Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 2 Februari 2012

AZIZAN SUDAH JADI MAT LEBONG NUMBOR SATU






NOTA:


lihat dan lihat mat lebong
sudah naik angin





BUKU JINGGA TAK SESUAI DI KEDAH - meloya

ALOR SETAR 1 Feb. – Azizan Abdul Razak ternyata tidak gentar dengan kritikan sekutu Pas iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP mengenai tindakan beliau tidak mematuhi apa terkandung dalam Buku Jingga yang dikeluarkan pakatan itu.

Ia terbukti apabila hari ini, Menteri Besar Kedah itu secara terbuka berkata, pelaksanaan apa yang terkandung dalam buku itu yang juga manifesto Pakatan Pembangkang bergantung kepada kesesuaian sesuatu negeri.

Sehubungan itu beliau menegaskan, terdapat perkara-perkara dalam buku manifesto berkenaan yang perlu ditangguh pelaksanaannya sehingga suasana mengizinkan dengan mengambil kira keadaan politik dan masyarakat setempat.

“Kita menghormati Buku Jingga tetapi ada benda-benda yang kadang-kadang kita boleh guna sekarang dan yang tak boleh lagi sebab setiap negeri itu ada masalah tertentu,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di Wisma Darulaman di sini.

Sebelum ini Azizan dikritik oleh pemimpin kedua-dua parti itu kerana didakwa tidak mematuhi apa yang terkandung dalam Buku Jingga berhubung isu penggantungan lima mahasiswa Kolej Universiti Insaniah (KUIN) baru-baru ini.

Ia memandangkan mereka membuat tafsiran bahawa Azizan yang juga Pengerusi KUIN mengambil tindakan berlandaskan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) manakala dalam Buku Jingga dicadang dimansuhkan jika pembangkang memerintah negara.

Mengulas lanjut, Azizan berkata, tindakan tidak mematuhi sebahagian kandungan Buku Jingga bukan bererti beliau menolak buku tersebut tetapi berpendapat janji-janji dalam buku itu lebih sesuai dilaksanakan jika pakatan pembangkang memerintah negara.

“Sebagai contoh, dalam al-Quran, hukum mencuri adalah potong tangan tetapi terdapat juga kes pada zaman dahulu pencuri tak dipotong tangan kerana tahun itu berlaku kebuluran, jadi maknanya tak melaksanakan hukum itu bukan bererti menolak al-Quran tetapi mengambil kira suasana untuk memberi keadilan,” jelasnya.

Justeru, beliau telah menghubungi Presiden Pas, Abdul Hadi Awang dan pada masa sama akan menghantar pegawainya ke Kuala Lumpur untuk menjelaskan isu penggantungan pelajar KUIN itu kepada Pas Pusat.

Sementara itu, kata Azizan, terserah kepada pucuk pimpinan Pas Pusat sama ada memilih beliau bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 atau sebaliknya.

Pesuruhjaya Pas negeri itu berkata, jika Pas Pusat tidak mahu beliau bertanding lagi menjadi calon pilihan raya maka beliau akan akur dan berhenti daripada memegang jawatan.

“Itu hak Pas Pusat dan pemimpin di atas, kalau tak beri bertanding maka saya berhenti tetapi selagi saya di sini maka saya buat kerja macam biasa,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...APA PUNYA TUUUUR PUNYA AZIZAN.... kah kah kah..

kah kah kah... LEBONG LAGI...KELENTONG LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah.... KALI INI MENYOROK DI BELAKANG AYAT QURAN PULAAAAAK... kah kah kajh...

kah kah kah... TAK PAYAHLAAA KELUAR HADIS...kah kah kah...

kah kah kah...TAK PAYAH KELUAR AYAT QURAN.... kah kah kah....

kah kah kah.... TERANG KAN SAJE... BAYAR DUIT KARPAL 75,000 RINGGIT ITU PUNCANYA DARI MANA?..... kah kah kah..

kah kah kah..TAK PAYAH GUNA AYAT QURAN.... JAWAB... DUIT ITU DARI MANA?..... kah kah kah..

