Jumaat, 30 Mac 2012

WASPADA ! SANTAU RADIO AKTIF MULA MEMBUNUH




KASEH IBU- KASEH SEPANJANG ZAMAN











BUKIT MERAH : ANAK LAI KWAN MENINGGAL DUNIA
- merdeka review

Tatkala isu kilang pemprosesan nadir bumi Lynas hangat diperbincangkan, Cheah Kok Leong, 29, anak yang terencat akalnya sejak dilahirkan di Bukit Merah, telah meninggal dunia di Hospital Ipoh pada 9.30 malam, tadi. Tubuh Cheah didapati menggetar kerana sakit sejak dua hari lalu, dan dihantar ke hospital untuk rawatan.

Cheah Kok Leong ialah anak kepada Lai Kwan, pekerja pembinaan di sebelah kilang pemprosesan nadir bumi Asian Rare Earth pada tahun 1982. Lai Kwan mengandung ketika bekerja di sebelah kilang Asian Rare Earth, dan melahirkan Cheah Kok Leong pada tahun 1983.

Pengerusi Jawatankuasa Anti-Radioaktif Perak (PARC) Hew Yoon Tat telah mengesahkan berita ini kepada MerdekaReview ketika dihubungi.

BACA DI SINI:

http://www.merdekareview.com/bm/news_v2.php?n=12900


ADUH ! DERITA YANG KAU ALAMI




SELAMAT JALAN CHEAH KOK LEONG

tadi aku terbaca berita
yang kau telah mati
entah berapa kali
aku telah menggunakan gambar kau
entah berapa kali
tanpa kebenaran
aku telah mengunakan gambar emak kamu

jika ini satu kesalahan
jika ini satu dosa
maka berdosalah aku sepanjang zaman

aku tidak tahu bila kau lahir
aku tidak pernah berpesta dihari kelahiran kamu
aku tidak tahu di mana rumah kamu
aku tidak pernah sampai ke daerah kamu
aku tidak tahu siapa abang ayah dan kakak kamu

aku hanya saorang penciplak
aku hanya saorang pencuri
aku pencuri diakhir zaman
aku pencuri sebelum ledakan itu sampai
akulah pencuri yang ingin memberi ingatan
akulah penciplak yang ingin memberi amaran
tentang santau
tentang racun
tentang radio aktif

bila kau lahir
kau tidak tahu dunia ini
bila kau lahir
kau tak tahu
rasa nikmat secangkir kopi
kau tidak terhidu bau durian

jika pun kau tahu
kau tidak berupaya memberi tahu

cheah kok liong
apakah kau tahu itu nama kamu
apakah kau mendengar bunyi nama kamu
apakah kau pernah sedar betapa indahnya dunia ini

lalu kau mati
lalu kau hilang
lalu kau bawa segala derita
dua puluh sembilan tahun
kau pikul derita hidup
dua puluh sembilan tahun dunia ini kau layari

aku hanya menitiskan air mata
ianya tidak mengalir seperti titisan dari ibumu
ianya tidak memanjang seperti kesedihan keluarga kamu
ianya tidak lumrah seperti seperti kesediahn tetangga kamu

aku hanya menumpang sedih
aku hanya seorang pencuri
yang cuba menumpang sedih

lalu kau mati

dengan nama zeus
dengan nama yahwe
dengan nama krishna
dengan nama vishnu
dengan nama allah
dengan nama yang maha esa
dengan segala nama tuhan dalam alam ini
kau akan bersama dewa dewa
kau akan akan ke kayangan

dari detik kau dilahirkan
hingga kau mati
kau tidak pernah bertutur kasar
kau tidak pernah mungkir janji
kau tidak pernah berdosa
kau adalah se suci seorang sufi
kau adalah hafiz
kau adalah saadi
yang akan disufikan hingga kiamat

selamat jalan kok leong
ucapan dari hati seorang pencuri


AWAS ! INI MUKA PEMBUNUH




NOTA:
sedarlah
bahawa santau radio aktif itu
membunuh perlahan lahan
derita dari serangan santau ini
akan sampai ke gebeng!

