Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 12 Oktober 2010

NIKMATILAH BERITA BAIK INI





SATU NIKMAT UNTUK KITA SEMUA




PERPECAHAN MELAYU SUKARKAN PERPADUAN NASIONAL – IBRAHIM – melayau

Perkasa menyifatkan usaha mewujudkan perpaduan nasional di kalangan semua kaum di negara ini tidak akan dapat dicapai sekiranya kaum majoriti iaitu orang Melayu tidak bersatu.

Ibrahim Ali berkata, keadaan sedemikian merupakan satu realiti yang perlu diterima oleh semua kaum memandangkan orang Melayu merupakan kaum majoriti serta tunjang kepada asas keharmonian negara ini.

Ini kerana katanya, tanpa perpaduan kaum, adalah sukar untuk mencapai matlamat berkenaan kerana kekuatan orang Melayu secara langsung turut memberi manfaat besar kepada kaum-kaum lain.

KAH KAH KAH

woit… BERSATU DENGAN BRAHENG??…. BIAR BETUL…. kah kah kah..

kah kah kah… ADA KE YANG NAK BERSATU DENGAN BERAHENG NI…. kah kah kah…

kah kah kah…. SILA TANYA PEMIMPIM PAS…. NAK KE MEREKA?.... kah kah kah…

kah kah kah…. SILA TANYA KHALID SAMAD…. NAK KE DIA ?.... kah kah kah…

kah kah kah…. MUNGKIN KU LI OKAY KUT…. kah kah kah….

kah kah kah... KU LI INI SUKA KENA TIPU... kah kah kah

18 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Macam maner nak bersatu...Sorang taik dadah,sorang kaki rempit,sorang taik betiner,sorang taik arak,sorang takutkan Allah,sorang melanggor perentah Allah.Dalam banyak2 Melayu tu,Yg bulih bercampor ialah Melayu taik dadah dgn Melayu taik arak,sbb keduer2nyer nakkan steam jer.Yg lain2 tu komer kayoh ler sampan komer sendiri.

Mindakeparat berkata...

berahim ni gilo nk jadi pm.. gilo nk jadi melayu bangang..

yb berkata...

Bangsa sendiri yang cincang hati, usah mimpi bertaut kembali.

Tanpa Nama berkata...

plzz jangan kutuk abang brahim idola ku...

golok-jangok berkata...

wei lo isamudeng, demo dok abih-abih dok royat cerito Tok Beraheng Ali dari UPM (universiti Pasir Mas), patotnyo Tok Beraheng ni di anugeroh PHD (Punoh Hotok Demo)kerano kuat sangat dok melolong pasal melayu.
Adek kakok di kelate ambik maklum lamo doh, kenal lamo doh, tahu lamo doh tabiaat comel lagi berjurus Tok Beraheng nih. Berjaso, umnu, Semangat 46, akhernyo menepek denge PAS.. Tok Beraheng ni bukey jenih nnatey bewok tapi jenih Kkatok Gomok..
Dekpon pelik bedo’oh. Maso pakaa baju hijaa bukey setakat baju jo yang hijaa, kopioh pon hijaa. Oghe pakaa kopioh warno puteh, Tok Beraheng pakaa hok warno hijaa. Mujor rambut pon dok di cat hijaa samo. Nampok sangat nak tunjok dio lebeh hijaa dari spesis hok sedio hijaa Separohnyo doh nampok biru ketu. Mulo-mulo hanyo samar-samar. Koho lamo kohor jelas. Biru ketu - umnu bekarat.
Tuiiiiiiiii!!!!!”
Oghe lagu ni ko nok jadi pejuwe melayu?.
Kawe tunggu tengok di GALAS Tok Beraheng anak Tok Gawo Ali Perkaso nok wat gappo. Pakat cari Tok Beraheng jange dok cari Gurkha - Kalu dok ccayo tanyo Tok Pa ...

Tanpa Nama berkata...

bersatu kita roboh... Robohkan umno rasis dan katak rasis.