NOTA:
menggunakan nama nabi
menggunkan nama allah
menggunkan hadis
menggunkan ayat quran
bukan sesuatu yang baru

berselindung disebalik agama
bukan satu yang baru

zul nordin pun pejuang islam
hasan ali pun pejuang islam
najib razak pun pejuang islam
ini bukan menghairankan
ini cara nak menipu mak cik dan pak cik felda!



DUIT BAYAR PEGUAM DARI MANA?


27 ulasan:

Asal Bukan Ulamak Ustaz berkata...

Video ini adalah satu bukti yang jelas bahawa ulama dan ustaz atau orang yang terlalu kuat beragama bukanlah baik sangat orangnya.

Malah fasih berbahasa Arab, ingat semua ayat-ayat dalam kitab agama boleh membuat seseorang itu sombong dan bongkak macam Hassan Ali dan Mufti Berak Harussani.

Sebab itu saya tidak suka ulama agama jadi pemimpin negara kerana mereka ini hanya tahu berbahasa Arab sahaja. Ilmu lain macam ekonomi, teknologi dan sebagainya yang penting untuk pentadbiran negara, mereka ini langsung tidak tahu.

Sebab itu saya lebih suka pemimpin yang rasional dan boleh menerima lain pendapat.

Selepas Asal Bukan UMNO (dimana Bang Isham yang menjadi pengasasnya) menjadi sukses selepas pilihanraya akan datang, saya harap kita semua lancarkan kempen

ASAL BUKAN ULAMA & ASAL BUKAN USTAZ

Tanpa Nama berkata...

guna ayat quran untuk membelit fakta..
cerdik...cerdik...cerdik...
dia nak menipu diri sendiri atau nak menipu Allah?
kah...kah...kah...

Dlm Quran disebut balasan yg amat pedih kepada golongan munafik...
dia tak jumpa ke ayat tu?
dia jumpa kes potong tangan je...
macam2 gila...

Malaysia is a NATO country berkata...

belum perintah lagi dah berbalah pasal buku jingga, ada yg nak ikut ada yg tak nak kahkahkah woi! belum memerintah lagi tu dah berbalah kahkahkah itu sbb laa aku tak mengundi, dua-dua haram jadah beza nya bn puki tua pr puki muda..kau pilih lah, last2 lepas pancut mesti kau menyirap punya kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Azizan orang lama politik Kedah. Dia bukan bidan terjun macam AhSan yg jual modal air liur sama macam Fadilah Kamsah.
Azizan berjuang dengan kederat dari bawah di Kedah lebih 20 tahun sebelum PAS dapat tawan Kedah.Ahsan Akidah tumpang tui Anwar di Selangor dan bertindak kerana confident dia akan dipilih jadi MB kalau plan B dia berjaya.
Azizan dah lama jadi ahli dan ketua pembangkang di DUN Kedah sebelum PRU2008. Ahsan menempek dengan Hj Hadi tahun 1999 dan ilang dari DUN dan Parlimen 2004. Dia pun hampir bangkrap kerana semua projek jual air liur dia dicantas UMNO Selangor selepas 1999.
Azizan x ada modal jual air jampi dan bergantung kepada sumber ADUN dan pencen pensyarah(???) dan Ahsan dah lama bisnes jual air liur yang tersedak semenjak 1999.
Azizan memang x ada apa kerugian yang perlu dibayar balik. Ahsan dah rugi besar 10 tahun dan perlukan sumber lain utk selamatkan apa2 harta yang tinggal lagi.
Azizan tak merayu melutut pada Anwar mintak bantuan dan sokongan RM selama ini. Ahsan amat berharap Anwar boleh bantu dia cover mana2 utang tertunggak dan menimbun (Anwar pun x layan dia....)