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MACAM HARAM JE MUKA CEO LYNAS TU..

Zed Zahid berkata...

Tak ku sedari mataku berair pagi ini bila ku membaca berita mu di Malaysiakini. Telah lama aku mengikuti cerita mu bro. Cerita sial "bukit merah". Akhirnya ko pergi. So long bro. Walaupun aku tak percaya pada ugama, aku tetap minta Tuhan menjahanam kerajaan UMNO.("Untuk Malaysian No Otak")

Tanpa Nama berkata...

Mersing kena gempa bumi 3.3 skala richter semalam.

bayangkan jika kilang radio aktif itu dibina di Gebeng dan gempa bumi berukuran 7.5 skala Richter berlaku di situ

ke mana najib dan suami najib mau lari?

Tanpa Nama berkata...

aku nak tanya kat ceo lynas ni....

ke mana sisa kilang lynas itu akan di buang? ke australia kah??

Tanpa Nama berkata...

very touching puisi

anak kastam berkata...

Rest In Peace...&...Thank you TT

mek berkata...

Puisi menyayat hati
terima kasih TT

Aku bukan keling berkata...

Puisi yang menyayat hati...terima kasih.

NoManNoCry berkata...

...kalau najib, umno/bn, hasan ali, ibrahim ali, harusani dan mereka2 yang sehamlau & sewaktu dengan nya , TAK TERSENTUH DENGAN PUISI TT INI MAKNA NYA MEREKA2 BUKAN MANUSIA...NAK KATA BINATANG, BINATANG PUN LEBIH BAIK...SETAN/IBLIS LEIH WAJAR KOT ????

average joe berkata...

no nuke!!!
no nuke!!!
no nuke!!!

sisa tu dirancang akan dihantar ke ostolia, tetapi mesti dapat kebenaran ostolia dulu, itu syarat Kera 1malaysia.
masalahnya, walaupun mungkin kebenaran diperolehi di peringkat awal/perancangan, tetapi kita kena ambik ingat (jgn jadi bodoh lurus je, itu naive namanya) bahwa bukan semua perkara/perancangan boleh berjalan lancar, jadi apa kata kalau dah separuhjalan nanti, tetiba ada pulak batch yg somehow tidak menepati specs ostolia maka mereka tak beri sisa tersebut naik kapal, maknanya sisa tu terpaksa disimpan beberapa lama/selamanya di 1malaysia! adakah 1malaysia kebanggaan najibabun sedialengkap utk keadaan begitu???

no nuke!!!
no nuke!!!
no nuke!!!

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 5

Tanpa Nama berkata...

Babi celaka haram dipagi sabtu utk rosmah, najib,menteri2 Bn... N jga utk mudamudi yg brniat nk jd yb...babi juga utk barisan pembangkang yg lembab, tak brani trun demo n yg prangai mcm madey... Idup kJ!! KJ lg best dr AMK punya kpala.. Boroi...ble time demo buat2 brani... Kahhhh.....kahhhh...

Tanpa Nama berkata...

Air kencing kak ros juga sisa radioaktif...

Tanpa Nama berkata...

Babi celaka haram dipagi sabtu utk rosmah, najib,menteri2 Bn... N jga utk mudamudi yg brniat nk jd yb...babi juga utk barisan pembangkang yg lembab, tak brani trun demo n yg prangai mcm madey... Idup kJ!! KJ lg best dr AMK punya kpala.. Boroi...ble time demo buat2 brani... Kahhhh.....kahhhh...

Tanpa Nama berkata...

Burit punya bini rosmah, otak lembab makan pina susu dengan lemak babi, bawak turun anak babi ni kita pakat2 kencing muka dia.....wah ha ha ha...