Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 27 April 2011

AKHBAR TAK LAKU DI BERI PERKUMA


MI NO SPIK INGLIS


nota:
akhbar ini makin lama makin susut
dulu ada iklan dari selangor
ada iklan dari keah
ada iklan dari pulau pinang

bila ada hari jadi raja gopal
banyak iklan terima kaseh

bila ada projek baru
ada iklan pecah tanah

sekarang semua kering
kah kah kah




HARAM BACA UTUSAN, TEGAS HARON DIN - suara keadilan

KUALA LUMPUR: Umat Islam di negara ini disaran tidak membeli dan membaca Akhbar Utusan Malaysia kerana media tersebut boleh dikategori sebagai “haram” dari sudut Islam, tegas ulama terkemuka tanahair, Haron Din.

Menurutnya, mana-mana media yang menghalalkan amalan fitnah, cubaan mengaibkan orang lain, menggalakkan berlakunya perpecahan umat Islam dan perpaduan kaum adalah haram untuk dibeli dan dibaca.

“Islam adalah agama penyatuan, agama perpaduan, agama yang saling hormat menghormati dan agama yang memberi rahmat kepada sekelian alam.

“Islam menegah amalan menyebarkan berita yang tidak baik seperti mengaibkan orang lain. Hukum Syarak menegah segala amalan yang dibawa oleh mulut atau pun media seperti ini,” jelas beliau.

Kenyataan Haron Din itu disiar dalam akhbar rasmi Parti Keadilan Rakyat, Suara Keadilan yang boleh diperolehi di pasaran mulai hari ini.

Menurut Dr Haron, Al-Quran juga menyatakan “Maka sesungguhnya orang-orang yang suka menyebarkan berita-berita yang keji (menjatuhkan maruah seseorang), maka bagi mereka itu azab siksa di dunia dan di akhirat.

Menurutnya lagi, berdasarkan hukum Fekah yang di sebut dalam kitab Fekah, Manhaji menyatakan, haram ke atas orang Islam menyebarkan berita keji ke atas orang Islam, tidak kira sama ada peritiwa itu benar atau sebaliknya.

“Kalau berita itu palsu ia adalah suatu fitnah jahat yang mengundang bala Allah yang segera. Kalaulah ia benar maka ia membuka ruang fitnah yang mengundang pelbagai keburukan, sedangkan sepatutnya ia menutup perkara tersebut.” jelas beliau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
JAH KAH KAH


woit…. KESIANLAAAAA SEDIKIT…. WAHAI TOK SHEIKH…. kah kah kah…

kah kah kah… MELOYA INI SUDAH NAZAK… kah kah kah..

kah kah kah…. SUDAH DI BERI PERKUMA DI TEPI JALAN… kah kah kah…

kah kah kah… MURID SEKOLAH DI MINTA BERLANGGAN…. kah kah kah…

kah kah kah…KALAU GAMIN TAK ADA WAJIB KAN LESEN…. DAH LAMA MELOYA MAUT… kah kah kah…

nota:
laporamn selalu salah
jumlah gol perlawanan bola
european cup pun lapoaran tipu
kah kah kah

nota:
sekrang ini yang beli dan baca meloya
hanya ahli perkasa dan kimma
ahli gerombolan sendiri
pun tak baca meloya
kah kah kah

15 ulasan:

Anti TELAN berkata...

Itu sebab lain kali jangan cipta slogan '1Melayu, 1Bumi'

Buatlah '1Utusan, 1Melayu BANGANG'...kah kah kah

Sebelum Haron Din mengharamkannya, aku dah lama haramkan akhbar 'Utusan Melayu BANGANG' ni

Sehinggakan kucing nak beranak atas surat khabar lama Utusan pun akau tak kasi. Takut nanti anak2 kucing tu jadi bangang...kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

Saudara TT,

Sepatutnya kita patut sokong Meloya kerana rakyat semakin faham agenda nasional meloya. Biarkan mereka. Jangan boikot jangan tahan jangan haramkan sebab nanti rakyat tidak faham. Cina tak baca meloya. India tak baca meloya. Melayu tidak baca meloya. Semua baca Harakah, Keadilan, dan laman laman blog yang kritikal terhadap senario di negara ini. Biarkan meloya menjadi meloya tak lama lagi kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

paper yg ada keputusan judi mcmana?