BANYAAAAKKKK beza Azizan dgn Ahsan..
Setakat isu AUKU adalah kebudak-budakan...
Apa kata kalau KUAIS dan EUNISEL tawar pelajar ni transfer credit??
Naik sikit saham Khalid Brahim dan Dr Kak Limah.
Jgn buat susah2 beb..
Transfer jer... Kan duit pasir Selangor banyak lagi... bagi jerlah pada budak2 u yang nak habiskan degree program ni..
Apa susah.. jgn jadi bodoh macam Sekolah Melayu Tg Malim...
Budak meniru tesis dan ponteng assignment kena gantung 1 semester.
TAPI budak yang turunkan gamabr Najib dari tiang PWTC kena gantung 3 semester..
Inilah dia bila anak Keling jadi Profesor.. Kangkung jerlah tumbuh dan keluar dari Tg Malim ni...
Kuih pau pun perasa kangkung jugak
hahahahahahaha

Penendang Ulung berkata...

Dalam JK pas pusat ada lg separuh geng kerajaan perpaduan yg membisu.satu dh kena tendang. satu ni dh kantoi. bila nk kena tendang? jawab jgn tak jwb. azizan ni jd mb sbb dia org lama dlm pas.kalau tak,dia tak jd mb kedah.

Tanpa Nama berkata...

Dalam dunia hari ni Ustaz jadi la ustaz...jangan sibuk nak jadi pemimpin politik....Ustaz perasan diaorang ni pewaris nabi....tolong sikit la..Nabi orang paling sempurna, bukan macam ustaz2 yang ada sekarang ni....Jangan jual agama untuk kedudukan....

Tanpa Nama berkata...

Tak sesuai langsung memegang jawatan MB kalau panas baran macam tu..tak ada ciri2 kepimpinan..
Sombong nya aku nampak muka kau zizan..dah hampir menyerupai Hasan Ali.. Elok lah kau join parti JATI.
Rakyat malu melihat cara pendekatan yang kau ambil untuk menyelesaikan isu2 remeh temeh macam ni..
Elok kau tarik diri je zizan..nampaknya kau tak begitu kompeten as a MB.. Kalau keluarga sendiri dah tak suka apa lagj orang luar...

Tanpa Nama berkata...

Setuju.....kau letak jawatan zizan...
Nanti glamour macam artist..hari2 masuk TV3 suku..
Tengok Hasan Ali...glamour sakan...muka kau pun mmg mcm Hasan Ali.. Lepas ni kau tubuh party JANTAN plak...sebab nampak hang mcm penglima ludah..

salman faris hamat berkata...

ulama gapo..tiada adab dgn wartawan bila kena batang hidung ..
jawablah elok-elok ...hang tu..ulama lagi ..mb lagi ...
sedih sanis rakyat kedah ..berMB kan...
hemtam lagi bro ..
dah lah pakain ala-ala hassan ..songkok, kot , tie ...
lain kali watrawan patut tanya ..pakain dia tu ikut sunnah ke tak ....
cuba cari dalam Al-Quran ,HAdith, ulama mana pakain cam gitu ...

Tanpa Nama berkata...

dah terjerat mengelabah la macam babi hutan...
pak serban lagi ligat berputaq...
kah...kah...kah...

dinpalat berkata...

mmmmm...tiba2 aku teringat kesilapan PAS memaafkan Ibrahim Ali Al Kataki dan menyokong spesis tu bertanding di Parlimen Pasir Mas.....mmmmmm....takdir!

Tanpa Nama berkata...

we should put his head down
autocratic leadrship

underBear berkata...

nampk sngt barann keras pala ego dia tu.time kes banjir tu dah jtoh trus moral aku pd ustad ni.
-nmpk cam kurang ja orang komen pasai ustad.hehehehe....kurang la hit blog hg.hahaha...marah la sngt depa tu...nk stat jd makcik felda la tu.

Tanpa Nama berkata...

Haha :) tu masa komen pasal banjir dulu hok kabaq kerajaan negeri tak bantu :) kata federal je wat koje.. tapi yang pi handle banjir
tu benonye orang kerajaan negeri ke orang persekutuan yang turun Kedah.. yang turun ke Kedah.. :D tu dia berang bila wartawan tanya soalan2 bodo.. huhu..

