Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 24 September 2008

HAIRAN RAKYAT TETAP PERCAYA PEMBOHONGAN – Utusan Melayau


MELAKA 23 Sept. - Sikap rakyat negara ini yang terus mempercayai pembohongan demi pembohongan yang dilakukan oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menampakkan ada sesuatu yang tidak kena dalam masyarakat hari ini.

Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek berkata, kalau dahulu seseorang yang berbohong melebihi dua kali tidak lagi dipercayai oleh masyarakat tetapi kini ia tidak berlaku sedemikian.


kah kah kah…. mamat 46 ni hairan…. kah kah kah….kesian mamat ni dah nak merajuk…..kah kah kah.

rakyat tak percaya kepada laporan tepat, betul dan berilmiah dari rtm….. kah kah kah….

gua sendiri pun hairan kenapa agaknya orang percaya kepada yang bohong dan tak percaya pada yang betul….. kah kah kah….

woit tak paham ke orang dah penat dengar radio, tv dan surat khabar hang yang melaporkan pekara-pekara yang betul…. kah kah kah…. cuba buat bohong … orang mesti akan berkerumun depan rtm….. kah kah kah

woit…. napa hang suka 46…. Orang semua suka 69 ….kah kah kah



22 ulasan:

cucupakkasim berkata...

ini di-sebabkan selama 50 tahun kita telah di-didik dan di-latih untuk mempercayai pembohongan demi pembohongan olih gerombolan united malays national organisation dan segala jentera,medium yang di miliki mereka....

t.s.malaya berkata...

Kesian kat Saberi Chik,bercakap berbuih mulut orang tak percaya.Mana orang percaya awak menuntut ilmu pembohongan kat Goebell.
Kata Usman Awang,
Siakap genohong,
Gelama ikan duri
Saberi Chik cakap bohong
Boleh jadi menteri.

Tanpa Nama berkata...

Abang Isham, bulan puasa ni pon lu masih nakal. heheheehe

Tanpa Nama berkata...

saudara,

Tanya menteri bermuncung negro ini mendidik Presiden parti mereka supaya tidak berbohong

Selama ini beliau berketuakan seorang pembohong besar negara ini.

adnan M

Tanpa Nama berkata...

Tak yah nak cerita orang pembohong..hang yang punya blog ini pun lagi kuat bohong..ulasan orang hentam PR tak pernah keluar pun..kita tau lah hang pro PR

Zul berkata...

Sebenarnya si buih tu yg berbohong bahawa anwar ni pembohong.

Kalau betul anwar tak tubuhkan kerajaan baru pd 916 sbb tak cukup ahli parlimen yg nak melompat, mmg la betul dia bohong. Tp sebenarnya tarikh tu ditangguhkan hanya sebab UMNO cuba bertahan dgn mereject segala permohonan PR utk berjumpa Pak Lah & adakan sidang parlimen. Jadi bukanlah anwar yg berbohong sbb ahli parlimen yg nak melompat tu masih ada & cukup.

Si buih ni bodoh sgt ke ataupun dia yg berbohong?

Tanpa Nama berkata...

Alo bro...

nie ape cerita...dah 24hb dah...tak tukar pun kerajaan?

Farouk berkata...

Salam...
Eloklah tu. Pihak ni kata pihak tu pembohong, pihak tu kata pihak ni pembohong. Yang pastinya rakyat yang jadi bodoh kerana dibohongi oleh... siapa? Yang pastinya PKR dan Pakatan Rakyatlah yang pembohong. Kepala pembohong, siapa lagi kalau bukan Anwar Ibrahim...

tuan ramadan berkata...

contoh berita benar dari rtm
-pak lah dah kawin dgn jean
-harga minyak naik 2.70 seliter
-anwar berbohong
-tarikh puasa jatuh pada 1/9
-tarikh hari raya 1/10..hehe ini spekulasi aku..

kan semua benar tukan..so abg isham jgn le bising..

selamat hari raya!!

najib berkata...

eeeee...mamat air liur ni...
sebab air liur penuh mulut la dia cakap bohong tu..
cakap bohong sampai berbuih mulut..
busuk tau..

Shabeery Menteri Yang Mulut Busuk..

Farid Abu Talib berkata...

kahkahkah. shabery ni sape? penjual berger kt putra country height ke? tak kenal pun. kahkahkah

FatimahIbrahim berkata...

Aku heran dengan sesetengah (bukan semua ek) rakyat Malaysia ni. Anwar tu dah kantoi menipu secara terang-terangan tapi masih juga korang nak percaya dia tu. Siap ada yang bagi ucapan selamat dan semangat lagi.
Bila lagi korang ni nak sedar-sedar?
Nak sangat ke ber-PM kan seorang yang kaki kelentong ni?

mofirha berkata...

Aku rasa men3 ni dah merajuk sakan. debat dah kalah sbb rakyat tak percaya apa yg dia cakap...

kahkahkah...

Bangang nye menteri

Jarri berkata...

berita ni pun kelakar macam berita jeanne semalam.

dua kali lima, tiga belas.

akulah berkata...

Patutke kita tukar tajuk artikel ni?. Cuba korang buang '-'

Hairan rakyat tetap percaya pembohongan utusan melayu.

pico-pico pong berkata...

kah kah kah

alahai saberi chek nih... kalo dah selalu ngencing rakyat kt midia ni gua rasa bende yang betoi jadi tak betoi. susah mau pircaya looorr!

Tanpa Nama berkata...

macam sakit mental la ko bro..kah3...sama cm bang nuar gak aku tgok...kah3

Faizal Riduan berkata...

Barangkalai manusia yang berbangsakan Melayu ini memang suka pada perkara yang sensasi dari berisi, perkara yang kulit dari yang isi, perkara spekulasi dari hakiki, perkara fantasi dari realiti, perkara rindan dari berat, perkara hiburan dari maklumat dan perkara picisan dari teras.

chekdenoor berkata...

Hmmmmm..... chekdee memang dah tak caya dengan surat khabar kerajaan...tv kerajaan......semua tu pembohongan.

Sebenarnyer.....rakyat sudah celek akal....mereka tahu siapa yang jujur dan siapa yang bohong.

Tanpa Nama berkata...

Berita yang tak bohong kat UM semalam ialah - 4635 first prize kat nombor ekor ...

yahoo ... pak cik kayo

Tanpa Nama berkata...

socratic paradox

burnmarkz berkata...

paneh hati den utusan malaysia ni la..

dio yang menipu apo ulek ea..