Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 2 April 2012

ANAK MUDA SILA GUNAKAN SARKOT UNTUK MENGELAK DARI BUANG BAYI



KOMENTAR TUKAR TIUB


ini entah berita buang bayi yang ke berapa?

tukar tiub sengaja menyimpan berita ini
dalam masa satu minggu untuk melihat
apalah reaksi dari orang ramai

jawabnya:
zero
sifar
kosong
zilch
rien

inilah sikap yang telah muncul
sikap ini muncul kerana berita bayi dibuang
ini selalu keluar
selalu dibaca
selalu di dengar
maka kita telah lali dengan berita ini

tidak ada seminar bincang hal ini
tidak ada konferensi bincang hal ini
tidak ada konvenshen bincang hal ini

semua senyap

politikus buah deek
agamawan buat deek
ilmuan buak deek
penjaga moral buat deek

justeru:
masanya telah sampai untuk diberitahu
bahawa jika anak anak muda
lelaki dan perempuan
yang mula aktif sex

kondom
sarkot
stoking
topi peranchis
topi keledar
baju hujan
adalah teman baik mereka



GUNAKAN SAYA UNTUK KESELAMTAN







PENCERAHAN DARI PEMBACA

Sebagai seorang penyiasat & pakar forensik,hanya dengan membaca berita ini, saya boleh membuat andaian yang amat tepat tentang ibubapa bayi yang malang ini:

(1) 99% sah ibu bapa bayi tersebut ialah seorang Melayu yang beragama Islam.
(2) Emak bayi itu terpaksa buang anak kerana mendapat tekanan daripada ibubapanya.

9 bulan perut buncit. Tak kan ibu bapa dirumah tak tahu? Ini sudah tentu kes ibu bapa yang lebai yang telah dapat gelaran Tok Haji & Hajah macam Kak Pijat. Kerana terlalu mementingkan maruah mereka sebagai seorang yang lebai dan status mereka sebagai Haji & Hajah, maka mereka sanggup memaksa anak mereka membuang cucu mereka ke dalam tong sampah.

Apa dah nak jadi dengan kaumku Melayu? Setiap hari buang bayi. Kaum lain yang makan babi tak buang bayi. Bini Teoh Beng Hock yang makan babi pun tak buang bayi. Adakah status anda sebagai seorang Lebai atau anak Tok Haji lebih penting daripada nyawa anak atau cucu anda? Mengapa harus buang begitu sahaja? Kalau tak nak jaga, lebih baik ikut saranan Tukar Tiub dengan memakai sarkot. Kalau malu sangat nak beli kondom, pancut sahaja kat perut.


Mengapa harus pancut kedalam burit? Ada ramai rakyat Malaysia terutamanya kaum Melayu yang tidak tahu bahawa pancut air mani kedalam burit boleh menghamilkan wanita yang disetubuhi. Mengapa? Sistem Pendidikan Malaysia haruslah dipersalahkan. Sistem Pendidikan kita terlalu mementingkan pembelajaran tentang tamadun Arab dan sejarah UMNO. Di sini saya nak sarankan agar matapelajaran SEKS diajar di sekolah menengah.

SEKS adalah amat penting untuk semua. Semua orang perlukan seks samada dia lebai atau tidak. Malah semua haiwan & binatang pun perlukan seks. Jadi kita perlu kurangkan matapelajaran sejarah tamadun Arab yang terlalu dipentingkan oleh golongan Tok Lebai. Apa guna jadi lebai kalau berancok tanpa kondom boleh mengakibatkan perempuan yang disetubuhi hamil pun tidak tahu?
By MELAYU LIBERAL on LAGI MAYAT BAYI DI BUANG - KERANA TIDAK PAKAI SA... on 3/30/12


GUNAKAN SARKOT SATU MALAYSIA




MAYAT BAYI DALAM PERANGKAP SAMPAH DI KEPONG
- berita hairan

ANGGOTA polis forensik memeriksa mayat bayi lelaki yang ditemui di dalam lubang pengumpulan sampah di pusat rekreasi di Kepong, hari ini.

