Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 25 Oktober 2011

KES PENIPUAN PENIAGA BUMIPUTERA MELAYU ISLAM




INI TEROPONG NYA KUT?




NOTA:
besar kemungkinan
inilah teropong yang
telah di jual oleh
syarikat bumiputera melayu islam
kah kah kah






DARI FACE BOOK RAJA ROHAISHAM RAJA MUHAIDDIN

Jabatan Taman Laut Malaysia (JTLM) membelanjakan RM56,350 bagi sepasang ‘binocular marine’ atau teropong visi malam, 29 kali lebih tinggi daripada harga pasaran bernilai RM1,940, dedah Laporan Ketua Audit 2010 - lapuran audit negara 2010

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...PATUTLAAAA...LAPORAN AUDIT TAK KELUAR.... kah kah kah....

kah kah kah...TERLALU BANYAK PUTAR ALAM.... kah kah kah...

kah kah kah...BINO INI MESTI DI BELI DARI SYARIKAT BUMIPUTERA MELAYU ISLAM....kah kah kah..

kah kah kah...KES KES MENIPU DUIT ORANG RAMAI INI MEMANG KERJA SYARIKAT BUMIPUTERA MELAYU ISLAM..... kah kah kah..

kah kah kah.... SYARIKAT KAPIR YANG MAKAN BABI... TAK BUAT KERJA MENIPU MACAM INI...kah kah kah


REMBAT DUIT KERAJAAN


16 ulasan:

marhaen time scale berkata...

selalunya kakitangan bawahan cam kami ni la yang kena tengking , kena herdik, kena maki hamun bila jabatan kami kena sound dengan jabatan audit kalau tersalah dalam laporan, tersalah dalam 'berbelanja' tapi bila pujian semuanya ketua jabatan yang pulun., sekarang ni yang pasti segala 'kesalahan berbelanja' bukan dilakukan oleh orang bawahan cam kami ni. Saya ingin (kalau boleh) nak tuntut balik segala tengking herdik, maki hamun yang di hamburkan kepada kami oleh orang-orang atasan (sekiranya terbukti kami tidak bersalah) di padang mahsyar nanti, begitu juga kami nak tuntut juga segala pujian dan penghargaan yang tak sepatutnya diberikan kepada orang atasan (sekiranya kami lebih berhak menerimanya); kami tahu mereka kaya raya atas sumber-sumber tertentu (dan kami tahu mereka pun tahu dari mana sumbernya) maka mereka memandang kami yang gaji tak pernah berbaki ni bagai sampah.. cuba lihat kesudahan Hosni Mubarak dan Muammar Ghadafi (walau pun kami tak percaya akan semua keburukan mereka yang cuba di tonjolkann oleh media barat)tapi apa yang nak disampaikan disini jangan korang merasa bangga dengan harta dunia yang korang dapat dari sumber yang tidak sah dengan menindas kami golongan bawahan. Kalau korang tak percaya dengan doa orang yang dizalimi itu hak korang tapi percayalah Allah maha adil lagi maha melihat apa yang kita semua kerjakan

Tanpa Nama berkata...

satu untuk kau 29x untuk umngok...masyuuukkkkkkkk..tu yg mampus2 nak pertahan kekotehan melayu..kahhputiuh..yg jadi masa pekerja mara.

Tanpa Nama berkata...

cetak lapuran tu banyak2.
kemudian edarkan menjelang pru13.
biar rakyat tau kemana wang mereka pergi

Lang berkata...

laporan 2009 dah ambil tindakan?... sprm dah buat siasatan?

oooppss... sprm pon terlebih belanja ye.... cam no lah nak siasat orang...

northerner berkata...

rembat duit 'pembayar cukai' bukan duit kerajaan...

Sediih Piluu berkata...

Memang benar cakap Bang Isham.

Sekarang zaman internet dan kita boleh lihat apa yang berlaku di luar negara terutamanya di negara - negara Islam termasuk negara kita sendiri.

Adakah makan babi itu lebih teruk daripada makan rasuah?

Mengapa takut makan babi tapi tak takut makan rasuah?

Mengapa takut makan babi tapi tak takut mencuri dan menipu?

Sebagai seorang Melayu Muslim saya rasa amat sedih dengan tabiat umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia. Saya rasa macam nak murtad kerana terlalu ramai umat Islam berperangai macam tu. Lebih lebih lagi bila selepas saya membaca tentang peperangan di antara pengikut-pengikut Kalif Ali dan Aisha - mereka saling bunuh membunuh antara satu sama lain - mereka ini adalah para sahabat Rasul. Kalau saya murtad jangan salahkan saya.

