Khamis, 2 Februari 2012

ASIAN WALL STREET JOURNAL - MEDIA ZIONIS




APA SEBENARNYA ASIA WALL STREET JOURNAL


The Asian Wall Street Journal ( AWSJ ) menjadi buat mulut pada minggu ini. Jarang sekali akhbar luar negara dibincang bagini hebat terutama oleh orang-orang yang tidak membaca akhbar ini. Dari Pemuda Pas hingga ke Menteri Luar Malaysia semua ada memiliki pandangan tentang AWSJ. Pandangan ini berkaitan dengan kenyataan temu bual Anwar Ibrahim yang baru dilaporkan dalam akhbar ini.

Saya juga memiliki pandangan tentang AWSJ. Saya juga memiliki pandangan tentang Israel. Saya juga memiliki pandangan tentang peranan zionis Israel di Timur Tengah dan di seluruh dunia. Saya juga memiliki pandangan tentang perjuangan adil rakyat Palestin. Saya juga memiliki pandangan tentang homoseksual. Pandangan-pandangan saya ini mungkin tidak selari dengan pandangan Anwar Ibrahim, atau dengan pandangan pandangan Dewan Pemuda Pas – mustahil padangan saya akan sama dengan pandangan Menteri Luar Malaysia.

Tetapi disini bukan pandangan tentang zionis Israel atau tentang hubungan homoseksual yang ingin saya lakar. Saya ingin menggarap tentang apa dia akhbar ASWJ. Untuk saya jika warga Malaysia memahami apa dia ASWJ maka dengan serta merta kita akan sedar betapa bangangnya heboh-heboh kita minggu ini. Saya juga berharap apa yang saya lakar ini akan membawa pencerahan fikrah untuk membantu kita memahami realpolitik – memahami peranan media dan modal.

ASWJ ini bukan secara tetiba wujud di Asia untuk menjadi bacaan wajib kepada politikus dan kaum pemodal di Asia Tenggara. Sebelum meluasnya pengaruh ASWJ ini telah wujud satu majalah yang dipanggil Far Eastern Economic Review (FEER). Majalah mingguan terbitan Hong KOng yang dimulakan dari tahun 1946.

Majalah FEER ini cukup berpengaruh dikalangan kaum pemodal dan politikus di Asia Tenggara. FEER adalah suara dan lambang keagungan Empire British. FEER mewakili kepentingan kaum pemodal Anglo-Amerika. Majalah ini menjadi suara dan nadi kaum pemodal British yang ketika itu masih banyak menguasai gedung-gedung perniagaan di China dan Asia Tenggara.

Pada tahap gemilangnya FEER pernah mencecah lebih dari 90,000 naskah jualan untuk satu minggu. Dan jangan terperanjat – warga yang paling banyak membeli dan membaca FFER ialah warga Malaysia. Ini pada ketika pengaruh kaum pemodal British di Tanah Melayu kemudian Malaysia masih mencengkam kukuh.

FEER kemudian telah dibeli oleh syarikat Dows Jones & Company pemilik ASWJ. Nampak atau tidak apa ertinya pembelian ini? Towkay AWSJ membeli FEER bukan hendak memastikan majalah ini laris dan terus berkembang. Niat pembelian ialah untuk membunuh mati majalah ini. Apabila FEER tutup kedai pada tahun 2009 maka berkembanglah akhbar AWSJ yang seratus peratus mewakili kepentingan ekonomi kaum pemodal multinasional dari Wall Street Amerika. Kematian FEER adalah tanda bahawa pengaruh kaum pemodal British telah malap dan pengaruh kaum pemodal Amerika melonjak naik di Asia dan Asia Tenggara.

