Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 Oktober 2012

PILIHAN JALAN RAYA SEBELUM PILIHAN RAYA





    SEKALI LAGI 
KITA WAJIB TURUN





PRU13  DAN AYAT 

SONGSANG

Dalam tulisan kali ini saya ingin membawa ayat-ayat songsang. Saya ingin membuka  surah yang  telah di hafal tetapi tidak difahami. Saya ingin membuka  bait-bait   yang  sering dilaungkan tetapi tidak dihayati.  Saya ingin melagukan shair kasar yang tidak akan mententeramkan jiwa. Surah dan bait-bait  ini telah  menjadi beban  sejarah jika tidak saya  dendangkan  kepada orang ramai.

Surah dan ayat songsang ini ialah tentang PRU13 yang akan dijalankan tidak lama lagi. Bila PRU13 ini akan diadakan saya tidak tahu. Saya bukan nujum.  Malah tarikh dan saat PRU13 ini untuk saya tidak bagitu penting. Untuk saya tarikh PRU13  bukan surah  yang akan membawa kita semua ke  jambatan yang lurus.

Apa yang saheh  tarikh  PRU13 ini hanya akan dijalankan   apabila semua persediaan untuk memastikan United Malays National Organisation kembali berkuasa telah tersedia. Semua perancangan telah diatur. Lojistik telah tersusun rapi. Semua  yang wajib dilakukan untuk mengembalikan kuasa kepada Barisan Nasional telah dilakukan.

Pada hemat saya keputusan PRU13  akan menafikan   Pakatan Rakyat  ke Putra Jaya. Pada pemerhatian saya kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor akan jatuh ke tangan United Malays National Organisation.  Jelas apa yang saya tulis ini adalah ayat-ayat songsang. Ayat-ayat ‘potong stim’ yang ramai  penyokong Pakatan Rakyat tidak akan bersetuju. Bunyi surah ini amat  kasar tetapi inilah hakikat realpolitik dalam negara Dunia Ketiga.

Ayat-ayat songsang  dalam tulisan saya ini  bukan saya pungut dari mimpi. Ayat ini tidak saya terima melalui saka. Ayat-ayat ini berasaskan realpolitik yang sedang berlaku dihadapan mata saya. Ayat-ayat ini datang dari laporan demi laporan yang  saya terima sebagai ahli jawatankuasa Pemandu Bersih 2.0.

Minggu lalu Dr. Ong Kian Meng dari MERAP - Malaysian Electoral Roll Analysis Project – bersama Bersih 2.0 telah membentangkan laporan terkhir ke Parlimen.  Merap ialah satu badan ilmiah  yang membuat kajian tentang daftar pengundi. Laporan dari Merap ini cukup memeranjatkan. Justeru,  dari laporan Merap inilah  munculnya sebahagian dari  ayat-ayat  songsang yang saya tuliskan disini.

Merap telah bertemu dengan  59,000  nama pengundi – saya ulangi lima puluh sembilan ribu – pengundi luar negara. Jumlah ini dikenal pasti kerana dalam senarai daftar nama-nama 59,000 ini menggunakan kod 71. Kod 71 ini bermakna bakal pengundi ini  lahir diluar negara. Ada dari Afrika, dari Eropah,  Vietnam, India dan dan dan... Awas.. Mat Indon dan Mat Bangla bukan disini nama mereka tercatit.


Nama 59,000 pengundi dengan Kod 71 ini adalah warga negara Malaysia yang lahir diluar negara. Maka Hairan bin Takjublah kita semua. Tidak disangka-sangka rupa-rupanya ramai orang Malaysia lahir di Uganda, Kenya, Sweden , German, Qatar dan di Itali.
 
Kita juga telah membaca dan mendengar surah bagaimana nama-nama pengundi yang amat pelik lagi memelikan telah ditemui dalam senarai pengundi.  Bukit bin Batu. Harimau binti Buaya. Kijang anak lelaki Ular.  Jintan binti Bawang. Dubai bin Abu Dhabi. Ini hanyalah contoh nama-nama pelik dimana si ayah atau si ibu ketika mendaftar telah hilang  akal lalu menamakan bayi yang baru lahir ini Sungai binti Laut.

Untuk pembaca yang tersenyum membaca nama Ular bin Lipan pasti akan terbahak bahak ketawa apabila diberitahu ada juga   pengundi yang namanya  ‘ bin .   dan menjadi lawak seram  kerana nama ini  bukan ditulis  dengan ejaan  Koma bin Noktah tetapi dengan simbol ‘.
 