Tanpa Nama berkata...

(Free Malaysia Today) - Under a new agreement, the government will pay RM7.55 billion for 257 armored personnel carriers (APCs), four times more for the same deal made earlier this year.
However, the government claims to have no knowledge of the February deal for 257 Turkish Pars 8×8 APCs, which at the time, cost US$559 million (RM1.749 billion).
This irked DAP’s PJ Utara MP Tony Pua, who launched an attack on the government.
“Minister of Defence Ahmad Zahid Hamidi was there to witness the signing between (Turkish company) FNSS and (Malaysian company) Deftech,” he said.
Speaking to reporters in Parliament, he said the difference in price is so big that a responsible government must ask, “What are the differences that make up the gap (between the two prices)?”
On Oct 18, Pua asked the defence minister in Parliament why the government was willing to spend RM7.8 billion for the 257 APCs.
In a written response, Zahid replied: “The finalised price for the procurement of 257 APCs is RM7.55 billion for a period of seven years from 2011 to 2018, and not RM7.8 billion as said.”
“The Defence Ministry has no information over the 257 APCs by Deftech… with Turkey’s FNSS for the price of US$559 million. Therefore, the question is out of the ministry’s knowledge.”
According to a Jun 3 BAE Systems news release, military equipment manufacturer FNSS signed a US$559-million letter of offer and acceptance from Deftech Sdn Bhd for the design, development and building of the 257 APCs


apa kata:
barisan melayu gagah (bermegah)
dewan ahli persilatan amalan tradisional (dapat)
rangkaian saudara islam (rasai)
kesatuan melayu tuan negara (kemutan)
kesatuan memperkasakan melayu anak watan (kemaluan)
badan bertindak melayu (badak)
gabungan dara2 eksklusif melayu popular (gedempol)...

apa pula ulasan jais jawi jakim mufti imam muda lebih2lagi harus sana harus sini???

-average joe-
klakka-la.blogspot

yahya uzir mohd dahari berkata...

oi, peniaga bumiputra melayu dah lah tak payah letak islam sebabnya mangkuk tu kalu islam tak buat macam tu....

Tanpa Nama berkata...

BINO KULAR SEBESAR SARONG KOPEK BIK MAMA..
PATUT LA MAHAL..

HAHHAHHHAA

Tanpa Nama berkata...

Rakyat harus ubah cara hidup, makan nasi kosong and roti sahaja.

Dengan caralah kerajaan yg mengutamakan Rakyat boleh membelanja dengan boros dan sesuka hati.

Undilah BN untuk terus menjadi Miskin.

Non-Governmental Individual berkata...

comel lah beruk tu,. kah kah!

albert magic berkata...

sapu jangan tak sapu.bila dah kenyang boleh pergi mekah cuci dosa da pulih imej

Tanpa Nama berkata...

itu teropong semua nampak belakang dinding belakang poket pun nampak...
teropong ajaib do re mi

Tanpa Nama berkata...

kami pun nak cari makan bang.. gaji kecik.. inilah peluang nak merembat pun.. kami percaya, lu pun akan merembat jugak kalo ada peluang...

insyaAllah tahun depan, kami buat lagi.. selagi terdaya dan selagi belum mati.. laporan audit hanya laporan audit sajalah.. ketua audit boleh cakap apa saja yang dia suka macam dia tak ada dosa.. apa kami nak heran.. takkan ada tindakan punyer.. hehe..

sian la kowang melalak.. takder sekor polis nak amik pot pun.. apatah lagi SPRM.. dia orang pun kecut telor gak sbb kami pun ada data kesalahan derang.. kami pun nak makan, kami pun nak mewah2 jugak macam menteri.. kowang jeles ker sbb tak leh merembat sama??

lihat sini.. jabatan2 lain sumer praktik mende yang sama..merembat.. jabatan mufti pun sama silap hari bulan.. elleh, tak berapa duit pun kami merembat... paling banyak dapat pun 20k... bukannya macam PM dapat duit komisen beli kapal selam pun..

skedaddle berkata...

gambar power hahahah! hidup Isham! good job TT! tiu BN!

Tanpa Nama berkata...

Biasala. melayu tipu melayu. Sebab apa lambat lapuran Audit?? agaknya. ada lapuran yang terkena direct pada PM atau TPM dah dibuang kot. Mana lapuran Cincin 78 juta tu. pakai duit sapa?