Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 30 Disember 2009

SERATUS BILION LESAP - RAKYAT KENA CUKAI



INI DIA HANTU RAYA YANG SONGLAP DUIT




NAJIB TOLAK SURUHANJAYA SIASAT MAHATHIR BAZIR RM100 BILION


Najib Razak berkata suruhanjaya diraja tidak perlu ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan seorang penulis Barat kononnya bekas perdana menteri Mahathir Mohamad telah membazirkan RM100 bilion.

“Ada saja saranan ditubuhkan suruhanjaya diraja... tetapi dalam hal ini, tak wajar dicadangkan suruhanjaya diraja ditubuhkan semata-mata kerana ada orang menulis sebuah buku.

KAH KAH KAH…

woit… MESTI TAK BERANI…. kah kah kah…

woit…. MAT NGANTUK LAGI BERANI… kah kah kah…

woit… MAT NGANTUK TUBUH SURUHANJAYA UNTUK KES LINGGAM…kah kah kah…

kah kah kah… GELABAH FIRAUN… MASUK MAHKAMAH…kah kah kah…

kah kah kah.. SAMPAI TERLUPA LUPA… kah kah kah..

kah kah kah… NAMPAK AUTA KELING MADEY…. kah kah kah…



11 ulasan:

FaridShah berkata...

mamat ni kutuk penulis buku ke kutuk mahafiraun??
entah2 dah 'kawtim' kat belakang, depan tunjuk berani konon!

khak ptuih..

Tanpa Nama berkata...

ADEN dak kato dah yang Najis tidak akan meminta suruhanjaya mengorek kelicikan Madey dalam sunglap RM 100 bilion, kecuali ada mega desakan yang akan memaksan dia tukar balik capak dia. Siapa ayang akan mendesak? UMNO? Lee Lam Tai? Mat Ezam?, Mamat Chandra? Mat Nazri? Mat Katak? atau Madey sendiri buat gila mahukan suruhanjaya itu. Kalu surunjaya adapun hanya setakat "Madey didapati salah' tapi Mat Petai, Mat Musa Hassan atau Mat Tun Zaki senada akan kata pula 'TAK CUKUP BUKTI YANG KUKUH' - habis cerita dan rakyat sama ada hisap jari atau melopong benggong dibuanya! Jangan hiba tukar kerajaan pada PUke-13 nanti kerana mungkin ada sedikit harapan mengintai keadilan.

Tanpa Nama berkata...

pedih nyee hati hidup kt negara ni..

Tanpa Nama berkata...

pedih hati ku..

Tanpa Nama berkata...

Poning palo den mikirkan nasib bangsa nihhh...Tapi, den konfius jugak...org lain tak poning pon. Asyik2 budak jolobu ni ajo nak menyalak... Ekau ni biar botul isham oiii. Den, motong gotah ok ajooo...gotah dah naik hargo dah, dah jojak 4 hinggit dahhh...Berbaloi2 hasil nyo. Den ingat nak boli TV leper 50 inci dan masukan astro, pasal tahun depan musim bola dah mulo...Menytimkan tengok TV bosar2 ni...Nampak semuo sham. :-). Den nak nasihat pada ekau...jangan kerjo nak bangkang ajo...Lebih baik ekau ikut cakap kerajaan yang memerintah nih..Kurangkan bercakap, banyakkan berkerjo...barulah produktiviti naik...Nasib baiklah ekau ni waghih den...kalo tidak memang den nak jotos pala bana ekau yang dah berkakah tu...:-). Ekau memang nyamanlah isham ooiii.

BUDAK JOLOBU

Tanpa Nama berkata...

bila..la
peminpin nie nak berubah..
xda ketelusan lansungggg...

Tanpa Nama berkata...

setahu umum, Si Najib tu seorang "Penakut" manalah dia berani !!

Madey pon pernah kata Najib seorang penakut !!


