Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 Oktober 2012

BUTA ADA MACAM MACAM JENIS BUTA






SIAPA UPAH SIRUL DAN AZILAH?

KOMENTAR TUKAR TIUB

tukar tiub mengalu-ngalukan
hakim malaysia yang buta warna
syabas!
tahniah!

tapi bagimana dengan hakim buta telinga?

contohnya dalam kes pembunuhan altantuya
sirul dan azilah telah didapati bersalah membunuh altantuya
sirul dan azilah mengaku mereka di upah

tak kan hakim buta telinga
tak dengar ayat : kami di upah

kalau mereka di upah
maka hakim patut bertanya

siapa yang mengupah untuk bunuh?
jangan hanya buta warna
tapi buta telinga pulak


Hakim Malaysia kendali kes secara 'buta warna' - meloya

KUALA LUMPUR 29 Okt. - Sidang Dewan Rakyat diberitahu, pengendalian kes-kes perbicaraan oleh para hakim di Malaysia dilakukan secara colour blind (buta warna) iaitu mereka tidak mengira sesiapapun yang dibicarakan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, tanpa mengambil kira siapakah yang menghadapi perbicaraan, hakim akan membuat pertimbangan berdasarkan kepada pembentangan fakta di hadapan mereka.

"Tidak kira orang itu orang besar ke, orang kecil ke, orang hitam ke atau orang putih ke, tidak akan dipedulikan oleh hakim-hakim. Apa yang penting apakah fakta yang dibentangkan di hadapan mereka.

"Hakim-hakim di Malaysia membicarakan kes secara colour blind. Mereka bertugas tanpa mengira sesiapapun," katanya ketika menjawab soalan tambahan Hamim Samuri (BN-Ledang) dalam sesi soal jawab di Dewan Rakyat, hari ini.

Dalam perkembangan berkaitan Mohamed Nazri berkata, tahap serta mutu bidang kehakiman di negara ini bertambah baik dari semasa ke semasa.

"Pada tahun 2011 Malaysia berada pada kedudukan 12 daripada segi mudah urus dan sebahagian besar pencapaian itu adalah sumbangan daripada pihak mahkamah,"katanya lagi.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah Buta dan Pekak.. camno jadi Hakim..

didi kota belud berkata...

buta terus jelar...tunjuk je pakai tongkat stripe merah putih tu...dah tu supply handphone yang pandai bercakap tu....sekarang pukul s atu tiga pu loh an am mi nit pe tang.....orang buta lagi sucilah dari nazri dan huk kim huk kim dia....tiew ngia ma huk lon lah ni men...chiew chhe pet..ham kah chan......bagero...MTR..SOB....AH....