Lebih memeranjatkan apabila Merap membuktikan bagaimana satu alamat N0: 994   Jalan Papan Klang telah  didiami oleh 46 orang pengundi. Pelik bin hairan -  bagaimana rumah teres ini dapat menampong  46 orang penghuni ?

 Kalau pun setiap bilik ini ada katil bertingkat-tingkat  saya masih mushkil  dan ingin bertanya ada berapa buah bilik mandi dan tandas dalam rumah teres ini? Justeru saya membuat kesimpulan  46 orang penghuni rumah ini akan tidur tegak  berdiri untuk memastikan ada ruang untuk kesemua 46 orang. Untuk berak mereka ke belukar.

Awas! Sikap silatulrahim penghuni amat membanggakan.  Dalam rumah ini ada Muthusamy, Abdullah, Lim Ah Seng, Gobala,  ada Jebeng Bibik, Fatimah dan Maureen Pillay. Inilah contoh  rumah Satu Malaysia. 

Kes kalsik sebuah rumah dengan berpuluh-puluh penghuni ini terjadi  juga di Lembah Pantai. Sebuah rumah telah ditemui diduduki lebih dari 20 warga. Alhamdulilah... satu lagi contoh Malaysia yang aman permai. Tetapi apabila ditemui lot alamat    rumah ini  -  yang tersergam ialah Plaza Tol Lebuh Raya Pantai Baru. Ada 20 pengundi tinggal dalam bilik tol.
  
Pembaca sering mendengar  ‘tuduhan’  tentang  Mat Bangla, Mat Pilipina dan Mat Indon telah  diberi kad pengenalan untuk membolehkan mereka mengundi. Apakah ini ayat-ayat setan? Atau ini surah yang saheh? Mengikut Merap telah ditemui 170,000 nama pengundi yang berdaftar. Kesemua 170,000 ini adalah pengundi yang dilahirkan diluar negara. Disini kita temui  Bibik, Embak, Jebeng dan Suhail. Mereka semuanya mendaftar dengan kod 71 yang mensahehkan mereka tidak dilahirkan di Malaysia.

Untuk memedaskan lagi tempoyak masam ini – banyak nama- nama ini tidak ada bin atau binti. Hanya ada satu nama sahaja. Tidak diketahui jantan betinanya. Malah banyak nama-nama ini tidak memiliki  alamat  rumah yang penuh. Contoh yang diberikan oleh Merap ialah kajian terperinci di Kampong Melayu Majidee Johor Bahru. Dalam kampong ini ramai Jebeng, Bibik dan Embak yang mendaftar   tetapi tanpa alamat rumah dan  nama jalan. Yang ditulis hanya  Suharto Kampong Majidee.

Surah- surah diatas ini hanyalah sebahagian dari bukti yang telah ditemui oleh Merap. Ini bukan lagi dongeng atau kesah Haji Desas bin Lebai Desus.  Ini saheh dengan fakta dan kajian yang membuktikan ada perancangan untuk menipu dalam PRU13 ini.

Biar saya jelaskan sejelas mungkin. Untuk semua ahli dan penyokong Pakatan Rakyat mereka wajib sedar bahawa  yang mereka lawan bukan parti United Malays National Organisation. Mereka bukan berlawan dengan MIC, MCA atau Barisan Nasional. Penyokong dan bakal pengundi Pakatan Rakyat bukan  melawan polis, raja, Islam  atau Perlembagaan Malaysia.

Apa yang dilawan oleh Pakatan Rakyat ialah satu sistem pemilihan calon yang ditelah  direka khusus untuk menipu. Melawan sistem tipu.

United Malays National Organisation dan kuncu-kuncunya telah tidak lagi mendapat sokongan pengundi. Parti ketuanan Melayu ini telah ditinggalkan oleh  Melayu sendiri. Tetapi awas. Dalam PRU13 ini nanti  United Malays National Organisation akan kembali berkuasa. Hairan?

United Malays National Organisation akan menang dalam PRU13 bukan kerana sokongan rakyat tetapi kerana sistem pemilihan ini telah diatur untuk menipu. Sistem pengundian ini telah disusun khas untuk memastikan penipuan berjalan licin  tanpa disedari oleh orang ramai.

Memang betul semua pengundian akan dijalan dengan mengikut  prosedur. Memang tepat semua pengundian dijalankan mengiikut peraturan. Tetapi prosedur dan peraturan ini semuanya disusun , semuanya dibuat untuk tujuan menipu.