AWSJ - namanya sahaja telah menunjukan bahawa akhbar ini tanpa segan silu mengatakan kepada dunia bahawa ianya mewakili kepentingan Wall Street. Untuk Mak Cik Felda dan Pak Cik Felda yang tidak tahu - Wall Street ialah nama satu jalan di New York. Di jalan ini ialah rumah Bursa Saham Amerika, NASDAQ , New York Mercantile Exchange. Jalan ini adalah tempat dimana lanun dan penganyak-penyangak kapitalis bertelur, mengeram dan menetaskan kerenah, masalah dan bala bencana kepada muka bumi ini.

Wall Street tempat berjual beli. Wall Street juga menjadi reban utama kaum Zionis Antarabangsa. Di Wall Street kaum Zionis berkumpul bersama kaum kapitalis antarabangsa untuk membuat duit dan mencari laba. Penyangak dan lanun besar di Wall Street ini akan menjual apa sahaja yang boleh dijual. Mereka akan membeli apa saja boleh dibeli dengan murah dan dijual dengan mahal.

Tepong, sawit, minyak, candu, bom, kapal terbang, China Doll, hutang, kokain, ganja, arak - malah apa sahaja yang mendatangkan keuntungan akan diniagakan di Wall Street. Warga di Wall Street ini tuhanya bernama Dolar. Kiblat mereka ialah Federal Reserve. Nabi mereka ialah pada ketika ini bernama Ben Benarke seorang Zionis - sebelumnya Allen Greensopan juga seorang Zionis.

Kalau dizaman Nabi - Wall Street ini ialah jalan ke rumah Abu Jahal. Kalau di zaman Kerajaan Melayu Melaka Wall Street ialah jalan ke rumah Kitul dan Mendeliar. Kalau di Malaysia Wall Street ini ialah jalan ke rumah Mahathir Muhamad.

Di Wall Street ini akan di rancang siapa naik dan siapa turun. Bukan hanya siapa naik dan siapa turun di Rumah Puteh sahaja yang dirancang di Wall Street malah kuasa politik dunia pun akan diniagakan di Wall Street. Disini akan dirancang siapa mendapat kuasa di negara Dunia Ketiga atau siapa yang wajib dijatuhkan dan negara mana wajib diserang.

Untuk pembaca budiman biar saya nyatakan disini - Pintu Rumah Puteh dan Pintu Wall Street hubung berhubung. Masuk pintu hadapan Rumah Puteh akan membuka pintu belakang Wall Street. Kadangkala masuk pintu hadapan Wall Stareet akan membukan pintu belakang Rumah Puteh. Ini realpolitik dalam dunia hari ini. Ini kuasa politik, kuasa ekonomi dan kuasa bala tentera Empire Amerika dan kuasa Wall Street. Ini lah kuasa kaum pemodal dan kaum kapitalis.

Akhbar ASWJ journal ini ada Edisi Eropah ada Edisi Khusus untuk dunia termasuk Amerika Latin. Tuan empunya AWSJ ini ialah Dow Jones & Company - syarikat penerbitan gergasi yang berpengkalan di Amerika. Kaum pemodal dan kaum kapitalis selain dari melanggan dan mengupah ‘tukang lobi’ mereka juga memiliki akhbar dan media yang bertujuan untuk mengolah pandangan dan pendapat untuk memastikan kepentingan modal mereka didahulukan. Media kapitalis ini mengolah pandangan untuk memastikan kaum pemodal akan mendapat keuntungan maksima. Dunia ini mahu dibentuk dalam acuan kapitalis.

Peranan AWSJ ini tidak jauh bezanya dari peranan Utusan Malaysia. AWSJ melakar pandangan untuk kaum pemodal antarabangsa. Utusan Melayu melakar pandangan untuk kepentingan United Malays National Organisation. Yang berbeza hanyalah Utusan ditulis oleh penulis lekeh hinggakan tak ada sesiapa membeli dan membaca Utusan. AWSJ dengan dana yang lumayan mengupah penulis yang licik lagi berpengalaman hinggakan ajenda jahat kaum pemodal dan kaum Zionis antarabangsa ini tidak dapat dilihat.

