Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 30 Disember 2009

MENIPU TAK HABIS HABIS



SIAPA DIA ORANG INI ?



DARI ARKIB UTUSAN MALAYSIA 14.2.2004

“JELEBU 13 Feb. - Sebanyak 18 lagi kes rasuah yang membabitkan individu berprofil tinggi termasuk menteri, kini memasuki peringkat akhir siasatan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.

“Menurutnya, apabila prosedur akhir pengumpulan bukti oleh Jabatan Peguam Negara dan Badan Pencegah Rasuah selesai sepenuhnya, mereka ini akan dihadapkan ke mahkamah.

“Bagaimanapun Rais enggan mendedahkan mereka yang dikatakan sedang disiasat itu.

“’Saya cuma boleh katakan bahawa mereka ini mempunyai reputasi kepentingan awam yang tinggi, profil yang tinggi dan mempunyai nilai tanggungjawab yang berada pada strata teratas.

“’Walau bagaimanapun terdapat sebahagian daripada 18 kes itu mempunyai beberapa masalah dari segi pengumpulan bukti-bukti kukuh bagi menyokong siasatan dan dakwaan,' katanya kepada pemberita selepas melakukan lawatan kerja ke Kampung Orang Asli Ulu Lakai, di sini hari ini.”

KES RASUAH 18 INDIVIDU BERPROFIL TINGGI – parlimen

Jawapan yang diberikan oleh Menteri tersebut telah menimbulkan soalan tambahan yang dikemukakan oleh Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timur) yang meminta penjelasan mengapa kerajaan Perdana Menteri sehingga kini masih gagal untuk mendakwa 18 kes rasuah berprofil tinggi manakala golongan bawahan yang melakukan kesalahan tersebut akan terus didakwa sedangkan Kerajaan telah meletakkan prinsip ‘zero tolerance for corruption’ di samping meletakkan usaha memerangi rasuah sebagai ‘top most priority’. Menurut Kit Siang lagi, golongan yang berprofil tinggi masih bebas tanpa dikenakan sebarang bentuk pendakwaan.



10 ulasan:

handhalah ibnu kamil berkata...

ntah bila la orang yang berprofil tinggi nak kena. asyik siasat je. hampagas betul!

mosabit berkata...

profile jer tinggi sampai 18 tingkat...korang silap dengar tu...

sian anak yatim ni...kijer dia bersih dan susunkan fail kat sprm jer....jadi kuli sprm..lepas tu fail tu dijual kat cina surat kabar lama....masyuuukkkk.....

kah kah kah kah kah kah .......

Tanpa Nama berkata...

"katanya kepada pemberita selepas melakukan lawatan kerja ke Kampung Orang Asli Ulu Lakai, di sini hari ini."”

Laaaa...TT....kau baca tak?...masa tu dia ada kat mana...mungkin dia pun dah lupa apa dia cakap...

Tanpa Nama berkata...

18 kes rasuah profil tinggi?

1. Semua bekas penjawat awam..yang sedang berkhidmat tunggu dulu

2. Mesti ada daripada pembangkang lebih sikit dari BN..kerana nak tunjuk pada rakyat yang bodoh...pembangkang lagi banyak rasuah dari BN...

3. Menteri penerangan jadi menteri propaganda BN...Nazri teksi punya sarang dia jolok....

4. Semua kes ini akan satu persatu dikelurkan dekat dengan PR13 ...jadi rakyat yang bahlol akan terikut rencana propaganda. Meneteri James Labu ini dapat tahu kerana pihak kementerian penerangan dari sekarang kena siap sedia untuk propaganda kes ini untuk memulas kepala Melayu untuk menang dlm PR13 nanti.

5. Agenda perang propaganda UMNO/BN sudah mula..TGNA jadi sasaran utama ...untuk memecah belahkan PAS dan orang Melayu kembali ke UMNO..selepas itu sakibaki Melayu di PKR dan Anwar akan diserang dan akhir sekali LKS atau LGE akan diserang dengan membawa 50% undi bukan Melayu kepada UMNO/BN...Inilah rancangan sebenar 1 Malysia...kah...kah ..kah 100 tahun lagi orang Melayu dinegara ini lopong dan nganga..orang politik apa pun tujuan mereka...mereka ini nak menang dalam Pilihanraya...itulah matlamat. Takat nak tolong Melayu ke? Tolong agama kah, majukan negarakah itu perkara yang paling terakhir untuk difikirkan..tak caya tanya bro Hisham...

seliparjepun berkata...

