Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 25 Mac 2009

KDN ADA SEBAB MUNUSABAH GANTUNG AKHBAR PEMBANGKANG -


Kementerian Dalam Negeri (KDN) mempunyai sebab-sebab yang munasabah untuk menggantung permit akhbar Harakah dan Suara Keadilan selama tiga bulan.

Menteri Dalam Negeri Syed Hamid Albar yang mengesahkan perkara itu dilaporkan berkata, tindakan berkenaan tidak dapat dielak kerana keduadua akhbar itu didapati memutar belit fakta, mengelirukan maklumat dan percubaan menyuntik perasaan benci orang ramai terhadap kerajaan dan pemimpin.



kah kah kah… MEMUTAR BELIT BERITA ?.... kah kah kah…

kah kah kah….. MENGELIRUKAN MAKLUMAT?…. kah kah kah…

kah kah kah… SURAT KHABAR GEROMBOLAN ... CABUTAN NUMBER EKOR PUN TAK BOLEH DI PERCAYA…. kah kah kah…..

kah kah kah…. KEPUTUSAN BOLAK SEPAK PUN KELENTONG…. kah kah kah…

woit… SEBAB UTAMA KERANA ORANG DAH TAK BELI AKHBAR GEROMBOLAN LAGI…. kah kah kah…



15 ulasan:

nami o fish berkata...

Intisari rancangan pun haritu salah.Aku punyalah tahan nak tunggu tengok cerita apa entah aritu,kata pukul 9,sekali pukul 11.

Aku ingatkan berita politik je tak boleh pakai,rupa2nya intisari rancangan pun salah.

captain awesome berkata...

putar belik fakta.. kah kah kah kah kah!

Playboy edisi khas berkata...

Ini cadangan aku..untuk pihak UMNO.oleh sebab UTUSAN tak laku rakyat malaysia tak nk beli terbitkan la edisi khas utusan yang ada gambar bogel Bik Mama mesti laku habis beb!rakyat nk tengok karipap buruk bik mama

Zackry berkata...

A'kum Bro,

Depa dah takut la tu, Ceramah pun kena tembak dengan water canon. Depa nak rakyat dengar kata depa je. Paham-paham je la dah namanya um-NO. Perhimpunan um-NO polis dok sibuk jaga dapat siaran live kat TV lagi.

HAPRAK PUNYA um-NO

fredo berkata...

diaorg xde duit nk byr bonus..

wartawan ngan photographer plak da nk piket.. tula sbb dia haram harakah tu.

Tanpa Nama berkata...

KDN ADA SEBAB MUNUSABAH GANTUNG AKHBAR PEMBANGKANG -


Kementerian Dalam Negeri (KDN) mempunyai sebab-sebab yang munasabah untuk menggantung permit akhbar Harakah dan Suara Keadilan selama tiga bulan.

Menteri Dalam Negeri Syed Hamid Albar yang mengesahkan perkara itu dilaporkan berkata, tindakan berkenaan tidak dapat dielak kerana keduadua akhbar itu didapati memutar belit fakta, mengelirukan maklumat dan percubaan menyuntik perasaan benci orang ramai terhadap kerajaan dan pemimpin.

menyuntik perasaan benci org ramai terhadap kerajaan dan pemimpin?
-utusan meloya dan berita hairan pun menyuntik perasaan benci org ramai kepada pemimpin jgk..pasal kita semua tau pembohongan diaorg..walaupun artikel tu puji kerajaan dan pemimpin, hakikatnya membaca utusan meloya dan berita hairan boleh memupuk rasa benci org ramai kepada kerajaan dan pemimpin..

jadi gantung utusan meloya dan berita hairan jugak..baru adil..

yang sebenarnya..KDN nak lumpuhkan kempen pakatan rakyat utk pilihan raya kecil ni..taktik bacul lagi pengecut..

Alias Mohd Yusof berkata...

Media Harakah dan Suara Keadilan yang mencerminkan saluran suara rakyat telah disekat. Ini bertentangan dengan amalan dan semangat demokrasi, yang memberi kebebasan bersuara dan memberi pendapat.

