Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 Disember 2010

PINTU KEBERANIAN TERBUKA



MAHASISWA BERSAMA RAKYAT !



nota:
kalau pelajar dan mahasiswa
tak pernah turun berdemo
mereka bukan mahasiswa
ini mat bunga
ini mat skema

bila besar jadi mat kampau
kah kah kah

anak muda dan mahsiaswa
diseluruh dunia akan
menunjukakn muda mereka
dengan turun ke jalan raya

tunjukan kamu muda
gengam kan tangan
lakarlah sejaran

dunia ini akkhirnya
adalah milik anak muda !

TINDAKAN UNISEL BENARKAN PENUNTUT BERDEMONSTRASI DITELITI – berita hairan

Kementerian Pengajian Tinggi sedang meneliti tindakan Universiti Industri Selangor (Unisel) membenarkan penuntutnya menyertai demonstrasi membantah kenaikan 37 peratus tarif air Selangor di Masjid Negara hari ini.

Ketua Pengarah Jabatan Pengajian Tinggi, Radin Umar Radin Sohadi berkata, Akta Institusi Pengajian Tinggi Swasta (Akta 555) melarang mahasiswa menyertai sebarang demonstrasi yang dianjurkan oleh parti politik.

Namun jelasnya, golongan mahasiswa boleh menyertai sesuatu demonstrasi sekiranya ia dianjurkan oleh sesebuah kerajaan negeri atau Kerajaan Persekutuan yang dipilih oleh rakyat.

"Buat masa ini, kita masih lagi belum tahu perinciannya (pembabitan pelajar Unisel) dan kita akan sandarkan perkara itu sama ada ia selaras atau bercanggah dengan Akta 555.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PERGI LANCHOOOOOWLAAAAA DENGAN UNDANG UDANG MENINDAS… kah kah kah..

woit… PERGI PAAA CHU CHENG LAAAA…. kah kah kah..

woit…. PERGI HANTUK KEPALA KE DIDING JAMBAN…. kah kah kah..

kah kah kah…. ANAK MAHASISWA TELAH BANGUN…. kah kah kah..

kah kah kah…. PINTU BERANI TELAH DIBUKA…. kah kah kah…

LIHAT INI



nota:
ronnie pun tahu
air adalah anugerah tuan allaaah
yang tak tahu pemberian allah ini hanya orang
melayu yang bersunat tak makan
babi pergi umrah berdoa kumat kamit
berzakar dan berzikir tapi kerja
menipu orang ramai setiap hari kah kah kah


17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku terbaca satu komen.
***********************

"Di negara kapir, rakyat makan babi. Di negara bukan kapir ni, pemimpin perangai macam babi"

aku rasa komen ni amat mantap.

(**yang seniwati rajagopal ngan seniman lawak lancau tu terjerit2 kat tvtigasuku tu, apa hal?)

seksyen tujuh berkata...

hahaha warga uitm jugak yang jadi kepala lanchow.. duduk atas bukit di shah alam garuk telur je laa kerja diorang tu. pergi lanchow laa.. tolong melayu konon!!

tahniah untuk VC dan siswa unisel.

Generasi Muda Generasi Berinformasi berkata...

Encik TT,
drpd 'keratan akhbar' tu..

"Ketua Pengarah Jabatan Pengajian Tinggi, Radin Umar Radin Sohadi berkata, Akta Institusi Pengajian Tinggi Swasta (Akta 555) melarang mahasiswa menyertai sebarang demonstrasi yang dianjurkan oleh parti politik" ..

Tetapi kalau kita lihat demonstrasi air smalam, dah terang2 kan ianya anjur kerajaan negeri Selangor. Di manakah kenyataan2 yg menunjukkan demonstrasi smalam dianjurkan oleh parti politik? ..

Tan Sri Khalid sendiri turut serta berdemo dan menyerahkan memorendum sbg Menteri Besar Selangor dan bknnya ahli PKR..

Dalam ulasan pd 'keratan akhbar' yg sama,

"golongan mahasiswa boleh menyertai sesuatu demonstrasi sekiranya ia dianjurkan oleh sesebuah kerajaan negeri atau Kerajaan Persekutuan yang dipilih oleh rakyat" ..

so, dah mmg benar yg mahasiswa Unisel menyertai demonstrasi yg dianjurkan 'kerajaan negeri yang dipilih oleh rakyat' ..

Maknanya, tak perlulah pun diteliti kerana ianya pun penglibatan mahasiswa Unisel pun tidak bercanggah dgn Akta 555..

Betul kan, Encik TT? ..

p/s: Tahniah kpd saudara2 sepejuangan di Unisel di atas keberanian anda untuk turut serta berdemo semalam..

Tanpa Nama berkata...

Perangi macam b...i gi Mekah cuci dosa

Tanpa Nama berkata...