KUALA LUMPUR: Seorang pekerja pembersihan tidak menyangka sekujur tubuh kecil yang ditemuinya ketika membersihkan perangkap sampah di sebuah tasik di pusat rekreasi Taman Metropolitan di Kepong di sini hari ini adalah mayat seorang bayi lelaki.

Rafu'si Ahmad, 40, berkata pada mulanya beliau menyangka bayi cukup sifat itu yang ditemui kira-kira 11 pagi tadi dalam perangkap sampah sedalam tiga meter itu, adalah anak patung namun sangkaannya meleset apabila mengangkatnya keluar dari longgokan sampah dalam perangkap itu.

"Ketika mengangkatnya, saya terkejut apabila mendapatinya itu adalah mayat bayi lelaki selepas melihat tali pusat dan kakinya," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Selepas itu, katanya beliau memanggil seorang warga emas yang sedang memancing di situ bagi mengesahkan mayat.

"Bila pakcik tu tengok, dia kata memang mayat bayi lalu meminta seorang lelaki lain menghubungi polis," katanya yang melakukan kerja pembersihan di kawasan itu dua hari sekali.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, ACP Zakaria Pagan, berkata bayi itu cukup sifatnya namun bahagian kepalanya remuk dipercayai akibat terhantuk pada dinding longkang konkrit semasa dihanyutkan air.

"Kami percayai bayi itu dibuang kurang dari 24 jam lalu," katanya melalui khidmat pesanan ringkas.

Mayat bayi itu dibawa ke Hospital Kuala Lumpur untuk pemeriksaan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran.

Beliau turut meminta mereka yang mempunyai maklumat berhubung kes itu supaya menghubungi balai polis terdekat. TIEWNAMA




11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah tau iman tu kurang...ikut ajelah nasihat supaya memakai sarkot! Susah sangat ke nak beli n sarong! Tak payah dengar ckp pak2 lebai tu coz mcm mana sekalipun korang akan tak tahan dan entot gak! Meh aku tlg belikan dan sarongkan sekali kalau tak reti2 gak. Cukuplah berita pasal buang anak nie coz kalau ada satu yg dilaporkan sebenarnya aku percaya bertimbun timbun lagi yg tak diketahui isl isk isk

Tanpa Nama berkata...

betul tu....pala bana tak megenal erti dosa...

kalo pala bana dah mengening...faham2 saja lah kemana arah nak ditembak...

jangan salahkan islam kalo pala bana dah menganas...

kalo rasa takut dosa...bantingkan pala bana kedinding atau pakcucing saja lah...

kalo rasa takut dosa lagi...berpuasalah!!! hahahahah...tak tahulah berapa byk pala bana boleh ikut cara ini....

kalo rasa takut dosa berganda2 lagi...pakailah sarong koteh...

haaaaa persetanlah....pala bana memang tak kenal erti dosa...

ANAK JAWA berkata...

Bro TT, gua minta lu suruh hj najibtunya angkat kes buang bayi jadi kk 302 ni bunuh anak sdn lo manyak zalim

Pro_Pembaharuan berkata...

gua ingat apa kata kita lobi agar siapa buang baby dan baby tu didapati mati, hukum bunuh dilaksanakan... ini sama dengan bunuh!

termasuk siapa-siapa yang bersubahat, jantan betina kene songkek!

kalau orang tua yang berkuderat dibunuh, kita hukumkan bunuh pada si pembunuh... jadi, gua rasa tiada lagi hukuman sesuai pada sesiapa yang buang baby yang tidak berkuderat ini yang mengakibatkan kematian.

Ini dibawah kanun keseksaan kerana merahsiakan kelahiran???

APA LANCAU!!!

Ini patut kanun keseksaan kerana membunuh, mengakibatkan kematian (digandakan hukuman kerana faktor baby tidak memiliki kuderat/kemampuan mempertahankan diri)

PONTIANAK GUA MUSANG berkata...

