!

dan kepada Pakatan Rakyat: Buktikan sesuatu, kotakan apa yang dijanji, insyaallah kami yang bijak ni akan terus menyokong siapa yang kami rasa betul!

ekau1978 berkata...

apa dah jadi, akan terjadi, hujan pasti berhenti...tapi rasenya ni kangkung longkang la kot...

sultanmuzaffar berkata...

hujan pun takut ke pengundi bn ?

paloi bin mulau berkata...

jawapang prog kung kang tu tak lengkap...patutnya gini...kerajaan tak reti berterimakasih pada rakyat...pasai tu rakyat malas nak berterimakasih hahaha

chekdenoor berkata...

cam tulah bila orang tua....... walau tinggi mana pendidikan dia... tapi dia tak mahu berubah menyesuaikan diri dalam zaman yang sentiasa berubah....... dia akan tua dalam zaman dia jer ...... cam mamat mahathir tu....... hmmmmmm susah nak kata .....pandangan dia dah orthodoxs........

Itulah jadi mak bapak atau atok nenek yang berfikiran tua..... sama cam badan dia.... Sepatutnyer bila umur dah banyak ....kita berfikiran matang kerana banyak ilmu dan banyak pengalaman.......

Nasihat chekdee...... kita kena sentiasa berjalan dengan pandangan kehadapan....tinggalkan kenangan lama...bina kenangan baru yang sesuai dengan zaman......... bukan berjalan arahkan muka kebelakang sambil membawa beban hidup bersama.....

samdol berkata...

alaaa bro professor tu semua agak nya kelulusan gred 3 sama macam Guni 4Tahil, otak dah turun kelutut lah! cakap tak logik...kah kah kah!!

inda berkata...

Bukan KJ Rembau kata nak letak jawatan ke kalau DSAI menang? (kes cabar DSAI) which I have clearly seen on tv3). So camne eh? Pak Isham ada info tak?? Kalau ada, minta updatekan ya. Thanks!

aDiB sHaHrEen berkata...

kalo tgk agen(bulu)dadaily.com lg la..ada ke patut kata anwar x la sehebat mana sebab penambahan undi utk dia hanya 900 lebih je?pastu wat calculation kalo undi rosak + undi AKIM masuk kat BN,mesti anwar tak menang besar?!nape tak ckp je 'kalau pengundi hantu dpt lepas mesti terus menang..'?

cukur bulu dada,tanya selera.

OfficeBoyTingkat4 berkata...

Kongkang atau dipangil juga kera duku adalah satu jenis specis hidupan liar yang terancam kerana hampir pupus.Bersaiz lebih kurang sebesar monyet.Mempunya mata yang besar dan bulat.

Kongkang aktif diwaktu malam.Walau pun aktif diwaktu malam, mempunyai pergerakan yang amat perlahan seperti mana juga sloath yang mungkin satu keluarga dengannya.

Kalau dulu dulu, zaman melepak bermain gitar kat bawah pokok diwaktu malam, kongkang ini kadang kadang akan kelihatan menyusur perlahan lahan diatas wayar letrik.Biasanya akan diakhiri dengan ajalnya apabila kongkang ini menyentuh kedua dua bahagian atas dan bawah wayar letrik tersebut.

Kami menunggu saat saat ini, sebab akan ada percikan bunga api.

Tak tahu pula selama ini kongkang kongkang ini telah berpindah ke "menara puding" pulak.

Mungkin tak lama lagi kena karan ler tu..akan ada percikan bunga api lagi.

chong berkata...

be sodomised by 50 years and we still gotta say thank you. "brilliant" mentality.

inda berkata...

to be frank, saya rasa kekalahan BN adalah kerana rakyat dah menyampah dengan BN (secara keseluruhannya, bukan semata2 kerana Pak Lah) dan nampak satu harapan baru daripada DSAI dan pakatan rakyat. Biar apa pun orang kata tentang DSAI, golongan muda macam saya tak ambil peduli. Kita perlukan pemimpin yang bila dia cakap, orang dengar (which is DSAI) dan rasa semangat nak laksanakan aspirasi yang dibawa. Bukan pemimpin yang takbur, bercakap macam duit rakyat tu dia yang punya (perangai suku sakat BN la ni, tapi tak semua) dan lebih banyak duk ngata orang daripada duk tanya masalah rakyat (meluat aihh.

Pendek kata, gantilah Pak Lah dengan siapa pun, kalau pemikiran masih di takuk lama, serupa cam tu jugaklah... Rakyat tak suka!

Again, saya betul2 harap sekiranya satu hari nanti Pakatan Rakyat diberi mandat oleh rakyat, lakukanlah yang terbaik untuk negara. So far, Alhamdulillah.. saya berpuas hati dengan prestasi dengan prestasi MB2 dan Ketua Menteri daripada PR setakat ini (ceh.. statement tak tahan.. ^_^).

Tak sabar nak tgk pembentangan bajet.. yuhuuuuuu!~

Karipole berkata...

dia ni satu sekolah dengan Pakcik Kordi UUM kot....

Tanpa Nama berkata...

Hujan - Aku Skandal