Contohnya mesin ATM  akan mengeluarkan duit sebanyak mana yang kita minta – jika kita memiliki wang simpan dalam bank. Tetapi mesin ATM yang dibuat oleh SPR ini akan memastikan jika kita meminta 20 ringgit maka hanya 15 ringgit akan keluar dan  25 ringgit akan ditolak dari jumlah simpanan  kita. Ini bukan satu yang mustahil.  Ini penipuan.  Sistem penipuanlah yang sedang disusun oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)

SPR ini bukan hanya  dikepali oleh anggota ahli parti United  Malays National Organisation. Sistem pengudian tipu  yang disusun SPR  ini telah  mendapat kerjasama dengan Jabatan Pendaftran Negara, PDRM, Majlis  Keselamatan Negara  dan United Malays National Organisation.
  
Contoh penipuan yang paling senang untuk difahami ialah  pengunaan dakwat kekal. Di negara-negara lain - biasanya sesudah mengundi maka Si Pengundi akan mencelupkan jari ke dalam botol dakwat.  Kunci ayat songsang ini ialah – SESUDAH. Tetapi dalam sistem SPR  Malasia  jari tidak dicelup ke dakwat kekal tapi hanya dicalit halus. Untuk terus menipu calitan halus ini dibuat SEBELUM memangkah.

Kenapa calit dakwat sebelum memangkah? Ini untuk memastikan akan banyak undi rosak terpalit dakwat hitam. Undi rosak ini pastilah undian untuk Pakatan.  Penipuan guna  dakwat hitam ini diteruskan untuk  apa yang dikenali sebagai Pengundi Awal. Sebelum ini tidak wujud Pengundi Awal ini. Siapa pengundi awal ini?

Pengundi awal ialah pekerja SPR di hari membuang undi. Dulu ada 100,000 – kinio ditambah untuk menjadi 240,000 – saya ulangi dua ratus empat puluh ribu pengundi. Di katakan mereka akan mengundi awal tetapi tidak diketahui seawal mana? Lima hari? Tujuh hari atau tiga hari? Lagi awal mengundi lagi baik kerana tanda telah lama hilang.  Mereka boleh mengundi beberapa kali lagi.

Surah dan ayat-ayat syaitan diatas  membuktikan bahawa  apa yang dilawan oleh  Pakatan Rakyat bukan parti politik.  Yang dilawan ialah satu sistem pemilihan yang dibentuk dan direka khas untuk menipu.  Sistem penipuan ini diwujudkan oleh SPR  untuk memastikan  United Malays National Organisation akan kembali berkuasa.  Itu saja ayat songsang? Tidak ada lagi minggu depan. (TT)
  



NOTA: tulisan ini telah 
disiarkan dalam akhbar
SUARA KEADILAN yang terbaru
 sesiapa ingin melanggan akhbar mingguan ini
 sila pukul talipon : 03-22-72-40-45

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Punca kekalutan hari ini adalah PENIPUAN SISTEM, SISTEM KAPITALIS, Sistem Pilihanraya, SISTEM RAJAGOPAL, Sistem Kehakiman, Sistem Pendidikan, Sistem Keselamatan, KETENTERAAN dan lain2....hingga nyawa sudah tak de HARGA, kita diarah kerja, tapi tiada matlamat, kita diarah ikut sistem yang ROSAK, semuanya sudah teruk dan menjadi barah...Penulisan sebegini yang anak2 muda dan melayu malas perlukan TT. Mereka xtahu apa itu SISTEM, sesuatu yang mengawal CARA HIDUP (ADDDIN) mereka. Sistem Pilihanraya di Malaysia dari dulu hingga hari ini sememangnya dirancang dan diatur. susah sgt2 pembaca2 hari ini tgk la VIDEO PHASE 3, kalau bangang sangat baik g MATI LAGI BAGUS, xpayah TT bagi pencerahan lagi, Teruskan pencerahan TT...SYSTEM OF A DOWN ....Ini lah zaman di mana semua SISTEM yang rosak saling bertemu - (PUAK2 NI XKAN LEPAS KAN FEDERAL DENGAN MUDAH, dah PEGANG FEDERAL MA..LU INGAT SENANG KA GUA NAK LEPAS INI BUMI MALAYSIA) - INDAHSINARSANGSURIA

didi kota belud berkata...

daripada pegang telur sambil senyum...baik aku pegang bom asap sambil senyum.......

Tanpa Nama berkata...

Kita memang perlu BUBARKAN SPR sebelum bubar parlimen..

Tanpa Nama berkata...

Kalau betullah bagai disurahkan oleh TT maka PR usahlah bermimpi di siang hari utk menakluki Putrajaya, sampai mampus pun takkan berjaya ambilalih...

Setakat nak harapkan lonjakan sokongan luarbiasa semata-mata utk menimbus segala penipuan, rasanya agak mustahil sekali...

Apa pun aku hanya beserah pada Allah apa rencana terbaik yang akan diaturkan oleh-Nya apabila tiba masanya nanti...Allahuakbar!