SALAM,

HANTU BODEK 1 MALINGSIA...

mae berkata...

politik untuk kaya ni idea siapa..?
politik dengan tujuan nak berkuasa dan menambah harta ni siapa..?
politik ni tak jadi kotor kalau pengamalnya bersih..semua orang politik kotor ke? ni idea siape?

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin UBN kalau berbohong boleh membuat rakyat gila babi benggong!
Membohong adalah rukun iman pertama mereka, kedua mungkin berasuah, ketiga membodek, keempat berlaku angguh dan bodoh sombong dan kelima membasir dan keakhir mungkin berhipokrit macam benci orang Cina tapi boleh buat projek dengan orang Cina atau seperti RPK kata makan babi tak boleh tapi menyundal dengan wanita Cina boleh.

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAGH . . . LIAHT PUKIMAK BUAT SIASATAN 2 MINIT KAH KAH KAH . . . .




Kertas siasatan enjin jet hilang dihantar semula
Dis 30, 09 3:00pm
Polis menghantar semula kertas siasatan berhubung kes kehilangan dua enjin jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) kepada Jabatan Peguam Negara semalam setelah diminta membuat siasatan lebih terperinci, kata ketua polis negara.

"Kita hantar semula selepas ia siap dan dikemaskini. Kita perlu menunggu mereka untuk tindakan seterusnya," kata Tan Sri Musa Hassan kepada Bernama hari ini.

Musa mengesahkan hanya dua enjin sahaja yang hilang dan bukan empat seperti yang dilaporkan sesetengah media berdasarkan sumber.

Oleh itu, beliau meminta semua pihak menghentikan spekulasi mengenai perkara itu.

Musa berkata tiada lagi tangkapan akan dilakukan ketika ini dan segala-galanya bergantung kepada jawapan daripada Jabatan Peguam Negara.

Sebelum ini, empat orang termasuk tiga pegawai rendah TUDM ditahan dan dibebaskan dengan jaminan kerana disyaki terlibat dalam kes berkenaan.

Minggu lepas, Jabatan Peguam Negara mengembalikan semula kertas siasatan kes berkenaan bagi membolehkan polis menyiasat lebih lanjut dan mendapatkan dokumen-dokumen yang penting yang berkaitan, di samping mengenal pasti bagaimana enjin ini boleh dibawa ke luar negara.

Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail menyifatkan kes kehilangan dua enjin jet pejuang F-5E itu sebagai "perkara serius", dan memberi jaminan pejabat beliau akan berusaha habis-habisan bagi menyelesaikan kes tersebut.

Mengenai siasatan sindiket penjualan bayi yang dibongkar di Klang, Musa berkata polis tidak menolak kemungkinan lebih ramai individu lagi akan disoal siasat atau ditahan.

Siasatan yang lebih menyeluruh sedang dijalankan kerana sindiket ini melibatkan ramai orang dan perlu ditangani dengan terperinci, katanya.

Sehingga ini polis berjaya menyelamatkan 10 bayi berumur lingkungan dua minggu hingga sembilan bulan serta seorang kanak-kanak berusia tiga tahun.

Seorang wanita serta dua anak perempuannya sudah dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan memperdagang tiga bayi. BERNAMA

HeroHuruHara berkata...

Profil tinggi tu pakai minyak lintah brand apa? Dah lama ka profil tinggi tu sapu minyak lintah? Kalau dah lama pasti tinggi sangat profil tu..

Tanpa Nama berkata...

....beri laluan beri laluan ...bro tukar tiub...gua nk sampai kn dkt lu ....malam 30/12/09 jam 10.30pm....4 org kastam datng ke tmpt kerja gua ..mintak duit kopi banyak oooo..1500.00rm...di sri hartamas...bodo kastam makn rasuah....malaysia boleh ...boleh tapau...