Salam,
Saya cadangkan supaya pihak media alternative dtg lebih awal untuk membuat liputan/ambil gambar semasa polis2 & SB2 di beri taklimat.. Semalam semasa saya menghantar anak saya kekelas di Masjid Negara seawal 8.45 pagi. Saya dapati ramai polis2, FRU2 dan SB2 sedang mendengar taklimat dari ketua masing2. Kesihan.. yang menjadi SB semuanya dah beruban..

Malang sekali saya x bawa kamera/Hp masa tu.. (Nak cepat antar anak)

Suami Rosmah Masyuk berkata...

Gambar demo semalam kt masjid negara banyak dekat Demotix.com....hebat anak2 muda,terus mara!

Tanpa Nama berkata...

mahasiswa ramai yg dah jadi mahasiswi.."dia org" tak brapa nak risau

mahasiswi ramai yg dah kawin tapi belum nikah.."dia org" tak brapa nak endah

ada mahasiswa/i yg prihatin akan hak rakyat, itu yg "dia org" nak buli

MEMANG LANC*OW BETULLAH "dia org" tu

muzikri berkata...

seksyen tujuh,jgn ckp cmtu,ada jgk bdk uitm trun...haha
sama2 la kita bangkit,jangan trus serkap je...ada je turun,tp kesedaran bdk uitm nie secara gerila je, x berpusat dengan adanya persatuan radikal serta tersusun lagi, xpe2,kita smua usaha kena lebih pastikan mahasiswa jadi ketumbukan lebih serius....

Tanpa Nama berkata...

Salam

Tahniah kpd semua yg gi demo. Minta maaf banyak saya tak dpt gi cuma doa semoga perjuangan begini akan dapat diteruskan. Cuma bila tengok video demo kat malaysiakini saya terfikir bbr perkara yg nak dilontarkan disini. Kalau salah sila betulkan sebab saya tak pernah pergi demo.

1. Seiap kali berdemo mesti polis akan tembak gas pemedih mata dan air asid. Ini macam perkara wajib dan tak akan boleh diubah selagi kita tak menukar kerajaan. Cadangan saya mesti ada strategi dan discussion bagaimana nak menangani gas pemedih mata dan air asid ini. Saya terfikir, bila polis menembak gas akan jatuh di kalangan orang ramai (biasanya berhampiran barisan hadapan). Bagimana kalau peluru tu dicekup dengan tuala basah dan dengan cepat dimasukkan dalam balang plastik/botol plastik atau apa2 untuk menghalang gas keluar. Saya tak berapa pasti. Adakah ini langkah yang bijak. Mungkin ada polis baik atau askar baik di sini yang dapat memberikan pendapat.

2. Mungkin ada sesiapa yang boleh mereka device/alat penutup hidung yang kalis asap. Saya difahamkan kita tak boleh membeli peralatan tersebut sbb classified sbg peralatan tentera. tapi saya nampak ada yg pakai goggle swimming untuk menutup muka. Mungkin ada simple device yg boleh direka dapat mengurangkan gangguan asap gas pemedih mata.

4. macamana kalau pendemo pakai baju hujan yang creative yang direka khusus untuk menentang air asid.

seksyen tujuh berkata...

muzikri,
aku minta maaf kalau aku salah! tapi siswa uitm kena lebih aktif. gerakkan sikit MPP tu.. jgn asyik berkelintau dgn masalah dalaman je.. ni masalah negara ni.. semua kena bergerak aktif :)

haluankiri berkata...

TT .. dah semua bg idea .. GERAKkan kaum muda utk SAY No TO BN .. itu paling tepat .. lepas nie tiada lagi demo dgn gas pemedih mata.. kalau nak demo .. biar gentelmen la.. biarkan org tunjuk perasaan .. Ini manusia .. mmg kena tunjuk perasaan .. ini time nak kempen PRU macam HARAM punya hal .. pelaq...

Tanpa Nama berkata...

Sebuklah kau Radin Kepunden Paran Sekeper... Dia orang tu nak bantah kenaikan air.

Nak bodek ler tu...

non-partisan berkata...

Salam bro,

Happy New Year.

Untuk renungan kita bersama :

