Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 2 Februari 2012

MACAM MANA INDIA INI JADI MELAYU




NOTA:

lihat dam amati gambar di bawah
mari kita berlaku jujur
apakah muka ini muka melayu
lihat betul betul sekali lagi

tanya diri sendiri
jangan tipu diri sendiri

pakah muka ini muka melayu
atau muka warga india?


LIHAT DAN AMATI





SEMUA RAKYAT MESTI JAGA SENSITIVITI SETIAP KAUM
- meloya


KUALA LUMPUR 1 Feb. - Semua rakyat di negara ini bertanggungjawab menjaga sensitiviti masyarakat berbilang kaum, terutama yang berkaitan dengan aspek agama serta budaya.

Chandra Muzaffar berkata, tugas itu perlu dipikul oleh rakyat daripada setiap kaum dan bukan hanya oleh satu-satu kaum sahaja.

Sebagai contoh, katanya, orang Melayu cukup sensitif sekiranya sesuatu majlis diadakan pada pukul 7.30 malam kerana bertembung dengan waktu solat maghrib, tetapi perkara itu jarang dihiraukan.

Begitu juga katanya, pihak penganjur kurang prihatin apabila menghidangkan daging lembu dalam mana-mana majlis yang turut dihadiri oleh masyarakat India beragama Hindu sedangkan mereka tidak makan haiwan tersebut berdasarkan kepercayaan agama itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI BETUL...ORANG MELAYU SENSATIF... kah kah kah..

woit...ORANG MELAYU PALING SENSITIF BILA KELING MENYAMAR JADI MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah...NAMA SANKARAN PILLAY... MACAM MANA JADI MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah...MUKA HITAM BIN LEGAM... MACAM MANA JADI MELAYU.... kah kah kah....

woit... MACAM MANA MALAON INI BOLEH JADI MELAYU... LAHIR INDIA.... kah kah kah..



NOTA:
tolong jangan tipu orang melayu
tolong gunakan nama sankaran pillay
ini nama asal




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu ni pemalu @ pendiam taat dan patuh..

yang salu bersuara tu kebanyakan pembesar @bangsawan.. n melayu yang ada mix.. :D atau orang asing menyamar hahaha.. :D

tt ni ada mix tak? :D

kampong lad berkata...

walaupun nama orang itam, orang putih, orang kuning, orang coklat dan apa2 warna sekali pun tidak menghalang mereka jadi orang meLAYU kerana apa? perLEMBAGAan persekutuan yg paling pelik & paling tak logik dimukabumi ini dah bagi lesen. contoh, orang eskimo, kelmarin orang eskimo, hari ini dia 'masok' islam (orang tua2 kata masok meLAYU), cakap meLAYU & ikut adat istiadat meLAYU, dia dah jadi meLAYU. kita semua termasok anak2 kecik tahu perbezaan antara kereta, lori, bas, motosikal, kapal terbang & sebagainya melalui sifat2 & bentuk benda2 ini. tapi bila kita lihat seseorang yg matanya sepet, rambut kerinting, hidung terpacak, kulit kemerah2an, badan besar ragam atau kemetot, apakah kita boleh pasti dia berbangsa apa? macam dgn senangnya kita boleh menyebut jenis2 kenderaan diatas? bila ditanya, dia menjawab "saya orang meLAYU". Jadi, orang2 meLAYU adalah bangsa yg paling pelik didunia ini disebabkan 'supreme law' yg memang pelik & tak logik.

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

TT..ni ada lagu kisah Bik Mama Dan Najib..Najib merungut komplen pasal Bik Mama selalu pushy dia,Troll,Bhan Najib sampai dia tak tahan..dah la kena jadi budak suruhan..nak Jaga Lembu2 dalam Umno and Lembu2 yang tinggal di kondo..memang padan la dengan title lagu ni khas untuk penyokong UMNO nyanyian dari Lebai Hjah Najib razak Al-mongoliwat

http://www.youtube.com/watch?v=g51mZgg-yBY&feature=related

kalau siarkan lagu tu post la sekali ngan komen aku ni hehehehe...

Tanpa Nama berkata...

Tun Mutahir????

Tanpa Nama berkata...

org konon melayu lama merempat balik buat konsert BONTOT pun boleh istihar melayu ke ...wakakakakaka
tu namanya melayu BONTOT ...

awang and the fisherman berkata...

hahahaha..

dah nama INDIA muslim

tp leh jadi melayu..

sajak osman awang mmg in favour of mamak la wei..

tp aku melihat sajak osman awang tu sebenarnya sinis tehadap keadaan pengiktirafan melayu di malaysia..

what da fak do u think??

Tanpa Nama berkata...

dia ni mmg keling..cuba highlight apa yg dia kata " Sebagai contoh, katanya, orang Melayu cukup sensitif sekiranya sesuatu majlis diadakan pada pukul 7.30 malam kerana bertembung dengan waktu solat maghrib "..weii dey..ini org melayu tak cakap laa..ini org islam yg cakap laa...pundek punya org..!!!

Asal Bukan Ulamak berkata...

Muka si Mamak itu 80% mirip muka Mahathir. Siapa setuju?

C++ berkata...

Bhai TT..

Cuba lihat betul-betul wajah mamat Sankaran Pillay nih.... sila perhatikan roman wajah dier... sohih... saling tak tumpah macam muka Rowan Atkinson (Mr Bean) tue....

Hahaha... cuba lu bayangkan kalu Mr Bean yang kuarkan statement tue... hahaha... memang lawak...

Chandra Tipu Alamraya berkata...

Katakan x kpd parti prrkauman. malaysia utk semua warga malaysia.hapusksn penyamaran binatang bbewok tok key....... Jgn undi BN undillah PR..hspuska penyamun harta kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Melalut lah engkau ni....

Tanpa Nama berkata...

salam...

kah kah kah...

mamat ni pun propessor gak...

macam prof aziz bari jugak...

dulu lom masuk politik nampak macam best...

macam prof aziz bari jugak...

dah masuk politik baru la nampak macam hampeh...

macam prof aziz bari jugak...

kah kah kah...