Tanpa Nama berkata...

TT, dah berribu kali tulisan, ceramah pasal ni, secara 'logik akal' ramai rakyat mempercayai berlaku penipuan dalam sistem pilihanraya. pada masa yang sama rakyat juga tidak dapat menolak hujah yang Pakatan Rakyat menang di 5 kemudian jadi 4 negeri terutama selangor negeri kaya di Malaysia jika mengikut 'logik akal' tadi, mungkin kelantan ataupun kedah dilepaskan tetapi selangor?? jadi di sini hujah penipuan tadi nampak samar-samar, seolah-olah yang PR mesti menang semuanya jika tidak maka berlaku penipuan. kalau di negara dunia ketiga yang TT rujuk, adakah parti pemerintah hilang beberapa negeri/kawasan terutama yang kaya? mungkin yang perlu diberi penekanan dan perhatian ialah RASUAH di dalam semua aspek termasuk pilihanraya yang akan membinasakan negara dan ummah.

Tanpa Nama berkata...

Ni lagi sekoq bangang... Masa tu zaman dolah lena dan ramai kaki sabotaj dlm gerombolan...pastu tak plan nak menipu kaw2 punya

Tanpa Nama berkata...

Bro...punca segala kekalutan yg berlaku sekarang adalah berpunca dari pergaduhan dua ekor mamak tongkang yg bernama mahathir dan anwar sehingga membabitkan segala melayu, cina, india, benggali menjadikan mereka ni semua bertambah bangang

Tanpa Nama berkata...

Wah..TT sudah pandai baca ayat2 menyetimkan orang melayu...kahkahkah.. "Alhamdulillah"..kahkahkah.. ini ayat syukur aka checkmate untuk memudahkan membodohkan orang2 melayu..

Kalau sudah namanya melayu, selepas dapat melancap pun dia akan sebut Alhamdulillah jugak..

memang menyetimkan la TT skrg ni.. lu kene sebut "Alhamdu" tu, kene gu ha nipis yer kat h tu.. diulang ha nipis sebab bagi nampak bunyi arab la boss... kalo bunyi bahasa arab ha nipis ni, memang syahdu dan stim giler mendengarnyer.. gua takut lu tersasar h tebal ala budak2 belajar agama kat johor.. lambat stim bila orang2 johor sebut ayat2 arab dikuala-lumpurkan.. alepbete gitu.. itu salah.. kene sebut ala pondok shekeq.. baru besh..

nota- syronok jugak bila tau TT pun mula stim nih..

Tanpa Nama berkata...

alahai,ada mata mcm ikan kering, ada mulut kunyah selipar kah kah kah. apa punya tuur la ini amok species?? tu sbb:

freeloader boleh goyang kaki sbb ada ularmak tolong doa.
ee boleh duduk dlm kondo sbb ada spesies balahim tukang bodek.
kutty boleh pulun minyak sbb anak mat kilau terkedek-kedek.

kesian, tt ujud dlm pasca generasi poyo dimana shahnon and osman baku sendiri tak sanggup nak paham lu punya surah tetiba sanggup pulak dicucuk hidung, diterrrrnak geng meloya kah kah kah!!

apa punya suwei daa kalah sbb rela ditipuuuu pecacai spr... bukan sekali dua tapi setengah abad....pakcik soros pun tak kecur air liur nak ampu spesies balahim ni kah kah kah

bye bye putrajaya, ratu badak boleh berendam sampai kiamat!!

Tanpa Nama berkata...

Untuk semua ahli dan penyokong Pakatan Rakyat mereka wajib sedar bahawa yang mereka lawan bukan parti United Malays National Organisation. Mereka bukan berlawan dengan MIC, MCA atau Barisan Nasional.

Penyokong dan bakal pengundi Pakatan Rakyat bakal melawan parti syaitan yg kita semua kenali dgn perangai mereka yg kotor lagi jijik tahap beribu2 tan tahi lembu2 nfc jatuh berterbangan dari penthouse condo lalu bertepek menghamis menghancing menghapak menghitam bumi yg asalnya hijau segar bersih.

Penyokong dan bakal pengundi Pakatan Rakyat bakal melawan parti syaitan yg kita semua kenali dgn pemimpin mereka sekawanan kera bahalul ngok lagi bongok serta bodohbongkak, dan diketuai pula oleh beberapa ekor iblis yg jahat jelek jijik lagi pengotor serta rianggembira kencing merata2 macam lembu2 korbanan amma eejat.

harap maklum sedar dan bertindak sewajarnya.

-average joe-
klakka-la.blogspot: TANYALAH USTAZ 2