Khamis, 4 September 2008

BPR BIJAK TENTUKAN SIAPA BERSALAH – MB – Utusan Melayau

SEREMBAN 3 Sept - Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan percaya Badan Pencegah Rasuah (BPR) mampu menjalankan tugas dengan adil dan saksama termasuk dalam menentukan siapa individu yang mengambil rasuah, dianiaya atau diperangkap.

Ditanya mengenai penahanan Ahli Dewan Undangan negeri (ADUN) Lenggeng, Mustafa Salim dan Naib Ketua UMNO Bahagian Seremban, Mohd. Nor Awang oleh BPR baru-baru ini, beliau berpendapat agensi itu telah melakukan tugas dengan cemerlang.

''Buat masa ini Mustafa akan terus menjalankan tugas sebagai wakil rakyat kerana dia belum disabitkan dengan kesalahan itu. Tetapi jika dia penjawat awam, mungkin ada alasan untuk dia tidak memegang jawatan tersebut," tegas beliau.


Kah kah kah…. ini pun mamat bangang …. Yang menentukan siapa salah bukan BPR tetapi mahkamah…. NGOOOOOOOOOOOK. Bpr menjalankan siasatan untuk di bawa ke mahkamah. Macam mana si ngok ni boleh jadi MB.

Kah kah kah…. baru ari ni kito tahu Adun Longeng yang kona tuduh rasuah tu dari United Malays National Organisation….. semalam tak cakap….. kah kah kah…. den ingat parti sapo…. kah kah kah…tak ado pulak masok muko dopan surat khaba….. ada sex tak… kah kah kah.

Kah kah kah…. tak do pulak orang mintak pek pong pek Mustapa ni borenti…. Dulu Adun di Perak ada yang mintak beronti….. kah kah kah…. ada sex tak? Kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam Tok Hisham,

Den kasi gelak je la...

Kah kah kah...

Tak tahan dah bile baca posting2 Tok Hisham ni...

Teruskan menulis Tok...

My support,you always have...

Tanpa Nama berkata...

Kalau kena kat orang bukan United Malays National Organisation, habis satu Malaysia kena canang. Kono tang batang idung sendiri, sonyap sunyiiiii jo. Dah duo tigo hari, baru nak borbunyi

Tanpa Nama berkata...

ini semua hanya cubaan untuk rakyat tau BPR ada jalankan tugas untuk setakat memenuhi KPI mereka...hanya menangkap ikan kecil2...tiada ubah langsung! mana buaya2 besar...dari BN...kah kah kahh...adakah buaya2 ini bijak ataupun telah dikecualikan... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Salam....
Umno dah teruk....semua depa yg control...sampaikan mahkamah nak buat keputusan pun perlu mereka yg putuskan....Yang pasti 16 Sept 2008 pasti milik PKR....

Tanpa Nama berkata...

kira ok la ni BPR dah mula buat "kerja".bila dorang buat kerja,korang marah.bila tak buat kerja lagi lah kena marah.

memang dah terbukti BPR tak pilih bulu dalam bekerja.mereka akan bertindak bila ada aduan.dan kalau aduan itu palsu,maka nahas la buat mereka yang buat laporan palsu tu.

ada tu BPR dah penat-penat buat kerja,tapi mahkamah pulak lambat dalam memberi verdict.tak boleh salahkan mahkamah juga sebab sekarang ni memang ramai yang melanggar undang-undang!

Unknown berkata...

tak kisah sangat tentang BPR ini.sekurang-kurangnya mereka lebih aktif berbanding sebelum ini.kes siasatan baru pun dah banyak terbuka.

yang terbaru skali tentang berpuluh pegawai Puspakom dan "runner" mereka yang buat kerja tak ikut spesifikasi.biarkan dirasakan mereka!

Tanpa Nama berkata...

saudara,

Sang Pemimpin UMNO selalu sangat memuji polis dan kini Mat Hassan memuji BPR.

Agak-agaknya kenapa ?
kalau nak dikira laporan BPR dan Polis yg dibuat oleh rakyat agaknya boleh terburai Perpustakaan negara itu banyaknya.

Ada mereka nak siasat.

Dulu zaman Mahathir, dgn bangganya situa ini berkata bahawa ada juga orang dan pemimpin UMNO yg disiasat dan didakwa BPR dan Polis.

Hampeh.
Dia ingat kita butakah. Semua yg disiasat dan didakwa sekalipun dikalangan pemimpin BN hanya kalangan mereka yg menentang pucuk pimpinan atau Mahathir.

Ayat mahathir memang penuh putar alam hinggalah sekarang.

Unknown berkata...

ini yang berita kena berani dan terus terang.ACA di bawah siapaLah ?

Kena cek dan lapurkan yang kena tu di bawah team A atau C ?

Tu yang dia kata media kena berani telus dan terang...

So lawan tetap lawan klu tak tunggu ape lagi? Lompatlah..