Selasa, 12 Oktober 2010

RASAKAN LAH NIKMAT HIDUP




GADUH REBUT HARTA




nota:
nikmat hidup ialah
melihat geng geng gerombolan
bergaduh sesama sendiri kah kah kah




AKHRAMSYAH BUAT FITNAH BOHONG - melayau

Bekas Presiden Persatuan Kelab Belia Malaysia (MAYC), Syed Hamid Albar menyifatkan tuduhan bahawa beliau memindahkan harta dan liabiliti MAYC kepada Yayasan MAYC sebagai fitnah serta pembohongan besar oleh individu tidak bertanggungjawab.

Malah, Syed Hamid turut menyangkal dakwaan individu terbabit, Akhramsyah Muamar Ubaidah Sanusi bahawa beliau kini pengerusi yayasan itu yang ditubuhkan 19 tahun lalu.

Beliau percaya tindakan tersebut semata-mata mahu menjejaskan imejnya dan menjelaskan, Akhramsyah Muamar Ubaidah bukan Presiden MAYC seperti yang didakwanya selama ini.

"Walaupun saya pernah menerajui MAYC, itu tidak bermakna saya turut terlibat dengan Yayasan MAYC. Saya langsung tidak ada kepentingan di dalam yayasan tersebut sama ada sebagai pengerusi atau lain-lain jawatan.

"Oleh itu, segala tuduhan serta dakwaan Akhramsyah Muamar Ubaidah kepada saya berhubung isu pemindahan harta MAYC merupakan satu bentuk fitnah serta pembohongan besar yang sengaja dilakukan.

"Saya juga amat hairan bagaimana dia tergamak mengaku sebagai Presiden MAYC sedangkan pelantikannya tidak pernah diiktiraf," katanya.

Beliau mengulas kenyataan Akhramsyah Muamar Ubaidah mengenai kecurigaan kepimpinan MAYC terhadap usaha Syed Hamid memindahkan harta dan liabiliti MAYC kepada Yayasan MAYC yang didaftar sebagai syarikat pada awal 1990-an.

Akhramsyah Muamar Ubaidah mendakwa pemindahan harta MAYC kepada yayasan itu yang dibuat pada 26 September lalu akan menyaksikan aset bernilai berjuta-juta ringgit itu terus kekal di bawah kuasa Syed Hamid.

Mengulas lanjut, Syed Hamid secara peribadi mengakui yang beliau sedih dengan tindakan Akhramsyah Muamar Ubaidah kerana jelas dakwaan tersebut tidak benar dan tidak berasas.

Beliau berkata, sekiranya benar dakwaan itu laporan polis sepatutnya dibuat dan bukannya sekadar mendedahkannya di media.

"Saya telah menerajui MAYC sejak sekian lama dan dalam tempoh itu tidak terdetik di hati saya untuk mengambil atau makan wang MAYC sebaliknya wang saya yang digunakan untuk MAYC.

"Bagi saya MAYC adalah amanah dan saya bertanggungjawab untuk menjaganya sepanjang saya diberi kepercayaan menjadi presiden.

"Alhamdulillah sehinggalah pemilihan MAYC pada 26 September lalu, saya telah menyerahkan jawatan Presiden MAYC kepada Mustaffa Mat Arop selepas beliau menang pada pemilihan itu," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, pihak MAYC telah membuat satu laporan polis mengenai tindak tanduk Akhramsyah Muamar Ubaidah serta pengakuannya sebagai presiden pertubuhan tersebut.

"Saya amat berharap siasatan dapat dilakukan segera kerana kita tidak mahu masa depan MAYC terjejas," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, Syed Hamid menasihatkan kumpulan yang menyokong Akhramsyah Muamar Ubaidah supaya lebih bersabar dalam perjuangan dan jangan tamak merebut kuasa.

KAH KAH KAH…

woit…. MANA DIA SPRM?.... kah kah kah…

kah kah kah… KENAPA SPRM TAK SIASAT?.... kah kah kah..

kah kah kah… INI BUKAN SURAT LAYANG… INI LAPORAN POLIS…. kah kah kah…

kah kah kah….APA LAGI NAK TUNGGU… NAK TUNGGU SURAT LAYANG PULAK KE?... kah kah kah..

kah kah kah… SORANG MENYAMAR SEBAGAI PRESIDEN MAYC… kah kah kah..

kah kah kah…. TUDUH SATU MALAON BAWAK LARI HARTA BERJUTA JUTA…kah kah kah..

woit… SPRM INI BUTA KE?.... kah kah kah

nota:
ini lah contoh melayu tak boleh bersatu
inilah yang braheng marah
melayu gaduh berebut harta perang kah kah kah


8 ulasan:

awat berkata...

dendam bapa diteruskan olih si anak.

Tanpa Nama berkata...

Syed Hamid dah tua bercucu pun pernah jadi Presiden pertubuhan belia, dan baru setahun melepaskan jawatan? Kalau betul nama dia bersih, suruh becacai yang dia lantik jadi presiden tu buat siasatan audit mengenai kesahihan dakwaan anak Sanusi Junid tu. kalau dakwaan tak benar, saman....

sri hartamas

mosabit berkata...

RALAT :

apa lah bro tt...lu tak telitilah..tak elok tu..lu salah tulis nama dia daaa..

nama dia bukan Akhramsyah Muamar Ubaidah....

nama sebenarnya ialah Kharamjadah Menyamar airludah.....

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

SPRM dah siasat tapi kurang bukti sbb takde surat layang. Lagi pun Syed Hamid Albab masih sokong UMNO. Bukti hanya dapat bila Syed Hamid Albab berhijrah ke PR. Anaka Sanusi Junid tu keje apa haaa..tanam pada atas bumbung ke? kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kepala SPRM ni macam

KEPALA BUTUH

Tanpa Nama berkata...

dasar umngok camni la,dh kalah cabut bwk harta skali,ingat la kes bini wak toyo x..sprm mane,mane woi...

Tanpa Nama berkata...

REMBAT JANG REMBAT...cara baca melayau: kalo nafi, makna betul.. kalo betul, dia nafi..

Tanpa Nama berkata...

ini bukan kisah ali baba dengan 40 penyamun daa... ini macam kisah kassim baba kantol baca2 mantera..pintu gua tak bukak2..!!

kah..kah..kah..


kmt65.