Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 Mac 2012

LAGI MAYAT BAYI DI BUANG - KERANA TIDAK PAKAI SARKOT




KOMENTAR TUKAR TIUB

seorang lagi bayi mati
mayat dibuang ke tempat sampah
mayat bayi ini akan menjadi stastik

kita tunggu dan lihat
apakah ada susulan berita
dari berita ini

kita tunngu dna lihat
siapa yang akan memberi
jawapan ke atas masalah
yang semakin merebak ini

tukar tiub mencadangkan
jika anak anak muda
tidak dapat mengawal
keberahian seksual
maka silam gunakan kondom

hanya kondom akan menyelamtkan
bayi dari mati dibuang




KENAPA TAK GUNAKAN SAYA



BUANG BAYI : PEMANDU LORI, PEKERJA MPK DIMINTA TAMPIL - meloya

KUALA TERENGGANU 29 Mac – Seorang pemandu lori sampah dan seorang pekerja Majlis Perbandaran Kemaman (MPK) diminta tampil bagi membantu siasatan polis berhubung kes penemuan mayat bayi lelaki di tapak pembuangan sampah di Kemaman, kelmarin.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K. Manoharan berkata, polis percaya kedua-dua lelaki ini mempunyai maklumat lanjut yang boleh membantu siasatan kes itu.



“Polis percaya sampah yang dihantar di tapak pembuangan itu dipungut oleh sebuah lori MPK di sekitar Cukai, Kemaman.

“Bayi malang itu mungkin dibawa oleh lori sampah MPK yang terakhir membuang sampah di kawasan tersebut iaitu sekitar pukul 3 petang.

“Bagaimanapun, sehingga kini kami masih belum menemui petunjuk yang tepat berhubung penemuan mayat bayi ini,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.


ANAK MUDA BERSEDIA!


3 ulasan:

average joe berkata...

mungkin, mungkin je la, so hypothesis je, maybe possibly agak2nye malaon2 yg buangbayi ni dari spesis yg suka tiru pemimpin negara kot... sebab:

mamakhateer kata: bukan saya yg tangkap. saya cuma perdana menteri saja. itu polis. saya tak bertanggungjawab

haji najibabun kata: bukan saya yg beli handbag, baju dan cincin. saya cuma isteri wanita pertama saja. itu suami saya. saya tak bertanggungjawab

kak pijat kata: bukan saya yg beli kondo. saya cuma menteri keluarga saja. itu keluarga saya. saya tak bertanggungjawab

nazri kata: saya cuma bapa saja. itu anak saya. saya tak bertanggungjawab

malaon buangbayi: saya cuma bapa saja. itu anak saya. saya tak bertanggungjawab

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 5

pro rakyat berkata...

Siapa boleh jamin kondom boleh menghalang kehamilan luar nikah, pro pembaharuan kau boleh jamin ke kondom mampu menghalang kehamilan luar nikah 100 percent. Jalan terbaik adalah menjauhi zina ini adalah bersandarkan Al-Quran Surah an-nur:30
"Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) di samping memelihara kehormatan mereka kerana itu lebih suci bagi mereka. Sesungguhnya Allah amat mendalam pengetahuannya tentang apa yang mereka kerjakan.

Al-Quran Surah An-Nur:31
Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (dari memandang perkara yang haram), memelihara kehormatan mereka, janganlah memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya(dada) dengan tudung kepala.

Jadi berdasarkan dua Al-Quran ini adalah menjadi kewajipan kepada umat islam untuk menjaga diri mereka dari perkara yang diharam iaitu zina ataupun seks luar nikah.
Penggunaan kondom atau korang panggil sarkot ini tidak dapat menghalang dari berlakunya kehamilan luar nikah ini kerana bersandarkan ayat Al-Quran Yaasiin:82
Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Dia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Dia berfirman kepada (hakikat) benda itu: "Jadilah engkau! Maka ia terus jadi.
Gunakanlah apa sahaja alat pencegah kehamilan kalau Allah SWT hendak ia berlaku ia tetap berlaku. Jalan terbaik adalah kembali kepada Islam
dalam apa jua perkara dalam kehidupan. TT siarkan komen aku ni.

MELAYU LIBERAL berkata...

Sebagai seorang penyiasat & pakar forensik,hanya dengan membaca berita ini, saya boleh membuat andaian yang amat tepat tentang ibubapa bayi yang malang ini:

(1) 99% sah ibu bapa bayi tersebut ialah seorang Melayu yang beragama Islam.

(2) Emak bayi itu terpaksa buang anak kerana mendapat tekanan daripada ibubapanya. 9 bulan perut buncit. Tak kan ibu bapa dirumah tak tahu? Ini sudah tentu kes ibu bapa yang lebai yang telah dapat gelaran Tok Haji & Hajah macam Kak Pijat. Kerana terlalu mementingkan maruah mereka sebagai seorang yang lebai dan status mereka sebagai Haji & Hajah, maka mereka sanggup memaksa anak mereka membuang cucu mereka ke dalam tong sampah.

Apa dah nak jadi dengan kaumku Melayu? Setiap hari buang bayi. Kaum lain yang makan babi tak buang bayi. Bini Teoh Beng Hock yang makan babi pun tak buang bayi.

Adakah status anda sebagai seorang Lebai atau anak Tok Haji lebih penting daripada nyawa anak atau cucu anda?

Mengapa harus buang begitu sahaja? Kalau tak nak jaga, lebih baik ikut saranan Tukar Tiub dengan memakai sarkot. Kalau malu sangat nak beli kondom, pancut sahaja kat perut. Mengapa harus pancut kedalam burit?

Ada ramai rakyat Malaysia terutamanya kaum Melayu yang tidak tahu bahawa pancut air mani kedalam burit boleh menghamilkan wanita yang disetubuhi. Mengapa? Sistem Pendidikan Malaysia haruslah dipersalahkan. Sistem Pendidikan kita terlalu mementingkan pembelajaran tentang tamadun Arab dan sejarah UMNO. Di sini saya nak sarankan agar matapelajaran SEKS diajar di sekolah menengah. SEKS adalah amat penting untuk semua. Semua orang perlukan seks samada dia lebai atau tidak. Malah semua haiwan & binatang pun perlukan seks.

Jadi kita perlu kurangkan matapelajaran sejarah tamadun Arab yang terlalu dipentingkan oleh golongan Tok Lebai. Apa guna jadi lebai kalau berancok tanpa kondom boleh mengakibatkan perempuan yang disetubuhi hamil pun tidak tahu?