Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 Disember 2010

KITA MENJADI BERITA DUNIA





ANAK MUDA BANGUN MENENTANG PENSWASTAN !







PESERTA HIMPUNAN DIBEBASKAN
– harakah daily

Kira-kira 50 peserta himpunan 'Kembalikan Hak Air Selangor', yang mahu berarak menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara yang ditahan polis telah dibebaskan sekitar jam 6.00 petang tadi.

Penangkapan bermula seawal lima minit perarakan dimulakan dari masjid negara- tempat peserta berkumpul- menuju ke jalan utama di hadapan Stesen Keretapi Kuala Lumpur.

NOTA:
lihat bagaimana berita demo kita menjadi
berita dunia. inilah yang kita mahukan
imej imej melawan seperti ini untuk
dilihat di serarta dunia.

imej pertempuran ini akan dikenang
imej ini akan memperngaruhi anak muda
yang lain untuk berani ke jalan raya !


ANAK MUDA BANGUN MELAWAN !











KEGANASAN DAULAH YANG DIRANCANG


PENEMBAK DEMONSTRAN


MALAYSIAN NEWS FIRE TEAR GAS AT PROTESTERS – Taiwan News

Malaysian police fired tear gas and a water cannon Sunday to disperse thousands of people at an opposition-backed rally against the federal government's involvement in a dispute over drinking water.

A federal police official said 48 people were arrested and were being investigated for illegal assembly. He said police used force because the protesters, numbering about 4,000, had refused to disperse.

The official requested anonymity because he was not authorized to speak to the media.
Police permission is required for gatherings of five or more people in Malaysia, and authorities often crack down on protests.

Witnesses said the tear gas sent people running into side streets near the big National Mosque in downtown Kuala Lumpur, Malaysia's largest city, before regrouping.
The standoff lasted about four hours before the protesters left the area.

The protesters, including several opposition lawmakers, gathered to speak out against alleged federal government interference in water management in central Selangor state, lawmaker Xavier Jayakumar said.

Xavier is a member of the opposition People's Alliance, which runs the state.
The dispute is over the federal government's insistence that Selangor quickly build a water treatment plant. It cites a national water resources study which projects that Selangor, neighboring Kuala Lumpur and the capital, Putrajaya, will face water shortages by the end of 2014.

Selangor Chief Minister Khalid Ibrahim says his government does not oppose a water treatment plant but does not want to build it in haste since the state's own studies show it has enough water to meet demand until 2019.

Instead, Khalid wants to give priority to restructuring the state's water services industry, which includes both government and private operations. Negotiations have been deadlocked since last year.


18 ulasan:

jai berkata...

Kah kah kah...

Kalau manusia dia akan malu dengan berita ini.

Kalau tak tau malu itu BiNatang namanya!!!

Kah kah kah...

SHAREL berkata...

malu dengan yang namanya demokrasi tu ke? harharhar.

Tanpa Nama berkata...

bro isham.. embed video ni baru betul..

http://www.youtube.com/v/cc7xghMi7MY

ini lagi layannnn....
kah..kah...kah..

hidup..hidup...
hidup mahasiswa..

Tanpa Nama berkata...

jai 02:20
kau dah dapat duit secara haram akibat merompak secara rasuah yang kau tukar sebagai komisyen,sebab tu kau tak terasa harga barang dan lain keperluan naik mendadak.
kami yang dapat rezeki secara bermandikan keringat tak sebodoh kau yang mengiakan apa yang yang tuan berok kau katakan.
kau tau apa tu binatang kan?.hanya binatang saja yang akur apa yang tuan binatang buat.SO KAU BUKAN SETAKAT BINATANG,TAPI BAPA SEGALA BINATANG.
FRU tu tak ada tempat nak jalankan praktikal selepas keluar dari pusat laitihan.jadi inilah tempatnya.

Tanpa Nama berkata...

Polis ni dah tak da kerja lain dah...suka tangkap rakyat..

Tanpa Nama berkata...

sedap apa kena gas siapa yg belum rasa next time jom turun

myra berkata...

bangga untuk menyatakan,SAYA BERADA DISANA..pasti akan datang lagi dan ajak lebih ramai turut serta..kehkehekeh

Tanpa Nama berkata...

Polis saja provoke tu...

Tanpa Nama berkata...

TT,gambar Hj Mus kamil ayub kena tangkap fru ada tak??

keh keh keh keh

MadeyBersiong berkata...

aku rasa demo ni boleh ramai lagi, tapi ahad tu banyak kenduri kahwin, MAHA lagi..apa kata buat lagi sekali

Tanpa Nama berkata...

Inilah Melayu Bodoh! Menyusahkan orang aje. Cuba bila kumpul kat mesjid negara tu, buat benda yang berfaedah kan lebih elok. Bukan melayu sorak ramai2.

Tanpa Nama berkata...

Malaysian police fired tear gas and a water cannon Sunday to disperse thousands of people at an opposition-backed rally against the federal government's involvement in a dispute over drinking water.
kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah
dari- kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya ramai lagi yang suka jadi lembu kena cucuk hidung, agaknya kaya sangat sampai tak terasa harga Barang Naik,hidup tersepit nak bergerak susah sebab x ada duit

Tanpa Nama berkata...

Cilok hak rakyat tu berpaedah dan tak menyusahkan oranglah sangat konon... babi

Chi Kuan Tai berkata...

Pukimak punya polis...kau tak minum air ke???. atau kau robot UmmNooo. Bahalol punya polis....kau hidup selesa kat malaysia ni sebab dokongan kamilah...memo tu untuk hidup atau mati...bahalol...ada ubi ada batas...ada badi nanti kami bukan sembor je...kami pakaian celoreng ni pasti akan pijak kepala kau bila jumpa kat jalan...berhati-hati wahai polis.

Tanpa Nama berkata...

Anon 11.30 termasuk dalam melayu paling bodoh kt malaysia ni...masuk masjid jadi baik, masuk pub minum, masuk rumah urut main amoi pas tu g mekah taubat konon...setan yang menyusahkan seluruh rakyat xnampak pulak

Tanpa Nama berkata...

Smalam yg berkumpul tu semua melayu ke?banyak jugak bangsa asing semalam.kepala banar la!cakap biar pakai otak.kalau nak tgk org melayu bengap.pegi tgk perarakan sokong ketuanan melayu.tu memang melayu2 bengap.

mat bosan berkata...

DiMalaysia ni,anggota Polis khususnya dari FRU nilah manusia yang paling bodoh dan bangang sekali.Bila rakyat buat demo bantah kenaikan harga barang,masaalah air,masaalah pendidikan - depa hentam rakyat,sembur dengan air asid,tembak dengan gas pemedih mata,seolah-olah anggota polis tak makan,tak minum,tak ada anak disekolah dan tak gunakan minyak petrol.Ikut arahan!!! itu saja yang depa tau.Bagaimana kalau ada arahan tembak kepala masing-masing,nak ikut jugak? Betu-betul bahalul.