Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 2 Februari 2012

AZIZAN SUDAH MULA DULAK DALEH




MALAON GUNA DUIT ZAKAT BAYAR PEGUAM










PIHAK PERTIKAI KEPUTUSAN KUIN TAK FAHAM UNDANG-UNDANG - meloya

ALOR SETAR 1 Feb. - Menteri Besar Kedah, Azizan Abdul Razak berkata, pihak yang mempertikaikan keputusan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) menggantung lima pelajarnya, tidak memahami undang-undang yang digunakan universiti milik kerajaan negeri itu.

Azizan yang juga Pengerusi Kuin menjelaskan, tindakan yang dikenakan bukan mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) 1971 kerana Auku adalah bagi Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) sedangkan Kuin adalah IPT Swasta (IPTS).

"Mereka yang tak faham...tembak tak betul menyebabkan semua orang keliru dan pening kepala. Saya dah beri jawapan (undang-undang) IPTS lain daripada IPTA," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini.

Azizan yang juga Pesuruhjaya Pas negeri berkata, beliau telah menerangkan perkara itu kepada Presiden Pas, Abdul Hadi Awang dan hari ini beliau mengarahkan setiausaha politiknya supaya ke Kuala Lumpur bersama dokumen berkenaan untuk menjelaskan perkara itu lagi.

"(Pengurusan Kuin) sebagai satu badan bebas, apa keputusan dibuat selagi tak bercanggah dengan prinsip nyata biar mereka putuskan. Saya tak boleh campur tangan.

“Saya pun tak boleh cakap banyak kerana perkara ini telah pun dibawa ke mahkamah...bukan kami tetapi pelajar tu yang bawa ke mahkamah," katanya.
Katanya lagi, difahamkan Kuin telah melantik peguam Karpal Singh untuk mewakili mereka dalam kes itu.

Lima pelajar universiti itu digantung pada April lalu kerana memprotes tindakan universiti mengosongkan asrama mereka di kediaman Ar-Razi di sini.

Bagaimanapun, empat daripada pelajar terbabit sudah dibenarkan menyambung semula pengajian baru-baru ini manakala seorang lagi masih dalam penggantungan. - TIEWNAMA


KOMEN TUKAR TIUB

azizan ini angkuh
tetapi ada cerita lebih dari angkuh

azizan cuba menyorokkan sesuatu
anak anak muda dijadikan mangsa

sebenarnya banyak penyelewangan dalam kuin
inilah yang ditimbulkan oleh anak mahasiswa yang berdemo
inilah yang cuba ditutup oleh azizan

bila anak mahasiswa ini ini dihadapkan ke pihak berwajib
anak mahasiswa ini telah mendapat sokong
dari peguam yang tidak lain dan tidak bukan
peguam hanipa maidin

hanipa maidin ialah peguam pas sendiri

bila azizan tahu dia gelabah
dia menemui karpal singh
dia memebritahu karpal singh
bahawa 5 pelajar yang didakwa ini ialah
pelajar yang di taja oleh united malays national organisation
pelajar ini sengaja bikin kacau
karpal singh bersetuju untuk membela kuin
bayaran 75,000 ringgit

tidak cukup dengan tipu helah ini
tidak cukup dengan beri maklumat salah pada karpal
azizan terus membuat kesilapan lagi

apa yang berlaku?

sila tanya duit 75,000 ringgit ini dari mana?
sila selidik duit belanja peguam ini dari mana?
inilah yang ingin ditutup oleh azizan

kali ini azizan berdulak daleh
pelajar di dakwa bukan atas auku
dulu azizan kata ini auku
azizan bersilat lidah
ini kerana kes penipuan azizan ini
makin di krtahui ramai

kita lihat bagaimana azizan berselindung dibelakang agama
kita lihat bagaiman azizan berselindung di belakang quran
kita lihat bagaimana azizan berselindung atas nama allah
semua ini karut
semua ini kelentong

bukan semua yang berjubah alim
bukan semua yang berjanggut kambing
bukan semua yang berserban benggali
bukan semua yang telah ke mekah tak bijak menipu






NOTA:
sila tanya azizan
duit 75,000 ringgit itu dari dana mana?