Ramai yang lupa atau sengaja tidak mahu ingat bahawa sebelum Anwar ditemu bual, AWSJ juga telah menemu bual Najib Razak. AWSJ memberi nasehat agar Najib meneruskan ‘dasar terbuka- dasar liberal ’ sehingga ‘terkangkang’ luas agar kaum kapitalis antarabangsa dapat mengaut keuntungan maksima. Menurut AWSJ Najib hanya berkemungkinan menang pilihanraya jika Najib berani melupuskan kepentingan dasar pro Bumiputera. Dasar pro-Bumiputera ini menyusahkan kaum pemodal antarabanga untuk meniaga di Malaysia menurut pandangan AWSJ.

Dari bacaan saya – ini bukan nasehat. Ini tekanan. Tetapi temubual ini tidak menjadi buah mulut kerana dalam negara kita ini para pemikir Melayu yang pro-Bumiputera ‘kecut telor’ tak berani bersuara takut tersalah cakap. Jika silap cakap mungkin tidak lagi akan dijemput untuk menjadi ahli panel dirancangan Forum RTM atau tidak dipilih untuk menjadi juri di Pertandingan Juara Lagu.

Temu bual Anwar Ibrahim di AWSJ ini juga adalah satu tekanan untuk memastikan kepentingan kaum pemodal antrabangsa didahulukan. Perhatikan betul betul buah butir yang dilapor. Anwar berkata ‘lebih banyak lagi penswastaan akan dilakukan’. Kenyaatan ini untuk menyedapkan hati kaum pemodal antarabangsa kerana Anwar sedar dan tahu siapa di belakang AWSJ ini.

Mengenai Israel dan Zionis – saya harap telah jelas dari apa yang telah saya lakar. Kepentangan kaum kapitalis antarabangsa dan kaum Zionis adalah pada ketika ini ikat mengikat. Hari ini 6 buah syarikat Yahudi Zionis menguasai 96% saluran semua bentuk media di dunia. Sayugia cukup untuk saya menuliskan bahawa New York Times, Wall Stret Journal dan Washington Post – adalah milik Yahudi yang pro Israel.

Melalui temui bual dengan pemimpin politik Malaysia AWSJ ingin melihat apakah Najib Razak akan memberi keuntungan dan laba yang lebih berbanding dengan Anwar Ibrahim. Ini ajenda asasi AWSJ. Akhbar ini tidak akan mempedulikan tentang kezaliman ISA atau AUKU atau Akta Cetak atau jumlah bayi mati dibuang. Tidak mungkin berita-beriat sedemikian dilapor.

AWSJ sedar pada ketika ini politik di Malaysia sedang cair. Penyelidik dan pemerhati politik di AWSJ melihat tahun ini adalah tahun pilihanraya. AWSJ ingin memastikan jika Najib Razak atau Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri kepentingan kaum kapitalis akan terjaga rapi. AWSJ ini memastikan siapa yang lebih setia kepada kaum pemodal antarabangsa - Najib atau Anwar? Inilah makna temubual dari Asia Wall Street Journal. (TT)


NOTA:
tulisan ini telah disiarkan
dalam akhbar
SUARA KEADILAN
yang terbaru - sesiapa ingin
melanggan akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
: 03-22-72-40-45


PROGRAM AHAD INI DI PERAK

















9 FEBUARI DI KUALA LUMPUR








20 ulasan:

mek berkata...

terima kasih tt atas pencerahan.

Tanpa Nama berkata...

bagus tuan TT....

kupasan yg menarik dari tuan TT...

pendita yahudi tak minum air tapai....hahahahahah

zionis israel dan yahudi apa bezanya tuan TT???? hahahahaah

sapa yg telah dirasuk dgn syaitan dan iblis????hahahahaha

sebenornya orang yg jahat2 ni...telah bersengkokol dgn syaitan....

semua ni kerja syaitan yg menyesatkan umat manusia....

tak gitu tuan TT....hahahahaha

akhirnya syaitan akan gelak ketawa kerana dapat menyesatkan umat manusia....

mana ada manusia akan hidup selama2nya....

manusia lama mati...akan hidup manusia baru yg sentiasa bertelagah...