Tanpa Nama berkata...

Salam,
aku setuju dengan ustaz harun din! Tapi keluarlah jugak hukum untuk para pemimpin PR supaya jangan terima kalau akhbar utusan nak interview! Bagitau Stopa ali dan azmin ali,jangan melancau dalam utusan dan berita hairan, ini baru best ustaz harun, berani.

Tanpa Nama berkata...

AHLI MCA ADA BELI,TAPI SETELAH 1 BUMI 1 MELAYU KELUAR DAH BOIKAT DAH..! KAKAKA

cicit ngah layor berkata...

Sejak tahun 85 lagi teman dah tak ndak bacer sughat khabor Utusang Melaysayor ni.Maser tu belom lagi timboi ceghiter fitnah lucah ni lagi.Belom timboi halai haram Dr,Harun ni pon lagi.Soghat khabor ni teman buat lap taik kucin teman yg beghak berteghabor dlm dan belakang ghomah.Maser tu teman pon tak tau ngaper teman getik benor dgn soghat khabor ni.Sekaghang ni tak pyh cakap ler...maha getik teman.

Duli Yang Maha Mulia Raja Gopal berkata...

Jangan begitu Haron Din! Kalau Haron Din boleh keluar fatwa Utusan Merayau haram, Mufti UMNO pun boleh keluar fatwa juga.

Untuk membantu syarikat Bumiputera Melayu Muslim yang hampir nak muflis, Tan Sri Harussani, sebagai Mufti Perak harus keluar fatwa besok dan mengistiharkan bahawasanya MYEMAIL.MY adalah HALAL untuk umat Islam di Malaysia manakala

GMAIL, YAHOO MAIL, & HOTMAIL BUATAN YAHUDI & KAFIR AMERIKA ADALAH HARAM UNTUK UMAT ISLAM MALAYSIA SAMA MACAM JERSI KELAB BOLASEPAK MANCHESTER UNITED.

MyEMAIL.my patut tayang sijil halal dari JAKIM di muka depan laman web mereka. Sudah tentu ramai orang Melayu akan bayar 50 sen untuk mendapatkan email halal ini.

Tanpa Nama berkata...

sekarang jua aku bakar utusan kat kedai mamak ni

Tanpa Nama berkata...

'''Sehinggakan kucing nak beranak atas surat khabar lama Utusan pun akau tak kasi. Takut nanti anak2 kucing tu jadi bangang...kah kah kah..kah kah'''

27 April 2011 11:01 AM

lu betol betol lawak gila bro

bobp berkata...

utusan dengan berita harian pon ada juga memberikan berita yang betul.. tak semua tipu... keputusan nombor ekor contohnya...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

kalau nak cuci tahi pakai surat khabar utusan pon aku tak nak.. kah kah kah.. sbb bila kita pegang benda haram (utusan) kita kena samak.. nak samak macamana pon x tahu.. sebab tiada dalam kategori najis.. kah kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Di Perak ada kempen tulisan jawi di sekolah.Akhbar Utusek di taja

mamak penang berkata...

Orang melayu sebenarnya manusia terbaik di malaysia. Golongan melayu sebenarnya mempunyai budi pekerti yang tinggi, sopan santun dan bertolak ansur. Kalau tidak tak akan mereka biarkan Cina dan India diterima sebagai rakyat malaysia.

Apa yang terjadi sekarang, orang melayu sengaja dihasut bertindak dalam konteks perkauman dan merubah segala-galanya. Orang melayu perlu berfikir secara rasional untuk bezakan politik, agama dan budaya. Politik jangan campur adukkan dengan agama sebab platform politik atas agama tidak akan bertahan... sambung lagi nanti kah kah akh

marsita berkata...

TT, hari ni kat skolah saya surat kabar ni diberi percuma kat murid dan cikgu2.....akibatay skolah penuh dengan kertas sbb murid buat roket....ha..ha...sian utusan meloyadan berita hairan....budak2 pu tak hingin nak baa....

Tanpa Nama berkata...

kenapa lah makin teruk utusan sekrg ni...