Dakis

TEKONG DARAT berkata...

bodoh laa lu budak jelebu...
setakat nak noreh pastu bayar cukai tanah kat kerajaan, pastu kerajaan masuk poket, baik ngko simpan bawah bantal...
kot mati nanti orang senang nak kebumi ngko...
nasib baik nabi muhammad tak ikut jer quraisy dulu...kalu tak aku rase ngko pun tak reti nak ngucap sekarang ni...kalau nak ngikut jer, dah ramai mat bodek

Tanpa Nama berkata...

Woi Tokong, Bodoh? Lu cerdik sangat ke? Kalau tak tahu baca ulasan, jangan nak menyibuk! Bodek? Tak adalah nak bodek2...
Gua pon kaki bangkang...

Habis tu, kau tak payah nak bayar cukai tanah? Dan segala atok nenek cukai kau tak nak bayar. Hilang akal ke kau ni? Atau memang kau tak ada apa2 nak dibayar? Dah lah...jangan nak bangkang2 kalau kau tak bayar apa2 cukai! Duduk diam2 aje.

Org kampung tetap nyaman pasal tetap sokong gomen! Apo nak dikato tokong! Org kampung buat2 tak faham tentang benda ni...Yang penting mereka nyaman bersama gomen kerana naikkan harga komoditi. Pandai tak gomen? Cukai pendapatan org kampung tak kena lah tokong oii. Setakat cukai2 yang mereka tak nampak tu.. mereka senyum je...:-)

Lu cerdik ke? Lain macam je...:-)
Kalau ramailah pemikiran macam luu ni..tak merasalah PR memerintah. Sikit2 guna isu agama...Tak relevan langsung dalam topik ni. Bukan aku saja yang tak tahu mengucap...kau pon entah2 dah sembah kepala 1kontol kot...:-). PIIIIRAHHHHHH!

BUDAK JOLOBU

Tanpa Nama berkata...

budak jolobu kau jangan la jadi bangang ko darek,apo la "bungkor" bonar kau ni,apo yang dicakap kek warghih kito ni memang boto pun,kau yo yang bingai,sekarang bulih la kau golak gotah naik rogo,esok kalau rogo jatuh mampuih kau bila semuo barang naik rogo,maso tu kau tekulat-kulatla,apo yang waghih kito bangkang kau bising,kau kato ummongok baik belo melayu tapi kau tak sodar diaorang ni semuonyo penyapu semua nak ditolan pasal dapek pencacai macam kau budak jolobu,bogrok2 ni duit dah botimbun kek rumah,cukai naik,minyak naik tak ado hal kek bogrok2ni,kau baru gotah naik ompek inggit dah suko.bogrok2 ni dah tolan juta2 kau tak kiro,duit sapo yang ditolan tu budak jolobu,duit kau jugak,cukai tanah yang kau bayar tiap taunn tu,esok kalau semuo barang naik apo yang kau dapek..satu yo budak jolobu..KEPALO BANA KAU YANG NAIK...itu yang kau dapek budak jolobu..pandai tak bulih diikut bangang tak bulih diajar

Tanpa Nama berkata...

Woi tokong dah meroyan, nampak sangat perangai macam budak2! :-) Apa lah kono kek ekau ni jang...Lu baca statement gua botul2 tu...Lu macam hilang pedoman pulak! Baik lu sembah pala konek lagi baik lah...Orang kampung tetap nyaman kena gula2 ngan gomen...Lu faham tak? lu faham tak? lu faham tak? Kalau tak reti bahasa kiasan...mi spik englis lah. Gomen tetap kuat kek jolobu! Nak kata cerdik...sengal! Nak kata pandai..bongok! Apa punya turrrrrlah lu tokong. Nak membangkang biarlah cerdik macam tuan TT waghih den tu...:-)

nota: Bahasa tamil dan urdu ekau dapek brapo jang?

BUDAK JOLUBU