Pilihan orang ramai tidak ada lain selain menggerakkan secara besar-besaran media alternatif seperti internet untuk menyampaikan suara rakyat.

Sekatan terhadap akhbar Harakah dan Suara Keadilan akan dilihat oleh rakyat, kerajaan BN sebagai tidak demokratik. Ini boleh menyebabkan kemarahan orang ramai, bukan saja kepada penyokong PAS dan Keadilan tetapi juga kepada rakyat yang mendokong demokrasi.

SL Chan berkata...

semakin hari semakin banyak "tukang putar-pelit" dari gerombolan berleluasa...

orang AMNO berkata...

Sejak Perak dirampas oleh AMNO, aku dah tak baca Utusan Merapu dan tengok berita TV3 Suku. Sekarang hidup aku lebih tenang dan poket aku lebih tebal. aku tak beli Harakah sebab bukan ahli PAS tapi bapak aku beli. dalam 3 bulan ni aku kene layan tukar tiub aje untuk dapat news politik malaysia. aku tak paham kenapa AMNO begitu bongok dan dungu. tindakan KDN sangat kebudak-budakan sama seperti tindakan memecahkan plak pokok demokrasi. takde pekdah langsung! berpolitik la dengan matang dan profesional sikit wahai celaka-celaka AMNO...! pi mampuih sama lu AMNO...hakkk tuiihhh!!!!!!!!

Master Yoda berkata...

Kak kah kah

Ini lawak baru Nabil ke?

Ke lawak Pacik Din Beramboi?

Lawak ni lagi agung dari lawak Nabi l ngan DIn Beramboi

Kah kah kah

999 berkata...

Makin banyak cara pembangkang ditekan, makin benci aku kat BN.

Dah separuh dari keluarga besar aku aku kempen jgn bg undi kat BN dalam mana pilihanraya.

Separuh lagi sempat aku kempen sebelum PRU 13 akan dtg.

Itu dah cukup baik.

Target aku lepas ni, kawan2 sekerja pulak. 30% dah sure ke PR undi diorang.

Dapat lagi 20% sebelum PRU 13 pun aku dah syukur.

jebatderhaka berkata...

kalau rasa tak puas ati saman je laaa....

malaysiakan ada undang-undang...

takyah nak gantung- gantung....

kenapa tak saman je...??

maknanya berita yang di keluarkan oleh harakah dan suara keadilan tu betui laaa...

siap ada fakta...camne nak saman ye tak...???

UMNO nie bodo laaaaa....

Tanpa Nama berkata...

klu putr belit saman je la kedua2 akhbar tu,awat gantung..takut ka,kah kah kah..bagi la alasn pepn rakyat xheran,dasar penakut xde teloq..bangsat nye ummno

madsoghe berkata...

A,kum Bro isham
Sebab musababnya, melayao&hairan dah tak laku, lagi satu sebab aku dah 11 tahun dah tak beli surat kabar melayao hairan,
Bro,, aku tak nak gelak, sebab gelakpun sekarang kena hati2 , nanti tak pasal2 kamunting pulak,,,

Tanpa Nama berkata...

Pada pandangan saya, semua kakitangan KDN adalah orang-orang yang berpelajaran daripada tukang cuci tandas sampailah ke tahap menterinya.Jadi,kalaulah benar akhbar Harakah dan Suara Keadilan memutar belit fakta, SAMAN sajalah. Maksudnya, kalau ditanya kepada pencuci tandas di KDN, tentang apakah tindakan yang perlu mereka lakukan terhadap akhbar yang memutarbelitkan fakta.Jawapan yang keluar daripada mulut mereka tentulah SAMAN.Inikan pula menteri yang mengendalikan kementerian tersebut.Takkan tak terfikir perkara tersebut.Oleh kerana menteri berkenaan mengambil tindakan GANTUNG berbanding SAMAN, maka saya beranggapan bahawa tahap menteri tersebut lebih rendah daripada pencuci tandas.Dengan lain perkataan, pencuci tandas layak jadi menteri tetapi menteri berkenaan tak layak jadi apa-apa pun.