Jangan salahkan Islam! Kelmarin saya tengok cerita Melayu lama, cerita HANTU PONTIANAK GUA MUSANG. Didalam filem ini, seorang ibu membuang anakya ditepi sungai setelah 9 bulan mengandung didalam hutan.

Agaknya orang Melayu belajar buang bayi dari filem Pontianak Gua Musang.

Guna kondom dilarang oleh para ulama kerana ia sama dengan melakukan 'azl yang dilarang oleh Rasul. Bagi yang tak tahu baca Inggeris ini terjemahan Hadis Muslim 3371 dari laman web IIU.EDU.MY

Abu Sirma berkata kepada Abu Sa'id al Khadri (RA): 0 Abu Said, adakah anda mendengar Rasulullah saw (salam kepadanya) menyebut al-'azl Beliau berkata: Ya, dan menambah:kami keluar dengan Rasulullah Saw (salam kepadanya) dalam satu ekspedisi ke Bi'l-Mustaliq dan menawan beberapa wanita Arab yang cemerlang; dan kami menghendaki mereka, kerana isteri-isteri kami tidak bersama kami, (tetapi pada masa yang sama) kami juga menghendaki wang tebusan dari mereka. Jadi kita membuat keputusan untuk melakukan hubungan seks dengan mereka tetapi dengan melakukan 'azl (Pengeluaran organ seksual lelaki sebelum pelepasan air mani untuk mengelakkan kehamilan) tetapi kita berkata: Kami melakukan sesuatu perbuatan manakala Rasulullah saw berada di kalangan kita; mengapa kita tidak bertanya kepadanya Rasul Allah (salam kepadanya), dan beliau berkata: Ia tidak tidak penting jika anda tidak melakukan 'azl, kerana bagi setiap jiwa jika ditakdirkan untuk dilahirkan akan dilahirkan sehingga hari kiamat.

Di terjemahkan oleh Google . Teks bahasa Inggeris boleh dibaca di laman web Universiti Islam Antarabangsa Malaysia http://www.iium.edu.my/deed/hadith/muslim/008_smt.html

pro rakyat berkata...

kes buang dan bunuh bayi memang perlu diberi perhatian tapi buat masa ini perkara yang perlu diberi lebih besar perhatian adalah untuk memastikan umno-bn menjadi parti pembangkang selepas pru13, sekiranya umno-bn masih lagi menjadi kerajaan selepas ini satu perubahan yang baik pun tidak akan berlaku, jadi dari sibuk cakap pasal kondom dan kongkek lebih baik fikirkan cara bagaimana nak menghalang pengundi hantu,penipuan dan penyelewengan yang berlaku dalam pru serta berusaha untuk meningkatkan sokongan rakyat kepada pakatan rakyat terutamanya dari kawasan kampung dan pedalaman. Kalau asyik dengan kondom dan kongkek takkan ke mana-mana, TT buang masa kau aje buat kempen pakai kondom golongan-golongan yang terlibat tu kemungkinan besar tak baca blog ni dan kalau dia orang baca pun memang tak nak pakai kondom pasal tak sedap, jadi lebih baik kau buat kerja lain dari buat kempen pakai sarkot ni

Tanpa Nama berkata...

ni aku cedok dr emel yg baru aku trima pasai isu buang bayi:

Isu ni dgn sendirinya MEREALISASIKAN PEPATAH MELAYU kita "BIAR MATI ANAK (dlm kontex ini adalah BAYI) JANGAN MATI ADAT (i.e. istiadat NikahKahwin orang2 Melayu) -
SEKALIGUS menidakkan 'TIDAK MELAYU HILANG DI DUNIA' - kata2 keramat makhluk Hang Tuah (yg penuh misteri sbb TAK PERNAH WUJUD langsung - apalagi tanpa bukti2 saheh -