Tanpa Nama berkata...

SAPA yang baca Asian Wall ST Journal ni????
baik lagi kalau ko orang baca Christian Science Monitor. jauh lebih baik dari Utusan Meloya.
www.csmonitor.com


dari pembaca Christian Sc Monitor semenajk 1984

Malaysia is a NATO country berkata...

sebab apa Najib tak bersuara apa pun dalam kes Nuar ni? Sebab nya dua dua hamba kapitalis..Najib pun tau, kalau dia tembak Nuar dengan isu ni tak memasal pelabur2 ni "into" si Nuar pulak..masalah nya, ramai rakyat Malaysia ni yg tak sedar, yg memiliki kuasa penuh bukan lah politikus2 ni, mereka ni boneka kepada kaum pemodal ni laa..ini zaman, ko nak naik kena jilat pemodal, bodo! itu pun tak paham ke

CEO sebagai mutawif berkata...

laa begitu cerah...Dewan pemuda PAs ,dan seangkatan dgn tak tau baca@ tak faham ingeris kot?
demo boikot barangan isreal tak berjaya ,
melayu oh melayu ...
agak-agak bila AWSJ nak interview hadi

gt bagan datok berkata...

salah satu fakta yg sepatutnya rakyat kt malaysia ni kena faham apakejadahnya awsj tu.terima kasih atas info tuan pny n3

Tanpa Nama berkata...

tepat lagi bro tt pasal agenda kapitalis yg terselindung tapi tetap berbayang... masalah akan hinggap atas tengkuk kita dan negara2 'kecil' jika gagal melihat menyedari menterjemah memaham dan mengawal kehadiran bayang2 hitam ini... kena sentiasa sedar hakikat kapitalis yg digerakkan oleh susuk2 dan minda2 zionis akan sentiasa menabur propaganda halus menerusi pelbagai media dan kaedah... kita perlu sentiasa siapsedia dgn teropong supaya dapat mengesan kehadiran virus2halus yg ditabur...

-average joe-
klakka-la.blogspot

underBear berkata...

ya....sungguh bermakna.tq.aku mmg tgu artikel mcm ni.
nampaknya sumua telah tercalar disimbah garam...
marilah kita memilih pemimpin yg benar2 bersih.walaupun kita tahu ada pluang untuk umat untuk bertaubat.
cukuplah,zaman korang membuatkan kami mual!

FileHippo berkata...

Tulisan ini bersangkut paut dengan tulisan TT yang lalu berkaitan dengan sistem ekonomi kapitalis...

Tentang peranan freemason, illuminati, skull & bones, bilderberg group, rotchchild family dan sekutu dengannnya...

Maseh teringat lagikah anda semua dulu madey pernah keluarkan kenyataan bahawa kita semua kena bersedia untok menerima order baru dunia (new world order)...?

Kenyataan itu telah dikeluarkan dalam surat khabar utusan melaysia suatu masa dulu...

Sesiapa yang rajin sila cari kenyataan akhbar itu...

Persoalannya ialah adakah madey ini seorang 33rd degree grand master freemason...?

Sistem ekonomi kapitalis ialah 'alat' freemason, illuminati, skull & bones, bilderberg group, rotchchild family dan sekutu dengannnya...

Pengundi Atas Pagar berkata...

Thanx TT

Kesimpulan aku dapat dr artikel tt kali ni:

Sama ada Anwar atau Najib jadi PM tetaplah menjamin kehidupan sekular dan kepentingan kapitalis...