23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tumbangkan azizan yang bodoh dan angkuh!
ini sama macam hassan ali.

Tanpa Nama berkata...

As Salam TT. Orang tegar PAS atau orang yang mahu simpan pemimpin mereka untuk memimpin 1000 tahun lagi pastinya amat marah pada kamu TT. Bagi mereka setiap berita yang disampaikan atau yang dinaikkan oleh Harakah adalah maksum. Sebagai contoh nama-nama besar yang pernah dijulang oleh Harakah seperti Zul Kulim, Hassan Ali (tak lama lagi Nasaruddin Mat Isa) dan terkini Azizan. Ketahuilah manusia lain tidak maksum seperti para Rasul yang diutuskan Allah. Mereka juga tidak akan terlepas dari kilauan emas dan harta, oleh itu kita sebagai manusia kena menerima hakikat bahawa pemimpin kita juga manusia seperti kita yang tidak maksum dan boleh diturunkan apabila tindak tanduk mereka tidak mencerminkan sebagai pemimpin yang beramanah.

Tanpa Nama berkata...

butuh hang

http://libanglibu.blogspot.com/ berkata...

Tuan TT,

duit 75k itu hasil tabung buluh dia anak beranak.

sejak jadi MB, satu keluarga dan anak pinak warih waroh menabung 5 kupang sorang selepas semayang subuh.

pilu tuan TT...

kah kah kah kah!!!

Tanpa Nama berkata...

Thank You Bro TT,
Aku dok tunggu2..
Tunggu sat aku akan tibai dia sebentar lagi.
Dia boleh gulung lidah tipu kita tapi dia bolehkah tipu Allah?
Dah jelas perangai seorang munafik.....
tunggu aku akan tibai dia lagi...
memang haramjadah jeni berlapik ugama....
mana dia anakkedah007 pengikut bangang?
mana dia sheikalfarasialpukimaki?

ST berkata...

kah kah kah TT pon dah mula jadi parpukari..parpukera..papagomo.. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Pulak dah... IPTS takda AUKU?
https://ms.wikipedia.org/wiki/Akta_Universiti_dan_Kolej_Universiti_1971

dia pakai kuasa apa? APS - aku punya suka? ke? huuh

memang macam ada sesuatu yang hendal disorok ni..

Tanpa Nama berkata...

ini perkembangan baik, tak kira pas/pkr/dap atau umno/mca/mic kalau salah tetap salah tidak berpihak-pihak, takde cover-cover.

Tanpa Nama berkata...

Tak der peguam Islam Melayu dari Kedah boleh wakil KUIN???
takkan pasal nak lawan pelajar dalam hal ni pun nak lantik Sikh murtad ni?
Apa dah jadi dengan orang Melayu?????
Lingkup lah negara macam ni.
Ada menteri jaga Ugama makan duit zakat nak bayar lawyer dalam mahkamah Syariah.
Kalau macam ni semua pesalah khalwat dan sebagainya sah sah layak pakai duit zakat untuk bayar peguam bila naik mahkamah Syariah nanti. Terima kasih Khir Jamil kerana menjadikan precendent guna duit untuk bayar peguam masuk mahkamah Syariah.

Tanpa Nama berkata...

bantai jgn tak bantai...

Tanpa Nama berkata...

pala but lah ko icham....

tak abis2 nak hantam ustaz azizan...

pala but lah ko icham...

ko nak bagi PR kalah kat kedah ke???

pala but lah ko icham...

semua pemmimpin ada ego lah...

pala but lah ko icham....

apa masalah ko ngan ustaz azizan???

pala but lah ko icham...

dah nak PRU lahhhhh.....

pala but lah ko icham....