Tanpa Nama berkata...

bangsa melayu masih lalai lagi
ingatkah kata pemimpin kita?

-77er-

mosabit berkata...

nama melayu ni suwei lah...

aku cadangkan melayu ni tukar jadi mengembang....

jadi takyah panggil orang melayu..kita panggil orang mengembang...

kan ker oang suka bunga kembang?...oang tak suka bunga layu la...

amacam ok tak idea brilian aku ni?..

tapi oang mengembang dah ada dah tercongok tu....
sapa lagi kalau bukan laki najibur tu......

kah kah kah kah kah kah .....

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha..

Mamak Kutty kata "MELAYU MUDAH LUPE"..

Ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

melayu patut tukar nama jadi menegang, baru maju bang...asyik layu lemah jer hehe

Tanpa Nama berkata...

Hidup PERKASA! Hidup PERKASANITA! Hidup Ibrahim Ali!

Tanpa Nama berkata...

bunyi cakap brahing ni macam bunyi nak mintak sokong bagi kerusi pru13 ajer

jangan risaula brahing
umngook mesti akan kasi punya

Tanpa Nama berkata...

MELAYU BODOH KENA TIPU DENGAN MAMAK
MADDAY KUTTY...
PEGI MAMPOS LAH MELAYU BODOH YANG PERCAYA MAMAK..
KHAAAAKKKK,,PUIIIIIIIIIIIII..

Tanpa Nama berkata...

muka cam badak air sape nk ikut..tak nur iman,org cam ni nk meminpin kite,alamt masuk lubang najis laa,braheng nak mmpus gknye ingt ada org nk brpadu dgn dia..

Tanpa Nama berkata...

hahaha.. kuli ni memang melayu sejati.. suka ditipu dan memang sudah jadi hobi dia suka ditipu...

kene tipu kuli, ada sebabnya.. hahaha setiap hujung tahun, kat suatu bank, dia withdraw duit riba jer dah RM5 juta... agaknya berapa yer simpanan dia dalam bank itu? detail, tak leh bagi la.. ini wang pelanggan mey... jangan jadi kangkong, kira matematik betul2.. jangan jadi bengong macam shahmetal dan azitjembal..

PS: kalo ko simpan 20k dalam akaun, cuma dapat rm150 jer duit riba untuk setahun.

MARI KITA SOKONG KULI...

PS: kalo nak kaya, mesti kena belajar menipu... ikhlas kalu, pergi lepak masjid la siang malam.. syed mokhtar pun menipu... inikan pulak orang jeni macam kuli.. hahahahaha

UMNO Bongok berkata...

woit mosabit.. aku pernah cadangkan nama melayu ni ditukar menjadi PUKIMAK saja.. baru la best...

kalo orang tanya, "are u malay? auw no, i am pukimak"... lunak rasanya nama pukimak diberi.. bangsa pukimak. besh jugak tu! aku suka nama tu... jangan tanya apa sebabnya, pergi hantuk kepala ke dinding dulu sebelum bertanya.

Tanpa Nama berkata...

jangan percaya kata2 katak dua alam ni ....

Melayu Kena Sokmo berkata...

Mengapa terlalu bahalul dan jahil sangat korang yang memperlekehkan bangsa Melayu ni. Segelintir manusia atau politikang yang buat onar, habis nama Melayu korang hina! Mana ada di dunia ni 100% bangsa yang sempurna. Berapa sangat usia bangsa Melayu berbanding bangsa Cina atau Arab? Kalau korang benci sangat nama Melayu ni, balik ke rumah dan sembelih mak dan bapak korang sebab melahirkan korang dalam bangsa Melayu atau minum racun rumpai aje, supaya apabila mampus nanti akan disoal oleh malaikat dan katakan yang korang menyesal dan marah dijadikan tuhan untuk korang berbangsa Melayu. Bodoh punya manusia! Apa sumbangan korang terhadap agama dan bangsa? Inilah hasil benih suami isteri yang tak pernah bersyukur dilahirkan ke dunia.