Azizan ni - mudah naik angin kot.. mungkin tak cukup lama berdepan dengan media.. tak tahan ngan presure haha.. tgk nik aziz cool jek..

Tanpa Nama berkata...

Semakin hari TT semakin BANGANG...
KAHKAHKAH!!!!!
Bagus!!!! Bagus!!! Tembaklah sesama sendiri...Terima kasih TT sebab dedahkan kepincangan & kelemahan dlm FUCKATAN...FUCKATAN semakin LANCHOW!!!! PRU13 FUCKATAN boleh BUNGKUS!!!!!
KAHKLAHKAH!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Rilek la tt.. Benda2 kecik pon ko nk kecoh.. Xpa la pasni ko plak la pi ganti tempat jijan.. Pastu bleh la ko bela bebudak kolej cikai yg ko gelar mahasiswa tu..pastu ko gubal la skali undang2 sekolah rendah n menengah kt kedah.. Bdak2 sekolah yg demo,x puas ati,isap rokok,isap ganja,beromen dll x bleh digantung. Sape yg gantung diorang ko hukum gantung mandatori. Kalu ko bleh buat.. Mmg aku salute ko 6 hari 17 mlm.

Tanpa Nama berkata...

tengok kelakuan macam haramjadah......
layan orang macam tak berugama....
cibai sungguh zizan...

Tanpa Nama berkata...

Duit KUIN laa ... bodoh betui la hang. kah, kah, kah, kah

Tanpa Nama berkata...

nilah satu-satunya atheis yg masih ada di Malaysia ni..

Hisyam, ada otak lu taruk lutut, ada akei lu taruk hujung lubung kencing lu..

Zaman lu sudah berlalu, lu bukan lagi juara Mahasiswa..

Wa dengar lu ceramah.. serupa pandy kutty berebut najis sendiri dalam kandang.

Lu punya cakap satu pun tarak boleh pakey..

Ada hati lu mau lawan MB kedah punya strategik.. Lu sesuai cakap sama ROsmah Bik Mama saja

Tanpa Nama berkata...

Jawab......
75k tu dari mana?
ada peruntukan jugak ke?
peruntukan mana?

Tanpa Nama berkata...

betullah itu..buku jingga bukan al-quran...wah...pasal buku jingga bukan main pekik...percaya lak kau hisam buku jingga??????
setia lak kau kat buku jingga???

kah..kah..kah. sampai mampos pun buku jingga tak leh perintah negara......

Tanpa Nama berkata...

YB Datuk Saifudin Nasution bakal dilantik menjadi Menteri Besar Kedah yang baru menggantikan Azizan yang telah nyanyuk..

Tanpa Nama berkata...

boleh tahan juga mat lebong ni....

Tanpa Nama berkata...

salam pak tt...

kah kah kah...

dulu pak tt kata senang nak cari...

kalau dah senang nak cari kenapa takut nak jumpa tanya sendiri...

tiba-tiba pak tt kata bukan senang nak cari...

kah kah kah...

apa punya tuuur daa...

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Maksud ABU bukannya Asal Bukan UMNO....ABU adalah...trengg teng teng...AKU BARUA UMNO..kah kahkah..setuju BRO????

Tanpa Nama berkata...

Bro...wa nk tanya sikit la..lu asyik hentam pemimpin UMNO..PAS..PKR...DAP..tapi PSM punyya pemimpin lu tak taruk pun..ala lu punya pemimpin .saper tu..Syed al-Kutty ke ape kejadah nama dia tu..wa tngk macam kaki bontot jer..jeyakumar..lu punya MP..dh tenet budak2 masterskill...apsal lu senyap je bro..agak2 la..!!

Tanpa Nama berkata...

tahniah ustz azizan. xpayah layan wartawan TV 1,2,3. mengarut je tu. buang masa. kita ckp lain, nnt yg keluar lain.