Kalau Nik Aziz atau Hadi atau org PAS jd PM, maka kita akan lihat Yahudi2 & kafir2 ni menerusi 96% media dikuasai mereka akan mula kenakan tekanan & adakan pelbagai tohmahan+tuduhan+fitnah....xmustahil Malaysia juga akan dituduh negara pengganas

Fikir2kan lah.... yg penting jgn cepat percaya dan jgn cepat melatah...kaji dan cari kebenaran dulu sebelum percaya...

kampong lad berkata...

berapa ekoq sangat baca awsj (feer dulu, lagi sikit pembacanya dimalaysia)). pengundi yg menentukan pembentukan kerajaan. apapun, bn akan terus perintah walaupun dgn kurang 2/3 majoriti. kat mana pr nak cari lagi 40+ kerusi? (50% dari yg depa ada sekarang) nasib badan la.

Tanpa Nama berkata...

Siapa tulis ni. Sesiapa boleh beritahu? Terima Kasih.

Sangat edukesyenel. Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah
apa nak hairan. cuba check Pendaftar Pertubuhan. ada tak pertubuhan di Malaysia ini yg didaftarkan dengan nama Freemason???
kah kah kah
cuba tanya Tok Guru Nik Aziz, beliau pernah bertanyakan ttg pertubuhan Freemason di parlimen dulu.
cuba juga tanyakan Ahli Parlimen Bakri, dari Parti Keadilan Rakyat, seorang CINA, yg dihalau keluar Parlimen, kerana bertanya TENTANG
HUBUNGAN DAGANG ANTARA ISRAEL DAN MALAYSIA
MALAYSIA RAKAN DAGANG ISRAEL YANG KE 15 DI DUNIA!!!!!

Bukan Pembaca AWSJ berkata...

Untuk pencerahan juga, setiap jawapan yang di beri dalam AWSJ ni akan menikam diri sendiri samada menyuarakan sokongan keatas negara Palestin atau negara Israel, atau kemerdekaan kedua-dua negara.

Harus diingat setiap jawapan hanya untuk pembaca AWSJ iaitu bukan pengundi di Malaysia yang akan menentukan halatuju parti politik di baca Pakatan Rakyat.

Jadi mengapa menghulurkan tengkok untuk di sembelih, jika kita mengatahui perkara ini?

Tanpa Nama berkata...

tapi ramai yang tak percayakan wujudnya freemason dan illuminati ni. siap kutuk2 siapa yang percaya lagi. aku pun konpius. wujud ke illuminati and freemason ni? Boleh TT tulis khas pasal menda ni?

Tanpa Nama berkata...

cadangan spr supaya sapa yg tak bayar cukai tak boleh mengundi samalah dengan cadangan berok menyuruh kambing pergi mandi pagi

Tanpa Nama berkata...

Piiiraaaah azizan
75k tu dari mana?
jawabbbbb....
jangan tak jawab....
dari peruntukan mana????
dari sumber mana?????
jangan konar konar
jangan lebong lebong

kahakkkk ptuiii

Tanpa Nama berkata...

pada aku jawapan anwar adalah relevan dengan statusnya skrg. sebagai org islam klau boleh tak nak kewujudan negara israel tapi kita boleh ckap klau kita bukan nak kuasa atau jadi rakyat bawahan. anwar tak leh cakap camtu depan kapitalis yahudi, nanti kena 'serang' ngan freemason dengan bantuan pecacai2 bn. nak tak nak kena 'cool' dan jgn nmpak sgt penentangan sebab media dan ekonomi kita tak skuat mereka. kena ada strategi cuma ada segelintir yang xfaham mengatakan anwar sokong keselamatan negara israel. tulisan tt ni memang btul2 pencerahan minda.solute!

Tanpa Nama berkata...

salam tanpa nama 2 Februari 2012 9:47 PTG...

hang tanya kat pak tt mana dia tau...

hang tanya la sendiri kat ustaz azizan...

dulu pak tt kata senang nak cari...

pastu pak tt kata bukan senang nak cari...

kah kah kah...

nasib ekau lah jang...

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

salam pak tt...

kah kah kah...

kalau pak anwar dah terkantui tu mengaku je la dah terkantui...

tapayala nak cerita pasal zionis la, freemason la, kah kah kah la, bla bla bla la...

pak chu cheng tak pancut-pancut la...

kah kah kah...