Jelas Ibni Abbas lagi,
“Siapa yang membaca doa ini pada 1 Muharam, Allah mewakilkan dua
malaikat memeliharanya pada tahun itu”.
Doa itu bermaksud, ” Wahai Tuhanku, Engkaulah selamanya didahului
pada tahun baru ini hamba bermohon kepada engkau semoga terpelihara
daripada syaitan dan pemerintah syaitan dan hamba memohon pertolongan Engkau, peliharakan hamba daripada nafsu amarah dan jahat, dan yang membimbangkan hamba akan perkara yang menghampirkan hamba dengan Engkau wahai yang Mulia”.
Siapa yang berpuasa pada Jumaat pertama Muharam, nescaya diampunkan Allah dosa-dosa yang lalu.
Bacalah doa berikut sebanyak tiga kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada hari terakhir bulan Zulhijah:
“Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir
sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda serta sahabatnya. Ya Allah, sesungguhnya pada tahun ini aku melakukan larangan-Mu tetapi aku belum bertaubat sedangkan Engkau tidak reda dan melupai perkara itu. Engkau menangguhkan azab-Mu yang ditetapkan kepadaku. Engkau memerintahkan supaya aku bertaubat. Sesungguhnya pada hari ini aku memohon keampunan daripada Engkau, ampunilah aku. Dan apa yang aku lakukan pada tahun ini yang Engkau redai dan Engkau janjikan pahala, maka aku memohonnya daripada Engkau, ya Allah yan Karim yan Zal Jalali Wal Ikram. Terimalah permohonanku ini dan janganlah Engkau hampakan harapanku terhadap-Mu ya Karim. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda juga sahabatnya. Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam”.
Selepas doa di atas dibaca, berkatalah syaitan,
“Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku mengoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa itu, Allah mengampunkannya setahun”.
Bacalah doa awal tahun ini sebanyak tiga kali selepas waktu Maghrib
pada malam 1 Muharam:
“Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir
sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda dan sahabatnya. Ya Allah, Engkaulah yang kekal abadi untuk selama-lamanya. Demi kelebihan-Mu yang maha Agung dan kemurahan-Mu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun baru ini aku memohon daripada Engkau perlindungan daripada syaitan yang direjam, pengikutnya, tenteranya dan penolongnya dan aku memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan dan melalaikan aku dengan perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diri kepada Engkau. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atas keluarga baginda dan sahabatnya. Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam”.
Selepas dibaca doa itu, syaitan berkata,
“Telah amanahlah anak Adam ini daripada godaanku pada tahun ini kerana Allah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah syaitan”.

Tanpa Nama berkata...

PRU13 - Mampukah PAS tawan Terengganu

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata PAS yakin akan merampas semula Terengganu daripada BN kerana kerajaan negeri pimpinan Datuk Seri Ahmad Said selaku Menteri Besar sekarang tidak membawa apa-apa perubahan yang signifikan sejak BN menguasai semula negeri itu pada 2004.

“Kita yakin untuk merampas semula Terengganu, Umno menang di negeri itu dengan penipuan, apa pembangunan yang dibuat di sana hanya stadium runtuh sahaja ” kata Hadi

Ahli Parlimen Marang ini yakin PAS boleh merampas semula kerajaan negeri BN dengan “majoriti kecil” sambil mengatakan majoriti dua pertiga “tidak diperlukan” untuk mendapatkan mandat memerintah Terengganu.

“Dalam pilihan raya lepas kita menang lapan kerusi walaupun BN menang tapi mereka tidak menang dengan majoriti besar. Bagaimanapun majoriti dua pertiga tidak penting, majoriti kecil sahaja sudah cukup ” tambah Hadi lagi.

Mampukah PAS Menawan Terengganu dalam keadaan “Menopause” dan hilang “berahi”

Saya tertarik dengan kenyataan bahawa Pentadbiran Pas Negeri Terengganu takut dan tidak berani diubah. Rakyat terbanyak ditarbiyyah Pas supaya berubah sedangkan Pentadbiran Pas Negeri Terengganu tidak mahu berubah.

Kalau diukur dari segi pencapaian Pas Terengganu selepas dua penggal tinggal dalam buangan kerana digulingkan BN dalam pilihanraya umum 2004 dengan slogan "serik doh weh” pmpinan Deris Jusoh adalah mendatar dan tiada apa perubahan dan produk baru yang membanggakan lahir.

Sedang kita berlumba-lumba dengan kemajuan pesat teknologi globalisasi tanpa sempadan yang penuh dengan pertanyaan, Pas Terengganu masih lagi dibelenggu dengan idea dan pendekatan lama tanpa perubahan selain daripada ceramah, ceramah dan ceramah yang semakin hari sudah kurang mendapat sambutan kecuali dalam musim pilihanraya. Itupun bergantung kepada siapa penceramahnya.

Pentadbiran Pas terengganu seolah-olah sedang dalam proses “Menopause” dan jelas seperti hilang “berahi” untuk menawan kembali Terengganu selepas dua penggal berlalu.

Mampukah orang yang hilang "berahi" menawan Terengganu?

http://celahgelegar.blogspot.com/2010/12/pru13-mampukah-pas-tawan-terengganu.html

muzikri berkata...

haha,xde hal la bro,jus nk gtau kat uitm, budaya berfikir tu at the lowest point la...haha...tapi x bermaksud xleh bwat pape,stil kena find the solution la,kebanyakan benda aku bwat pn secara gerila je...jus giving random people article,sruh baca,tampal2 kat dinding...haha...letak kat studio pape material,its a one man show,guerilla tactic...tp xpe,at least we do something,n we shud do sumthing...haha
cheers!

Tanpa Nama berkata...

Sok kalau PR yang perintah kita tembak pulak dengan meriam katak para demo BN amacam bolehhh....

Saiful berkata...

wooi mat mongol..tunggu ..pru jgn buat laghi.tuggu gua balik dari merantau dulu..
salut...kpd yg berani..anda la pejuang rakyat..15 ribu turun 23 juta dapat faedahnya..
salut..