Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 24 September 2008

JANGAN JUAL UNDI – TUN MAHATHIR - Utusan Melayau


JITRA 23 Sept. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menasihatkan rakyat supaya tidak 'menjual' undi masing-masing tidak kira sama ada dalam pemilihan parti yang mereka sertai atau pada pilihan raya kecil serta umum.

Beliau yang pernah memimpin negara selama 22 tahun berkata, setiap undi itu tidak ternilai harganya dan hanya pemimpin yang berhak sahaja layak menerimanya.

"Kita harus ingat kalau kita jual undi, percayalah suatu hari nanti orang asing akan menjajah kita semula. Kita akan hilang kuasa untuk memilih kerajaan sendiri.


kah kah kah….apa cerita dari madey ni…. kalau tak jual undi nak jual apa… nak jual tanah semua dah kena rembat…. kah kah kah…. nak jual sayur tesco dan masuk… nak jual daging…. giant dah ada…. nak jual perabut… ikea dak blok…. kah kah kah… …. nak jual air orang dah sebat, nak jual talipon orang dah kemut ….nak jual burger macdonald dak kontrol, nak jual air sirap cococola kontrol....nak jual hospital anak madey dah rembat…. apa yang tinggal hanya air liur dan undi…. tak payah jual undi pun kita kena jajah...kah kah kah



5 ulasan:

cucupakkasim berkata...

ada lagi benda yang boleh di-jual:-
I/C &
Passport(Kalau Ada)

bila-edris-menari berkata...

madey madey...ko ni cakap macam lepas memadat lak...ntahla aku pun jadi binggung sekarang..semua jadi gila dan menglembu bila bercakap

loya buruk gigi karat berkata...

Ada lagi boleh jual bontot
KAH...KAH...
KAH...KAH

Tanpa Nama berkata...

Itulah modal lapuk che det, tak habis-habis menyalurkan alasan 'nanti kuasa asing' akan menakluk rakyat. Ada lagi, kalau rakyat ingin mencuba pentadbiran baru dia akan lontarkan alasan negara akan musnah, huru-hara, hilang kuasa "ketuanan melayu".Che det terkenal sebagai seorang pemimpin yang pandai mengeluarkan idea yang kononnya hebat, selak isnya akan didapati betapa bermaksud untuk mengaut kuasa dan keuntungan untuk segelintir pemimpin yang berkiblatkan 'ketuanan melayu' tadi. Terlalu banyak contoh yang Isham telah bicarakan. Memang betul che det ini belum boleh putuskan amalan dan kepercayaannya kepada 'memperbodohkan rakyat'. Rakyat termasuk mereka yang telah melalui sistem pendidikan selama 22 tahun lalu banyak yang sudah tidak boleh berfikir lagi, termasuk prof-prof kangkung.

FatimahIbrahim berkata...

Apa yang dikatakan oleh Tun itu memang benar. Jangan la kita nak pergi menjajah satu-satunya 'suara' yang kita ada untuk negara kita.
Lain la kalau memang dah tak sayang negeri dan negara sendiri,
Lebih suka hidup bergelumung duit kotor politik. Kalau itu lebih baik pindah je!