Isu BUANG BAYI yg kian menjadi2 malah semakin menjadi2 dan terus menjadi dan berlaku MALAH akan TERUS MENJADI2 selagi PUNCAnya tidak diHAPUSkan samasekali. Walaupun dah berbuih2 mulut ustaz ustazah termasuk ulamak2 & ularmak2upahan lain berceramah sana sini menonjol muka di skrin2 tv (melalui prog HALAQAH la AL-KULIYYAH la AL-HIDAYAH la Al-HUJAH la FORUM PERDANA la & berbagai macam lagi) sampai orang yg menonton dah naik muak dah CEMUIH naik FED-UP ...NAIK MENYAMPAH dengar hujah2 yg TIDAK MEMBAWA APA2 KESAN LANGSUNG. TIDAK MENDATANGKAN HASIL APA2 PUN - RESULTnya? - Yang dapat kita saksikan - MAKIN BERTAMBAH BERLAKU dan TAMBAH MENJADI2 adalah.

1. Adat Perkahwinan masyarakat Melayu kita masih berpegang teguh pada sistem perkahwinan yg memerlukan BELANJA (jumlah wangringgit) yg besar. (Adat ni pun dipengaruhi dari sistem adat perkahwinan kaum yg beragama Hindu) - Melayu mana ada budaya sendiri yg tulin atau genuine? - kalau nak disamakan mungkin lebih mirip dgn adat kaum orang2 asli Semenanjung termasuk dari kaum2 bumiputera Sabah dan Sarawak. Dengan puak2 ni memang ada persamaan.

Untuk mengelak dari mengeluarkan terlampau banyak belanja yg melibatkan wangringgit - ramai (pasangan) yg terjerumus dgn aktiviti berpacaran (bercinta2 lah - cinta dulu sebelum kahwin) dgn aksi berpegang2an bergosok2an bergesel2an bertembab2an bersenggol2an terus keperingkat meraba2an meramas2an berkorek2an berkerobek2an dan seterusnya bercium2an berkucup2an dan akhirnya bermaksiatan (iaitu berzina - dgn aktiviti tebuk menebuk kemaluan jantina (upacara pecah dara) sambil melepaskan nafsu berahi masing2 - hinggalah terlahirnya bayi (selepas 9 bulan (lebih atau kurang) - ITULAH HASILnya dari KAHWIN TANPA MENGELUARKAN BANYAK WANG BELANJA (TERLAMPAU2 PUNYA BANYAK BELANJA). - ITULAH KAHWIN PERCUMA - istilah bahasa pasar atau bahasa kasar ialah KAWIN BUTA - BUTA maksudnya TAK PAYAH KELUAR WANG BELANJA - itulah KAWIN FREE ....

SELAGI PUNCA UTAMA (the MAIN FACTOR) tidak di ATASI - SELAGI ITULAH MASALAH AKTIVITI BUANG BAYI akan terus berlaku BERTAMBAH BIAK MEMBIAK (bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan) - makin MENJADI dan SEMAKIN MENJADI2 - akibat TERLANJUR perbuatan KAWIN SEBELUM NIKAH - iaitu ZINA sehingga terhasilnya ANAK KELAHIRAN LUARNIKAH. TENGOK dan LIHATLAH NANTI dimasa2 mendatang.

Itu PUNCA UTAMAnya.

Berpandukan ajaran Islam - bukan pengaruh adat resam agama Hindu:

Jika betul2 mengikut ajaran Islam - upacara AKAD NIKAH (dengan lafaz ...."AKU TERIMALAH NIKAHNYA .......")...... sudah cukup untuk MENG SAHKAN sesuatu acara NIKAH KAHWIN orang Melayu kita .......BUKAN KA????

pro rakyat berkata...