nampak zul kulim kita sekeh pala but dia....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

bantai lagi..kita bantai sampai UMNO perintah kedah balik..amacam bro..setuju.??..lepas ni kita tibai nik aziz plak...pastu lim guan eng..pastu khalid ibrahim...kita tibai biar sampai UMNO pukul hbs PRU13...aku sokong kau TT...UMNO dulu kini dan selama nya..takbirrrr..anwar ibrahim nyer citer xde ke bro..tibai la anwar smpi dia masuk penjara blk bro..!!!gua sokong lu dulu kini dan selamanya..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

bantai lagi..kita bantai sampai UMNO perintah kedah balik..amacam bro..setuju.??..lepas ni kita tibai nik aziz plak...pastu lim guan eng..pastu khalid ibrahim...kita tibai biar sampai UMNO pukul hbs PRU13...aku sokong kau TT...UMNO dulu kini dan selama nya..takbirrrr..anwar ibrahim nyer citer xde ke bro..tibai la anwar smpi dia masuk penjara blk bro..!!!gua sokong lu dulu kini dan selamanya..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

apara tt, otak boh kat kaki,
cerita bagi penyedap selera sendiri ja,hang mai turun sini kita p tanya ustaz Azizan sendiri,kalu tt tak mai dia ponen....kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Hanifa Maidin melawan?
Berapa dia dibayar oleh pelajar2 yg digantung?
Tak tau ke dia si azizan ini yg mengetuai Kedah yg sama kepartian?
Hanipa lebih tahu perangai buruk sizizan jadi dia bangun melawan. Munafik zizan ni macam ulat dalam buah dia akan makan pelan2.

Kita pakat sokong Hanipa balun saudagar ugama ini sampai tersungkur.

TT,
Dia ambil duit zakat ke bayar karpal singh?
Kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

Tahniah bro..sebab lu bagi peluru kat UMNO- hidup Umno!

Tanpa Nama berkata...

Semakin hari TT semakin BANGANG...
KAHKAHKAH!!!!!
Bagus!!!! Bagus!!! Tembaklah sesama sendiri...Terima kasih TT sebab dedahkan kepincangan & kelemahan dlm FUCKATAN...FUCKATAN semakin LANCHOW!!!!

Tanpa Nama berkata...

salam ST...

kah kah kah...

kah kah kah TT pon dah mula jadi parpukari..parpukera..papagomo.. kah kah kah...

terbaek...

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

salam pak tt...

kah kah kah...

sat tadi pak chu cheng dah nak terpancut...

tiba-tiba ipts 1995 bukan auku daa...

terus tak pancut-pancut...

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

salam pak tt...

kah kah kah...

apa pasat lu suloh lain olang piki tanya...

kan lulu lu ciakap mannyak sinnang mau cali...

kalu mannyak sinnang mau cali apa pasat lu tatak mau yumpa sendili tanya...

tiba-tiba lu cakap mukan sinnang mau cali loo...

kah kah kah...

apa la punya tuuur punya pak tt..

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

salam pak tt...

kah kah kah...

"Mereka yang tak faham...tembak tak betul menyebabkan semua orang keliru dan pening kepala. Saya dah beri jawapan (undang-undang) IPTS lain daripada IPTA," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini.

kah kah kah...

patut la pak tt pak chu cheng tak pancut-pancut...

kah kah kah...

sekali salah tembak daa...

kah kah kah...

“Saya pun tak boleh cakap banyak kerana perkara ini telah pun dibawa ke mahkamah...bukan kami tetapi pelajar tu yang bawa ke mahkamah," katanya.

kah kah kah...

apa la punya tuuur punya pak tt...

kah kah kah...

hang punya salah bila nak minta maap daa...

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...

aku peduli apa kalu zul nodeng sekali pun jadi peguam kuin5...

kah kah kah...

yang aku nak tahu, ustaz azizan kena saman ke tidak...

kah kah kah...

kalu kena saman kita tunggu aje la keputusan mahkamah...

kalu tak kena saman maknanya pak tt pak chu cheng tak panchut-panchut...

kah kah kah...

tak panchit ker...

kah kah kah...

rekoder berkata...

Tu lah TT banyak sgt panel penulis...idea dah bercampur baur..Hisham satu kepala ..team lain satu kepala lak.pening kita nie dok baca post TT,..Kalau main tulis tanpa sumber yg tepat sama aje macam utusan Meloya tu..apa pun ya turrrrrrrrrrr