Kenapa anda suka menyalahkan Islam berkaitan dengan kes buang bayi. Islam melarang penzinaan sekaligus menghalangnya berlaku kelahiran luar nikah dan pembuangan bayi. Kesilapan kita adalah megambil cara hidup tidak berasaskan Islam yang akhirnya berlakulah pelbagai masalah yang kita hadapi hari ini. Allah swt yang mencipta kita dan tentulah Dia mengetahui apa yang terbaik untuk manusia iaitu Islam yang sesuai dengan fitrah manusia, tetapi apabila manusia mengambil dan menggunakan sistem lain ciptaan manusia hasilnya berlakulah kerosakan,kemusnahan,kebejatan,kepincangan dan pelbagai lagi masalah dalam kehidupan manusia, oleh itu saya menyeru diri saya dan anda semua agar kita kembali kepada islam hanya dengan islam sahaja segala masalah ini dapat diselesaikan dan kehidupan kita akan selamat, sejahtera dan bahagia bukan sahaja di dunia tetapi juga di akhirat(afterlife).

revoEVO berkata...

@PONTIANAK GUA MUSANG

paham ke x hadis 2? Nabi x kata haram atau halal pn azl 2...ada syarat2 y menjadi kan azl 2 haram atau harus.....sila rujuk kepada perbahasan ke ats hadis ini serta fatwa2 y berkait.....

PENGGUNA KONDOM berkata...

Kepada Tok Lebai yang anti-kondom yang menggunakan Hadis Muslim 3371 dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, saya nak tanya beberapa soalan:

(1) Jika hubungan seks dibenarkan dengan tawanan perang seperti yang dilakukan oleh para sahabat seperti yang diceritakan di dalam Hadis tersebut, mengapakah hubungan seks dengan kekasih (bukan isteri lagi kerana belum kahwin) tidak dibenarkan?

(2) Jika hubungan seks dengan wanita tawanan tidak dibenarkan melakukan 'azl atau pancut kat perut atau pakai kondom, mengapakah kita umat Islam tidak dibenarkan memakai kondom bila melakukan hubungan seks dengan isteri kita atau kekasih kita?

(3) Mengapakah hubungan seks dengan perempuan tawanan dibenarkan (suka sama tidak suka) manakala hubungan seks dengan kekasih (suka sama suka) tidak dibenarkan dan boleh ditangkap oleh JAIS atas tuduhan berkhalwat atau berzina?

(4) Jika jawapannya seks dibenarkan dengan perempuan yang menjadi tawanan perang di zaman Rasul Allah (saw), mengapakah seks dengan perempuan yang kita cintai dengan menggunakan kondom tidak dibenarkan sama sekali? Apa beza seks dengan wanita tawanan (yang menggunakan paksaan) dengan wanita yang menjadi kekasih kita (tiada paksaan kerana suka sama suka)?

(5) Mengapakah hubungan seks (pakai kondom) dengan kekasih kita dianggap zina manakala hubungan seks dengan wanita tawanan perang seperti yang dilakukan oleh para sahabat Rasul Allah, tidak dianggap zina?

Sila tolong beri pencerahan.

zarulyatak berkata...

woi balak2..awek2...kalo nak menutuh tu,pakai la kondom...aku tau,memang la x sedap kalo menutuh pakai kondom..kalo x mau pakai kondom,praktik la apa yg hangpa tengok dalam CD blue sejak tingkatan 1 iaitu pancut luaq..tengok blue pandai..tapi bodo sebab x ambil kebaikkan dari filem blue tu..memang x dinafikan balak2 dan awek2 yg kuat menutuh mmg masih ni x pro la..sebab yg jantan,x pandai nk cabut time nak pancut,dan yg betina kenapa perlu hang peluk pinggang jantan bila dia nak pancut kat luaq?hang x tau ka,kalo pancut dalam hang boleh mengandung?sedap memang la sedap,tapi bila dah mengandung,beranak,hang buang anak tu kat dlm tong sampah! xperlu nak salahkan pak lebai,imam,jais ,mais,negara,bangsa...salahkan awek2 dan balak2 sebab pandai menutuh,tapi x pandai nk pancut luaq atau pakai kondom!